Nastala chyba při přehrávání videa.
  • alldo.raine
    ***

    Já tady musím o stupínek níže o proti kriminálce Sever. Byť herecky opět famózní, tak scénáristicky jsem od poloviny druhého dílu dost trpěl a to, jak se jednotlivé postavy chovaly, nad tím mi zůstává rozum stát. Nejvíce ze všeho pak postava Vetchého. Nicméně určitě to neurazí a stojí to za to vidět. Už jen z pohledu hereckých výkonů. Na naše poměry pořád nadprůměrná televizní kriminálka.(14.4.2020)

  • Slarque
    **

    Příliš postav, příliš motivů a nakonec to splaskne. Scénář nejen že je překombinovaný, ale hlavně psychologicky nevěrohodný. A opravdu mi přišlo, že chování hlavní postavy nevěří ani sám Ondřej Vetchý, což je u podobně koncipovaného příběhu fakt problém. A protože místo aby se logické lapsy nějak vysvětlily, přišel naprosto neuspokojivý závěr, tak tomuto veskrze průměrnému produktu třetí hvězdičku nedám.(30.3.2017)

  • Kingjiri
    ***

    Filmařina na český poměry vcelku slušná, jen by občas nebylo od věci zlepšit zvuk a nepoužívat tolik zpomalovaček nebo jinak dobrou industriální hudbu (často totiž hrála napínavá hudba i při scénách, ve kterejch se nakonec nic napínavýho nestalo). Příběh měl skvělej potenciál, kterej se ale dařilo využívat hlavně na začátku (pokusy Vetchýho různě ovlivňovat z pozice kriminalisty samotný vyšetřování). Líbilo se mi i postupný odhalování "jak to doopravdy bylo" v rámci konfrontací Vetchýho s dcerou včetně pointy. Jenže překombinovaný finále bez větší snahy dohrát do konce aspoň hlavní dějovou linku převážně pozitivní dojem dost zkazilo. Počáteční nadšení teda časem vyšumělo a Spravedlnost můžu označit za sympatickej průměr, ale je fajn, že jde v posledních letech česká seriálová tvorba evidetně nahoru.(11.4.2017)

  • Helmutek
    ***

    Rozhodně je to zajímavý, ale podle mě se z toho dalo vytěžit mnohem víc. První díl byl skvělej, jen v těch dalších dvou mi více méně přišlo, že už jen dobíhalo to, co se v prvním rozběhlo (samozřejmě až na některý zajímavý zvraty související s Lily - hlavní rámec ale zůstal stejnej) a že rovinu, kam jsem doufal, že by se to mohlo vyhnat, to nakonec zdaleka minulo. Atmosféra je krásně tíživá a dusivá, to ne že ne, bavila mě i ta nevyhnutelná pozvolná cesta k totální zkáze - jen mi dělá problém uvěřit, že by elitní detektiv (i v rámci pochopitelnýho krytí svý dcery) byl schopnej na údajnou vraždu při sebeobraně reagovat takhle, jen kvůli tomu, že oběť byla prominentnim soudcem a že by za to Lily "ugrilovali": Každýmu (a detektivovi majícímu s takovejhlema případama letitý zkušenosti) přece musí bejt jasný, že všechny stopy člověk nezahladí, někde nějakou tu chybku udělá a že je lepší od začátku hrát to na sebeobranu, který ze začátku Richard neměl důvod nevěřit, a kdy by to Lily při troše štěstí mohla uhrát úplně beztrestně, a bez tý trochy štěstí třeba s nižšim trestem, ale s klidnym životem bez neustálýho ohlížení se přes rameno a s vyhlídkou neustálýho strachu, jestli do toho někdo nezačne rejt, a to minimálně než uplyne promlčecí lhůta (právně), resp. celoživotně (morálně). A všechno je to nepochopitelnější tim spíš, že nešlo o jednoho člověka, ale o dva, tzn. o exponenciálně vyšší riziko chyby, něž kdyby šlo o solitéra majícího jako výhodu insider informace z vyšetřování. Chápu ale, že jak se do toho člověk jednou dostane, už nemusí bejt schopnej říct dost a jít s pravdou ven; stejně jako nepopírám, že je to nepředstavitelná a extrémní situace, ve který sto lidí může jednat sto způsoby a kde racionalita často nemusí hrát roli, a kterou člověk hodnotit stejně vlastně nemůže. Jen bych v tom případě čekal preciznější dovyprávění, nebo aspoň dokonalou formu bez logickejch lapsů (scéna s kartou na dveřích novináře Radka - tam chyběl ne jeden, ale deset kroků, který by tuhle scénu vysvětlily; motiv vraždy - to jako mělo bejt fakt jen tim přistiženim táty při nevěře? - a několik dalších). Kažodpádně herci dobrý (Maximová! i Vetchý, ale i Finger s Malým a Plouharem), nápad skvělej a námět víc než zajímavej, a ta spousta nahlodávajících momentů rozhodně stojí za zamyšlení: Jak to, že vlastně ctihodnej občan, táta od rodiny a policajt, je schopnej tak rychle přeskočit na "druhou kolej"? Kdo vlastně přesně je Lily, a jak to, že je něčeho takovýho vůbec schopná? Proč Richard v době, kdy měl bejt vedenej ještě "jenom" otcovskym ochranitelskym pudem při zahlazování stop po průseru svý dcery, proč už v tomhle momentě ukrad peníze ze soudcova šuplíku (což vlastně tak trochu nabourává teorii o tom, že je to jenom gůdgáj, kterej se dostal do jím nezaviněnýho soukolí)? Jak moc velká svině je parťák Tomáš, kterej za informace prodává informace z vyšetřování do médií? Nebo senzacechtivej novinář Radek neznající mezí (podobně jako Gyllenahaalův Slídil), kterej ale vlastně jen naplňuje poptávku veřejnosti?(20.4.2017)

  • Inozuka
    ****

    Po té, co jsem se po shlédnutí dvou dílů Labyrintu málem poblil, příjemné utvrzení v tom, že to s tuzemskou tvorbou temných kriminálek není ještě tak špatné. Promakaný psychologicky laděný příběh o otcovské lásce a morálních dilematech. Bravurně natočeno i zahráno, navíc s hodně zajímavou hudbou. Jediné, co mi přišlo trochu přes čáru je nadužívání zpomalených záběrů, ale dokážu se nad to povznést. Bravo!(16.9.2018)

  • - Natáčelo se na jaře 2016 v Ostravě. Konkrétně v Ostrava centrum - ulice Sokolovská, Most M.Sýkory. Dále v Ostravě Vítkovicích na nádraží, ulici Zalužanského - lakovna Vítkovice, ulici Jeremenkova - nádvoří zdravotní školy, ulici 1. máje - dělnická kolonie, ulici Lidická - kolonie. Byly použity i reálné názvy ulic Rudná, Železárenská. (Imanni)

  • - Kowalského auto, které Richard (Ondřej Vetchý) řídí na cestě z místa činu je Audi A6, později však zapálí o něco starší Volkswagen Bora. (Shareck)

  • - Veškeré venkovní lokace policejní základny jsou situovány v centru města, u ostravské radnice (tzv. Prokešovo náměstí). Kavárna naproti policejní vyšetřovny, kde se Richard (Ondřej Vetchý) setká s parťákovou manželkou (jeho milenkou), se ve skutečnosti nachází 2 kilometry od policejní základny. Jedná se o historický hotel Loft v části Přívoz. (Van_Stajpen)