Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kriminalista Viktor Mojžíš se dostane do konfliktu s majitelem psa Jindřichem Oseckým, jenž nečekaně napadne jeho šestiletou dceru Lindu. Použije služební zbraň a psa zastřelí. Incident ale vyvrcholí fyzickým střetem obou mužů a neúmyslným postřelením majitele psa Jindřicha Oseckého. Viktor je následně propuštěn ze služby a odsouzen nepodmíněně na několik let. Když vyjde z vězení, ocitá se na úplném dně. Manželka se s ním rozvedla a chce uhradit výživné na dceru, která jej vlastně nezná a Oseckému, který skončil na invalidním vozíku, musí platit odškodné. Naštěstí mu alespoň jeho kolega Taraba z kriminálky dohodí práci u známého v detektivní agentuře. V téže době na německé dálnici uprchne svým pasákům Klára Osecká, která byla několik let nezvěstná. Policejní tým vedený právě Tarabou informuje její rodiče, manžele Osecké, o vážném fyzickém i psychickém stavu jejich dcery, která byla hospitalizována v nemocnici. Vyslýchá zároveň Lukáše Kulhánka, který řídil auto, z něhož se Kláře podařilo utéct a Kulhánek tuší, že se kolem něj stahuje smyčka. Musí tak za každou cenu umlčet Kláru, aby proti němu nemohla svědčit a ohrozit tak nejen jeho samotného, ale celou skupinu, která se na obchodu s bílým masem podílí. Osudy Jindřicha Oseckého a Viktora Mojžíše se v těchto souvislostech znovu po letech nečekaně protnou. (Česká televize)

(více)

Recenze (203)

topi 

všechny recenze uživatele

Na dnešní produkci kriminálek je tohle vážně pecka, která se s přehledem vyrovná zahraniční výrobě. Dynamické tempo, kamera, herci - to vše na vysoké technické úrovni bez nějakých trapných serepetiček. Dramaturgie sílící a rostoucí, závěrečná scéna a věta totálně vygradovaná. Pokud se to ve druhém díle nezvrtne scénářem na špatnou stranu (což se klidně může stát) bude to v televizní tvorbě příjemná událost, podobně jako naposledy dvoudílná minisérie Metanol. Druhé pokračování dopadlo bohužel přesně tak, jak jsem předpokládal. Do popředí se dostávají milostné vztahy, přičemž hlavní téma je jaksi v pozadí, scénář začíná fantazírovat, náhody se obstojně kupí a vše vrcholí úplně přestřeleným finálem, za který by se nemusela stydět jakákoliv parodie na mafiánské téma. Ještě ke všemu posledních 15 minut je na sebe tak narychle nalepených, že celá gradace je v čudu. Připadá mě, jakoby každý díl psal jiný scénárista, jinak si to nedokážu vysvětlit. První díl fakt parádní práce i zápletka a druhý díl nesmyslná a nepřesvědčivá taškařice. Jsem z toho zklamán a snižuji hodnocení. ()

kocik1 

všechny recenze uživatele

První díl se vezl na vlně úspěšných českých krimi posledních let a dost mě navnadil na pokračování. Druhý díl ale veškerá očekávání pohřbil, a to tak, že docela. Naproso diletantští byli nejenom pánové od "mafie", ale i linie s Klárou. Její psychický stav byl tak vážný, že by rodičům určitě nikdo nedoporučil vzít si ji z nemocnice domů, naopak ležela by pravděpodobně na uzavřeném oddělení na psychiatrii, léčil by ji psycholog a rodičům by ´bylo doporučeno ji co nejvíc navštěvovat. Tím by aspoň odpadla nutnost, aby ji jako hlavního svědka proti organizovanému zločinu poldové hlídali. Což stejně nedělali a člověk se marně ptal proč? O naprosto zbytečné a nepravděpodobné linii milostného trojúhelníku se radši ani nezmiňuji. No a konec, co k němu říct? Možná by bylo lepší telku vypnout dřív, než si začne kopat hrob a scénárista tak postaví celé vyústění na rozhodnutí labilní Kláry, aby se u vyšetření obchodu s bílým masem nedostal dál než k prvnímu pasákovi v řadě. ()

Reklama

Billie777 

všechny recenze uživatele

Povedené, zvlášť na české televizní poměry a velmi chytlavé. Druhá polovina už sice pomalu začala ztrácet dech ale nakonec to stálo za zhlédnutí. Nad pár situacemi jsem se sice pozastavila, nevypadali příliš věrohodně a očividně měli především spíše zapůsobit na člověka jako na diváka ale jinak solidní podívaná s kvalitními hereckými výkony - Švehlík, Mauréry, Finger, Vondráček a výborná Maximová. ()

Hrabka 

všechny recenze uživatele

Velice dobrá, ponurá první polovina, která navnadila na další dění. Bohužel druhá je o poznání slabší a závěr nepříliš vydařený. Asi každému je jasné, jak to mělo dopadnout, aby byl podtrhnut název filmu. Mělo by to mnohem lepší vyznění, než tento kostrbatý, neúderný konec. Milostná linka zcela zbytečná. 65% ()

marhoul 

všechny recenze uživatele

Dialogy grázlů sice stály za starou belu, ale jinak se mi to líbilo. Potěšila i miniscénka Josefa Formánka s Davidem Švehlíkem v jedné místnosti, sympatický odkaz na Úsměvy smutných mužů. Jsem zvědavá na závěr. Ostrava!!! Dodatek: ve druhé části se nám představil Rychlý Sešup Dolů a to jsme zrivna nestáli. Konec byl zmaštěný, až se na to špatně dívalo, celkově za tři a to jsem hodná. ()

Galerie (43)

Zajímavosti (17)

  • O obsazování do seriálu režisér Dan Svátek uvedl: „S hereckým obsazením Syndromu jsem hodně spokojený. Někde jsem sázel na jistotu, jako například u Davida Švehlíka, Ivana Fraňka či Martina Fingera, se kterými jsem už pracoval, někde jsem si nechal poradit a dal na zkušenosti a cit kreativní producentky Katky Ondřejkové. O to víc jsem byl mile překvapen, jak si na place a hlavně ve výsledném obraze herci vzájemně sedli a byli jeden pro druhého výzvou. U některých herců to byl trochu risk, protože nemají tolik zkušeností, ale pak nezbývá, než se spolehnout na nějakou intuici. A jsem rád, že to klaplo.“ (SONY_)
  • Lokality natáčení byly napříč celým Moravskoslezským krajem. Čtvrť, kde došlo k únosu hlavní postavy, se točila v Havířově. Nemocnice, kde docházelo k hospitalizaci, ve skutečnosti není Fakultní nemocnice (jak bylo ve filmu zmíněno), ale Ostravská městská (Na Fifejdách). Bar, kde se scházeli mafiáni, vznikl ze street cafe Dock v centru Ostravy. Scénka, kde měla hlavní postava (Švehlík) dojet za unesenou dcerou, byla točena na Frýdecko-Místecku (benzínová stanice Tošanovice). Chata, kde se natáčela závěrečná scéna, se nachází v Beskydech (obec Krásná). (Van_Stajpen)
  • „Zaujal mě především dynamický scénář a role, která pro mě byla hereckou výzvou. Také jsem měla možnost poprvé spolupracovat s režisérem Danem Svátkem a znovu se po minisérii Spravedlnost (od r. 2017) vrátit do Ostravy za ostravským týmem, za obě tato setkání jsem opravdu vděčná,“ uvedla Elizaveta Maximová. (SONY_)

Reklama

Reklama