Režie:
Lucie BělohradskáScénář:
Jana KnitlováKamera:
David PloyharHudba:
Jan P. MuchowHrají:
Viktor Preiss, David Matásek, Jaromír Dulava, Vladimír Polívka, Zuzana Stivínová, Jan Bidlas, Ondřej Malý, Emília Vášáryová, Jiří Racek, Tereza Rychlá, Radúz Mácha, Petra Jungmanová, Sabina Rojková (více)VOD (1)
Obsahy(1)
A je tu další premiérový díl volného cyklu detektivek renomované autorky Hany Proškové, tentokrát podle knižního bestselleru Smrt programátora. Známá dvojice – kapitán kriminální policie Vašátko (V. Preiss) a malíř, bohém a detektiv amatér Horác (D. Matásek) – bude tentokrát pátrat po vrahovi autora tzv. počítačových básní. Kristián Vích (O. Malý) je matematik blížící se čtyřicítce. Ve svém pracovním kolektivu je velice oblíbený. Potají chodí s Terezou (T. Krippnerová), manželkou jeho neurvalého kolegy (R. Mácha). Milenci chystají Terezin rozvod a společný život. Despotická Víchova matka (E. Vášáryová) má ale pro syna jiné plány a mezi kolegyněmi svoji favoritku. Jednoho dne je ale Kristiánova mrtvola nalezena plovoucí v řece a pachatel je pochopitelně neznámý… (Česká televize)
(více)Recenze (49)
Prozatim nejslabsi dil cyklu. Postava Horace je tam jaksi navic, jeho smula ve vztazich stale vice pripomina rodinne peripetie Jessiky Flatchrove. Chvalyhodna je snaha tvurci predlozit na pocatku jakehosi falesneho podezreleho, ale opakovaneh vtip fakt neni vtipem. A diskutovat nad dalsim postupem ve vysetrovani v mistnosti plne podezrelych? To jako vazne? 50 proc. ()
Škoda, že zvolený název trošku ubírá na překvapení z hlediska případu. Jinak, ale zápletka docela dobrá. Já mám tandem Vašátko a Horác docela rád, stejně jako jejich představitele, ale uvítal bych kdyby oba měli více společných scén, jde jim to k sobě. ()
Přiznávám se, že tento film je mým druhým viděným ze série od Hany Proškové. A opět se na kvalitách filmu podepisují herecké výkony řady herců. Paní režisérka si umí sehnat dobré herce. Horší je to se scénářem. David Matásek a Viktor Preiss tu hrají takové klasické, ničím vybočující, postavičky. Jsou fajn, ale to je tak všechno. I v průběhu je znát, že Hana Prošková není žádná Agatha Christie. Detektivní rutina, ale rutina poměrně příjemná. ()
"Pořád všichni budou psáti za účelem stolu." Zní to sice jako překlad strejdy Googla, ale je to počítačová poezie. Bravo. Dost mě to nebavilo, vyšetřovatelé i podezřelí mě spolehlivě nudili, ale několik stupidně znějících veršovánek mi občas zvedlo náladu. ()
Jak svět zase přichází o básníky.. Nepříliš záživná krimi s klasickým podtitulem „všichni jsou podezřelí“, ve které mi vadily dvě věci. Hudba, která by byla možná dobrá v nějakém psychothrilleru, ale tady se moc nehodila a těžko uvěřitelná shoda okolností, na které byl celý příběh postaven (u koho je Horác na večeři a koho zrovna nezávisle na tom potká Vašátko v domě při návštěvě přítele). PC poeta Krisťa by vyplodil asi toto: „Malířovo tokání, Vašátko vstříc zvratům, není hoši zastání, raději zpět k prutům..“ ()
Z pomedzi všetkých námetov od Proškovej, je tento ten najprostejší, pričom aj samotné rozuzlenie nedisponuje žiadnym prekvapením, ako tomu bolo napríklad v prípade iných poviedok. Na priemer to ale stačí, nepozerá sa nato zle, zbehne to aj vďaka krátkej stopáži celkom rýchlo. ()
Knihy od Hany Proškové se dobře čtou. Ale televizní zpracování podle její předlohy mě zatím nedostalo. Případ dvou básníků má několik hluchých míst, i když je dobře obsazený a má své dobré momenty, na dokonalý filmový zážitek to nestačí. Lokace jsou ovšem vybrané velice dobře, skály v Divoké Šárce jsou monumentální. ()
Další průměrná televizní detektivka postavená na nepravděpodobných náhodách, šustící papírem a natočená bez nápadu. Spojení Matásek a básníci už vyprodukovalo lepší výsledky. ()
Nezáživná podívaná. Nemělo to jiskru. Utahané, depresívní, nijaké. ()
Případ byl chaboučký, zavražděný pidlooký hrdina mi neseděl do role svůdce žen, linka s tajemným šéfem ústavu pro šíření informací (btw, dobrý fór s narážkou na nevědomost některých lidí v takovém ústavu), který furt na vše dozíral a natáčel si, nebyla nijak dokončena (čekal jsem alespoň, že podobně jako ve filmu Alibi na vodě hodí na YouTube video film s realistickými záběry vyšetřování), linie matky a sekretářky taky není dořečena ("my si vystačíme" nestačí mně), ale jinak skvělé záběry a lokace, skvělí herci a postupné dávkování indicií, velejemný, ale o to příjemnější humor, a hlavně uvěřitelné postavy, které se nechovají jako dementi, ale mají nějakou charakteristiku, minulost a dělají uvěřitelné lidské chyby, i když to třeba v té chvíli myslí dobře... ()
Tahle detektivní „série“ s Preissem a Matáskem má celkem stálou průměrnou kvalitu. Samotné příběhy nejsou zas špatné, jen to v nich občas skřípe s důvěryhodností a některými vedlejšími postavami. Tady to mělo konečně alespoň slušný a ne zas tak úsměvný závěr (vyvrcholení). Nejde sice o žádnou úchvatnou podívanou, ale díky těmhle televizním počinům dostávám po čase zase chuť se alespoň na něco podívat…. ()
Mou pozornost si vytrvale kradl Ondřej Malý a pak taky Emília Vášáryová, oba výborní, jinak herecké obsazení opět sympatické a příjemné.. Vyšetřování případu celkem zajímavé, počítačové básně však nejsou pro mě, takže mýma očima slušné tři hvězdy.. ()
Tak toto je o dost lepší než například Případ pro malíře. Napínavé. ()
Pomalá nuda. ()
Tenhle případ dvojice Vašátko a Horác patří k těm méně povedeným, na jedno zhlédnutí ale pořád v pohodě podívaná. ()
...taký sivý štandart...scenár bol slabý a vrah sa už ku koncu sám " ponúkal "...a tá vražda ...?....ísť večer cez opustený most s pripitým chlapom,ktorému idem svojím zamietavým rozhodnutím zničiť život,ktorý je gambler.....to už ozaj len blbec nevidí riziko a ak ho nevidí môže to dopadnúť i zle,že..?.... ()
Případ byl v podstatě velice jednoduchý. Proto mi přišlo, že pohodové tempo bylo mnohdy spíše natahováním děje. Příběhy Vašátka a Horáce se velice rafinovaně protnuly, ale chybí mi právě jejich společně strávené chvíle, ať již ve volnu či při vyšetřování. V tom byly první filmy lepší. ()
Trošku slabší, jen Ondřej malý stojí za zmínku. ()
Takhle zprznit příběhy autorky Proškové by mělo být trestné... ()
Všecky ty příběhy se drží v přísném průměru, nicméně obsazení OK. 70% ()
Reklama