Režie:
Tony ScottKamera:
Stephen GoldblattHrají:
Catherine Deneuve, David Bowie, Susan Sarandon, Cliff De Young, Dan Hedaya, Beth Ehlers, James Aubrey, Ann Magnuson, Bessie Love, John Pankow, Willem Dafoe (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Catherine Deneuve, Susan Sarandon a David Bowie září v gotickém příběhu o nehynoucí kráse, nekonečné vášni a nehorázně ceně, kterou za ni museli zaplatit. Několik set let stará upírka z Egypta jménem Miriam a její milenec, upír John, loví obyvatele New Yorku, kteří s oblibou navštěvují tamní kluby. Miriam svým milencům může propůjčit dlouhověkost, ovšem nemůže jim zaručit nesmrtelnost. A tak, když John začne nečekaně rychle stárnout, svede Miriam Sarah - lékařku, která se věnuje předčasnému stárnutí... (HBO Europe)
(více)Recenze (161)
Nádherně stylový a poetický film s upírskou tématikou trochu jinak (a z mého pohledu nejlepším možným způsobem). Vizuální a hudební složka je dokonalá, bohužel to vše trochu potápí příliš jednoduchý scénář. Škoda, mohlo to být dokonalé upírské dílo se skvělým hereckým obsazením. Takhle dávám "jenom" 4 hvězdičky (84%). ()
Nedovedu si představit charismatičtější lidi pro ztvárnění upírského smíšeného páru než Catherine Deneuve a David Bowie. Jejich upíři nejsou šelmy s vyceněnými tesáky vrhající se na své oběti se zvířecím řevem, s všudypřítomnými potoky krve a orgastickými projevy před i po, se zbraněmi plnými nábojů s česnekových extraktem. Naopak, Tony Scott měl představu elegantních, klidných, kultivovaných, milujících se bytostí, které se dostanou svou existencí do bodu, kdy se začnou obírat myšlenkou, zda život věčný...........a tehdy zazvoní u dveří Susan Sarandon. Film se pohybuje ve filosoficko-estetické rovině, takže žádné drsné akce, ale povívající záclony, vážná hudba, holubi........ krása. ()
Brian De Palma míval skvělého studenta. Dokážu si představit, že Scott utratil většinu rozpočtu za drogy. ()
Tony „sto střihů za minutu“ Scott si při zhušťování omáčky okolo notně okoukaného jádra vypomáhá nezvykle dlouhými záběry, které ne vždy budí strach, ale vždy jsou dost dlouhé a hraje k nim dost zvláštní směsice ruchů, abyste si začali říkat, že to nebude jen tak. Vizuálně jde o velice zajímavý počin, obzvlášť v momentech, kdy Catherine Deneuve dává najevo „něco víc než jen vzájemnou náklonnost“ k Susan Sarandonové. Ale kvůli erotickým scénám na to nekoukejte, to vážně nemá cenu. Hlad se nemůže chlubit tak komerční tvářičkou jako následující Tonyho pecky, konec „přeber si mě po svém“ dokonce smrdí čímsi uměleckým. Tony Scott a umělecký film? Když už, tak umělecký film s krví a sexem, aby bylo jasno. 80% Zajímavé komentáře: kleopatra, gudaulin ()
Tuhle hororovou artovou psychotičnost natočil Tony Scott, který většinu své pozdější kariéry zasvětil tupoučkým efektním akčňárnám? Pro mě tedy docela šok - a to jak v pozitivním (jak dobrý film The Hunger je), tak v negativním (k jakým filmům to Tony později dotáhnul) slova smyslu. Každopádně na tento film se vyplatí kouknout - nejenom pro tu závěrečnou scénu se "zombie" upíry, kterou osobně považuju za jednu z nejhezčích a nejatmosféričtějších hororových sekvencí vůbec. ()
Tenhle horor je tak trochu nedovařený, to si přiznejme. Přesto nemám chuť ani odvahu ho zatratit, neboť je alepoň do jisté míry originální. Ale to není ten pravý důvod. Tím je hlavně ona slavná lesbická scénka mezi hlavními hrdinkami, navíc podbarvená krásným operním duetem. Kdyby měl celý film takovou šťávu, jako těch pár úžasných minut, to by bylo žrádlo! ()
║Rozpočet $-miliónov║Tržby USA $5,979,292║Tržby Celosvetovo $5,979,292║ krvavá obnažená elektrizujúca psycho depka, výborné masky /60%/ ()
Tenhle film jsem viděla s cca 20-ti letým zpožděním a když ho porovnám s dalšími horory (uznávám, že tenhle žánr není zrovna má parketa-takže opravuji na) když ho porovnám s tím málem, co jsem viděla nebylo to vůbec špatný. Ovšem pro takové herečky, jako je Catherine Deneuve a Susan Sarandon.. to muselo být ehm hodně velké, profesní ehm nedopatření. ()
Filmová báseň ()
Aha, už vim, proč jsem tehdá dala jen 3*, když je to vlastně tak dobrý - okolnosti toho závěrečného "vyvrcholení" byly dost wtf nesmysl, až mě to naštvalo. Ale jinak je to příjemná pohádka. (3,5*) ()
Nejhorší Scottův film. Tahle artová a nudná taškařice mi vůbec nesedla. Film je relativně krátký, ale působil na mě nezáživně a dlouze vzhledem k svojí shovívavosti: neděsivé, nezábavné, nezajímavé postavy a nudné. ()
