poster

Mulholland Drive

  • Francie

    Mulholland Drive

  • USA

    Mulholland Drive

  • USA

    Mulholland Dr.

  • Slovensko

    Mulholland Drive

  • Kanada

    Mulholland Drive

  • Nový Zéland

    Mulholland Drive

  • Irsko

    Mulholland Drive

  • Velká Británie

    Mulholland Drive

  • Austrálie

    Mulholland Drive

Drama / Thriller / Mysteriózní / Romantický

Francie / USA, 2001, 147 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • POMO
    *****

    Film o čistote ľudskej duše a o jej zraniteľnosti, o životných snoch, o túžbe naplniť očakávania, ktoré sú do nás vkladané, o strachu dotknúť sa ideálu, o sklamaniach, zúfalstve a nenávisti, o škaredosti sveta tam vonku (tu konkrétne Hollywoodu). Tento film nemá žiadnu jednu jasnú pointu, neexistuje k nemu žiaden "správny kľúč". MULHOLLAND DR. je mozaikou viacerých myšlienok, ktoré by sa dali povedať aj oveľa jednoduchším, ale nie tak zaujímavým a pôsobivým spôsobom. To, koľko súvislostí v ňom vám niečo povie, záleží od vašich osobných prežitkov a uvedomovania si ich miesta vo vašom živote. Krutá a krásna soap-opera.(4.10.2005)

  • H34D
    ****

    Je dost možné, že žádný jiný film ve mě ještě nevyvolal tak smíšené pocity. Zatímco první hodina a půl byla docela zklamáním, protože kromě nechtěné, komické vraždy přes zeď to byla trochu nuda, tak další hodina, počínaje skvělou lesbickou scénou konečně otevřela mé testosteronové oči dokořán a ponechala je bez mrknutí snad až do závěrečných titulků. Pocit lehké nechápavosti, chytání se zlomků reality a minimálních souvislostí jsem si maximálně užil, byla to typicky Lynchovská, vtahující, atmosferická "jízda". A navrch scéna v divadle byla dokonalá. Jenže teď babo raď, jaké celkové hodnocení zvolit? ... Baba poradila - 8/10(25.2.2008)

  • Marigold

    Velká lekce z vnímání, to je Lynchův Mulholland Drive. Stejně tak velká lekce z moci vyprávěče. Nad fikčním světem, jeho obyvateli, ale i nad těmi, kteří se ho snáží rozkódovat. V první části filmu láká režisér do pasti tradičního narativního vnímání, do svěrací kazajky jednot času, děje a postav. Odvíjí před divákem zdánlivě jednoznačnou thrillerovou zápletku o ženě, která ztratla paměť během automobilové nehody a s pomocí začínající hollywoodské herečky Betty se snaží hledat indicie. Nalézá tři materiální konstanty, která záhy zůstanou jedinými konstantami v chaotickém víření snu i reality – dům číslo 17, modrý klíč a 25 000 dolarů. Následující zemětřesení, které zničí divákem pečlivě budovanou a rekonstruovanou zápletku je typicky lynchovské. Postavy změní jména, děj souvislosti a čas se stane relativním... A v rukou zůstává klíč, který divákovi nic neodmyká, dům číslo 17, jehož obyvatelka je nám známá a přece neznámá, a 25 000 dolarů, jejichž určení tušíme, ale nedostává se nám pro to opory. Co je skutečné a co je horečným sněním? Jak zapadají do fabule filmu podivné a zneklidňující epizody, které Lynch jakoby asociativně vkládá do toku vyprávění? Co je vlastně Mulholland Drive? Odpověď neznám. Je to klasická mentální časovaná bomba, která vás zmate, naštve, ale vlastně nemyslíte na nic jiného. Lynch vytvořil znepokojivý labyrint, ve kterém zrcadla tříští klasickou narativní strukturu, ve kterém se pitoreskně odráží pokrytecký a prázdný svět Hollywoodu (mistrovská scéna s oživování nesmyslného a prázdného textu na castingu), ve které se divák nutně ztratí, pokud vnímá naučeně – materiálně, kauzálně. Labyrintem s geniálním a takřka schizofrenickým hereckým výkonem Naomi Watts... Lynch je velkým mágem snů, náznaků a hádanek. Kapelníkem, který tvoří iluze nástrojů, aby vzápětí odhalil, že vše pouští jen z pásky – falešné, umělé... matoucí. Nedám body, dokud film neuvidím podruhé, potřetí... přiznám se bez mučení, že vlastně nevím, jestli jaký film jsem viděl. Po formální stránce bezesporu mistrovský (zvuk, střih, kamera, hudba a celková atmosféra z nich plynoucí je mrazivá, temná, uhrančivá...), ale po stránce jeho vnitřku jsem stále příliš vzdálen jeho jádra, než abych vynášel soudy.(30.7.2004)

  • Gilmour93
    *****

    Klíčem k mlhavému pochopení Lynchova Mulholland Drive je tradičně snění. Odporná realita v bolestné konfrontaci s krásným snem, který není stejně jako děj filmu důležité doslovně pochopit, ale prožít.. Mysteriózní, temné, hypnotizující dílo a že to hlava mazací nebere není důvodem k hanobení, proto volte raději Silencio.. Naomi Watts poklekl filmový svět k nohám při "vysněné“ herecké zkoušce s Chadem Everettem. „This is the girl!“(16.1.2009)

  • viperblade
    *****

    Nejlepší Lynch? To nevím, ale možné to je. Typický Lynch? Až do morku filmu. A jedna z nejpůsobivějších filmových atmosfér? To každopádně. Právě ta atmosféra mi chyběla v Lost Highway. Byla tam sice nějaká, ale ne jako v tomhle filmu. To je prostě něco, co musíte zažít. A ani Vám nebude vadit, že to (ostatně jako vždy u Lynche) nepochopíte. Mně to tedy nevadilo. Plný počet je zde na místě a Naomi mě přesvědčila, že je jedna z nejtalentovanějších mladých hereček současnosti. A co na závěr? Snad jen: "Silencio..."(13.9.2008)

  • - Během scény v dobytčí ohradě nemá pasák krav žádné obočí, které bylo bráno jako rušivé zjevení. (Kulmon)

  • - Když Adam Kesher rozbije golfovou holí čelní sklo producentova automobilu, jedná se o narážku na stejný incident, který se stal v roce 1994 Jacku Nicholsonovi. Ten má od té doby přezdívku "Mulholland Man". (Kulmon)

  • - Původně byl nafilmován v roce 1999 s rozpočtem 8 milionů dolarů pro televizi. Nové scény byly natočeny o rok později s rozpočtem 7 milionů dolarů, které poskytl francouzské Studio Canal k zamotání otevřeného konce, který zůstal neukončený tak, aby mohla následovat televizní řada. (Kulmon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace