poster

Jackie

  • USA

    Jackie

  • Francie

    Jackie

  • Austrálie

    Jackie

  • Velká Británie

    Jackie

Životopisný / Drama

USA / Chile / Francie, 2016, 100 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Pepinec
    **

    Při vší úctě k vedení ČSFD doufám, že tahle databáze nikdy neprorazí na americkou půdu, protože budu madam Jackie kritizovat a budu ji kritizovat hodně. Tempo připomínající Sáblíkovou, která si zapomene sundat chrániče bruslí, by mně nevadilo, už vůbec nemám nic proti obličeji Natálky, kterou při detailních záběrech muselo být vidět i ve vedlejším sále, ale mohl by mi někdo prosím vás odpovědět na otázku proč? Proč tenhle film vůbec vzniknul a proč se v něm přes hodinu a půl řeší jenom to, jestli bude anebo nebude smuteční průvod? Jestli to takhle půjde dál, za chvíli tu máme film o líném psu poručíka Columba, upatlané masce Fantomase nebo o tupém cepínu Radka Jaroše. Kdyby se zhmotnilo všechno to nic, které na mě z plátna dýchalo, sál by prasknul a kino bouchlo. Film chladnější než horský bivak, a to by chtěl dostávat filmové ceny, když nedostane ani tři Pepincovy hvězdy...?(10.2.2017)

  • Botič
    ***

    Krásně natočená nuda s několika hodně silnými momenty a výborným soundtrackem, ale zato s lehce nesympatickou hlavní postavou, což nemusí být nutně chyba Natalie Portman, ale samotné Jackie, která si tenhle charakter tak trochu vybudovala kolem sebe sama. Ale ty drobné nuance, jakými jsou třeba změna hlasu první dámy v soukromí a na veřejnosti nebo práce/ hra s médii jsou prostě fascinující.(11.2.2017)

  • dO_od
    **

    // Tvůrci slibovali hodně, nakonec jsem ale dostal jenom nezáživné dvě hoďky s překvapivě nevýraznou hlavní hrdinkou, kterou sice Natalie Portman zahrála s přehledem, ani její sebejistý výkon (a že mi paní už chyběla...) ale nedokázal spasit mizerně podaný děj o první dámě, která zdaleka nebyla tak zajímavá, jak se trailery tvářily. Přidejte fakt, že je většina scén nepochopitelně přiškrcených v tom nejlepším a vůbec nic si z nich neodnesete a vypadne vám tak prázdný film, jak jen nepovedené pseudo-artové filmy můžou být. 4-5/10(2.2.2017)

  • Pavlínka9
    ***

    Natalie Portman je skvělá herečka - dokáže se do svých rolí ponořit opravdu hodně hluboko...To ano - nebudu tu vyprávět o tom, že to je její nejlepší výkon - to není můj názor...Je skvělá - to ano...možná i toho Oscara za to dostane. A nezlobila bych se. Ale celý ten film - já Vám nevím. Sobota či neděle odpoledne - pěkně klídek a pohoda a ČT1 či ČT2 u kávičky a bábovky...Je to krásné, je to smutné (slzy byly) a je to zároveň i děsivé...Ten fofr, který nastal po zastřelení prezidenta USA - to si nikdo nedokázal ani představit....Dobové znázornění - nádherné, Billy Crudup - od dob Na pokraji slávy - hmmmm ;) ;) ale co bylo pro mě fakt utrpení - ta hudba!! Ta byla fakt příšerná :) :) Byl to podle mě spíš takový polodokument...Asi jsem to neprocítila, tak jak bych měla...Ale i tak to byla síla, ale zároveň nic moc...Ta její "zmatenost" a honem honem situace...ale jo- bylo to krásné :)(11.2.2017)

  • Crawler-D
    *****

    Bohaty, mnohovrstevnatý film, který nahlíží slavnou historickou událost z jiného úhlu, a tak nám umožňuje diskutovat o tom, co je veřejné a co soukromé, jak se to ovlivňuje a jak v konečném důsledku může mít i vliv na podobu dějin. Do toho režisér Pablo Larraín zušlechťuje svůj filmařský styl trénovaný na neméně skvělém chilském snímku NO a dosahuje maximální autenticity volbou filmařské techniky i téměř nepostřehnutelnou kombinací nových záběrů s archivními materiály, přičemž tentokrát mnohem nápaditěji využívá možnosti montáže, takže místo lineárního historického filmu dostává skutečně umělecké dílo, které kombinací časových rovin může akcentovat vybraný motiv, rozšířit emoci a v úplném konci působivě gradovat. Kdo se chtěl dozvědět víc o Jackie, musí dávat dobrý pozor, protože film v tomhle ohledu není popisný, mnohem víc chce zachytit žal a šok, které se mísí po tragické smrti (skvostné drobné momenty jako brzká přísaha nového prezidenta, zatímco bývalá první dáma stojí v šatech potřísněných krví mrtvého manžela, nebo bloudění bez útěchy prázdnými pokoji Bílého domu) a do kterého vstupuje potřeba správným způsobem naložit s odkazem, aby Kennedyho Kamelot žil dál. Díky zábleskům chvil strávených s knězem se pak do filmu vkrádá i téma smrti a smyslu života, které je na omezeném prostoru pozoruhodnější než celé dvě a půl hodiny Scorseseho Mlčení. Natalie Portman pak neměla snadnou úlohu, ale neobyčejně dobře zvládá souznít s tématem střetu veřejného a soukromého, které se odráží na její dikci i hlasovém projevu. Překvapivě skvostní jsou ale mnozí herci ve vedlejších úlohách - výrazní jsou Peter Sarsgaard a John Hurt, ale i menší role Richarda E. Granta nebo Maxe Caselly. Abych ale nebyl jenom optimistický, do úvodu by se hodila živější scéna, která by diváka dokázala hned zaháčkovat. Rozhovor s novinářem je sice rámcem pro film, ale ten nemusel být úplně obloukový.(11.2.2017)

  • - I když to ve filmu nezaznělo, Billy Crudup, tedy jeho filmová postava, je Theodore H. White, který psal pro časopis "LIFE". (MessiM)

  • - Film byl natočen na filmový formát 16mm, který byl dříve používán k natáčení televizních reportáží a amatérských filmů. (Jurkodak1)

  • - Scénář byl na blacklistu roku 2010. Tedy na seznamu pro nejlepší neuskutečněné scénáře. (MessiM)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace