Režie:
Stefano SollimaKamera:
Paolo CarneraHrají:
Greta Scarano, Pierfrancesco Favino, Jean-Hugues Anglade, Elio Germano, Giulia Gorietti, Claudio Amendola, Alessandro Borghi, Lidia Vitale (více)Obsahy(2)
Řím je město moci, kde zločin hledá co nejpřímější cestu, jak všem vnutit svůj vlastní zákon. Film Suburra je příběhem o velkých penězích roztočených kolem plánované výstavby, která má pobřeží v Ostii proměnit v italské Las Vegas. Tento projekt mají pomoci prosadit zkorumpovaný politik Filippo Malgradi, zapletený až po krk s podsvětím; mafián známý jako Číslo 8, který je hlavou mocné rodiny ovládající území Ostie, a především Samuraj, nejobávanější představitel římského podsvětí a zástupce mafie z jihu. Mechanismus dokonalého plánu se ale začíná rozpadat kvůli lidem, kteří žijí na okraji těchto mocenských her. Příběh o zločinu se odehrává ve velmi krátkém časovém úseku sedmi dní, během nichž se rozpoutá brutální válka, která nakonec do svého mlýnku na maso vtáhne vinné i nevinné, zločince, obyčejné lidi, zaprodané politiky i chamtivé kardinály. Poslední den pak nastává Apokalypsa. (Cinemart)
(více)Videa (12)
Recenze (489)
Obrovské prekvapenie, a to i napriek tomu, že filmy kde vykukuje z každého kúta politika moc nemusím. Ide o čistokrvný mafiózo film s inteligentným krimi príbehom, ktorý je plný intríg, súperenia mafiánskych rodín, sexu, drog, usadených kočovníkov, korupcie, špinavej politiky, mafiánskych praktík, bezcharakternosti, bezcitnosti, pomsty... Film o tom ako to vo vysokej politike chodí a tiež o tom, čo sa stane, keď sa odpratanie mŕtvej prostitútky zverí do rúk prospechárskemu grázlikovi. Pritom všetko je tak civilné, tak naturálne a výborne zahrané. Len škoda tej muziky, ku snímku mi moc nepasovala, našťastie niektoré hudobné pasáže som si aj napriek tomu dokázal vychutnať. Celkovo na mňa film zapôsobil veľmi pozitívne, odporúčam. 85/100 ()
Zvláštní film. Pěkná stylizace, úžasný soundtrack( nejlepší roku!), divoký sex i zajímavý styl vyprávění, ale bylo zde pár věcí, které mi vadily. Stopáž je přepálená, není zde žádný hlavní hrdina, pouze vedlejší postavy a pokud nemám komu fandit, tak mě film nedokáže přikovat ke křeslu. Násilí i akce zde bylo také poskrovnu. Slušně vyhajpovaná gangsterka. Zřejmě not my cup of tea. 60% ()
Pomalší rozjazd a prvá polhodinka nie je to, čo diváka pripúta k stoličke, za to zvyšok je skutočnou mafiánkou v talianskom zmysle slova. Autori literárnej predlohy zrejme nie sú ďaleko od pravdy, ak vidia spojenie mafie nielen so skorumpovanými politikmi, ale aj s cirkvou. Zdá sa, že je to dnes už všade trestne nepostihnutým verejným tajomstvom. Vo filme uvidíte všetko, čo si želáte vidieť v politicky ladenom thrilleri, nejde o gangsterku v americkom zmysle slova. Hluché miesta bez scenára, v ktorých sa toho napriek tomu veľa udeje, sú vyšperkované vynikajúcou hudbou. Záver ťažko odhadnúť, pretože tam bolo veľmi veľa možností. Napriek tomu nedávam plný počet, nakoniec tu predsa len zomrie väčšina postáv ako v The Departed a to bol určite lepší film ako Suburra. ()
Přesně tohle mám na evropské kinematografii nejraději. Občas totiž vyprodukuje snímek, o kterém slyšíte jen letmo či uvidíte trailer na kanále, kam jste jenom náhodně přepnuli, přičemž Vás ve finále "semele" a zanechá v němém úžasu více než kdejaký holywoodský spektákl. Suburra je přesně tímhle případem, jelikož režisér Stefano Sollima na ploše čítající 135 minut rozehrává několik zdánlivě nesouvisejících epizod, které postupem času zapadnou dohromady jako přesně vysoustružený kus nádherně odvedené strojírenské práce. Po celou dobu stopáže jsem byl ohromen stylem, jakým režisér pracuje s reáliemi Říma, herci, lidskými osudy, a tím, jak se nakonec propletou dohromady ve skvěle napsaném příběhu. Celý tento výjev obestírá skvěle zvolený soundtrack, který mi rezonuje v uších ještě teď. Upřímně, ještě než jsem si film pustil, byl docela skeptický ke zdejším hodnocením, nicméně teď, pár minut po projekci musím uznat, že Suburra je filmem, který mi svým syrovým a nekompromisním přístupem k dané látce zcela vyrazil dech. Jsem moc rád, že jsem dal na radu (Lektor!), potažmo i na zdejší hodnocení a film si pustil. A pustit byste si ho měli i Vy, mohu ho totiž s čistým svědomím vřele doporučit. ()
Pomalé nadväzovanie s postupným rozmotávaním vzájomne na seba prepojených, "úplne odlišných" okolností dáva akýsi celok príbehu, ktorý odsúva tento snímok v podobe talianskeho mascarpone do úplne inej dimenzie cukrárne. Sam za seba nemôžem inak, iba vychváliť tento scenár až do samého neba. Jediné čo mi na celom "projekte" prezentácie inak reálne pôsobiaceho filmu nesedí je fakt, že mafia sa odjakživa (v prvom rade!) riadila vzájomným rešpektom. Preto mi príde zbrklé konanie podaktorých mecenášov, respektíve ich poskokov (aj keď sa opäť potvrdilo, že za všetkým zlým hľadaj ženu, respektíve cigáňa), prinajmenšom pritiahnuté za vlasy. Záver "Ala Tutti" mi neumožňuje inak, iba udeliť plný počet. Milujem keď každý dostane to, čo si zaslúži. Tá piata hviezda je síce mierne s nadsázkou, no zrejme za celkovo odvedenú prácu plne zaslúžená. ()
Galerie (81)
Zajímavosti (8)
- Starověká Suburra byla čtvrť na úpatí Palatina, ghetto, kde byly nevěstince a taverny, místo, kde se setkávali vznešení senátoři a lidé se špatnou pověstí: tedy vzdálené a zdánlivě neslučitelné světy zde přicházely do úzkého kontaktu. (Zdroj: CinemArt)
- Výraznou hudební složkou filmu jsou skladby formace M83 z jejich původní tvorby. Film obsahuje celkem 13 skladeb M83 (včetně těch nejslavnějších): Outro, Midnight City, Wait, Violet Tree, Sister (Part I+II), Waves Waves Waves, My Own Strange Path, By the Kiss, We Own the Sky, On a White Lake Near a Green Mountain, In the Cold I'm Standing, Bruits de train. (POMO)
- Režisér Stefano Sollima sa vyjadril, že pokiaľ by si mal vybrať, jeho obľúbenou spomedzi postáv by bol "Osmička" (Alessandro Borghi), pretože ako jediný sa riadi svojimi hlbokými citmi - snom zmeniť svoje mesto a láskou ku svojej snúbenici. (Sufferer)
Reklama