Režie:
Clint EastwoodScénář:
Todd KomarnickiKamera:
Tom SternHudba:
Christian JacobHrají:
Tom Hanks, Aaron Eckhart, Laura Linney, Mike O'Malley, Anna Gunn, Jamey Sheridan, Ann Cusack, Molly Hagan, Holt McCallany, Chris Bauer, Patch Darragh (více)VOD (4)
Obsahy(2)
V lednu roku 2009 se svět stal svědkem „zázraku na řece Hudson", když kapitán „Sully" Sullenberger (Tom Hanks) nouzově přistál s poškozeným letadlem na ledových vodách řeky Hudson a zachránil tak život 155 pasažérů na palubě letadla. Přestože veřejnost a média mluvila o ojedinělém činu dokazujícím jeho letecké dovednosti, probíhající vyšetřování hrozilo zničit jeho pověst a kariéru. (Freeman Ent.)
(více)Videa (8)
Recenze (918)
Tato událost je poměrně čerstvá a natolik známá, že pokud člověk nežije někde mimo civilizaci v džungli, v pralese nebo třeba v Košicích, tak asi musel o zázraku na Hudsonu a o kapitánovi Sullym aspoň něco číst nebo zaslechnout. Tim pádem mi ten film připadá trochu zbytečnej. Jako Eastwood to natočil hezky bez nějakýho patosu a ždímání slz a Tom Hanks zahrál kapitána Sullyho uvěřitelně. Ten film je jako docela dobrej, ale když víte, že se v podstatě žádný velký drama konat nebude, všichni to přežijou a všechno dobře dopadne, tak to prostě moc zábavný neni. Podíval bych se na to někdy znovu? No to asi fakt ne. To měl Eastwood radši natočit film o kapitánovi Francescovi Schettinovi, kterýmu se o 3 roky později podařil ještě větší majstrštyk. ()
,,KAPITÁNE SULLENBERGERE, JSTE HRDINA NEBO MÁTE STÁT PŘED SOUDEM?“… /// Retrospektivní (samozřejmě, jaký jiný!) vyprávění o 208 vteřinách a sledu událostí, které následovaly. Ohromnou devízou filmu je to, že trvá tolik, kolik trvat má. Nevotravuje, udržuje napětí a dramatem ze soudní síně graduje. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Knihu „Highest Duty: My Search for What Really Matters“, se kterou Chesley Sullenbergerovi pomáhal Jeffrey Zaslow neznám. 2.) Neznám žádnej film se šťastným koncem vo letadle v New Yorku. 3.) Thx za titule „fceli medvídek“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ * ()
Sully je částečně procedurální drama a v druhé rovině, jak je u Clinta zvykem, snímek o americkém patriotismu, který je ale podávaný v rozumných dávkách a s porozuměním pro lidskou náturu. Opírá se o zkušeného Toma Hankse, který se pro podobný styl rolí snad narodil, a nemá výraznější slabiny. Rozumná stopáž, dobrý scénář a silný příběh. Snad bych jen podotkl, že nevnímám snímek jako film o hrdinství, ale o profesionalitě, která je konec konců v mém povolání hodně důležitá. Celkový dojem: 75 %. ()
// "Yes, I would've done it in July." Nechápu, kde se to v tom starém kovbojovi pořád bere, ale jsem za to rád. U Sullyho pak obzvlášť, protože si tentokrát Eastwood pohlídal i konec, se kterými u něj mám jinak docela problém. Nevim, jestli za to mohlo téma, nebo už se poučil, každopádně skvělá práce, parádně dotažený a po Unforgiven asi rovnou jeho nejlepší film. A Hanksův za delší dobu taky. 9/10 ()
Cheslej Sullenberger je borec. Hanks a Eckhart sú v rukách Eastwooda už len povinnou čerešňou na filmovej torte, akú si tento materiál zaslúžil. Dokonalá demonštácia toho, že život píše najsilnejšie scenáre, a v takom prípade divák v tomto žánru nepotrebuje akciu od začiatku do konca, len pravdu skrze príbeh a herecké výkony. 90% ()
Galerie (44)
Zajímavosti (22)
- Pro vytvoření místa havárie filmaři nejprve natočili záběry záchranných lodí obklopujících prázdné místo v řece Hudson. Tyto záběry byly následně zkombinovány s těmi ze studia, ve kterých byl umístěn vyřazený letoun A320 do uměle vytvořeného jezera. (imagoo)
- Nakrúcanie filmu sa začalo 28. septembra 2015 v New Yorku. Dňa 15. októbra nakrúcanie prebiehalo v Atlante, kde budova v centre mesta bola premenená na hotel v New Yorku. Pokračovalo sa v Severnej Karolíne, Los Angeles, na vojenskej leteckej základni Holloman v Novom Mexiku a v meste Kearny v New Jersey. Nakrúcanie sa skončilo dňa 29. apríla 2016. (classic)
- Vo všetkých záberoch na displej zobrazujúci údaje motorov (Engine Warning Display) je použitá nesprávna indikácia pre motory, akými bolo lietadlo vybavené. A320-214 N106US bolo vybavené motormi CFM56-5B, čiže správna indikácia mala byť zhora nadol N1, EGT, N2, FF. Vo filme je však indikácia charakteristická pre motory IAE V2500, ktorá je navyše nesprávne usporiadaná. (FesterNZ)
Reklama