poster

Kdyby tisíc klarinetů

  • anglický

    If a Thousand Clarinets

Muzikál / Komedie / Fantasy

Československo, 1964, 130 min

Hudba:

Jiří Šlitr

Hrají:

Jana Brejchová, Waldemar Matuška, Hana Hegerová, Eva Pilarová, Karel Gott, Jiří Suchý, Jiří Šlitr, Pavlína Filipovská, Jana Malknechtová, Jiří Jelínek, Vlastimil Brodský, Martin Růžek, Darek Vostřel, Václav Lohniský, Karel Mareš, Rudolf Cortés, Otakar Žebrák, Jiří Bruder, Vladimír Hrabánek, Jiří Lír, Jan Pohan, Jiří Šašek, Karel Štědrý, Vlastimil Bedrna, Bohumil Šmída, Evelyna Steimarová, Jiří Menzel, Juraj Herz, Dalibor Brázda, Vladislav Pietras, Antonín Šůra, Zdeněk Najman, Ivana Fišerová, Vladimír Očenášek, Štěpánka Cittová, Majka Gillarová, Jana Hladká, Jana Kopecká, Michaela Lohniská, Consuela Morávková, Růžena Nickelová, Lilka Ročáková, Heda Škrdlantová, Naďa Urbánková, Jitka Zelenohorská, Alena Zunová, Věra Nerušilová, Sylvie Daníčková, Klára Jerneková, Zuzana Martínková, Josef Šulc, Ivan Frič, Jaroslav Franta, Petr Volf, Vojtěch Kuthan, Bohumil Paleček, Rudolf Gregor, Pavel Šmok, Ferdinand Havlík, Milan Kindl, Antonín Jedlička, Vlastimil Čaněk, Zdeněk Novotný, Karel Hlinický, Lubomír Kostelka, Adolf Král, Jan Vostrčil, Antonín Gondolán, Luděk Hulan, Karel Vejvoda, František Bechyně, Ivan Dominák, Karel Turnovský, Vladimír Žižka, Václav Hybš, Karel Krautgartner, Karel Vlach, Jiří Baur, Bedřich Beránek, Miloslav Bureš, Jan Čapoun, Karel Hála, Oto Hercík, Jaromír Honzák, Vlastimil Horák, Miroslav Horský, Vladimír Hruška, Miroslav Kloc, Zdeněk Kobliha, Jaroslav Kopáček, Zdeněk Kopecký, Miroslav Koželuh, František Kryka, Richard Kubernát, Bedřich Kuník, Ivo Matějček, Ladislav Pikart, František Plichta, Rudolf Přibík, Vladimír Raška, Václav Rezek, Miroslav Rücker, František Sojka, Ladislav Štaidl, Vladimír Tomek, Vladimír Tymich, Milan Ulrich, Pavel Vitoch, Jiří Vošický, Bohumil Vyšín, Bohumil Zoula, Milan Dvořák, Rudolf Rokl, Max Kulhavý, Eugen Jegorov, Miroslav Moravec, Oskar Hák, Heribert Vyhnálek, Zdenka Asmusová, Marta Bursáková, Jana Heyduková, Věra Chocová, Eva Kaprálová, Jarmila Kostlivá, Helena Koudelková, Eva Melicharová, Renáta Pospíšilová, Věra Sudková, Soňa Šroubková, Olga Šulcová, Marcela Trsková, Věra Vaštová, Eva Víšková, Antonie Zacpalová, Milena Zahrynowská, Rudolf Brom, Jaroslav Čejka, Jiří Kaftan, Lubomír Melichar, Jaromír Petřík, Josef Pivonka, Josef Starosta, Vladimír Šedivý, Lubomír Mohyla, Jan Stanislav Kolár, Emanuel Kovařík, Karel Peyr, Miloslav Šiling, Jaroslav Vlk, Václav Wasserman, Emil Beneš, Zdeněk Braunschläger, Petr Brožek, Vlasta Dušek, Ivan Englich, Karel Hovorka st., Vladimír Linka, Pavel Rubeš, Pavel Sedláček, Rudolf Smolík, Miloslav Šindler, Jan Vala, Jiří Zobač, Jiří Koutek, Monika Lankašová, Zuzana Ondrouchová, Michal Pospíšil, Tamara Vaněčková, Zuzana Pišnová
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • vesper001
    ****

    Dlouho jsem žila v přesvědčení, že Karel Gott v tomhle filmu zpívá „možná, že jsem mocnil, neboť se mě zmocnil něco jako pocit, že tu hraje tisíc klarinetů…“ a naprosto jsem jeho halucinaci chápala, protože já mocniny a odmocniny nepochopila nikdy. Dnes si „klarinety“ ráda dám jako občasnou oddychovku, bez záště ke starým časům a s úctou k tomu, co v nich – na umělecké scéně – bylo, a o čem si dnes můžeme nechat jen zdát.(28.3.2012)

  • D.Moore
    ****

    Lepší než Starci na chmelu a o chlup slabší než Noc na Karlštejně. Film s naší pěveckou i hereckou elitou, u něhož oceňuji hlavně jeho protiválečné vyznění (pro Suchého se Šlitrem ostatně typické), nestárnoucí písně a celou tu hezkou náladu, kterou při něm okamžitě mám. No a co, že to vlastně nemá skoro žádný scénář.(9.11.2009)

  • Iroquaise
    ***

    ...dobře zinscenované a natočené...zábavné defilé herců a zpěváků šedesátých let...v určitém momentě ale ta sympatická narativní rozvolněnost začne působit rozklíženě a revuálně...manifest ( hravý, ale v těch antimilitantních náladách trochu vlezlý a naivní ), který si sám sebe užívá o něco víc, než si ho užívá samotný divák...ale tady hodně záleží na subjektivním přístupu...velkou roli určitě hraje nostalgie ( která je docela na místě )...na druhé straně pak stojí docela zabijácká stopáž...(25.9.2011)

  • PollyJean

    jestli něco nesnáším, tak jsou to estrády, a tohle není nic jiného, bohužel. Párkrát jsem se zasmála, ale na dvě hodiny dost málo. Děj veškerý žádný, pouhá výplň mezi jednotlivými hudebními výstupy, které jsou na svou dobu asi perfektní, ale pro mě archaické a navzdory spoustě energie až moc umělé. Karel Gott už zde dokazuje ve srovnání s ostatními, že je jen fasáda, skrývající prázdný vnitřek. Místy pár zajímavých nápadů, ale většinou jsou jen nahozeny a obvykle vyšumí do ztracena (speciální zásahová jednotka, záškodnický plán bunkristů). Jindy a jinde působivá a silná dvojka S+Š se tu ztrácí mezi ostatními a jejich výstupy jsou daleko za jejich možnostmi (Na co myslíte padaje? Na svou ženu. A vy? Na jeho ženu. Hahaha, fakt vtipné.). Pro zachování rodinného klidu snad ani raději nehvězdičkuji.(18.3.2015)

  • sportovec
    ****

    Je zvláštní, že k nikomu z komentujících nedorazila Suchého poctivá slova o tom, že i Semafor, pokud měl přežít a jezdit na zahraniční zájezdy, musel čas od času udělat režimu úlitbu. Právě ona jsou ale klíčem k pochopení toho, proč se v tomto případě určitě nenarodil muzikál s pomyslným velkým M a film je vysvětlitelný jako řada kultivovaných kabaretních skečů (většina tvorby Semaforu má ovšem právě tento ráz). Obnovení práv smyslovosti a radosti ze života, jak lze počátek šedesátých let nejlépe charakterizovat, by ostatně ani víc nesneslo. Třicátá léta se nekonala, tíživost prvních poválečných ohlasů i přídělové ekonomiky pominula a mnoho lidí, kteří se v padesátých letech z nejrůznějších důvodů dostalo na index, se začalo vracet a smělo znovu tvořit (jen o vlas se do republiky mohla k tvorbě dostat např. i Adina Mandlová, mám-li věřit spolehlivosti zpráv, které rozhodně nejsou z první ruky). Ducha má film i tak dost, "držkovou", kterou dostává vyčpělý vojenský dril té doby, také nelze podcenit a pacifistický motiv, ztělesněný útlým hereckým mužstvím Jiřího Menzela, rovněž není bez půvabu. Jakoby mimochodem v pověstném druhém nebo třetím plánu film zachycuje první příznaky znovu se rodícího českého show businessu (obchodu podívanou v doslovném českém překladu). Připočteme-li k tomu skvělý orchestr, špičkové zpěváky nejen té doby (mihne se tu i Rudolf Cortés), vynikající herce, nevidíme důvod, proč by se Tereze Jany Brejchové ta úžasná show z kasáren neměla vydařit. Vždyť ... sestra do něj kopla a míč udělal hopla ... a náhle zmizel. Poslední záběr filmu snad, ale jiskřivá hravost a muzikálnost KLARINETŮ nikoliv. Přesto, že pro některé z nás, ty nejmladší (nikoliv jejich vinou) by film potřeboval odborné uvedení s dost obsáhlou historickou pasáží. Ale tak už to chodí.(5.11.2007)

  • - Pri exteriérových natáčaniach došlo údajne k verejným spoločenským škandálom, ktoré mali negatívne trvalé následky na vývoj kariéry niektorých zúčastnených. (dyfur)

  • - Kořeny filmu sahají až k roku 1958, ke stejnojmenné divadelní revui Ivana Vyskočila a Jiřího Suchého v Divadle Na zábradlí. (hippyman)

  • - Natáčení probíhalo ve městech jako Karlovy Vary, Františkovy Lázně, Mariánské Lázně či na zámku Kynžvart. (Lynette)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace