poster

Kdyby tisíc klarinetů

  • anglický

    If a Thousand Clarinets

Muzikál / Komedie / Fantasy

Československo, 1964, 130 min

Hudba:

Jiří Šlitr

Hrají:

Jana Brejchová, Waldemar Matuška, Hana Hegerová, Eva Pilarová, Karel Gott, Jiří Suchý, Jiří Šlitr, Pavlína Filipovská, Jana Malknechtová, Jiří Jelínek, Vlastimil Brodský, Martin Růžek, Darek Vostřel, Václav Lohniský, Karel Mareš, Rudolf Cortés, Otakar Žebrák, Jiří Bruder, Vladimír Hrabánek, Jiří Lír, Jan Pohan, Jiří Šašek, Karel Štědrý, Vlastimil Bedrna, Bohumil Šmída, Evelyna Steimarová, Jiří Menzel, Juraj Herz, Dalibor Brázda, Vladislav Pietras, Antonín Šůra, Zdeněk Najman, Ivana Fišerová, Vladimír Očenášek, Štěpánka Cittová, Majka Gillarová, Jana Hladká, Jana Kopecká, Michaela Lohniská, Consuela Morávková, Růžena Nickelová, Lilka Ročáková, Heda Škrdlantová, Naďa Urbánková, Jitka Zelenohorská, Alena Zunová, Věra Nerušilová, Sylvie Daníčková, Klára Jerneková, Zuzana Martínková, Josef Šulc, Ivan Frič, Jaroslav Franta, Petr Volf, Vojtěch Kuthan, Bohumil Paleček, Rudolf Gregor, Pavel Šmok, Ferdinand Havlík, Milan Kindl, Antonín Jedlička, Vlastimil Čaněk, Zdeněk Novotný, Karel Hlinický, Lubomír Kostelka, Adolf Král, Jan Vostrčil, Antonín Gondolán, Luděk Hulan, Karel Vejvoda, František Bechyně, Ivan Dominák, Karel Turnovský, Vladimír Žižka, Václav Hybš, Karel Krautgartner, Karel Vlach, Jiří Baur, Bedřich Beránek, Miloslav Bureš, Jan Čapoun, Karel Hála, Oto Hercík, Jaromír Honzák, Vlastimil Horák, Miroslav Horský, Vladimír Hruška, Miroslav Kloc, Zdeněk Kobliha, Jaroslav Kopáček, Zdeněk Kopecký, Miroslav Koželuh, František Kryka, Richard Kubernát, Bedřich Kuník, Ivo Matějček, Ladislav Pikart, František Plichta, Rudolf Přibík, Vladimír Raška, Václav Rezek, Miroslav Rücker, František Sojka, Ladislav Štaidl, Vladimír Tomek, Vladimír Tymich, Milan Ulrich, Pavel Vitoch, Jiří Vošický, Bohumil Vyšín, Bohumil Zoula, Milan Dvořák, Rudolf Rokl, Max Kulhavý, Eugen Jegorov, Miroslav Moravec, Oskar Hák, Heribert Vyhnálek, Zdenka Asmusová, Marta Bursáková, Jana Heyduková, Věra Chocová, Eva Kaprálová, Jarmila Kostlivá, Helena Koudelková, Eva Melicharová, Renáta Pospíšilová, Věra Sudková, Soňa Šroubková, Olga Šulcová, Marcela Trsková, Věra Vaštová, Eva Víšková, Antonie Zacpalová, Milena Zahrynowská, Rudolf Brom, Jaroslav Čejka, Jiří Kaftan, Lubomír Melichar, Jaromír Petřík, Josef Pivonka, Josef Starosta, Vladimír Šedivý, Lubomír Mohyla, Jan Stanislav Kolár, Emanuel Kovařík, Karel Peyr, Miloslav Šiling, Jaroslav Vlk, Václav Wasserman, Emil Beneš, Zdeněk Braunschläger, Petr Brožek, Vlasta Dušek, Ivan Englich, Karel Hovorka st., Vladimír Linka, Pavel Rubeš, Pavel Sedláček, Rudolf Smolík, Miloslav Šindler, Jan Vala, Jiří Zobač, Jiří Koutek, Monika Lankašová, Zuzana Ondrouchová, Michal Pospíšil, Tamara Vaněčková, Zuzana Pišnová
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • MartinX.
    ****

    Co k tomuto muzikálu říci? Určitě promarněná příležitost. Semafor v roce 1964 sice už většinu svých původních pěveckých hvězd na divadelní scéně neměl, ale ve filmu učinkují všichni. Zároveň v té době již byl semaforský styl a repertoár vybroušený a bohatý, takže přeci mohl vzniknout Ten Muzikál, který by ojedinělý fenomén generačního divadla zúročil. Stalo se? No, nestalo, ostatně ani od Osvobozených nemáme žádný film, který by byl na 90-100%. Takhle se ve snímku proplétá zábavný, ale nepříliš silný motiv proměny zbraní na hudební nástroje s přípravou televizní šou a celý děj vyznívá jako záminka pro pěvecká vystoupení. Jakožto antimilitární satira je nesmírně krotký, srovnejme si to třeba s Dr. Divnoláskou, který byl natočen ve stejné době. A tak vznikla místo muzikálu spíš solidní estráda s rámcovým příběhem. Naštěstí ty písníčky jsou pořád pěkné a zpěváci jsou ve filmu mladí a jiskřiví, takže na celek se rozhodně stojí za to koukat. 74% je docela přiměřených.(18.1.2008)

  • mortak
    **

    Klasická semaforská férie, kdy se do serie písniček zamontuje jakýsi takýsi děj, pokud vůbec nějaký - viz Zuzana je (zase) sama doma apod. Je vidět, že se Suchý od tristních a hlupoučkých začátečnických pokusů typu Člověka z půdy naučil už trochu stavbu příběhu. Všechno ale stojí na tom, zda ty písničky milujete nebo ne - můj šálek kafe to není, je to totiž tak televizně unylé a nemuzikálové.(15.9.2008)

  • Iroquaise
    ***

    ...dobře zinscenované a natočené...zábavné defilé herců a zpěváků šedesátých let...v určitém momentě ale ta sympatická narativní rozvolněnost začne působit rozklíženě a revuálně...manifest ( hravý, ale v těch antimilitantních náladách trochu vlezlý a naivní ), který si sám sebe užívá o něco víc, než si ho užívá samotný divák...ale tady hodně záleží na subjektivním přístupu...velkou roli určitě hraje nostalgie ( která je docela na místě )...na druhé straně pak stojí docela zabijácká stopáž...(25.9.2011)

  • nascendi
    ***

    Nemyslím, že má význam posudzovať klarinety ako muzikál alebo dokonca ako film. Jednoduchá myšlienka premeny zbraní na hudobné nástroje nemala šancu ťahať celý film. Najmä ak aj scenár nepriniesol nič svetoborného a iba chabými nitkami zväzoval jednotlivé výstupy. Klarinety majú zmysel ako potešenie pre nostalgikov obdivujúcich ľudí a dianie okolo divadla Semafor. A tí si s výnimkou dvoch - troch slabších pesničiek film dokonale užijú aj po 46 rokoch.(11.12.2010)

  • Anderton
    ***

    Je to černobílý, hejbe se to a spívá se tam. Dobrý...... Ale až zas tak moc nie, pretože podobne ako žáner komédie aj žáner muzikálu má svoju nepísanú limitovanú stopáž, pri ktorej je človek schopný intenzívne vnímať film. Strih je asi najväčším kameňom úrazu, pretože tvorcovia samozrejme oslovujú svojimi piesňami a fórikmi vtedajšiu mladú generáciu a dnes nám systém pesnička-pesnička-pesnička-dej-pesnička-pesnička môže pripadať neakceptovateľný. Ten dej je skutočne druhoradý, je tu vyjadrovaná pacifistická myšlienka plus nadržanosť proletárov všetkých krajín. Spomenul som si pri sledovaní na niekoľko pesničiek, ktoré si kedysi dávno pospevovala moja mama a spomínala mi tento muzikál, takže k úcte k nej nepôjdem pod tri hviezdy. Navyše keď tu o nich spieva aj Gott.(29.6.2014)

  • - Píseň "Tereza" byla napsaná původně pro Karla Gotta, ale byla nabídnuta i Waldemarovi Matuškovi. Jako náhradu složili Suchý a Šlitr Gottovi píseň "Je nebezpečné dotýkat se hvězd", kterou zpíval s Evou Pilarovou. (Willy Kufalt)

  • - Pan Suchý, ač autor scénáře, se netajil  tím, že mu megalomanské pojetí filmu nesedělo. V jeho představě měl být snímek více komorní a odehrávat by se mohl v nějaké zapomenuté posádce s několika zanedbanými vojáky. (sator)

  • - Nárameníky vojáků a důstojníků neodpovídají skutečnosti. Hodnosti už ano, s výjimkou jediné - seržant v Československé lidové armádě nikdy nebyl. (Robbi)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace