poster

Kdyby tisíc klarinetů

  • anglický

    If a Thousand Clarinets

Muzikál / Komedie / Fantasy

Československo, 1964, 130 min

Hudba:

Jiří Šlitr

Hrají:

Jana Brejchová, Waldemar Matuška, Hana Hegerová, Eva Pilarová, Karel Gott, Jiří Suchý, Jiří Šlitr, Pavlína Filipovská, Jana Malknechtová, Jiří Jelínek, Vlastimil Brodský, Martin Růžek, Darek Vostřel, Václav Lohniský, Karel Mareš, Rudolf Cortés, Otakar Žebrák, Jiří Bruder, Vladimír Hrabánek, Jiří Lír, Jan Pohan, Jiří Šašek, Karel Štědrý, Vlastimil Bedrna, Bohumil Šmída, Evelyna Steimarová, Jiří Menzel, Juraj Herz, Dalibor Brázda, Vladislav Pietras, Antonín Šůra, Zdeněk Najman, Ivana Fišerová, Vladimír Očenášek, Štěpánka Cittová, Majka Gillarová, Jana Hladká, Jana Kopecká, Michaela Lohniská, Consuela Morávková, Růžena Nickelová, Lilka Ročáková, Heda Škrdlantová, Naďa Urbánková, Jitka Zelenohorská, Alena Zunová, Věra Nerušilová, Sylvie Daníčková, Klára Jerneková, Zuzana Martínková, Josef Šulc, Ivan Frič, Jaroslav Franta, Petr Volf, Vojtěch Kuthan, Bohumil Paleček, Rudolf Gregor, Pavel Šmok, Ferdinand Havlík, Milan Kindl, Antonín Jedlička, Vlastimil Čaněk, Zdeněk Novotný, Karel Hlinický, Lubomír Kostelka, Adolf Král, Jan Vostrčil, Antonín Gondolán, Luděk Hulan, Karel Vejvoda, František Bechyně, Ivan Dominák, Karel Turnovský, Vladimír Žižka, Václav Hybš, Karel Krautgartner, Karel Vlach, Jiří Baur, Bedřich Beránek, Miloslav Bureš, Jan Čapoun, Karel Hála, Oto Hercík, Jaromír Honzák, Vlastimil Horák, Miroslav Horský, Vladimír Hruška, Miroslav Kloc, Zdeněk Kobliha, Jaroslav Kopáček, Zdeněk Kopecký, Miroslav Koželuh, František Kryka, Richard Kubernát, Bedřich Kuník, Ivo Matějček, Ladislav Pikart, František Plichta, Rudolf Přibík, Vladimír Raška, Václav Rezek, Miroslav Rücker, František Sojka, Ladislav Štaidl, Vladimír Tomek, Vladimír Tymich, Milan Ulrich, Pavel Vitoch, Jiří Vošický, Bohumil Vyšín, Bohumil Zoula, Milan Dvořák, Rudolf Rokl, Max Kulhavý, Eugen Jegorov, Miroslav Moravec, Oskar Hák, Heribert Vyhnálek, Zdenka Asmusová, Marta Bursáková, Jana Heyduková, Věra Chocová, Eva Kaprálová, Jarmila Kostlivá, Helena Koudelková, Eva Melicharová, Renáta Pospíšilová, Věra Sudková, Soňa Šroubková, Olga Šulcová, Marcela Trsková, Věra Vaštová, Eva Víšková, Antonie Zacpalová, Milena Zahrynowská, Rudolf Brom, Jaroslav Čejka, Jiří Kaftan, Lubomír Melichar, Jaromír Petřík, Josef Pivonka, Josef Starosta, Vladimír Šedivý, Lubomír Mohyla, Jan Stanislav Kolár, Emanuel Kovařík, Karel Peyr, Miloslav Šiling, Jaroslav Vlk, Václav Wasserman, Emil Beneš, Zdeněk Braunschläger, Petr Brožek, Vlasta Dušek, Ivan Englich, Karel Hovorka st., Vladimír Linka, Pavel Rubeš, Pavel Sedláček, Rudolf Smolík, Miloslav Šindler, Jan Vala, Jiří Zobač, Jiří Koutek, Monika Lankašová, Zuzana Ondrouchová, Michal Pospíšil, Tamara Vaněčková, Zuzana Pišnová
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Anderton
    ***

    Je to černobílý, hejbe se to a spívá se tam. Dobrý...... Ale až zas tak moc nie, pretože podobne ako žáner komédie aj žáner muzikálu má svoju nepísanú limitovanú stopáž, pri ktorej je človek schopný intenzívne vnímať film. Strih je asi najväčším kameňom úrazu, pretože tvorcovia samozrejme oslovujú svojimi piesňami a fórikmi vtedajšiu mladú generáciu a dnes nám systém pesnička-pesnička-pesnička-dej-pesnička-pesnička môže pripadať neakceptovateľný. Ten dej je skutočne druhoradý, je tu vyjadrovaná pacifistická myšlienka plus nadržanosť proletárov všetkých krajín. Spomenul som si pri sledovaní na niekoľko pesničiek, ktoré si kedysi dávno pospevovala moja mama a spomínala mi tento muzikál, takže k úcte k nej nepôjdem pod tri hviezdy. Navyše keď tu o nich spieva aj Gott.(29.6.2014)

  • sportovec
    ****

    Je zvláštní, že k nikomu z komentujících nedorazila Suchého poctivá slova o tom, že i Semafor, pokud měl přežít a jezdit na zahraniční zájezdy, musel čas od času udělat režimu úlitbu. Právě ona jsou ale klíčem k pochopení toho, proč se v tomto případě určitě nenarodil muzikál s pomyslným velkým M a film je vysvětlitelný jako řada kultivovaných kabaretních skečů (většina tvorby Semaforu má ovšem právě tento ráz). Obnovení práv smyslovosti a radosti ze života, jak lze počátek šedesátých let nejlépe charakterizovat, by ostatně ani víc nesneslo. Třicátá léta se nekonala, tíživost prvních poválečných ohlasů i přídělové ekonomiky pominula a mnoho lidí, kteří se v padesátých letech z nejrůznějších důvodů dostalo na index, se začalo vracet a smělo znovu tvořit (jen o vlas se do republiky mohla k tvorbě dostat např. i Adina Mandlová, mám-li věřit spolehlivosti zpráv, které rozhodně nejsou z první ruky). Ducha má film i tak dost, "držkovou", kterou dostává vyčpělý vojenský dril té doby, také nelze podcenit a pacifistický motiv, ztělesněný útlým hereckým mužstvím Jiřího Menzela, rovněž není bez půvabu. Jakoby mimochodem v pověstném druhém nebo třetím plánu film zachycuje první příznaky znovu se rodícího českého show businessu (obchodu podívanou v doslovném českém překladu). Připočteme-li k tomu skvělý orchestr, špičkové zpěváky nejen té doby (mihne se tu i Rudolf Cortés), vynikající herce, nevidíme důvod, proč by se Tereze Jany Brejchové ta úžasná show z kasáren neměla vydařit. Vždyť ... sestra do něj kopla a míč udělal hopla ... a náhle zmizel. Poslední záběr filmu snad, ale jiskřivá hravost a muzikálnost KLARINETŮ nikoliv. Přesto, že pro některé z nás, ty nejmladší (nikoliv jejich vinou) by film potřeboval odborné uvedení s dost obsáhlou historickou pasáží. Ale tak už to chodí.(5.11.2007)

  • Šandík
    ***

    Film, který se zrodil jako VELMI volná adaptace divadelní hry Suchého a Šlitra. Na rozdíl od podobně laděného, o rok staršího filmu "Bylo nás deset", který ještě jakýsi, byť poněkud vetchý, děj má, rezignují na něj "Klarinety" takřka úplně. Celý film se prakticky skládá z hudby a vtipných skečů. Ne, že by se na něj nedalo koukat, dá. Navíc má tenhle film s přibývajícími léty větší a větší dokumentární hodnotu... Problém je jenom v tom, že už to vlastně ani film není, a také v tom, že místy až příliš staví na improvizaci a okamžitém nápadu, takže až nepříjemně často připomíná spíše školní besídku, než seriozní a na svojí dobu také rekordně drahý film (7 milionů kčs). Ano, je pravda, že právě tyhle věci jsou základními kameny divadla Semafor, ale je také pravda, že právě proto neměly opustit Semaforské jeviště. A dávat filmu víc hvězdiček jenom proto, že je úlitbou komunistickému režimu? Promiňte, ale to ten film přece nečiní lepším... 6/10 Zajímavé komentáře: Oskar, sportovec, MartinX(11.9.2006)

  • MartinX.
    ****

    Co k tomuto muzikálu říci? Určitě promarněná příležitost. Semafor v roce 1964 sice už většinu svých původních pěveckých hvězd na divadelní scéně neměl, ale ve filmu učinkují všichni. Zároveň v té době již byl semaforský styl a repertoár vybroušený a bohatý, takže přeci mohl vzniknout Ten Muzikál, který by ojedinělý fenomén generačního divadla zúročil. Stalo se? No, nestalo, ostatně ani od Osvobozených nemáme žádný film, který by byl na 90-100%. Takhle se ve snímku proplétá zábavný, ale nepříliš silný motiv proměny zbraní na hudební nástroje s přípravou televizní šou a celý děj vyznívá jako záminka pro pěvecká vystoupení. Jakožto antimilitární satira je nesmírně krotký, srovnejme si to třeba s Dr. Divnoláskou, který byl natočen ve stejné době. A tak vznikla místo muzikálu spíš solidní estráda s rámcovým příběhem. Naštěstí ty písníčky jsou pořád pěkné a zpěváci jsou ve filmu mladí a jiskřiví, takže na celek se rozhodně stojí za to koukat. 74% je docela přiměřených.(18.1.2008)

  • PaRi
    *****

    Neviděl jsem ani jeden muzikál, které vznikaly jak na běžícím pásu po roce 1989 a ani nechci. Lucii Bílou si rád poslechnu, když zpívá, ale ani náhodou by mne nepřesvědčila, že je panna Orleánská, stejně tak jako Střihavka, že je Ježíš. Muzikál Kdyby tisíc klarinetů jsem ale viděl ne jednou a vždy mohu znovu. Čím to asi je? Prostě sestava Roháč, Svitáček, Suchý a Šlitr nemůžou dát dohromady nic průměrného, ale jen tuto nadčasovou pecku a to i přesto, že pan Suchý má k tomuto filmovému zpracování jeho spektáklu výhrady. Pro "berg.12" - nechci brát naději, ale nejlepší český muzikál se v dohledné době určitě nenatočí - nejsou lidi!(23.6.2014)

  • - Film se nikdy nepromítal v bývalé NDR. [Zdroj: Robert Rohál, Vítek Chadima - České zpívající filmy] (M.B)

  • - Ve filmu se objevuje Jeep, osobní terénní automobil české provenience s názvem Škoda 973, později nazývaný Babeta. Tento kus nikdy nebyl zaveden do výroby. Více se o něm lze dozvědět v cyklu ČT Zašlapané projekty (od r. 2008). (sator)

  • - Ve filmu hráli všichni herci z divadel Semafor a Rokoko. [Zdroj: Robert Rohál, Vítek Chadima - České zpívající filmy] (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace