Režie:
Stefano SollimaKamera:
Paolo CarneraHrají:
Greta Scarano, Pierfrancesco Favino, Jean-Hugues Anglade, Elio Germano, Giulia Gorietti, Claudio Amendola, Alessandro Borghi, Lidia Vitale (více)Obsahy(2)
Řím je město moci, kde zločin hledá co nejpřímější cestu, jak všem vnutit svůj vlastní zákon. Film Suburra je příběhem o velkých penězích roztočených kolem plánované výstavby, která má pobřeží v Ostii proměnit v italské Las Vegas. Tento projekt mají pomoci prosadit zkorumpovaný politik Filippo Malgradi, zapletený až po krk s podsvětím; mafián známý jako Číslo 8, který je hlavou mocné rodiny ovládající území Ostie, a především Samuraj, nejobávanější představitel římského podsvětí a zástupce mafie z jihu. Mechanismus dokonalého plánu se ale začíná rozpadat kvůli lidem, kteří žijí na okraji těchto mocenských her. Příběh o zločinu se odehrává ve velmi krátkém časovém úseku sedmi dní, během nichž se rozpoutá brutální válka, která nakonec do svého mlýnku na maso vtáhne vinné i nevinné, zločince, obyčejné lidi, zaprodané politiky i chamtivé kardinály. Poslední den pak nastává Apokalypsa. (Cinemart)
(více)Videa (12)
Recenze (489)
Přesně ten typ filmu, který se mi nedobře hodnotí. Ani by mě nenapadlo, abych snímku vyčítal nedostatek poctivé filmařiny, ta tam rozhodně byla, problém byl v tom, že byla první hodina zoufale nudná a uspávající. Taky jsem se nedozvěděl nic nového- cikáni a politici jsou prostě všude stejní a prostituce je nebezpečným povoláním. Tyhle věty jsem si prostě musel zapsat: "Tak mě neštvi i ty, nebo ti uříznu nohu a dám ji do mrazáku. A vrátím ti ji, až přineseš prachy." Tak jo teda. ()
Evropa se s filmy s gangsterskou tématikou moc nemaže, zbytečně mafiány neromantizuje a když dojde na násilí, tak se snaží být co nejvíc surová s důrazem na realismus. Ale film samozřejmě není primárně o násilí, to hraje až nevím kolikáté housle... tady hraje prim skvělý scénář, hudba a režie. Takže kdo ještě neviděl, a výše popsané je jeho lajna kokeše, tak honem mrknout ! ()
Přesně tohle mám na evropské kinematografii nejraději. Občas totiž vyprodukuje snímek, o kterém slyšíte jen letmo či uvidíte trailer na kanále, kam jste jenom náhodně přepnuli, přičemž Vás ve finále "semele" a zanechá v němém úžasu více než kdejaký holywoodský spektákl. Suburra je přesně tímhle případem, jelikož režisér Stefano Sollima na ploše čítající 135 minut rozehrává několik zdánlivě nesouvisejících epizod, které postupem času zapadnou dohromady jako přesně vysoustružený kus nádherně odvedené strojírenské práce. Po celou dobu stopáže jsem byl ohromen stylem, jakým režisér pracuje s reáliemi Říma, herci, lidskými osudy, a tím, jak se nakonec propletou dohromady ve skvěle napsaném příběhu. Celý tento výjev obestírá skvěle zvolený soundtrack, který mi rezonuje v uších ještě teď. Upřímně, ještě než jsem si film pustil, byl docela skeptický ke zdejším hodnocením, nicméně teď, pár minut po projekci musím uznat, že Suburra je filmem, který mi svým syrovým a nekompromisním přístupem k dané látce zcela vyrazil dech. Jsem moc rád, že jsem dal na radu (Lektor!), potažmo i na zdejší hodnocení a film si pustil. A pustit byste si ho měli i Vy, mohu ho totiž s čistým svědomím vřele doporučit. ()
Kdyby byly všechny penězovody průhledné, tak by byla politika křišťálově průzračnou oblastí. Jeden z vydařenějších thrillerů poslední doby. Děj je velmi propracovaný, tudíž trvá geniálnímu člověku se zorientovat ve všech postavách a jejich motivacích přibližně hodinu. Nechtěl bych být v kůži těch méně šťastných lidí, kteří tápali snad až do konce. Velice se mi líbila syrovost snímku. Během 20 minut člověk uvidí hned 3 ciciny, z nichž jednu vlastnila dokonce nezletilá slečna. Tedy herečka nezletilá pravděpodobně nebyla, jinak by podobnou scénu mohla absolvovat jen s falešnými doklady. Pokud někdo čeká nějaké obrovské a brutální války gangů, jak slibuje obsah, tak bude pravděpodobně zarmoucen. Akce je ve filmu velice po skromnu. Více se snímek soustředí na budování hutné atmosféry a několik nečekaných zvratů, které se vynoří odnikud a stejně rychle zase zmizí. Snímek není v žádném ohledu přestřelený a působí opravdu velice realistickým dojmem, což je snad jeho vůbec nejsvětlejší stránkou, ze které je většina diváku nefalšovaně a právem unešena. Postavy jsou velmi dobře povybírané a kvalitně zahrané. Dialogy jsou vybroušené. K dokonalosti mi tam však přeci jenom něco scházelo. Nebo byla moje očekávání ze zdejších chvalozpěvů nastavena jenom příliš vysoko. O maximálním hodnocení jsem prostě ani nezauvažoval. ()
Vizuální styl jak ze staré francouzsko-italské klasiky kriminálního filmu. Mafie bez skrupulí, jak znám z celé řady filmů. Po dějové stránce nemám co vytknout, soundtrack výborný. Tempo filmu má dravý střih, nečekané rozuzlení je zajímavé, nicméně mi tu chybí něco pozitivnější. Klenot to sice není, spíše jen lepší filmová konfekce. ()
Galerie (81)
Zajímavosti (8)
- Režisér Stefano Sollima měl možnost číst první korektury knihy a byl svědkem toho, jak román Suburra vznikal. Na filmové verzi začal pracovat ještě dřív, než román vyšel na pulty knihkupectví. (Zdroj: CinemArt)
- Starověká Suburra byla čtvrť na úpatí Palatina, ghetto, kde byly nevěstince a taverny, místo, kde se setkávali vznešení senátoři a lidé se špatnou pověstí: tedy vzdálené a zdánlivě neslučitelné světy zde přicházely do úzkého kontaktu. (Zdroj: CinemArt)
Reklama