Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Krásná dcera zchudlého kupce Julie se dobrovolně vydá do zakletého zámku uprostřed hlubokých lesů, aby zachránila svého otce. Zde prožije hrůzný i nečekaně láskyplný vztah s tajemným monstrem… (Magic Box)

Recenze (440)

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

K tomuto snímku jsem si našla cestu až jako dospělá, když jsem byla malá copatá, nelíbil se mi, připadal mi příliš strašidelný a nesmírně krutý.. Dnešníma očima to vnímám už trochu jinak, umím si v tom najít to, co je i pro mě, co dokážu prožít a procítit.. Zdena Studenková a Vlastimil Harapes jsou hezký filmový pár (na chvíli), ty sestry Jana Brejchová a Zuzana Kocúriková jsou ohromné dračice, no a pana Vosky je mi vždycky líto celý film.. Za zmínku stojí nepochybně působivá hudba Petra Hapky, která je v samotném závěru nádherná.. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Nejsem si jist, jak moc je Panna a netvor od Juraje Herze pohádka. Spíš bych řekl, že se jedná o hodně slušný, a chvílemi i dost drsný, fantasy. Pokud se ale kohokoliv staršího, než jsem já, zeptám na nejlepší verzi této pohádky, každý bude mít v podstatě jasno. Ta s Harapesem...a já se vlastně vůbec nedivím. ()

Reklama

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Koukám, že jsem nějak zapomněl ohodnotit tuto záležitost... Viděno po letech, zážitky jsou čerstvé tak směle do toho. Pohádka nebo horor? :-) Těžko říci. Ten úvod je vskutku nepohádkový. Ale není se co divit, když to točil Juraj Herz že? :-). Příběhu strašně pomohly kulisy opuštěného neudržovaného panského sídla. Jen stěží věřit tomu, že šlo o kulisy postavené výhradně pro natáčení filmu. No a samozřejmě je tu ještě hapka se svojí podmanivou hudbou. Ústřední melodi si myslím vybaví každý a to nemusí být ani fanoušek jeho filmových skladeb. Jediné co mi s odstupem času trochu na filmu vadí je naondulovaný Harapes s trvalou. žeů daň doby a tehdejší módy. Jak řeklo potomstvo, hečí byl princ jako netvor :-) což mně rozsekalo :-)))). Dávám za 4 v močálech uštvané laně. * * * * ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Pošetilý předpoklad, že pohádky jsou primárně - až prioritně - určeny dětem, mýtus o mýtu, který byl vytvořen až mladší dobou (zhruba na přelomu XIX. a XX. století), je čas od času pro svou viditelnou profláklost skutečností až profackováván. Pohádky byly vždy všechny s tím dodatkem, že se někdy se svým zaměřením přechylovaly buď jedním, nebo druhým směrem, tj. i k dětem, i k dospělým. PANNA je nadto víc než pohádkovou zmravňující a zživotěnou jinotajnou mravní tezí. Bez kontaktu se skutečností není ani názor Radka 99 o žánrových přesazích tohoto trans- i supraevropsky rozšířeného příběhu-tématu. Látka, která je takto vymezena, je ošidně až mámivě vícesečnou šancí. Mnohé usnadňuje, mnohé skrývá; je nesnadnou snadností. Dědictví vlny šedesátých let a šťastný námět, vzdálený svým bezprostředním směřováním případnému nedobrému "zájmu" dobové cenzury, nabídl v tomto ohledu mimořádnou šanci. Nad Hrubínovým adaptačním základem se sešli dva povolaní. Režisér a spoluscénárista Juraj Herz a jeden z nejlepších barrandovských scénaristů předlistopadové éry Ota Hofman. Osobité, v jednotlivostech až překvapivé herecké obsazení doplnilo scénáristické ozvláštnění příběhu o další rozměr až nečekaně kvalitní interpretační kreativity. Výsledek stojí za to: vznikl jeden z nejosobitějších a současně z nejlidštějších příběhů normalizační éry - jakýsi vážnější pandán ke TŘEM OŘÍŠKŮM PRO POPELKU - spolu s tehdy novým slovenským hereckým objevem: Zdenu Studénkovou. Tento objev zůstává objevným i dnes, jen tehdejším objevům přibylo na letech, na zkušenosti a na zralosti. Ale příběh, který ztělesnili, zůstává stále mladý. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Luxusní hororovou výpravu a atmosféru v polovině první střídá příjemná, ale poněkud zdlouhavá romantika v polovině druhé. Dobrá kamera, hudba, maska i výkon Zdeny Studenkové. Odstartovat pohádku podříznutím několika zvířat a naznačením sexu byl rozhodně originální přístup. A co tam při té lovecké scéně dělá ten jelínek za stunty... ()

Galerie (15)

Zajímavosti (24)

  • Důležitou součástí filmu je výtvarná a scénografická stránka, na té se výrazně podílel výtvarník a malíř Josef Vyleťal. Skladatel Hapka řekl, že Vyleťal odléval nohy všem sochám ve filmu podle jeho, protože nohy moc neuměl. Když se ale Hapka pozastavil nad tím, že nářadí a sádra je plná šedivých chlupů a optal se proč,. odpověděl výtvarník, že před chvíli snímal posmrtnou masku malíři Zrzavému a nářadí nestačil umýt. (sator)
  • Několik záběrů v pohádcce bylo pořízeno na zámku Ploskovice. (LaCasita)
  • Zdena Studenková prezradila, že vo filme nebol nikto poistený, len kone. Aj preto, hoci bola veľká zima a herci drkotali zubami, kone mali prednosť a zozadu sa vraj ozývalo: "Natočte toho koně, ten je pojištěnej." "Takže sme čakali ešte hodinu a pol, kým natočili koňa a až potom sme šli my," dodala Studenková. (Arsenal83)

Související novinky

Juraj Herz 1934 - 2018

Juraj Herz 1934 - 2018

09.04.2018

V neděli zemřel režisér, scénárista a herec Juraj Herz. Jeden z hlavních představitelů československé nové vlny vystudoval fotografii na bratislavské UMPRUM, následně režii a herectví na loutkářské… (více)

Del Toro vs. Gans: Kráska a zvíře

Del Toro vs. Gans: Kráska a zvíře

15.02.2012

Včera jsme se divili nad soubojem tří různých Sněhurek. Inu, je tady další pohádka na roztrhání. Tentokrát Kráska a zvíře. Loni jsme viděli (nebo spíš neviděli) zmodernizovanou verzi Beastly, nedávno… (více)

Reklama

Reklama