Nastala chyba při přehrávání videa.
  • bearmeedek
    *

    Kdo určil, že popisek u tohoto seriálu bude znít Strhující kriminální drama? První díl jsem dal asi do půlky a pak už jen posouval, kdyby náhodou. Nudné, hodně nelogické a ponuré (ne dějem, ale podáním). Druhý díl už jen posunem a vypadalo to, že nuda by byla velmi depresivní. Takže trojku určitě už nedám, i když vyústění může třeba překvapit. Zkrátka: "Chtěl-li někdo jiný vražditi, já už to mám u řiti".(21.3.2017)

  • Ygnor
    *****

    "Kriminálky" si za prvé pečlivě vybírám, a že jsem první den trošku s despektem začal se po očku dívat teprve, co z toho bude. Více než scénář mě trefila vynikající kamera a minimalistická, nepompézní, ale přesto velmi přesvědčivá hudba. Dále obsazení Fingera (který po Rodině, co je základ státu) si švihnul opět reálného a přesvědčivého kriminalistu. Vetchý také výborný (určitě lepší než v roli „Mrázka“). Potěšil mne hodně Honza Plouhar a jeho smutné, bezvýchodné oči, přesvědčivý byl rovněž Jan Novotný, jako šéf 1. OOK. Námět ne zcela originální, každopádně nejednoznačnost, rozporuplnost a kontroverzní chování postav má své dramaturgické opodstatnění. Celkový výraz minisérie vyznívá velmi civilně, ba reálně, a to nejen důrazem na věrohodnost interiérů, ale i postupů ve vyšetřování evokující oblíbené případy prvního oddělení, na rozdíl od jiných sérií, kdy některé sází prvoplánovaně na drsnou školu, nebo straší neokultními manýrami podle jakési (fantasmagorické) předlohy. …a za druhé tohle nebyla kriminálka, ale zejména psychologické drama.(27.3.2017)

  • Helmutek
    ***

    Rozhodně je to zajímavý, ale podle mě se z toho dalo vytěžit mnohem víc. První díl byl skvělej, jen v těch dalších dvou mi více méně přišlo, že už jen dobíhalo to, co se v prvním rozběhlo (samozřejmě až na některý zajímavý zvraty související s Lily - hlavní rámec ale zůstal stejnej) a že rovinu, kam jsem doufal, že by se to mohlo vyhnat, to nakonec zdaleka minulo. Atmosféra je krásně tíživá a dusivá, to ne že ne, bavila mě i ta nevyhnutelná pozvolná cesta k totální zkáze - jen mi dělá problém uvěřit, že by elitní detektiv (i v rámci pochopitelnýho krytí svý dcery) byl schopnej na údajnou vraždu při sebeobraně reagovat takhle, jen kvůli tomu, že oběť byla prominentnim soudcem a že by za to Lily "ugrilovali": Každýmu (a detektivovi majícímu s takovejhlema případama letitý zkušenosti) přece musí bejt jasný, že všechny stopy člověk nezahladí, někde nějakou tu chybku udělá a že je lepší od začátku hrát to na sebeobranu, který ze začátku Richard neměl důvod nevěřit, a kdy by to Lily při troše štěstí mohla uhrát úplně beztrestně, a bez tý trochy štěstí třeba s nižšim trestem, ale s klidnym životem bez neustálýho ohlížení se přes rameno a s vyhlídkou neustálýho strachu, jestli do toho někdo nezačne rejt, a to minimálně než uplyne promlčecí lhůta (právně), resp. celoživotně (morálně). A všechno je to nepochopitelnější tim spíš, že nešlo o jednoho člověka, ale o dva, tzn. o exponenciálně vyšší riziko chyby, něž kdyby šlo o solitéra majícího jako výhodu insider informace z vyšetřování. Chápu ale, že jak se do toho člověk jednou dostane, už nemusí bejt schopnej říct dost a jít s pravdou ven; stejně jako nepopírám, že je to nepředstavitelná a extrémní situace, ve který sto lidí může jednat sto způsoby a kde racionalita často nemusí hrát roli, a kterou člověk hodnotit stejně vlastně nemůže. Jen bych v tom případě čekal preciznější dovyprávění, nebo aspoň dokonalou formu bez logickejch lapsů (scéna s kartou na dveřích novináře Radka - tam chyběl ne jeden, ale deset kroků, který by tuhle scénu vysvětlily; motiv vraždy - to jako mělo bejt fakt jen tim přistiženim táty při nevěře? - a několik dalších). Kažodpádně herci dobrý (Maximová! i Vetchý, ale i Finger s Malým a Plouharem), nápad skvělej a námět víc než zajímavej, a ta spousta nahlodávajících momentů rozhodně stojí za zamyšlení: Jak to, že vlastně ctihodnej občan, táta od rodiny a policajt, je schopnej tak rychle přeskočit na "druhou kolej"? Kdo vlastně přesně je Lily, a jak to, že je něčeho takovýho vůbec schopná? Proč Richard v době, kdy měl bejt vedenej ještě "jenom" otcovskym ochranitelskym pudem při zahlazování stop po průseru svý dcery, proč už v tomhle momentě ukrad peníze ze soudcova šuplíku (což vlastně tak trochu nabourává teorii o tom, že je to jenom gůdgáj, kterej se dostal do jím nezaviněnýho soukolí)? Jak moc velká svině je parťák Tomáš, kterej za informace prodává informace z vyšetřování do médií? Nebo senzacechtivej novinář Radek neznající mezí (podobně jako Gyllenahaalův Slídil), kterej ale vlastně jen naplňuje poptávku veřejnosti?(20.4.2017)

