Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V autoprovozu zakládají řidiči Brigádu socialistické práce s cílem výjezdu na hokejové mistrovství světa ve Vídni. V exteriérech se Standa Pekárek seznámí se svou budoucí ženou, brzy čekají dítě a stěhují se do nového bytu.  Standovi se náramně daří, ale není to zadarmo. Jeho další obětí je režisér Truhlář, kterému se stane osudnou jeho velká vášeň. (Česká televize)

(více)

Recenze (48)

kingik 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Konec komediím, nadchází doba temná. Je rok 1975. Potírá se společensky nepřípustná homosexualita, dozorčím orgánem neprojde dokument mapující historicky známou tragédii uneseného letadla a protistátní činnost je vrcholným zločinem. A udavači Standovi Pekárkovi (Kryštof Hádek) se mezi tím vším negativním rozpadá manželství. Věšet se z toho nebude, hned má náhradu (Kristína Svarinská), StB mu dokonce obstarává sídlištní byt a jeho nová partnerka mu porodila dcerku. Vzniká Brigáda socialistické práce, kdy si zakládající řidiči autoprovozu kladou za cíl výjezd na MS v hokeji, konané příští rok ve Vídni. Ve třetí epizodě StB citelně vystrkuje růžky a ukazuje svou moc. Ubylo komediálního obsahu, i když soulože chtivá televizní redaktorka (Vanda Hybnerová) a její mladý nadsamec koketující s modelingem ještě vyloudí úsměv na tváři. Většina děje už ale ukazuje, jak StB utahuje šrouby a začíná přitvrzovat. A tak je nutno najít oběť. Z tohoto hlediska se jasnou kořistí stává režisér, co je na chlapečky. Bob Klepl této epizodě vévodí a nedopustil, aby se jeho homosexuál stal pouhou karikaturou. A i zlověstná dvojice estébáků v podání Jiřího Dvořáka a Přemysla Bureše je také pořádně herecky propečená. A stále je možné žasnout nad dobovými reáliemi, které vynikají svou precizností. Kdo si stěžoval, že první dvě epizody jsou jen sledem komediálních hlášek a zobrazení tehdejší doby hraničí s parodií, tak dostal tentokrát temnější epizodu, kde si žádná z postav není jistá, jakou soudruzi z StB budou mít zítra náladu. 8/10 ()

castor 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Režisér Jan Pachl nevytvořil nic dějově závratného, ale má to fajn atmosféru, velmi dobré herce i šikovně včleněné archivní záběry. Sobeček „voe“ Standa je prosťáček a zbabělec, jeho hlavním cílem je osobní prospěch a zajištění. Každopádně je zpátky za volantem a při jedné z reportáží se seznámí s půvabnou Slovenkou, která by ráda viděla na vlastní oči Matušku nebo Goťáka. Sám (nutno zdůraznit poměrně jednorozměrný) Standa pak na vlastní oči uvidí, kam jeho chování „dotlačilo“ manželku Míšu, zároveň dál jede na vlně bonzáctví a jeho další „obětí“ se stává režisér Klepl, který vystřídal cynickou režisérku Geislerovou. Právě ten se nedobrovolně dočká krycího jména. Dál se poměrně mizerně pracuje s vedlejšími postavami, zůstává odlehčená atmosféra s oplzlým humorem, kdy dámy zůstávají jen coby ty, které ochotně a kdekoliv roztáhnou nohy, i když v závěru nám to dějově (dobově) lehce zhoustne. Jiří Dvořák výborný. ()

Reklama

ABC1 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Za mě také nejlepší díl. Skvěle vystižený marasamus doby: kšeftíky, korupce, lži aj. aj.. Výborné herecké výkony Hádka, Jeřábka, Melíškové, ale  Geislerová mi tam herecky moc neštimuje. V jiných rolích je o hodně lepší...možná je to i tím, že je tam jediná "paní čistá", což je samo o sobě dost protivné. Ale celkově skvělé. A dovolila bych si nesouhlasit s Katkou, že je to teď fajn doba a můžeme si říkat, co chceme. Můžeme tak na 70 %, ale pravděpodobně bude vbrzku o dost hůř. ()

yntelygent 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

tak uz zacina prituhovat....tato cast kde na konci dokonca ukazu natacanie skutocneho agenta Minarika,to je fakt odvaz....inak co na to Pepik Laufer,pretoze ten tomuto typkovi spival oslavnu odu....s toho sa ani dnes nevylze....myslim ten Pepik Laufer....serial ale sleduju aj a vacsinou asi taki co vtedy neboli na svete,takze sa to da podavat aj takto,aj ked opakovane priznavam,ze je to natocene velmi hodnoverne,aj po technickej aj po dejovej stranke... ()

fabecc1222 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Pachl opět tak podivně neumětele paběrkuje mezi tím, jestli točí čistou parodii, nebo čisté drama. První půlka je už čistě parodická jízda, kde Pyško hraje Zoltana Chivaye, všichni zas jen chlasta, šukaj, volujou atp. Standa už teda aspoň neni čistě nesnesitelnej dement, ale místy už je to takovej ten vtipnej jouda, na kterýho se to všechno lepí skrze to, jakej je to blb. Pak se to zas přepne, a přejdeme do takové te studené normalizace, a špíny té doby. Je tam určitě vzestupný trend kvality, ale začínám mít problém obecně s tím, jak Pachl svoje věci v posledních letech natáčí. ()

Galerie (62)

Zajímavosti (5)

  • V čase 57:41 zmíní technik „trezorák s Jindrou Němcem“, vzápětí je ovšem jméno opraveno dcerou režiséra Horáčka správně na (Honzu) Jana Němce. (JeffScylla)
  • V epizodě podepisuje režisér Truhlář (Bob Klepl) slib ke spolupráci. Na posledním řádku se píše, že jeho krycí jméno bude Visconti. Teprve poté ale toto krycí jméno „spontánně“ vymyslí STBák v podání Jiřího Dvořáka. (klukluka)
  • V kabině předváděčky je jenom jeden 16mm projektor, tudíž pořady a filmy se stopáží přesahující cca 45–50 minut je nutno promítat s přestávkami nutnými k založení dalšího dílu. Promítání 35mm filmů je zde vyloučeno úplně. Projektor (napevno fixovaný k podlaze) je v kabině zprvu umístěn zcela mimo promítací okénko, před které se záhadně přesune až těsně před projekcí. Kužel světla na plátno nevychází z 16mm promítačky, ale z míst zcela mimo promítací kabinu. Ve skutečnosti jde o projekci z digitálního projektoru, umístěného mimo obraz. Po skončení promítání (a celého schvalovaného dokumentu včetně závěrečných titulků) zůstává na cívce ještě dobrých 25–30 minut filmu. (charles3)

Reklama

Reklama