V rukách debutujícího Tonyho Scotta se ze scénáře na banální upírskou jednoaktovkou stává uhrančivá audiovizuální óda na věčnou krásu. Scott poprvé dostal k dispozici celovečerní plochu a příležitost proměnil v absolutní exhibici svého stylu, formovaného nejen prací na reklamách, ale také během začátků spolu s bratrem Ridleym v rámci mladistvé britské indie-experimentální scény. "Hlad" představuje impresionistickou koláž fetišisticky formalistických vinět. Přeskakuje z jednoho okamžiku do paralelních i retrospektivních výjevů, ale hlavně se v širokoúhlých detailech opájí svůdnými tvářemi a šíjemi nejen ústředního tria zdejšího hereckého ansámblu snů. Příznačně se většina filmu odehrává v okázale nasvícených interiérech, které záměrně působí jako uměle kašírovaná mauzolea obklopující chladem věků zdejší postavy, které marně touží pokořit pomíjivost života, času i touhy. Scottův formální rukopis destiluje a do filmu vepisuje esenci každé jednotlivé chvíle, ať už se jedná o hladový atak upírů, vášnivé milování nebo jen dialog sálající napětím vzájemné přitažlivosti (pasáž u klavíru s Lakmé od Delibese vysoce ční v síni slávy audiovizuálního erotična). Hlavním upírem tak nakonec není toliko postava ztvárněná Catherine Deneuve, nýbrž filmové médium samotné, které pomíjivou krásu okamžiků skrze rukopis Tonyho Scotta konzervuje do svůdně nemrtvé dokonalosti. ____ PS: Na velkém plátně v Biu Oko to byla cinefilní extáze. ()
Vysoce estetické, značně poetické. ()
Můj jedenáctidenní půst v hororu přerušil až Hlad (imho asi moje nejdelší přestávka od něj). Sice nenasytil, ale chutnal zatraceně dobře. Upířina je to silně elektrizující, místy až gotizující. Hodně odlišná od pokrevních bratříčků a sestřiček. Žádné rychlé střihy pana Scotta, ale dlouhé záběry na bílé, ve větru vlající záclony, často znějící vážnou hudbu, pomaloučké tempo, to celé zabalené do artové slupky. Plus soustředěné herecké výkony, z nichž se vryje do paměti hlavně ten Bowieho. Navíc, ten závěrečný valčík s vyschlými upíry je poměrně intenzivní záležitostí. Takže kozy Susan Sarandon a cameo rolička Willema Dafoa jsou už pouze detaily. Sice příjemnými, ale detaily. ()
Hlad je přesně tím druhem snímku, které mám rád. Film, který se snaží přistupovat k tématu v rámci žánru novátorsky, je nápaditý, režijně zajímavý a kvalitně herecky obsazený. Tenhle debut Tonyho Scotta ve své době kritika doslova ztrhala, vadily tam zejména lesbické motivy mezi Catherine Deneuve a Susan Sarandon. Deneuve se dokonce od toho filmu pod tlakem médií distancovala. Pro mě zůstává film mezi čtyřmi a pěti hvězdičkami, kdy absolutní hodnocení sráží příliš jednoduchý scénář, na druhou stranu se přikláním k pěti hvězdičkám už kvůli tomu uplatněnému úhlu pohledu, který se v hororové oblasti objevuje jen zcela výjimečně. Pro Davida Bowieho to byl vedle titulní role ve snímku Muž, který spadl na zemi nejvděčnější herecký part v jeho životě. Pokaždé, když vidím nějaký laciný béčkový upírský snímeček, tak v duchu nějaké to procento Hladu přidám. Celkový dojem: 90 %. Nejde o akční upírský film, ale o psychologické upírské drama se zvláštní atmosférou, které předznamenalo vznik úspěšnějšího Interview s upírem. ()
Jakýsi americký pokus o umělecký film evropského typu. Z počátku rozvíjí tento debutový snímek Tonyho Scotta několik zajímavých myšlenek a motivů - progeria, zrychlené či zpomalené stárnutí, testy na opicích, které ale záhy bohužel opouští, stejně jako některé důležité postavy. Vizuální stránka je zajímavá, celý film se odehrává ve stínu. To je v pořádku, méně už oceňuji neustálé opakování motivů jako je holubice a povívající záclony. V tomto směru bych trochu ubral. Každopádně atmosféra filmu je perfektní, neustálé zvukové ruchy a hudební podkres tvoří dokonalý mix. Tempo a styl vyprávění se mi skutečně líbily. __ Přiznávám, že film jsem si sehnal hlavně kvůli účinkování Davida Bowieho:) ale i bez něj by to byl zajímavý film, který stojí za zhlédnutí. ()
Hunger je jako psychedelický sen, z kterého se člověk neprobere hned ve chvíli, kdy se rozeběhnou závěrečné titulky, ale až o několik dní později a s lehčí kocovinou. Uhrančivá filozofická romance o nesmrtelnosti, lásce a boji se stárnutím vládne tak neskutečnou energií, že jí divák odpustí i nějaké ty scenáristické lapsy v závěru filmu. Catherine Deneuve a David Bowie se, když už ne jeden pro druhého, rozhodně narodili pro tenhle kousek. ()
Velmi zvláštní atmosféra a hudba, která mě osobně naprosto uchvátila. Catherine Deneuve a David Bowie vypadají spolu neskutečně dobře a příběh dává vyniknout tragičnosti jejich osudu. Takhle nějak by měly filmy o upírech vypadat. ()
fantastická formálna stránka za 5* ale dejovo 1*.takže priemer ()
Tony Scott svůj talent prokázal už prvním filmem. I s odstupem 27 let nepůsobí příběh o upíří lásce nijak omšele. Tony má neskutečný cit pro kameru a vizuál vypadá opravdu hezky. Zaujala Susan Sarandon hodně odvážnými scénami. Upírskou otázku zodpověděl Tony vskutku netradičně. Rozhodně zajímavé. ()
Reklama