Reklama

Reklama

Hřbitov domácích zvířátek

  • Česko Hřbitov domácích zvířat (více)
Trailer

Se snem o lepším životě se mladý lékař Louis Creed se svou rodinou – manželkou Rachel, dcerou Ellie a tříletým synkem Gagem – přestěhují do nového domova ve venkovské městečku Ludlow ve státě Maine, znepokojivě blízko rušné dálnice. Když Rachel přijde při nehodě o milovaného kocoura, zoufalý Louis neochotně poslechne radu svého přátelského souseda, aby kocoura pohřbil na starém mikmackém hřbitově – tajemném pohřebišti s oživující mocí. Navzdory hrozným výsledkům a neustálým varováním od nedávno zesnulých se Louis zasažený tragédií musí na indiánský hřbitov vrátit a doufá, že tentokrát to bude jiné. Ale mohou se mrtví opravdu vrátit z hrobu? (Filmbox)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (312)

Marigold 

všechny recenze uživatele

Naprostý souhlas Caligarim... knižní předloha je schematická a předvídatelná až hrůza a jediné, co ji tlačí do nadprůměru je slušná Kingova stylistika a práce s atmosférou. Z tohoto pohledu patří dílko Mary Lambert do skupiny těch lepších filmových zpracování Kingova díla – neprzní, drží se předlohy, uchovává celkem působivou paranoidní atmosféru a divákovi se nijak zvláště nevzpouzí – zkrátka, příjemně se na to dívá. Rozhodně si nemyslím, že by byl Stephen King autorem literárně přelomových knih a Hřbitov dokonale vystihuje jak mistrův standard literární, tak standard filmových předělávek jeho díla. ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Film jsem si pustil hned asi dvě hodiny po dočtení knihy. Film, který jsem si v hlavě promítal během četby, byl úžasný psychologický horor s atmosférou Kubrickova Osvícení. Skutečná adaptace ja místo toho pouze příjemné béčko, na němž musím vyloženě vypíchnout jedno negativum - strašně špatně hrající hlavní postavu Louise, který nemá s tím knižním snad nic společného. Ona ta kniha věnuje představení postav opravdu hodně prostoru, což ve filmu logicky nejde (při zachování stopáže) a už jenom proto nemůže mít takový dopad. Když se stala ta klíčová událost hrdinům v knize, opravdu jsem s nimi soucítil a bylo mi jich hrozně líto, ve filmo jsem to bral pouze jako vítaný posun děje. Což celkovému dojmu dost ubere. A další věc - úplně se změnila podstata zla. Ve filmu jsou ti vzkříšení jenom pouhými zlými polozombíky, kdežto kniha operuje s jakýmsi vševědoucím a skoro všemocným inteligentním zlem (jako třeba v knižním It), což je mnohem působivější. Když ale člověk odhlédne od lepší předlohy, musí uznat, že je Pet Sematary velmi slušný horor (zvlášť ve finále).Horror movie of the year ()

Reklama

tron 

všechny recenze uživatele

Kingov román pokladám za jeden z jeho najlepších hororov. Atmosféra je pekelná a silná. Je to jedna z minima hororových kníh nielen od Kinga, ale OBECNE, ktorá ma dokázala znepokojiť a vystrašiť. Vďaka Wendigovi (vo filme naňho bohužiaľ nezostali peniaze) mystická a záhadná vec. Výprava lesa, v ktorom sa môžete stratiť. Nachádza sa za útulným domom, do ktorého sa z veľkomesta presťahovali Creedovci. Tajomné indiánske legendy. Viažu sa k mainskému mestečku. Varujú, že s tunajšími lesmi jd niečo strašne zle. Pôda je tam kyslá a ešte kamenistejšia, ako srdce muža. Ten román je nádherný, môžem ho čítať zas a znova. Film Mary Lambert takým vysokým kvalitám nemal šancu dostáť, aj keby sa na hlavu postavil. Je štandardný. Na rozdiel od produkcií typu Sleepwalkers sa neutopil v béčkarských vodách, ale zostáva relatívne vážnym, tvrdým a serióznym hororom s vydarenou atmosférou. Herci a výprava vyzerajú úplne inak, než som si predstavoval (manželský pár je vyložene nesympatickí) a tak dobré renomé knihy zachraňuje slušný scenár (napísal ho sám King, mihnúci sa v cameo kňaza) a pôsobivé nechutnosti (Zelda, kocúr). Zaujímavá variácia na zombíčiny, ale oproti románu priemer. Cintorín a Mikmacké pohrebisko vyzerajú moc štúdiovo, napriek tomu ich hodnotím kladne. Nová verzia z roku 2019 bola o malý chlap lepšia, ale v konečnom efekte rovnaký priemer. ()