  • Kimon
    **

    Zvukař Roman Čapek by se měl hóódně polepšit, to příšerné huhňání herců pod nosem by měl svou přirozenou autoritou třeba i násilně odstranit. No, asi to nebude jen jeho chyba, ti dnešní herci své hlasivky přece neumí a ani nemohou namáhat srozumitelnou mluvou. A ke scénáři mohu jen poznamenat, že se jedná o mnoho střípků rozbité vázy seskládané narychlo a navíc v naprosté tmě, takže smysl slepené vázy často utíkal do nekonečna. Voda tedy uniká mnoha dírami, ... květy vadnou. A není to tím, že bych snad byl líný u sledování zapojit svůj mozek a ty střípky v mozku přeskládávat. Použitý návod: uchop myšlenku, napiš scénář, vytrhej všechny listy, rozhoď je v prostoru a pak je potmě seskládej. Následně slep listy ve hřbetu a nabídni ke zfilmování. Dostaneš "Spravedlnost" a ode mě dvě hvězdy. Pane režisére a herci !! Slovní artikulace je vytváření hlásek pohyby mluvidel při mluvení; ve filmu je obzvláště důležitá! Pokud to stále nechápete, požádejte o lekce herce pana Jana Přeučila. Více na http://www.jsinfo.cz/komdov/artikula.htm(27.3.2017)

  • zette
    ***

    Napad dobry, postupne vsak me ocekavani vyprchavalo a verim tomu, ze za mesic si max. vzpomenu, ze se to tocilo v Ostrave, hral tam Vetchy a snad, ze mel zlobivou dceru:-). Postavy vesmes nesympaticke, atmosfera dobra, libily se mi i herecke vykony, za vsechny Ondrej Maly. Skoda, ze jsem nevidel vsechny dily najednou... Nejedna se o zadny propadak, ale momentalne se da u nas narazit i na lepsi kriminalky.(27.3.2017)

  • - Jako lokace policejního oddělení vražd posloužily industriální prostory nové Pragovky v Praze na Vysočanech. Tyto prostory posloužily také jako Barrandovská jídelna v seriálu Bohéma (od r. 2017). (kriplozoik)

  • - Kowalského auto, které Richard (Ondřej Vetchý) řídí na cestě z místa činu je Audi A6, později však zapálí o něco starší Volkswagen Bora. (Shareck)

  • - Natáčelo se na jaře 2016 v Ostravě. Konkrétně v Ostrava centrum - ulice Sokolovská, Most M.Sýkory. Dále v Ostravě Vítkovicích na nádraží, ulici Zalužanského - lakovna Vítkovice, ulici Jeremenkova - nádvoří zdravotní školy, ulici 1. máje - dělnická kolonie, ulici Lidická - kolonie. Byly použity i reálné názvy ulic Rudná, Železárenská. (Imanni)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace