Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh filmu Pražské orgie nás zavádí do poloviny 70. let. Slavný americký spisovatel Nathan Zuckerman – často využívané alter ego Philipa Rotha – přijíždí do Prahy, aby zachránil a odvezl rukopis nevydané knihy. Na své pražské misi se seznámí se svéráznou a nezkrotnou spisovatelkou Olgou a pronikne na vyhlášené večírky, na nichž každý hledá únik ke krátké svobodě po svém. Postupně se proti své vůli stane nejen divákem, ale i účastníkem dekadentního představení, v němž mnozí hrají falešně, a nikomu nelze věřit. Zuckermanova pražská návštěva, plná bizarních setkání s podivuhodným uskupením různorodých lidí se brzy stane téměř dobrodružnou a nebezpečnou misí. Zuckerman si nakonec není jistý, kdo je přítel a kdo je provokatér a donašeč. Kdo jsou lidé z dekadentních orgií v domě syna slavného malíře? Kdo je vyplašený student, který ho upozorňuje, že musí okamžitě opustit Československo? Kdo je jeho průvodce normalizačním peklem, vyhozený divadelní režisér a nyní údržbář v kotelně muzea? A kdo je jeho Olga: skandalistka a rebelka nebo hráčka dvojité hry? V ohrožení se ocitá nejen Zuckermanova svoboda, ale možná i jeho život. (Bioscop)

(více)

Recenze (142)

Ivoshek odpad!

všechny recenze uživatele

Když je film špatnej, tak je lepší, když je zábavně špatnej. Tenhle je jenom špatnej. Trapnej. A špatně zahranej. Vydržel jsem prvních 20 minut. Proč se tu tohle točí? /// v mezičase jsem zapomněl, že už jsem to jednou viděl, tak jsem od půlky viděl ještě kus. A co se týče hodnocení, platí to pořád. Je to hrozná sračka. Jo a mladý Hrušínský je ostuda kinematografie. A mohli si dát práci s realiemi, takhle 70s Praha opravdu nevypadala. ()

claudel 

všechny recenze uživatele

Filmová výzva v karanténě - oblíbené herečky, Klára Issová. Já jsem mnoho nečekal a kupodivu se mi Pražské orgie minimálně do půlky docela dost líbily. Ačkoli patří Philip Roth mezi mé oblíbené spisovatele, zrovna tato novela mě úplně nenadchla, proto jsem i k filmové adaptaci přistupoval vlažně. Když jsem ale uviděl Jonase Chernicka dokonale se podobající Rothovi v mladším vydání, svoji nejoblíbenější Kláru Issovou s Jiřím Havelkou a lascivní Ksenii Rappoport v disidentské Praze, převládaly u mě pozitivní pocity. Když se snímek stočil spíše do thrilleru, tak už se navracela moje vlažnost. V konečném důsledku jsem spíše spokojený, třicet dva procent si představuju pro filmy jiného ražení. Jen do výzvy jsem si pro Kláru úplně nejlepší snímek nevybral, jenže já jsem s ní viděl téměř vše... ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Možná, že kdybych znal předlohu, dávalo by mi to třeba smysl, ale takhle jsem vlastně celou dobu snažil zachytit nějakou dějovou linku, což se mi nakonec nepodařilo. Další věcí, která mě práskla do očí, byla nulová dobová atmosféra. Jakmile hlavní hrdina přistál v Praze, naservírovala mu Pavlásková frontu u krámu a esenbáky pacifikující máničku, což možná patří k jedněm z charakteristických znaků normalizace, ale tady to působilo tak uměle, až to hezké nebylo. A totéž se dá říct o dalších pokusech zachytit ošuntělou husákovskou Prahu, ať už v podobě umulousaných bister, špinavých fasád či popelnice, která stála kdovíproč uprostřed Zámeckých schodů. Nepomáhá ani prkenný kompars. Totéž platí i o postavách chovajících se nepřirozeně a vypouštějících strašidelné repliky. Papír by to snesl a divadlo nejspíš také, ale ve filmu to působí příšerně. A konečně nijak zvlášť nevyšel ani casting, ačkoliv uznávám že Ksenia Rappaport je obstojná samice. Většinou se snažím domácí produkci nadržovat, ale tady to nešlo. 10% ()

ALIENka_ 

všechny recenze uživatele

Kriste Pane, co jsem to zase viděla. V českou kinematografii opravdu velkou důvěru nemám, i když jsem měla naděje, že se to začíná zlepšovat, tenhle film všechny ale úspěšně pohřbil. Teď budu mít co dělat, abych na ni nezavrhla úplně. Herecký výkony jsou naprosto příšerný, jak od českých herců (Ještě s tou příšernou angličtinou. Asi to mělo působit autenticky, na mě to spíš působilo jako nehty na tabuli.), tak od herce, co hrál Američana. Tam to sice bylo trochu lepší, ale ne o moc. Příběh by mohl bejt i docela zajímavej, ale to zpracování je strašný. První polovina se rádoby snaží bejt provokativní, když se v každý větě řekne "fuck" třikrát, pořád se otevírají nohy, všude se šuká, ale to je tak všechno. To není film, to je porno. I ty mají lepší příběh než tohle. Polovina postav, hlavně Olga, mě celej film neskutečně lezla na nervy. Ve druhý půlce se to aspoň trochu zlepšilo špionážní zápletkou a soudruhy z StB, Olga se taky dala vydržet, ale že by to bylo nějaký velký zlepšení, to se říct nedá. Spisovatel má štěstí, že stihl umřít dřív, než viděl, jak zachází s jeho dílem. (Pardon, jeden lehce morbidnější.) Hodnocení: víra v český filmy na nule/10 ()

petrsv 

všechny recenze uživatele

Teda jako co tohle mělo být, co tím chtěl kdo říct a proč vůbec ten film natočil? Dobré je to leda tak pro nastínění situace 70. let. ()

blackrain 

všechny recenze uživatele

Stále přemýšlím, co tímto filmem chtěla paní Pavlásková národu sdělit. Nemůžu na nic přijít. Asi jsem na to moc tupá. Čekala jsem pořádné drama, místo toho přišel podivný slepenec postav a scén. Jediné, co se nějakým způsobem podařilo zachytit, byla jakási šedivá atmosféra let minulých. Nablýskaní veteráni jsou pěst na oko. Chápu, že to jsou miláčci, ale takto ne. Postavy mi byly celkem ukradené, bezduché figurky pochodující od ničeho k ničemu. To je škoda. Byt s mejdany toho mohl nabídnout víc. Nemám už ani chuť si přečíst knihu. Večírky v domě Jiřího Muchy na Hradčanech byly legendární. Setkávala se tu tehdejší umělecká avantgarda. Jen se divím, jak mu to mohlo procházet, když měl Husáka v podstatě za rohem. No, to je asi jiný příběh. ()

topi 

všechny recenze uživatele

Nejzásadnější chybu vidím v tom, že namluvené postavy vyznívají jako dabing z nějakého zahraničního filmu. Kolikrát ani pořádně nesedí do huby. Tohle je mizérie. Druhá věc co mě hned práskla do očí, je nevěrohodná výprava, příběh se odehrává v roce 1976, ale bohužel tak z velké části nepůsobí. Zkrátka nemá tu normalizační atmosféru ani náhodou. Hned v úvodu záběr na pas, který je jak z období nového milénia. No a příběh samotný nedrží pohromadě, kolísá a o hereckých výkonech je škoda se zmiňovat. Velmi chabé, nevýrazné a podprůměrné. Částečného napětí a pár dobrých minut se dočkáme až v závěru a to je na takový film a téma strašně málo. Kdyby aspoň hudba za něco stála, žel k filmu se vůbec nehodila. Škoda, nepovedlo se. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Póza, póza, nic než póza. 1)  Rothovu knihu jsem nečetl. Neumím tedy posoudit, jak moc se na výsledném bizáru podílela literární předloha a jak moc 59letá scenáristka a režisérka Irena Pavlásková, která získala práva od tehdy 80letého autora v roce 2013. Autor napsal knihu Pražské orgie v roce 1985 ve svých 52 letech na základě osobní zkušenosti. Jejího zfilmování se nedožil._____  2)  Rádoby intelektuálské rozhovory podávané na úrovni první čtené zkoušky v divadle mě nepřesvědčily._____ 3)  Ani nepochopitelná jazyková nivelizace, kdy anglicky spolu mluví někdy i Češi mezi sebou, kvalitě díla neprospěla._____ 4)  Lehce kafkoidní scény střídaly orgie z názvu. Tam jsem pak postrádal rozhořčeného majora Zemana s obuchem v ruce. Děj se odehrával v roce 1976 a to už Zeman měl svůj seriál dotočený a zřejmě odešel na zasloužený odpočinek._____ 5)  A tak vlastně jediným uspokojivým zážitkem byl 46letý příjemný Kanaďan Jonas Chernick (americký spisovatel Zuckerman). ()

kajas 

všechny recenze uživatele

Neznám knižní předlohu ani další díla Philipa Rotha, pokud je ale stejně nezáživná jako její adaptace, tak tedy potěš koště. O nějakých orgiích nemůže být ani řeč, postavám jejich nepřirozený dabing ubírá na životě, každá další minuta jenom prodlužuje divákovu únavu z přemýšlení, k čemu tahle okázalá nuda vlastně byla. ()

sofiapetra 

všechny recenze uživatele

37%? Tak to je úlet. Tenhle snímek zdaleka není tak špatný, jak to tady vůkol vypadá. Ale vynikající také není. Problém je v tom, že jediná snesitelná postava byl právě jen Nathan Zuckerman (alter ego P. Rotha), ostatní lidé byly jen prvoplánové figurky. Zdaleka nejvíc mě ale štvala představitelka Olgy - jestliže hledám sexy samici, která nemluví o ničem jiném než o sexu, mám ji také vhodně vybrat a né zvolit někoho tak velice, velice neerotického (tedy nevím, co na ní říkali chlápci, žádný průzkum jsem neprováděla), ale moc bych se divila, kdyby na ně nepůsobila až odpudivě (kromě snad posledních pěti minut, kdy byla konečně alespoň velkorysá). A musím říct, že i proslulé večírky v bytě u Jiřího Muchy jsem si vždycky představovala úplně jinak (ale to je možná jen chyba mé představivosti), hlavně s méně lidmi a víc "uváleně. Pojmout to po fitzgeraldovsku á la Velký Gatsby bylo příliš. Také bylo divné, proč, když se jasně jednalo o stokrát literárně propálenou párty, tak proč se Jiří Mucha nejmenoval Mucha (ale slavného secesního předka zmínit nezapomněli). Přejmenovávání osob bylo vůbec neujasněné, dá se pochopit, že většinou mlžili a jména měnili, ale jak do hospody zavítali výtečníci Havel s Vaculíkem (a maskéři se velice snažili, aby vypadali přesně jako oni), neodolali a pojmenovali je Havlíček a Vaculda. To už jsem se popadala za břicho. Přitom fitpné momenty se tam nalézt daly - například etuda s Janem Hrušínským byla až půvabná a Pavel Kříž si svou roli také evidentně užíval. Jinak atmosféra byla povětšinou depresivní a dementní, přesně taková, jak to temné dílo (a fantazie autora ze svobodného světa, který u nás pár hodin v té době strávil), vyžaduje. Praha byla prošpikována výhradně estébáky a udavači, jiní lidé jakoby vůbec neexistovali. Smutné je, že mediální cirkus a emoce okolo vzniku tohoto filmu - režisérka se musela málem plazit před milovaným spisovatelem, aby ji milostivě udělil právo to natočit, byly nakonec silnější než sám výsledek. Škoda, ten příběh honby za pokladem - ztracenými židovskými povídkami, v sobě rozhodně étos měl a byl mnohem zajímavější než valná většina scénářů, dle kterých se točí jiné filmy. ()

M.i.k.e odpad!

všechny recenze uživatele

co to?proč to?...knížku jsem nečetl,ale věřím,že šance že by byla tak zoufale špatná jako tohle přenesení na plátno je prakticky nulová.Tady totiž nefunguje vůbec nic a i když se film hodně snaží o vyvolání alespoň nějaké atmosféry,selhává ve všech směrech a je jen nudnou parodíí na drama,panoptikem plným nesympatických a divných figurek a pro mě osobně jedním z nejhorších filmů co jsem viděl za posledních několik let.Jeho dokoukání mi způsobovalo skoro až fyzickou bolest a s odstupem nechápu proč sem to vůbec udělal.Korunu tomu nasazuje extrémně nepovedený dabing,kde věty nesedí do pusy ani hercům,kteří mluví sami sebe a dělá tak z orgií ještě bizarnější,umělejší a amatérštější podívanou (podobný problém měla i česky "dabovaná" Milada).Celou dobu to na mě díky tomu působilo jak čert ví proč dabované východoněmecké porno,ve kterém se ovšem bohužel nesouloží,což by teoreticky mohla být jediná věc která mohla tenhle bizár zachránit.A nebo možná ne,protože i ta soulož by byla určitě podobně strašidelná...0% PS : v tom šoku jsem úplně zapomněl na šílené,smysl nedávající dialogy,mezi kterými je králem ten o "fakování" o kterém budu ještě dlouho přemýšlet a doufat že se mi jen zdál. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Asi jsem si měl zjistit předem, co natočila Irena Pavlásková, protože pak bych si zhlédnutí Pražských orgií dobře rozmyslel. Viděl jsem od ní dva filmy a všechny mě dost nudily. No a Pražské orgie nejsou žádnou výjimkou. Skoro dvě hodin sledujeme "příběh" jednoho amerického spisovatele, který přijede do komunistické Prahy a tam se stýká s místními umělci, kteří evidentně peněz mají dost a pořád chodí na nějaké večírky nebo do vyhlášených hospod. A všichni vedou strašně nudné dialogy. V pozadí máme snad to nejsměšnější představení doby za komunismu - spisovatel přiletí do Prahy a po cestě do hotelu vidíme obří rudou hvězdu, dlouhou frontu před potravinami, dvojici příslušníků VB jak někoho zatýká a odvádí (to ho nedali do auta a vedou ho městem, jo?) a před hotelem ho osloví vekslák. A pak by ani nebylo poznat, že se to za komunismu odehrává, kdyby se tam párkrát neobjevila VB a nemluvilo se o tom, z obrazu člověk nic moc nepozná. A do toho všeho ještě člověk sleduje nezajímavé postavy (spisovatel na mě působil poněkud snobsky (nenapadá mě pro to lepší slovo) a Olga byla obecně dost nesympatická), navíc okolo spisovatele se motá spousta postav, z nichž některé v ději ani nemají funkci. A do toho všeho ještě posloucháme naprosto nehodící se tam hudbu a ještě člověk musí přetrpět to úplně nejhorší - celý film byl evidentně natočen v angličtině, ale je úplně předabován do češtiny. Navíc ten dabing je opravdu příšerný a dost to celé zabíjí. Dokonce ani Šurkalova kamera tomu nepomohla, navíc mi tady přišla poněkud odfláknutá. Celkově mě ten film nijak výrazně nenaštval, ale ani se mi nelíbil a nevidím žádný důvod mu dát víc jak 1*. Mám dojem, že do měsíce zapomenu, že jsem to vlastně viděl, až takhle to bylo nudné, nevybočující a nevýrazné. A co mi ten film vlastně chtěl říct a proč vůbec vznikl? Jinak komedií bych to vůbec nenazval, sice jsem tam zaznamenal jakési dva chabé pokusy, ale oba byly jak z jiné dimenze. 1* ()

Související novinky

Tvůrci milují Kongresové centrum Praha

Tvůrci milují Kongresové centrum Praha

09.12.2019

Že je Praha lákadlem pro filmové štáby, již dlouho není tajemstvím. Nehledě na krásu města, jsou to ale také šikovné týmy, na které se přijíždějící producenti mohou spolehnout. Díky českému… (více)

Reklama

Reklama