Dever 

všechny recenze uživatele

Soundtrack Elliot Goldenthal: 1. Pet Sematary [3:02] ,2. Dead Recollection [1:20] ,3. Hope and Ordeal [1:23] ,4. Adieu Gage [1:23] ,5. Rachel Against Time [0:51] ,6. The Return Game (Jud and Gage) [3:43] ,7. Moving Day Waltz [0:31] ,8. Warning Tour [1:42] ,9. Death Do Us Part (Rachel Hugs Louis) [0:54] ,10. Nine Lives Minus Seven [0:14] ,11. Up in Flames [1:39] ,12. Bitter Loss [1:51] ,13. Rachel's Dirty Secret [0:23] ,14. Return Game Attack [1:55] ,15. Rachel's Blow Out [0:21] ,16. I Brought You Something Mommie [0:35] ,17. The Return Game II [2:53] ,18. Gentle Exhuming [1:03] ,19. To the Micmac Grounds [2:46] ,20. Chorale [0:30] ,21. Kite and Truck [1:22] ,22. Immolation [1:38],, ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Hřbitov domácích zvířátek lze interpretovat dvojím způsobem. Za prvé jako velmi důslednou polemiku se zombie filmy, která tvrdí, že někdy je lepší prostě zemřít. V podstatě se tu dosti vehementně filozofuje, zejména ústy souseda Juda, o špatnosti celého jednoho hororového subžánru zvaného zombie filmy. Za druhé ten film lze chápat jako komentář k počínání sériových vrahů, kteří také zpravidla začínají na zvířatech a na lidi přejdou až později. Není pochyb o tom, že tím vrahem tu je hlavní postava, otec rodiny, který si akorát racionalizuje své vražedné činy. Chce to akorát trochu přetočit optiku. Nebo si vzpomenout na Osvícení. Popravdě tím ten film trochu připomíná Holbeinův obraz Vyslanci, kde se pyšní dva francouzští poslové, ovšem pří pohledu zcela z pravé strany zahlédneme na obraze zprvu skrytou lebku. Geniální zástěrka celého příběhu tak spočívá v tom, že dcera tuší ve snech budoucnost a matka má šílené halucinace, nicméně tím hlavním, kdo tu trpí bludy, je otec rodiny, kterou postupně vyvraždil. ____ Má se obecně za to, že natáčet jednoduché filmy, mezi něž patří i tahle notně přímočará a lineární podívaná, není nic náročného. Problém je v tom, že to tak docela neplatí, protože u jednoduchého filmu se není za co schovat a každá chyba je ihned vidět. Jednoduché filmy tím připomínají karate nebo taekwon-do, kde také platí, že jednoduché katy (sestavy bojových technik) mnohem častěji prokážou chybu bojovníka než katy složitější, kde to lze skrýt za rychlé či komplikované pohyby. Z toho důvodu mám velký respekt před filmy, jako je tento, který ve své jednoduchosti představuje dokonalý opak stylistických triků mistrů audiovizuality á la Tony Scott či narativní rošád různých příběhových linek á la Nolan, nicméně je velmi dobře zrežírovaný, neboť každá scéna perfektně funguje, a celý to má minimálně zpočátku takový až hitchcockovský parametry ve smyslu obyčejných lidí, v jejichž životech se pod povrchem začne odehrávat cosi zničujícího a tajemného. Je sice fakt, že natočit nějaký vyloženě složitý film je asi těžší než natočit film ryze jednoduchý, ale natočit jednoduchý film je pořád těžší než natočit něco středně složitého. Ostatně když krachují firmy, jdou prvně ke dnu ty středně velké (stáhnou je dolu fixní náklady, které musí platit bez ohledu na výrobu), poté malé (díky své štíhlosti jsou s to chvíli vydržet) a nakonec velké (coby nejkonsolidovanější firmy jištěné rezervami vydrží nejdéle). Stejně se to má s filmy – nejméně náročné je natočit ty středně složité, následují jednoduché a nakonec složité. Ta analogie je zjevná. Ono dávat rovnítko mezi filmy a firmy se může zdát trochu jako úlet (který navíc nahrává moralizujícím kritikům mainstreamové kinematografie), jenže v praxi to tak skutečně chodí. Stačí připomenout známou kauzu Warner Bros., kteří kvůli tomu, aby nemuseli platit hercům procenta ze zisku, u svých filmů uměle navyšovali náklady. Dělali to jednoduše – nechali ty filmy natáčet fiktivní firmou (která byla ovšem normálně součástí Warner Bros.), které účtovali přemrštěné licenční poplatky za to, že pro ně ten film může natáčet. Tím navyšovali náklady svých filmů, respektive snižovali jejich zisky, a herci měli smůlu. Proto je lepší si dát do smlouvy procenta z celkových tržeb, a nikoliv ze zisku, který se dá v rámci „kreativního účetnictví“ různě šmelit. ()

Galerie (78)

Zajímavosti (28)

  • Ve scéně, kde Ellie (Blaze Berdahl) spadne z houpačky, si můžeme všimnout, že Louis (Dale Midkiff) během kotrolovaní Ellie má na sobě bílé tričko. V další scéně má najednou na sobě pruhované tričko a brýle. V následující scéně potom na sobě má znovu bílé tričko a brýle na sobě nemá. (Raichu.Cz)
  • Mačky v úlohe Churcha boli špeciálne trénované. (rador)

Související novinky

Návrat Kingových zombie zvířátek

Návrat Kingových zombie zvířátek

31.10.2013

Nová Carrie nebyla dvakrát dobře přijata ani kritiky, ani diváky (komerční výsledky prozatím nejsou nijak oslnivé), ale přesto se připravuje další remake / nová adaptace klasiky Stephena Kinga.…

Von Trier vyvolává Ďábla

Von Trier vyvolává Ďábla

18.04.2008

Lars von Trier a horor? Kdo viděl jeho seriál Království, ten ví, že na tom vztahu není nic nového ani neobvyklého. Tentokrát do toho ale dánský svéráz praští v celovečerní formě. Už letos v létě se…

Reklama

Reklama