Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V autoprovozu zakládají řidiči Brigádu socialistické práce s cílem výjezdu na hokejové mistrovství světa ve Vídni. V exteriérech se Standa Pekárek seznámí se svou budoucí ženou, brzy čekají dítě a stěhují se do nového bytu.  Standovi se náramně daří, ale není to zadarmo. Jeho další obětí je režisér Truhlář, kterému se stane osudnou jeho velká vášeň. (Česká televize)

(více)

Recenze (48)

topi80 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Kdyby to tvůrci natočili jako lehkou komedii a nesnažili se u toho o nějaké to moralizování, asi by ten seriál dopadl o mnoho lépe. Potíž je, že celý ten příběhový oblouk mezi jednotlivými skeči je prostě jedna velká nuda, a když už se seriál pokouší o nějaké drama, je z toho spíše taková epizodka. Co musím ocenit, je to, že zde překvapivě dobře hrají vyložení neherci Klepl i Geislerová, kterou nemohu vystát, ale ta role uštěpačné režisérky jí nějakým zázrakem skvěle sedla. Mimochodem, není předabovaná? Já jen že nemluví tou svou připitomělou dikcí. ()

kingik 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Konec komediím, nadchází doba temná. Je rok 1975. Potírá se společensky nepřípustná homosexualita, dozorčím orgánem neprojde dokument mapující historicky známou tragédii uneseného letadla a protistátní činnost je vrcholným zločinem. A udavači Standovi Pekárkovi (Kryštof Hádek) se mezi tím vším negativním rozpadá manželství. Věšet se z toho nebude, hned má náhradu (Kristína Svarinská), StB mu dokonce obstarává sídlištní byt a jeho nová partnerka mu porodila dcerku. Vzniká Brigáda socialistické práce, kdy si zakládající řidiči autoprovozu kladou za cíl výjezd na MS v hokeji, konané příští rok ve Vídni. Ve třetí epizodě StB citelně vystrkuje růžky a ukazuje svou moc. Ubylo komediálního obsahu, i když soulože chtivá televizní redaktorka (Vanda Hybnerová) a její mladý nadsamec koketující s modelingem ještě vyloudí úsměv na tváři. Většina děje už ale ukazuje, jak StB utahuje šrouby a začíná přitvrzovat. A tak je nutno najít oběť. Z tohoto hlediska se jasnou kořistí stává režisér, co je na chlapečky. Bob Klepl této epizodě vévodí a nedopustil, aby se jeho homosexuál stal pouhou karikaturou. A i zlověstná dvojice estébáků v podání Jiřího Dvořáka a Přemysla Bureše je také pořádně herecky propečená. A stále je možné žasnout nad dobovými reáliemi, které vynikají svou precizností. Kdo si stěžoval, že první dvě epizody jsou jen sledem komediálních hlášek a zobrazení tehdejší doby hraničí s parodií, tak dostal tentokrát temnější epizodu, kde si žádná z postav není jistá, jakou soudruzi z StB budou mít zítra náladu. 8/10 ()

Reklama

Arsenal83 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Svarinskú by mali nechať v seriáloch len rodiť. Jedine vtedy spotená a červená a ukričaná nepôsobí, že by jej hranie nešlo. Inak je celá jej herecká póza postavená na výhuku v spojitosti so snahou správne trafiť repliky. Inak sme sa vo filme príliš nepohli. Len sex, pijatika a snahy o neformálne vtipy. Vole! ()

EllienPM 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Citově vyhřezlý duševní mrzák a bezmozek Standa, vychovávaný empatie postrádající a emočně plochou samoživitelkou, svou přímostí, přízemností a slepotou baví. Skvělý herecký výkon po celou dobu podává Tomáš Jeřábek. Vanda dnes slušně řádila v posteli a Bob Klepl byl místy tak uvěřitelný, až mě mrazilo. Ani jsem nevěděl, že může být tak dobrý herec. Jen ta Aňa fakt hrát neumí a protivně pracuje s hlasem. Matyáš Greif má opravdu hodně dlouhé prsty, což značí velmi velký ... talent, takže to by šlo :). ()

castor 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Režisér Jan Pachl nevytvořil nic dějově závratného, ale má to fajn atmosféru, velmi dobré herce i šikovně včleněné archivní záběry. Sobeček „voe“ Standa je prosťáček a zbabělec, jeho hlavním cílem je osobní prospěch a zajištění. Každopádně je zpátky za volantem a při jedné z reportáží se seznámí s půvabnou Slovenkou, která by ráda viděla na vlastní oči Matušku nebo Goťáka. Sám (nutno zdůraznit poměrně jednorozměrný) Standa pak na vlastní oči uvidí, kam jeho chování „dotlačilo“ manželku Míšu, zároveň dál jede na vlně bonzáctví a jeho další „obětí“ se stává režisér Klepl, který vystřídal cynickou režisérku Geislerovou. Právě ten se nedobrovolně dočká krycího jména. Dál se poměrně mizerně pracuje s vedlejšími postavami, zůstává odlehčená atmosféra s oplzlým humorem, kdy dámy zůstávají jen coby ty, které ochotně a kdekoliv roztáhnou nohy, i když v závěru nám to dějově (dobově) lehce zhoustne. Jiří Dvořák výborný. ()

Galerie (62)

Zajímavosti (5)

  • V kabině předváděčky je jenom jeden 16mm projektor, tudíž pořady a filmy se stopáží přesahující cca 45–50 minut je nutno promítat s přestávkami nutnými k založení dalšího dílu. Promítání 35mm filmů je zde vyloučeno úplně. Projektor (napevno fixovaný k podlaze) je v kabině zprvu umístěn zcela mimo promítací okénko, před které se záhadně přesune až těsně před projekcí. Kužel světla na plátno nevychází z 16mm promítačky, ale z míst zcela mimo promítací kabinu. Ve skutečnosti jde o projekci z digitálního projektoru, umístěného mimo obraz. Po skončení promítání (a celého schvalovaného dokumentu včetně závěrečných titulků) zůstává na cívce ještě dobrých 25–30 minut filmu. (charles3)
  • Do promítárny se přinesou 2 přepravky se 6 díly 35mm filmu, ale promítá se 1 cívka se 16mm filmem. (charles3)
  • V epizodě podepisuje režisér Truhlář (Bob Klepl) slib ke spolupráci. Na posledním řádku se píše, že jeho krycí jméno bude Visconti. Teprve poté ale toto krycí jméno „spontánně“ vymyslí STBák v podání Jiřího Dvořáka. (klukluka)

Reklama

Reklama