Komentáře uživatelů k filmu (85)

  • Houdini

    Český Lev 3 : Kamera, Výprava, Střih(8.9.2004)

  • Radyo
    *****

    Černobílé (respektive modrobílé, hnědobílé, červenobílé apod.) zpracování je asi to první, co na tomhle snímku upoutá. Po několika desítkách minut pak diváka přepadne pocit, že to, co se ve filmu odehrává, jaksi nedává příliš smysl. Děj skáče z místa na místo, postavy neustále přibývají a logika jaksi uniká. Teprve postupem času do sebe začne všechno nenápadně zapadat a nakonec do celkového příběhu zapadne i ta nejabsurdnější dějová linie. Ondřej Pavelka tady měl asi životní roli a svou šanci využil beze zbytku. Také ostatní herci jsou docela trefně obsazení a někteří i celkem dobře "namaškaření" (např. Barbora Hrzánová).(30.8.2002)

  • Pohrobek
    ****

    Knížka i film bez smyslu, což nechci a nemohu hanět, protože to bylo bezpochyby jejich úmyslem. Obrazově bravůrně zvládnuto, prolínaní se barevných odstínů je vždy načasováno i rozvrženo nejlepším možným způsobem. Jednotliví herci přijali úlohy comixových postav, v nichž povětšinou excelují. Myslím si, že děje do sebe zapadají přesně tak, jak mají a rozhodně filmu nelze v rámci žánru vytýkat nelogičnost, tím méně nudnost. Právě konec svým zpomalovacím vyústěním je jediným a poměrně organicky zapadajícím místem s jakýmsi, těžko uchopitelným zábleskem hloubky, i když jen v pisatelově osobě.(17.10.2004)

  • Rob Roy
    ***

    Ze začátku byl děj poměrně nudný a ani ne vtipný, ale posledních půlhodinu Váchal popustil uzdu své fantazii, dějové linie se zajímavě propojily a začalo to být vtipné. Barevná stylizace zajímavá, ale nejvíce se mi líbil styl němého filmu ( nápisy s dialogy a gesta ).(18.10.2004)

  • Oskar
    ****

    Josef Váchal v rozsáhlé předmluvě ke Krvavému románu píše mimo jiné toto: "V Církevním Dějepisu dr. Kryštůfka napočítal jsem na 3302 stranách zaznamenání o 48 000 vraždách, které se udály od starověku do nového věku zásluhou církve svaté i pohanů a kacířů (...) na bojištích, v žalářích, na popravištích a hranicích, válkami a pronásledováním, ohněm inkvisičním a jedy papežů - jsou skutečnými událostmi a příšernou pravdou proti vymyšleným vraždám v románech krvavých, a přec žádnému z osvětářů nenapadne navati podobné dílo vražedplným brakem nebo krvákem:" :o) Těžko říct, zda by byl autor s filmem spokojen. Tento srdnatý zastánce brakového čtiva jakožto zdravého ventilu přikládal skutečný původ mravní zkázy církvím, politice a sportu (souhlasím ve všech bodech obžaloby), ale překvapivě nejvíc biografu. No, možná že Krvavý román by ho obměkčil. Jaroslav Brabec převedl srandovně kostrbatý syntax předlohy do láskyplné parodie na diletantské začátky kinematografie a to byl skvělý nápad, pro které mu odpustíte i nějaké to hlušší místo. KR se tím zařadil k oněm formálním kuriozitám českého filmu jako je Happy End nebo Valerie a týden divů a stejně jako ony měl sice mizivou návštěvnost, ale po letech bývá znovuobjevován, rehabilitován a milován. Ostatně - tak jako předloha. 80%(25.9.2006)

