poster

Mission: Impossible - Fallout

  • Austrálie

    Mission: Impossible - Fallout

  • Kanada

    Mission: Impossible - Fallout

  • Nizozemsko

    Mission: Impossible - Fallout

  • Nový Zéland

    Mission: Impossible - Fallout

  • Velká Británie

    Mission: Impossible - Fallout

Akční / Dobrodružný / Thriller

USA, 2018, 147 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • novoten
    *****

    Zopakovaná esence okázalého špionství, která je opět nejsilnější ve chvíli, kdy jde proti obvyklým pravidlům a odvážně staví celý příběh na lidskosti, na síle postav, na hojících se jizvách zdánlivě nezničitelných forem. Šok z nově viděného přístupu se sice pochopitelně nekoná, na to McQuarrie až příliš opatrně kráčí po vlastní vyšlapané cestičce a dělá z Falloutu spíš M:I 5.5, ale kombinace dalšího vnitřního pnutí několika organizací a velkolepého bondovského finále je natolik perfektně do sebe zapadající, že mi na takovém přístupu nakonec nevadí vůbec nic.(13.8.2018)

  • predators
    *****

    Pustit se do jednoho projektu pošesté a očekávat minimálně stejný úspěch se může jevit jako něco nemožného...proti tomuto skeptickému tvrzení se staví čelem Tom Cruise, který to prostě nějak zařídí...a on ten výsledek pak stojí za to! Zdá se mi, že s přibývajícím věkem posouvá laťku kvality o stupínek výš. Nejde ale o nějaký extrém, jsou to jemné niance v soubojích jeden na jednoho, auto-honičkách, zápletce, postavách...a holkách. Ale i ve 100x viděném přináší něco nového a neotřelého. Čest tedy Tomovi...utáhnout sám 2 a půl hodinovou "rozumnou" akční jízdu je kumšt!(2.8.2018)

  • Mertax
    ****

    Cavill je absolutní miscast série, Baldwin je parodií na sebe sama už od dob Team America, avšak Cruise zastavil čas a k tomu předvádí solidní herecký standard v rámci žánru, ale ty závěrečné slzičky mu nelze věřit. Hodně lidí jen popouškuje marketingovou kampaň o tom, kterak herec sám dělal nebezpečné kaskadérské kousky. Problém je ale v tom, že kdyby to nebylo divákům měsíce cpáno, těžko si toho někdo všimne. Pokud máte dostatek peněz, umně scénu sestřiháte a nasmímáte, je výsledek tentýž. Fallout sice není přeplácaný komiksový digifest, ale také jím nikdy být neměl, tak z čeho se máme teda radovat? Dialogy jsou prázdné, občas směšné nebo snažící se o křečovitou vtipnost. Vlastně jen čekáte, kdy začne další šílená akční sekvence. Zápletka překombinovaná zvraty pro zvraty, lokace pestré jako katalog cestovky… To vše byly atributy M:I série, nebo alespoň posledních dvou dílů, jenže teď se film bere nejvážněji a McQuarrie zároveň zapomněl, jak vyprávět. 70 %. [Kino, 2D](15.8.2018)

  • Zeck
    *****

    Dlouho jsem neviděl tak působivou a efektní scénu jako seskok nad Paříží. Vlastně si nevybavuji film, u kterého jsem měl akutní potřebu přerušit sledování, scénu si přetočit a vidět ji 3x. Dlouho jsem rovněž neslyšel tak kvalitní hudbu doplňující skvělé akční scény. Naposledy mě podobně audiovizuálně dokázal nadchnout jen Mad Max. Série je mi úplně ukradená, poslední dva díly jsem viděl a nestály mi ani za to, abych je sem přišel ohodnotit. To, co tvůrci předvedli v tomto pokračováním je ale úplně jiná liga než všechny předešlé díly. Od první do poslední minuty jedna nepřetržitá akce za druhou, u kterých člověk osolí hlasitost do sluchátek na maximum a jen tupě zírá a užívá si tu jízdu. Lepší definici akčního filmu snad ani nalézt nelze. Samozřejmě je to opět za vlasy přitažené špionážní fantasy, které má s fyzikálními zákony Země problémy jako každý akční film, ale když člověk vypne mozek, zaručeně nebude litovat. 90 %(15.9.2018)

  • Matty
    *****

    SPOILERY. Přijde mi trochu paradoxní vyčítat Falloutu, že tolik připomíná Národ grázlů. Není právě jistá míra podobnosti, jistota, že víceméně víme, co nás čeká, důvodem, proč máme rádi filmové seriály, ať už jde o bondovky, marvelovky nebo Star Wars? Fallout krom toho nabízí dost specifických prvků, aby nebyl zaměnitelný a na jistou zacyklenost, se kterou se Ethan Hunt ve svém životě potýká, průběžně poukazuje. ___ Oproti předchozím dílům tenhle víc využívá subjektivního vyprávění (sny, představy) a častěji zapojuje minulost hlavního hrdiny, která jej najednou začala tížit (podobně jako Bonda ve Skyfall). Jeho dilema, zda pomoct jednomu milovanému člověku, nebo zachránit miliony, přitom zpřítomňují zejména ženské postavy (Julie, Ilsa, francouzská policistka). Ústřední konflikt, nastolený první scénou (i výtiskem Homérova Odyssea, v němž Hunt dostane zadání mise), vychází z touhy po harmonii, kterou doprovázejí obavy z toho, že ji svým počínáním nenávratně naruší. Vlastně tak „jen“ hledá vnitřní klid (podobně jako se Ilsa touží vrátit domů). ___ Dvě a půl hodiny filmu jsou pak naplněny různě spletitým oddalováním tohoto cíle (k němuž je třeba se dopracovat přes několik dílčích úkolů), který se zprvu zdá být na dosah ruky (obchod s plutoniem), ale postupně je tím vzdálenější, čím usilovněji se jej Hunt se svým týmem snaží dosáhnout (v zásadě se v souladu s jedním z významů podtitulu propadají stále hlouběji). Nevědomky přitom přispívá k realizaci padouchova plánu a tedy i k naplnění své nejhorší obavy z úvodní scény. ___ Neustálé odkrývání identit dvojitých a trojitých identit agentů, kteří na sebe kují pikle (o čemž někdy víme a jindy ne) jednak ukazuje, jak obtížně je v nestálém postmoderním světě simulaker podchytitelná realita (viz také scéna, ve které Benji navádí Hunta podle 2D mapky 3D prostoru), jednak – a především – vytváří další a další záminky pro velkolepé akční atrakce, na kterých je tahle franšíza založená a kterým je podřízena logika všeho ostatního. Takže ano, padouch musí opouštět Londýn z věže galerie Tate Modern, Hunt musí objíždět Vítězný oblouk plnou rychlostí v protisměru a do Paříže se bylo třeba dopravit seskokem ze sedmi kilometrů, protože to prostě úchvatně vypadá a zvýší vám to hladinu adrenalinu. Suspension of disbelief. Alfred Hitchcock. Pokud s tím máte problém, přijde vám to přehnané a nepravděpodobné, bohužel si Fallout naplno neužijete. ___ Tím, jak nám dává zakusit závratný pocit z pohybu na hraně života a smrti, má Fallout blízko k vrcholným groteskám jako Frigo na mašině nebo O patro výš (byť Cruise předvádí spíše výkony založené na rychlosti a síle než na tělesné akrobacii). Akční scény jsou svým rytmem, využíváním deadlinů, nápaditým zapojováním Schifrinova motivu nebo tím jak hladce do sebe nakonec všechno zapadne, neskutečně opojné, zároveň dost rozmanité z hlediska využitých dopravních prostředků, způsobů boje, množství paralelně běžících linií (poslední akce je v tomto ohledu hodně „nolanovská“) a míry naší informovanosti, která přispívá k tomu, že mnohdy s jistotou nevíme, jestli vidíme naplňování předem vymyšleného plánu či improvizaci. ___ Život se údajně pohybuje ve spirálách a Fallout je podle toho strukturován, když s lehce pozměněným rozložením sil opakuje situace, které jsme viděli v první polovině filmu (přestřelka v londýnském podsvětí nápadně připomíná berlínkou předávku) nebo v předchozích dílech série, čehož si postavy jsou vědomy, vědoucně na sebe (a na nás) pomrkávají a dělají si legraci ze svých (opět) zdánlivě nulových šancí na úspěch a přežití. Epizodické vyprávění, sestávající z několika ohromných akčních sekvencí s vlastními vývojovými vzorci a dechberoucí gradací, je tak opět nejen uplatňováno, ale také reflektováno. Vše přitom nemůže skončit jinak než spektakulárním cliffhangerem. ___ Jistě, ten film by mohl být kratší, méně zahlcený dějovými zvraty, soustředný více na akci než na postavy, ale z hlediska vývoje současného světa i série Mission: Impossible mi výraznější melodramatičnost (která k delší stopáži dost přispívá) a větší zahlcenost postmoderním zpochybňováním toho, co je vlastně reálné, přijde jako logický způsob, jak zvýšit sázky, aniž byste se uchylovali k podobným excesům jako tvůrci Rychle a zběsile. Jakkoli není vyloučené, že Hunt bude příště závodit s tanky a ponorkami. Fyzičku na to zjevně pořád má. 90%(3.8.2018)

  • - Snímek Mission: Impossible - Fallout zaznamenal vůbec nejlepší start v domácích kinech ze všech 6 dílů série. S výdělkem 61 a půl milionů amerických dolarů v USA během tzn. „opening weekendu“ předběhl předchozího rekordmana Mission: Impossible 2 (2000) s výdělkem 57,8 milionů dolarů. K tomu navíc jde o druhý nejlepší start v kinech za celou kariéru herce Toma Cruise a během opening weekendu inkasoval snímek celosvětově více než 150 milionů dolarů. (Tashi)

  • - Když White Widow (Vanessa Kirby) mluví o své matce, odkazuje tak na první snímek série Mission: Impossible (1996), kde její matku Max hraje Vanessa Redgrave. (AloisNeuman)

  • - Jeremy Renner (Brandt) sa na filme nezúčastni kvôli záväzkom k štúdiu Marvel Cinematic Universe. (peto580)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace