Nastala chyba při přehrávání videa.
  • POMO
    ***

    Toto chcem vidieť v podaní Wesa Andersona! Vťahujúci rozbeh do originálneho a na divácke zážitky sľubného filmového sveta, v ktorom sa ale jeho tvorcovia uchýlia k riešeniam zaujímavých tém, aké ma moc nechytili (tie riešenia). Nie je to premárnený potenciál výnimočnej filmovej udalosti, len je to filmová udalosť pre skupinu divákov, do ktorej holt nepatrím. Waltzov Dušan ma pobavil, dúfam že ho v komédii typu Big Lebowski zužitkujú Coenovci!(24.1.2018)

  • IQ Tiqe
    ***

    Film se třikrát rozjede určitým směrem, a pak vás překvapí, že děj uhne někam jinam. Jednoznačně největším přínosem je Hong Chau, která svým přízvukem a chováním umí rozesmát, nicméně hodně mě mrzí zahozený potenciál filmu coby dystopie – šlo zkoumat tolik společenských problémů se zmenšováním souvisejících, ale tvůrci místo toho těkali všude možně a nakonec se zaměřili na příběh dvou lidí, ke kterému celé zmenšování vlastně vůbec nepotřebovali. # příběh ** | hudba *** | humor * | akce – | napětí – | pustil bych si znovu **(9.3.2018)

  • Matty
    ****

    Alexander Payne v posledních letech natáčí stále tentýž příběh o postarších bílých mužích, kterým dost pozdě dochází, že většinu života promrhali. Pročež se vydávají na cestu, aby našli smysluplnou náplň svých prázdných životů. Zmenšování, odehrávající se ve světě, kde se lidé pro zlepšení svých životů a záchranu planety mohou nechat zmenšit na nějakých 13 centimetrů, v podstatě nepředstavuje výjimku, pouze má ambicióznější záběr a vedle krize jednotlivce se snaží postihnout také krizi západní společnosti, potažmo celého světa , čemuž uzpůsobil žánr i strukturu vyprávění. ___Film hned v úvodu přepíná z individuálního hlediska na globální perspektivu a následně stejný postup uplatňuje u postavy Damonova fyzioterapeuta, který řešení svých problémů nachází v tom, že se začíná víc zajímat o okolní svět, aby v závěru pochopil, že je třeba začít s menšími cíli (tedy u lokálního, ne u globálního). K základu tvořenému hořkou komedií zpochybňující víru v americký sen a nikdy nekončící americkou prosperitu se přidává sci-fi satira a (melo)drama s poměrně explicitním politicko-ekologickým poselstvím. Občas jsem si tak nebyl jistý, zda má scéna vyznít jízlivě (protože postava říká něco strašně kýčovitého a doslovného a Christoph Waltz se při tom usmívá jako jeliman), nebo dojemně. ___ Větší potíž je v tom, že Payne a spoluscenárista Jim Taylor se chvílemi nedokážou rozhodnout, zda je víc zajímají postavy, anebo zmenšený svět, který pro ně vymysleli a jehož zákonitosti nyní společně s hrdiny objevujeme. Celý nápad se zmenšováním mi přišel jako gimmick, sloužící víceméně jen k jízlivému komentáři, co jsou lidé ochotni podstoupit kvůli zlepšení svého sociálního statusu. V jádru jde o variaci známého payneovského příběhu, která by se mohla odehrát i v reálném světě. Sci-fi rovinu vnímám hlavně jako způsob, jak si usnadnit práci a postavy rychleji postavit před dilemata, která chce scénář řešit.___Výsledný hybrid drží pohromadě zejména díky Mattu Damonovi, který umí být jako pupkatý čtyřicátník s lehkou depresí stejně přesvědčivý jako tajný agent se zabijáckými schopnostmi. Žánrové transformace, které film prodělává, pak částečně odrážejí vývoj jeho postavy, ke které je Payne v porovnání se svými dřívějšími snímky až příliš shovívavý (často na úkor stereotypních ženských figur).___Zmenšování je v mnoha ohledech dost problematický film a rozhodně ne dokonalý, ale zřejmě i tím mi imponuje. A možná je pravým důvodem, proč mám potřebu jej spíš hájit než hanit, vysmátý Christoph Waltz jako srbský pašerák jménem Dušan Markovič, jemuž skvěle sekunduje Udo Kier. 75%(7.1.2018)

  • T2
    **

    Rozpočet $68miliónovTržby USA $24,449,754Tržby Celosvetovo $55,003,890Tržby za predaj Blu-ray v USA Tržby za predaj DVD v USA ║ Dosť chladné podanie, chýba tomu lepší nadhľad, určite správne odľahčenie, kto sa v tomto filme nájde a vychutná si ho? Alexander Payne je proste mdlý režisér, na uspanie dobrý. /40%/(29.3.2018)

  • Othello
    ***

    Ono prostě dělat ty filmy jako čistou společenskou metaforu je hrozně ošemetný, protože upadnout do prostých, jednoznačných hořkých tezí je strašlivě přitažlivé. Lanthimos z toho pravidelně vybrušuje alespoň tou absurditou, neutěšeným vizuálem a pravidelnými šrapnely vybuchujícími z jinak pomalého tempa a postmoderní formy. Payne namísto toho žádnou svébytnou formální metodu nemá a tak trochu se v tom oportunisticky plácá, kdy jednou chce, abychom se nad jeho postavami lidsky dojímali či s nimi dokonce empatizovali, ale když se mu to hodí, přepne je do jednoduchých karikatur, jež se sami náhle redefinují jednou větou. V Downsizing tak najdeme scény jak vystřižené ze South Parku (výbuch vstupu do vaultu, Matt Damon zničehonic bubnující v hipízáckých hadrech při západu slunce), scény, které vypadají jak důsledek večírku filmových fanoušků (zmaštěnej Matt Damon pařící na večírku s Christopherem Waltzem a Udo Kierem) i scény, které jsou dostatečně dlouhé a citlivé, že by skutečně mohlo někomu dojít, že se u nich má rozněžňovat a s pitomým úsměvem pokyvovat hlavou nad tím jaká je ta láska mocná čarodějka i v těch nejnepravděpodobnějších momentech. A moje nervová centra v mozku již zkrátka nejsou natolik flexibilní, aby takto rychle a nahodile dokázala mezi všemi těmito módy přepínat.(16.1.2018)

  • - Scéna, při které se Paul Safranek (Matt Damon) kochá pohledem na naplňování džbánu z Absolut Vodky, byla z filmu vystřižena. (SLOTH)

  • - Když Ngoc Lan Tran (Hong Chau) ke konci filmu řekne, že Američané znají devět způsobů „šukání“, vyjmenuje jich pak jenom osm (z lásky, z nenávisti, jen pro sex, na rozchod, usmíření, v opilosti, z kamarádství a z lítosti). (thomasnikrs)

  • - Film měl premiéru na Benátském filmovém festivalu 30. srpna 2017. (Delock)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace