Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Drama muže odsouzeného na smrt a ženy, která hledá způsob, jak ulehčit poslední dny jeho života. Sestra Helen pracuje jako sociální pracovnice v černošské čtvrti v New Orleansu. Ve vězení se setkává s cynickým a brutálním vrahem Matthewem Ponceletem pár týdnů před jeho popravou. Její úsilí o pomoc člověku v nouzi se postupně mění ve snahu dosáhnout alespoň zmírnění jeho trestu. Mezi Helen a Matthewem se přitom vytváří zvláštní vztah. Zatímco ona těžce hledá cestu jak překonat vlastní pochyby, musí vězeň přiznat svoji vinu... Silné drama vzniklo podle stejnojmenného bestselleru, v němž jeptiška Helen Prejeanová vypráví osobní zážitky při setkáních s vězni z cel smrti. Scénář k filmu napsal scenárista a režisér Tim Robbins (Bob Roberts, The Cradle Will Rock). Hlavní postavu pozoruhodným způsobem ztvárnila Susan Sarandonová (Atlantic City, Čarodějky z Eastwicku, Thelma a Louise, Nebezpečný klient a Soumrak), která byla za svůj výkon v hlavní roli oceněna Oscarem. Vězně čekajícího na poslední den svého života si zahrál Sean Penn (Nejsme žádní andělé, Hra, Tlumočnice, 21 gramů, Milk). Za svůj výkon v Robbinsově snímku byl oceněn Stříbrným medvědem na 46. MFF v Berlíně v roce 1996. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (292)

B!shop 

všechny recenze uživatele

Po pravde receno jsem cekal o dost vic, na filmu muzu prakticky pochvalit jen herce a to jen Susan Sarandon, ktera hraje fakt skvele, ale prisla mi takova desne vykulena a pak perfektniho parchanta v podani Seana Penna, kterej mi pripominal Edwarda Nortona z Kultu hakoveho krize. Ostatni nestoji za pozornost a treba takovej Jack Black tu je naprosto zbytecnej. Co se tyce pribehu, to je asi nejvetsi problem. Jednak je film zbytecne dlouhej a navic se ve filmu prakticky nic moc nedeje. Neni tu ani vysetrovani rozsirujici detaily o pripadu, ani zadny strhujici soudni sceny a film ani nijak neprekvapi a od zacatku do konce proste jen tak bezi, presne, jak to clovek ceka a tudiz ani zadnej happy end a i na nejaky hodne dramaticky momenty je dost skoupej. Navic ani hudba tu prakticky neni. Takze celej film je slozenej jen z rozhovoru mezi Susan a Seanem, pricemz to je tak pul na pul, sem tam neco nudyho, sem tam nakej hustej a navic vam ani Seanna neni lito. Mozna se da jeste tak pochvalit scena v lese, ktera se postupne meni. Robbins natocil kvalitni film, ale tak trochu o nicem a nemuzu ho ani pochvalit za nejakou syrovost, tenhle film proste jen tak bezel, aniz by ve me zanechal nejaky pocity a prisel mi jako takovej slabouckej odvar ze Zeleny mile. Tak po druhym skouknuti uz to da 4*, jelikoz uz jsem tolik necekal a film se mi libil vic. ()

Aidan 

všechny recenze uživatele

Nedovedu si ani představit lepší zpracování citlivé problematiky trestu smrti. Sestra Prejeanová zde ztělesňuje odpuštění, které se nesnaží vinu zakrýt, ale vynést na světlo, aby mohla být smyta. Zločin je ukázán ve vší své strašlivostí, touha rodičů obětí po zadostiučinění zase ve vší své pochopitelnosti...Ne, přetěžké rozvažování nad právem státu odnímat život se tu diváku rozhodně neulehčuje. Avšak sestřino milosrdenství je bez opory černobílých klišé jen více ohromující. ()

Reklama

agentmiky 

všechny recenze uživatele

Do této chvíle jsem neměl vůbec ponětí, že Tim Robbins také režíruje filmy. Film mrtvý muž přichází sází hodně na ústřední filmovou dvojici, což jsou Sarandon s Pennem. Oba zahráli neskutečně a oba by si za svou roli zasloužili Oskara, ale získala ho pouze Sarandon. Bylo zajímavé sledovat, jak se Penn postupně mění ze zapšklého vraha nebojícího se smrti na člověka, který se jí velmi obává. Samotná atmosféra byla hodně strhující, pár momentů mi utkvělo v paměti, a to je dobře. Myslím si, že lepší čtyři hvězdy tomuto filmu sedí. Za mě dávám 85 % ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Na Mŕtvom mužovi som bol v sedemnástich rokoch v kine a už vtedy ma dokázal patrične ohúriť úplne všetkými svojimi zložkami. Ak hrajú herci ako o život, ak vás režisér dostane hneď od začiatku, tak potom myšlienky, názory a postoje vo filme vyniknú o to viac. No a treba povedať, že Robbins zatína do miest, kam sa málokedy nejaký režisér (tobôž hollywoodsky) odváži. Preto toľká recenzentská kontroverzia. Ale to mám práve na kinematografii rád. Nekonformnosť, nové témy, ambivalentnosť postáv. Zopakoval som si túto morálnu polemiku ešte raz a fungovalo to znova výborne. ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Slovami Maurica Mossa " Look dead man walking" Robbins natočil taký veľký malý film , ktorý je pôsobivý svojou ľahkosťou a tiež posolstvom. Viacej ako na samotný čin vraždy sa tu jedná o spasení a vykúpení a Sarandon aj Penn tu dokazujú že sú skvelý charakterový herci , čo sa prejaví v hlavne v neskutočne emotívnom závere. Celkovo sa mi tento film páčil. Je to samozrejme jeden z mnoha ale o trocha ľudskejší ako ostatné. Robbins rozohráva takú malú hru na diváka hlavne na začiatku a aj počas filmu kde nás prenasledujú falshbacky z miesta činu ale my stále nevieme akú úlohu v tom zohráva Matthew. To sa dozvieme až na konci. Celkovo jeho cesta k vykúpeniu a neúspech, priznanie, viera, ľútosť je neskutočne pôsobivá a začneme s ním súcitiť aj sympatizovať, takže rozumiem aj postave sarandonovej že sa ho nakoniec ujala aj napriek opovrhovaním z okolia. Tu sa aj naskýta otázka či je vôbec správne pokúšať sa zachrániť takého človeka alebo či sa vôbec môže stať dobrým. Veľmi osobitý snímok ktorý poteší aj drobnou úlohou jacka blacka. Neskôr sa Robbins aj Black stretli keď JB hľadal trsátko osudu. Tu je ale jeho rola podstatne vážnejšia. Veľmi pekný film ktorý má stále čo povedať a kupodivu to aj hovorí. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (13)

  • Robbins a Deakins vymysleli vizuálny vzorec na vyjadrenie rastúcej intimity medzi Helenou a Matthewom. Úvodné scény dávali dôraz na pletivo, na ktoré bolo vždy zaostrené, pričom Matthew sa zdal v záberoch vzdialený. V priebehu filmu boli použité objektívy s väčšou ohniskovou vzdialenosťou a zámerné pomalšie jazdy kamier, aby "bariéru" medzi pletivom a Matthewom minimalizovali. Posledný dialóg postáv pred popravou je realizovaný skrz sklo a v zábere sú obaja, nakoľko sa pri snímaní Heleny odráža Matthew v skle. (Biopler)
  • Název filmu je heslo, které používají bachaři, když skutečně vedou odsouzeného na vykonání trestu smrti. (don corleone)

Reklama

Reklama