Nastala chyba při přehrávání videa.
  • mzss1
    ***

    (54%) Zmenšování. Snímek, který mě v první polovině tak strašně bavil, že jsem byl po skončení tak zklamaný, že se ta druhá půle snímku tak debilně vymkla kontrole. Jako kdyby tento počin režírovali dva režiséři. Nápad to má perfektní, ta atmosféra, odhodlání se nechat zmenšit, to vše mě strašně bavilo. Jenže druhá část už je strašně nudná. Navíc mě vadili dvě věci. Za prvé, ta dějová linie s vietnamkou mě vůbec nebavila, byla otravná a celé to bylo takové rušivé a k danému tématu se to absolutně nehodilo. Ta druhá věc je, že jsem se těšil na bizarní a věcné problémy zmenšených lidí. Jenže to bylo celé odfláklé. Lahve vína, sklenky, to vše bylo pro malé pidilidi jak šité na míru. No, velká nelogická blbost to asi není, ale já si to představoval propracovanější. M.Damon zahrál svůj standart, stejně jako Ch.Waltz, který mě zde dost seděl, zbytek v pohodě. Hudba přijatelná. Takže nakonec hodnotím jen průměrem. Velká škoda, mohlo to být lepší, rozjezd byl víc než slibný. Víc to kritizovat nehodlám. Jako jednohubka to není nejhorší záležitost, ale podruhé si to už nepustím.(18.2.2018)

  • Insilvis
    ***

    Vtipná variace na žánr romcom, v níž zažije milostný románek rozvedený fyzioterapeut ve středním věku a uprchlá agilní vietnamská disidentka, jež coby černý pasažér přišla o nohu. Setkají se ve světě lidí zmenšených na 13 cm, do nějž se nechají transformovat zmenšením svých fyzických schránek – ať již dobrovolně čili nic. Payne divákům dává jen málo z toho, na co se vzhledem k tématu zmenšování nejspíše těší – žádné souboje s obřím hmyzem na způsob CO JE MALÝ, TO JE HEZKÝ, ani násilná „gulliverovská“ setkání obrů a trpaslíků. Místo toho skrze parciálně domyšlenou nadsázku předkládá chytrou společenskou satiru, v níž se občas zmatený divák bojí smát, jelikož se to zřejmě nehodí (např. ve scéně s na smrt nemocnou mexickou uprchlicí, jíž zřejmě neúmyslně způsobí eutanázii horlivá hlavní hrdinka). Payne se drží od patosu dál, lidskou společnost ukazuje v nelichotivém světle, přesto jsou jeho hrdinové překvapivě vždy spíše sympatičtí skrze své slabosti. Pointa je nakonec přímočaře prostá – a celý film tak drží svým poselstvím moc nad věcmi nekoumat a pomáhat teď a tady dosti při zemi. S tím se sice nemůžu tak docela ztotožnit, ovšem naštěstí je to celé vyvážené neustále přítomnou podvratností.(6.1.2018)

  • poz3n
    **

    Naprosto promarněný potenciál. Úvodní, nejzajímavější půlhodina, nabízí čistě nedějovou expozici a upřímně, nebylo na ní možné téměř nic zkazit. V momentě, kdy by se měl začít rozjíždět nějaký dramatický, filmový příběh, přichází na řadu scenáristické tápání a sled nezajímavých podzápletek, které ke své existenci absolutně nepotřebují nějaké zmenšování. Na jeden nápad je tak našroubovaný 2 a čtvrt hodiny dlouhý (ne)děj, který svůj jediný, ucházející dramatický konflikt přináší až pár minut před koncem. Zajímavý nápad, nezajímavý příběh. 4/10(25.1.2018)

  • Kaluž
    ***

    Setsakra promarněná šance na satirickou pecku desetiletí. Neotřelý nápad, výborný koncept, skvělé obsazení, svižný úvod… a najednou se ten pečlivě vystavěný narativ stihne ještě před půlí rozpadnout. Na scénu nastoupí Dušan Markovič, dění na plátně víceméně přestane dávat smysl a vy až do závěrečných titulků pomalu umíráte nudou. Kdyby tam ta Kristen Wiigová vydržela a nahradila tu otravnou vietnamskou aktivistku, mohlo z toho klidně být slušné vztahové minidrámo. Namísto toho však dostaneme jen výstřední a lehce úsměvnou kritiku společnosti zabalenou do ne moc povedeného filmu. Tohle mě moc mrzí, protože Alexander Payne jinak umí.(22.1.2018)

  • Oktavianus
    ***

    Přelidnění planety, neustále se zvyšující spotřeba a zároveň i produkce odpadků nedává filmařům v poslední době spát. Zkouší si s tím poradit různým způsobem - od kolonizování Marsu po pokus o vyvraždění většiny obyvatelstva (čemuž tedy v Infernu na poslední chvíli zabránil Robert Langdon). Méně drastickou metodu zvolil Alexander Payne. Zmenšování. Jenže jakkoli miniaturizace lidí poskytuje výchozí premisu, film o ní film není. Žádné vtipy na téma trable mrňousů ve světě, natož nějaký souboj třeba s nepříjemným velkým hmyzem jako v jiných filmech s podobnou zápletkou. Proč Payne při odpovědích na své otázky o fungování světa použil zmenšovací příběh, když není vůbec potřeba? Tvůrci tu honí mnoho zajíců na více frontách. Zmenšování je v první řadě hořkou komedií, která jde proti víře v americký sen, načež se přidává sociální satira o krizi partnerských vztahů, zbohatlictví, vykořeněnosti střední třídy a sociální nerovnosti a končí globálními fenomény migrace, přelidnění, disidentství a souznění s přírodou. Žádné z témat ale nerozebírá poctivě, všechno jen tak nahrubo načrtne a jde dál... Kdybych se ale po zkouknutí traileru pořádně podíval, kdo je Alexander Payne, takovou chybu bych neudělal. On se totiž stále jenom drží svého tématu, kterému se v různých variacích dlouhodobě věnuje. Je jím krize smyslu života, krize lidí, jimž dochází, že promrhali svůj dosavadní život, a hledají východisko. Zmenšování tak doplácí především na skutečnost, že chce být až příliš ohromující intelektuální freskou stavu současného světa, v závěru zacházející za hranu kýče. Jenže to se mu nedaří, je to příliš velké sousto. A tak herecky skvělí Matt Damon a Christoph Waltz vycházejí naprázdno.(2.3.2018)

  • - Když Ngoc Lan Tran (Hong Chau) ke konci filmu řekne, že Američané znají devět způsobů „šukání“, vyjmenuje jich pak jenom osm (z lásky, z nenávisti, jen pro sex, na rozchod, usmíření, v opilosti, z kamarádství a z lítosti). (thomasnikrs)

  • - Roli Audrey Safranek (Kristen Wiig) si původně měla zahrát Reese Witherspoon. (PaTeXx)

  • - Scéna, při které se Paul Safranek (Matt Damon) kochá pohledem na naplňování džbánu z Absolut Vodky, byla z filmu vystřižena. (SLOTH)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace