Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kriminalistka Marie Výrová s osobním nasazením a mimo rámec služebních povinností pokračuje v rekonstrukci třicet let staré vraždy malého dítěte, která se odehrála na venkově poblíž Olomouce na konci léta roku 1987. Postupně se setkává se členy rodiny Třebovických. Jejich vztahy poznamenal dávný nepochopitelný zločin. Seznamuje je s některými fakty a sama je konfrontována s celou škálou reakcí všech zúčastněných. Dále musí překonávat jejich různě motivovanou neochotu vracet se k rodinnému traumatu. Marie poznává i starší bratry otce zavražděného dítěte Otu a Kryštofa Třebovické a také dnes o třicet let starší bezprostřední svědky události, jejich dcery Magdalenu a Lenku. Z jejich reakcí a svědectví a za pomoci spřátelené psycholožky spřádá Marie niť nové hypotézy. Co se tehdy ve venkovském domku poblíž řeky ve skutečnosti odehrálo a kdo mohl mít motiv manipulovat s výsledky tehdejšího vyšetřování? A kdo hrůzný zločin opravdu spáchal? (Česká televize)

(více)

Recenze (33)

marhoul 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Kamera a střih, obojí se mi nelíbí. Předlouhé záběry na rozostřený obličej kohokoli, zatímco ostré je absolutně nijaké pole s frekventovanou cestou, kdesi za oknem, vzadu... Tomuto záměru nerozumím. Dokola se opakující otravné kompozice až na několik zajímavých, kterých je ale málo. Práce s hloubkou ostrosti mi v tomto případě nesedí. V jednom záběru žvýká Beretová housku, v následujícím se cpe Marika dortem, pak zase houska, pak zase plná pusa dortu a tak pořád dokola. Do toho otravný zvukový podmaz pod celým příběhem. Nicméně dějová a herecká pozitiva jsou natolik kvalitní, že seriál řadím k tomu velmi dobrému, co nám ČT nabízí. Nebýt výše zmíněných, podle mě, negativ, chválou nešetřím. ()

Ozzy2 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Kdyby si nehráli na umění, tak by to bylo super. ale co to tam je za ty baráky?To mají v Olomouci takovouhle fízlárnu?Proč se to všechno odehrává v takových kulisách??Vždyť to vypadá jak sci-fi.Zvuk je buď otřesný, nebo Melíšková s Krobotem neuměj mluvit, protože ten dialog u táboráku, to je děsný.Vůbec ta Melíšková má problém.když mluví Majer, tak super, pak promluví ona a je z toho slyšet ochotnické divadlo na vesnici.Její výslechy jsou taky žůžo, usměje se, pronese ale nóó táák a svědek vše vyklopí,Nejlepší je tam jasně Hanuš, z toho ten komoušskej fízl úplně čiší.Marika tu slípku hraje taky dobře.Příště prosím méně šmíry z Dejvic a bude to OK. ()

Reklama

mira007 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Více jsem si zvykl na způsob vyprávění i na kameru ( ikdyž by maličko mohli ještě ubrat protisvětlo ) , v druhém díle ubylo hysterie a přehrávání a dostalo se mi něco, co je mezi současnou produkcí hodně zajímavé. Parádní dialogy a v tomto díle kralovala Klára Melíšková a jako druhá hvězda večera mi přišla mladší kolegyně talentovaná Kasijana Džakič. ()

Košoun 

všechny recenze uživatele

Ten rádoby artový vizuál je opravdu tristní a vůbec se k tomu nehodí. Opradu, to se krutě nepovedlo!!! Kombinace kamery, barvení a divných lokací a interiérů je opravdu nešťastná. Jinak atmosféra dobrá, herecky perfektní, jen dějově nám to trochu stagnuje. Třetí díl to snad vylepší. Každopádně na českou televizní produkci nadstandardní. ()

Necrotongue 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

U sledování druhé epizody jsem se cítil mnohem lépe než u předchozího dílu, přestože i tady nechyběla obrovská snaha o velké umění, kterou upřímně nechápu, stále si myslím, že by plebs (mě nevyjímaje) spíše ocenil prostou kriminálku, v níž by se místo artových fines zapracovalo na uvěřitelnější formě vyšetřování. Podle mého názoru to bubun shrnula stručně a výstižně. ()

Galerie (14)

Zajímavosti (3)

  • Ve scéně, kdy se babička hádá s Magdou u samoobsluhy, uvádí jeden z policistů, že to bylo v 11:20 a že je viděla prodavačka. Je vidět, jak tam věší na dveře obchodu cedulku s nápisem „Polední přestávka“. Hned vedle jsou ale vidět otevírací hodiny, které pro všechny dny uvádějí přestávku 12:00–13:00. (kriplozoik)
  • Scéna na začátku epizody, kdy Lenka jde na střešní parkoviště supermarketu za svým otcem, je točená na střeše OC Šestka v Praze Ruzyni v bezprostřední blízkosti Ruzyňského letiště. V záběru vpravo od lampy, částečně skryté za křovím, jsou vidět typické navigační reflektory runwaye 30. (Brain)
  • Knihovna, ve které pracovala Magda, je ve skutečnosti Ústřední knihovna ČVUT v Praze Dejvicích. (Brain)

Reklama

Reklama