  • Karlos80
    ****

    Brabcův vynikající debut, který byl ještě navíc podepsán jako autor scénáře a také coby jako kameraman..Film je velice svérázným způsobem pojat podle filmové adaptace stejnojmenné literární předlohy (Josefa Vachala 1884-1969), kterou jsem bohužel nikdy nečetl. Co všechno v sobě tento film ze začátku s trochu nejasným dějem skrývá? Tak určíte je to nádherná atmosféra Vachalova textu, parafrázující kostrbatý styl lidových románu z předlohy století, Brabec zde umocnil filmovou stylizací, reflektující počátky kinematografie jako takové..Nejprve se film vyvíjel v němý film, potom se k pravidelným titulkům přidá mluvené slovo, časem se uvolňuje "divadelní křeč" představitelů, zcivilňují se masky. Tento víceméně experimentálně a psychedelicky laděný snímek (pestrobarevný a trochu netradičným způsobem pojatý podklad), a asi i nejlepší a nejznámější z celé Brabcovi filmografie byl jeden z prvních který mě po roce 89' (z tehdy už zprivatizovaného Barandova), moc líbil a zaujal mě..Tehdy prý vyvrátil proroctví o zkáze českého "nekomerčního" filmu.(16.8.2007)

  • igi B.
    **

    Podebraný Brabec, zprzněný Váchal. Šaškování coby náhrada poetiky dle metody pohltilo formu, obsah pak seprán do krve... Doprzněno navíc všelijakým tím štajndleráctvím a jiným kemoušením, jak holt u nás typické, že... Váchala miluju, mám ho sdostatek za ta leta i v knihovničce (Krvavý román hnedle ve dvou vydáních - jen tak z plezíru, i tu Šumavu, tu naležato, etc... - současná vydání, samozřejmě...), ale tady to není a kde to není... Váchal byl jurodivý genius, RYZÍ UMĚLEC a PAN GRAFIK, Brabec má sice cosi v hrsti, ale vrabec to není a popkulturní holub leze z nosu... A víc už zase škoda slov! Amen. - - - - - (Poprvé viděno v dobách premiérových s nadšeneckým očekáváním a nutným zklamáním hnedle v kině, kdysi /25.02.2006/ i ty tři hvězdy pošetilé naděleny, po repete 26.10.2011 na >tv barbardoff< s odstupem a smutkem přehodnoceno dolů, komentář zde rozmrzelý coby dvaačtyřicátý - 27.10.2011)(27.10.2011)

  • gudaulin
    ****

    Krvavý román představuje v rámci produkce české kinematografie úlet, nebál bych se napsat, naprostou bizarnost. A to píšu s vědomím, že v 90. letech u nás vznikalo ledascos, včetně obskurních záležitostí, nad kterými s odstupem času zůstává rozum stát - ty ale byly většinou spojené s pokusy o komerční trháky. Snímek vznikl v souvislosti s privatizací Barrandova a obviňováním vedení firmy ze strany českých filmařů, že naprosto rezignovali na uměleckou tvorbu. Tehdy se někdejší ředitel Václav Marhoul rozhodl zacpat ústa kritikům tím, že vyprodukuje experimentální film vhodný na festivalovou scénu. Využil přitom popularity 3. vydání Váchalova Krvavého románu, kde tenhle kritiky zatracovaný, ale pro sběratele a fajnšmekry kultovní grafik vyjádřil svůj hold brakové literární produkci 19. století. Tohle dílko v době vydání téměř zapadlo, ale začátkem 90. let byla ta správná atmosféra na jeho resuscitaci. Divák může sledovat řadu postav ze šestákových krváků od padlých dívek přes piráty až po zkaženého kněze, jejichž příběhy se prolínají, a při sledování jsem si uvědomil, že mi tenhle styl silně připomíná ve Francii hodně populární Tardiho komiks Podivuhodná dobrodružství Adély Blanc-Sec. Tady je vidět, od koho možná Tardi opisoval.:-) Je to originální, úsměvné, ale jako celek to bohužel sráží přílišná úcta k Váchalovi, která se projeví v nižší srozumitelnosti a především v neslaném nemastném konci. Každopádně je to možnost vidět řadu českých herců, jak si užívají hodně netradiční obsazení, bláznivé situace a jak přehrávají ve stylu filmařiny 20. let. Celkový dojem: 70 %.(15.6.2014)

  • Sarkastic
    ****

    „Recepis na tento v celém světě nejsilnější grog pocházel od jednoho učitele z Brna, který nedávno piráty vyloven z moře, smutně již pošel.“ Pro mě osobně je Krvavý román malým zjevením (min. na domácí scéně určitě). O jeho existenci jsem dlouho vůbec netušil a podobně to tak mám i s osobou Josefa Váchala (u kterého ovšem ani netoužím po knižním či jakémkoliv jiném „seznámení“). Důležitý je u Krvavého románu především jeho žánr, kterým není béčkový horor (jak by se možná mohlo na první pohled zdát) nýbrž parodie s mnoha odkazy (např. i na Limonádového Joea). A pokud nebudete dění sledovat touto, řekněme zesměšňující, optikou, těžko snímek plně doceníte. Ono zpočátku není film zrovna jednoduché sledovat, protože obsahuje hned několik zdánlivě (!) vůbec nesouvisejících a řeklo by se až zcela oddělených příběhových linií, jenže ty se postupně schází, proplétají (jakoby diletantsky, podle zcela vlastních pravidel), a to se děje souběžně s vývojem kinematografie (který začíná érou němého filmu, posouvá se k počátečním zvukovým atd.). A právě zvuková stránka (ten mikrofon v lese!) je spolu s hudbou na filmu dominantní, a řekl bych také, že velmi dobře zvládnutá. To samé se však dá říct i o „brakové“ trikové stránce (se spoustou krve) a stejně tak té vizuální (navíc kouzelná „porucha“!). Co však opravdu dominuje, je práce maskérů, kterou bych si troufnul označit za téměř mistrovskou. Nejen, že jsem některé herce pod nánosem maškarády vůbec nepoznal, u filmu bych směle vyhlásil soutěž o „největšího zjeva“, přičemž sám vlastně nevím, zda mě z těch „echt“ nejvíc dostal Bartoška, Šteindler či třeba Hrzánová (potěšilo i obsazení hereckého barda Kemra). Nejvíc mě sice bavil hlavně film němý, se všemi těmi mezititulky, u kterých jsem co chvíli smál nahlas, ale ani s dalším průběhem jsem rozhodně nezůstal vážný, protože to už herci mohli zcela využít svých hlasivek a některé „výšplechty“ opravdu stály za to. Navzdory nesourodosti jednotlivých příběhových linií, které jsou někde slepeny „trochu“ necitlivě, se filmem navíc line nezaměnitelná atmosféra, která je přítomná i ve scénách s „autorem“. U těch však musím poznamenat, že posledních necelých 10 minut filmu mě docela dost nudilo a nezachránil to ani „troj-Pavelka“ (možná mělo jít už o čistě skládání úcty Váchalovi, ale to jsem bohužel ocenit nedokázal). Celkově to tak vidím na prozatím slušné 4*, ale film přímo nabádá k další projekci, u které už odpadne ten prvotní lehce šokovaný dojem ala „co to vlastně sleduju?“. „Kuba udil mrtvoly z pathologie a dodával je klášteru svatého Sulcipiciusa, kde z nich Bruna vytvářel oblíbenou polévku. Proto byla ta polévka pro chudý lid tak výtečná, že masa z ní bylo dost a mnoho nestála.“(17.6.2015)

  • NinadeL
    *****

    "Ujímaje se této trochu nevděčné práce, o tak zvaných "odpadcích" české literatury psáti, připomínám, že neděje se tak pro nějakou kratochvíli čtenářů, leč z důvodů rehabilitovati tento druh tvorby románové, očistiti jej od nánosu předsudků a ukázati na veliký význam krvavých románů v našem národě, jakož i vyzvednouti a zdůrazniti vysoké i důležité hodnoty mravní utajené v těchto proskribovaných zjevech písemnictví." Tolik Josef Váchal - dřevorytec.(25.9.2013)

  • Reiniš
    ****

    Neprávem zapomenutý film. Je v něm tolik nápadů, vtipu a dějových odboček, že by to vydalo na další tři filmy. Čím více jste viděli, tím lépe se budete bavit. Možná se budete ztrácet v ději. Smích občas vystřídá kriticky povysunuté obočí, i tak to nemění nic na tom, že obdobně originálních spektáklů u nás po revoluci mnoho nevzniklo.(21.10.2011)

  • paascha
    ****

    Ten film je divn jako sám svět. při každém shlédnutí se mi líbí jinak. Divný, ne?(2.4.2007)

  • Ruut
    ***

    Rozhodně je to film pro fajnšmekry a ne pro typické návštěvníky DVDpůjčoven. Celkem těžko hodnotitelné. O nějakém ději se nedá moc hovořit. Je celkem dost absurdní a spletitý, ale zároven se dá popsat jedním slovém: BRAKOVÝ. To ale zdaleka neznamená že by film byl špatný. Tento experiment je poctou celé řadě žánrů a konkrétních tvůrců. Počínaje němími groteskymy, pkračuje klasickými horory třicátých let, filmy Karla Zemana až po např. Limonádového Joe. vyzdvyhnout se musí také práce s kamerou a celková výtvarná stylizace. myslím že Krvavý román je co do vizualní stránky nejzajímavější a nejzdařilejší počin devadesátých let. škoda jen že ke konci režisérovy docházely nápady a bylo to znát.(31.5.2006)

  • Rudovous
    *****

    Mistr prisel ! Pepicek Vachal, pravy cesky buh vzkrisen ! Kdy to vyjde na dvd ?! Komentare typu "Nema to dej", "Pro ducha mdle!?" S hajnym Kalinou a paterem Brunem se jenom smeji az mi fialovy monokl pod okem zbelava. Z jeho zare bledne cely klaster Bernardinu. Kdo mas usi k slyseni slys!(10.8.2007)

  • francis
    ****

    V český kinematografii snad ani není s čím srovnávat. Opravdu odvážnej experiment, velice zábavnej a nejspíš neopakovatelnej. Největší (soukromou) radost mi udělala role Vlastimila Bedrny.(17.11.2006)

  • WANDRWALL
    **

    Hodně pracný film, ale po zajímavém úvodu pak už jen uspávačka.(4.8.2010)

  • swamp
    ****

    Skvělá hříčka Jaroslava Brabce na motivy Krvavého románu spisovatele Josefa Váchala, jehož kniha je ve filmu často citována. Film vypráví příběh jaksi od období němého filmu, čímž postupem realizuje vývoj nejen dějový, ale i technický. Dějové uzle jsou postupně rozmotávány a tato fraška dostává pevnější podoby. Výborně jsem se bavil.(4.5.2010)

  • Vodnářka
    ****

    Je vždy zajímavé, pokud se režisér rozhodne obohatit svou předlohu o něco navíc. Zároveň však nová podoba musí vnitřně i navenek korespondovat s původními myšlenkami i celkovou atmosférou, jinak hrozí vznik šílené slátaniny podobné brainstormingu hyperaktivních dětí ve školce. Tomu se ovšem Jaroslavu Brabci podařilo vyvarovat a tak proslule bláznivému surrealistickému románu Josefa Váchala dodal nový podobně experimentální rozměr. Hra z barvami, střihem, titulkami, návrat k herectví, líčení i kostýmům počátku 20. století i přechod od němého filmu ke zvuku nejen, že baví, ale dodávají Váchalově příběhu potřebný nadhled i nadsázku.(17.2.2012)

  • InJo
    ****

    Dost těžko sledovatelný film, který je určený hlavně pro milovníky začátků kinematografie a brakových románů . Moje 4* jsou velmi relativní!(25.12.2002)

  • Vančura
    ***

    Z počátku nadšení, ke konci už jen strašná nuda. "Krvavý román" je přesto dle mého soudu jedním z nejinvenčnějších snímků české kinematografie 90. let. Je to sympatický experiment z dob, kdy se nový český film teprve hledal a Váchalovo dílo čekalo na své znovuobjevení (o 4 roky dříve zakládá Ladislav Horáček nakladatelství Paseka, které svůj název dostalo právě podle jedné z autobiografických postav Krvavého románu a ve kterém postupně vychází kompletní Váchalovo dílo, včetně monumentálního knihy "Šumava umírající a romantická" za 40 tisíc Kč). S Váchalovým "Krvavým románem" jsem dobře obeznámen, proto jsem z jeho filmového zpracování poměrně zklamán. Ačkoli Český lev za nejlepší výtvarný počin, kameru a střih je zde nezpochybnitelný, a na filmu se podílela celá řada skvělých českých herců, ve výsledku je to film, který mě neoslovil a bohužel i dost nudil. Naopak jsem ocenil nadsázku a černý humor. Ve výsledném hodnocení je to tedy čistý průměr.(16.6.2011)

  • Adam Bernau
    *****

    To je ale blbina, co? Krásná adaptační směs parodičnosti a pocty Josefu Váchalovi. Rozhodně patří k nejzajímavějším českým filmům posledních 20 let. Vychutná si ho ovšem málokdo. Překvapil mě výskyt řady předních herců, kteří pokornou službu tomuto dílu zvládli na výbornou.(25.4.2011)

  • Big Bear
    ****

    To tedy byla jízda! Lépe řečeno úlet! Ondru Pavelku, který je po hříchu uveden v hrajících až na 11 místě byť film vlastně táhne mám jako herce moc rád. Nepochopil jsem jen účast v Ulici, ale všichni holt musíme platit ty ,,krávy zelený nenažraný''. Pro mně zůstane navždy zapsám zlatým písmem jako pan herec z Jakubiskova Sedím na konári a je mi dobre a také jako echt horal z Kotkovy Padesátky. Zdá se však, že jeho záběr je širší než jsem čekal a také zírám co věcí se těsně po revoluci točilo zcela mimo mainstream a co mi vše uniklo... Nejprve Postel, teď toto. Z téhle hříčky jsem byl paf a ztvárnění toho 19. století bylo úžasné! Mimochodem nejeden dobrodružný román ještě před válkou končil všelijakými podobnými zvraty... Měl jsem onehdá (už ho nemám) jeden svázaný ročník časopisů Dobrodružný svět a epizoda s Honolulci z Honolulu jako by vypadla z těch stránek... Film je doslova prošpikován skvělými herci, kteří si s gustem zahráli své role. Na leckoho z toho dýchne Lipského Limonádový Joe (nejen díky filtrům, ale i díky humoru) a dokonce sám veliký Karel Zeman. Váchalova předloha mne skutečně začíná zajímat ! :-). Dnes mně prostě CSfilm dostal. Tohle byla nečekaná pecka z nebe a rozhodně to ještě musím někdy vidět ! Dávám tedy za 4 naběračky rumu. * * * *(14.5.2018)

  • Ivoshek
    ***

    Jo, začátkem devadesátek se tu natočilo ledacos. Nemůžu říct, že by mi to ex post přišlo nějak oslnivě dobré, ale určitě je to zajímavé vidět, protože to patří k nejulítlejším dílům za posleních 20 let. Zvlášť srandovní je Jitka Asterová jako tzaměstnankyně veřejného domu.(26.10.2011)

  • honajz
    **

    Pokud jediné, co si člověk z filmu pamatuje, jsou pipiny Leichnerové a Asterové, která si ji ještě oplachuje, a kozy Hrzánové (Jirsákovou vynechávám, ta žádný kozy nemá.), pak se myslím záměr nepovedl. Myslím tím zfilmovat Váchala na půdorysu vývoje kinematografie. Což o to, šílené to je, ale absolutně nevtipné a bez nadhledu.(13.7.2010)

  • DDT
    ***

    Oproti geniální Váchalově knížce je to těžký podprůměr. 3* jsou jenom za odvahu zfilmovat nezfilmovatelné.(4.1.2003)

  • Rosana
    *****

    Letadlo zaplachetnicí a čistá panna co si jí vošplouchne, protože není žádná rajda...(16.9.2008)

  • Sandiego
    ***

    Po vizuální stránce výborné a vtipné, po dějové stránce těžko stravitelné a zmatené. Jako kuriozita film obstojí, jako plnohodnotný snímek jen pro opravdové milovníky absurdna.(15.4.2008)

  • YURAyura
    *****

    Squele prevedeny Vachaluv orginal, kteremu chybi jenom ta uvodni stat o hostorii krwaku. Postupem to ale kapku ztraci podobne jako kniha, prestoze jim tiskovy material urcite nedosel. Kazdopadne nemusi prset jen kdyz kape - Brawo!!!(27.4.2006)

  • fragre
    ***

    Krvavý román patří k mé kultovní četbě již od té doby, co jsem jej roku 1971 objevil v místní lidové knihovně. Je to tedy možná následek mého přílišného očekávání, že jeho zfilmování nemohu ohodnotit plným počtem. Nástup je úplně vynikající, hravý a poklesle morbidní, tak jako kniha, ALE postupem doby ztrácí film tempo, což nezachrání ani vyjímečně nápaditá výtvarná stylizace. Snad je ten film příliš dlouhý. Opravdu (ale opravdu) mne to mrzí, ale pro mne je to maximálně za 3, 5*.(29.10.2010)

  • corpsy
    ****

    V tomto prípade kašľať na dej, ten pripomína skôr kocky stavebnice porozhadzované po koberci a treba trochu umu dať si ich do kopy. Kdežto formálna stránka je obdivuhodná, ba priam dokonalá. Ak milujete skoré obdobia kinematografie, budete nadšení a nebudete ku tomu potrebovať nejaký vynaliezavý scenár.(9.11.2014)

  • salalala
    ***

    Určitě dodnes jeden z nejoriginálnějších počinů, co u nás vznikly. Začátek je strašně fajn a nadsázka a humor z toho čiší na všechny strany. Parádní němé sekvence, stříkající krev a dokonalé herecké výkony (musí se to zdůraznit, protože hrát jako v němém filmu je úplně o něčem jiném a všem se to beze zbytku povedlo), povedená vizuální stránka. Jak se ale začne mluvit, všechno jde trošku dolů. Najednou tu není ta lehkost a takové to kouzlo nevyřčeného mizí. Utopilo se to ve formě, které je až příliš a je pořád stejná. Moc nepomůže ani střídání barevného nádechu a hodně nevyrovnaného děje. Celkově vzato určitě ne špatný film, který díky stylu natočení prakticky nestárne, zabíjí ho ale přehnaná sázka na vizuální stránku. Chtělo by to lepší scénář a trošku prokrátit. 60%(27.10.2011)

  • kajas
    *

    Může to být sebelepší filmová adaptace, ale já byla po pár minutách zděšená a znuděná. Nebýt literárního semináře, v životě bych takový film nedokoukala a dobrovolně nevyhledala.(20.4.2012)

  • easaque
    **

    s filmem mám problém, že jsem ho moc nepochopil. Ale možná by to bylo i s knihou. Režisér se snažil udělat něco atypické a povedlo se. Počátečních 15-20minut mne potěšilo - styl byl hodně dobrý a nápaditý. Napodobenina starého filmu byla téměř dokonalá a hodně nápaditá, ale pak se to vytratilo a začlo se do toho mluvit a už mne to moc nebralo. Některé herecké výkony v první polovině byli dokonalé, ale ke konci už jsem jim nevěřil. Snaha dobrá, ale pro mne nepřesvědčivé - 40%(30.6.2011)

  • MarekT
    *****

    Knižní předloha mi, jak je obvyklé, prošla pod oknem, nicméně si myslím, že i kdyby zde zbylo jen deset procent z ní, stále by se jednalo o obdivuhodný projekt, tato podoba si zasluhuje stejná slova chvály, tak výraznou osobitost a odvážnost (krvavé scény jsou na filmové poměry obecně hodně naturalistické) jsem zaznamenal maximálně tak v období novovlnném - ať už je to například po kličkující narativní stránce, kdy se nám různé příhody ztrácí a později vracejí, ale především na dokonalém vizuálu (Brabcův počin se po této stránce zařadil do elitní společnosti Vertigo, Suspiria, Kostka, Sedmikrásky a Valerie a týden divů), který kulturistickou sílou vyzdvihuje atmosféru (modře zabarvené scény jsou úžasně tajuplné). Zaujalo mě také zopakování, a vlastně i vylepšení Felliniho nápadu - pojetí jednoho filmového příběhu coby poctu dosavadní filmové historii (A loď pluje - 1983), stejně jako překvapivé herecké výkony - celoživotní dělníci Vlastimil Bedrna, Jakub Saic a hlavně Ondřej Pavelka coby vypravěč podávají výkony, které od té doby už bohužel ve filmu nezopakovali (Bedrna si to vynahradil dabingem). Stejně tak je zajímavé v podobném druhu filmu vidět například Josefa Kemra, jeho vodník byl výrazný nejen tím vodotryskem krve, který z něj vylézal, to stejné se dá říci o Milanu Šteindlerovi, který by si naopak zasloužil více hororových rolí. Jedinou výraznější chybou je akorát tempo chromé želvy v závěru, která zčásti degradovala už tak méně zajímavější autorskou pasáž. I přesto však nemám to srdce tento na české poměry nevídaný experiment hodnotit méně výrazněji, už jen pro tu kuráž, která je předností všech podobně laděných děl (od Mezihry po Tetsua). 100%(31.8.2010)

  • zette
    ****

    Velmi stylove natoceny film s celou plejadou znamych ceskych hercu. Myslim, ze ve vsech svych viteznych kategoriich si tento snimek zaslouzil Ceske Lvy. Hutna atmosfera, skvele ladene filtry, absurdni a misty vtipne. Skoda, ze se dejova linie trochu lepe neusporadala. I tak, tento film si pro svou originalitu zaslouzi pozornost, ktera mne osobne byla 18 let utajena...(15.10.2011)

  • Rodriguez
    ****

    "Festival Fantazie - Bloody Xmas 2013" 75%(23.11.2013)

  • gjjm
    ***

    Knížka patří k mým oblíbeným, tenhle film se moc nepovedl. Uznávám: skvělé herecké výkony a scénář, hříčky se zabarvením černobílého filmu, jakož i s postupným ozvučováním...jenomže to nemá tu váchalovskou vtipnost a atmosféru, není to jednoduše dost groteskní (ve srovnání s knihou). Z předlohy v tom filmu chybí strašně moc, třeba z dr. Řimsy v podstatě nic nezbylo. Vzhledem k naprosté šílenosti předlohy to o moc líp zfilmovat nešlo, ale bohužel, ničím to nevyniká.(17.9.2008)

  • PKD
    ***

    Dal bych i 4h,ale kvůli tomu stupidnímu songu od Kollera,nelze.Ten nemůžu vypudit z hlavy.(17.6.2017)

  • RonaMidu
    ****

    Váchal......v dávných dobách jsem si opisovala celé odstavce z knihy půjčené v knihovně,kterou jsem se ostýchala ukradnout...a ještě jak zpracovaný,nemám co dodat :-)(20.9.2013)

  • Master19
    ****

    Výborná pocta němému filmu a vůbec začátkům kinematografie. Hodně se mi líbilo jak se jakoby mimoděk objevuje zvuk a titulky se stávají jen jakýmsi parodujícím prvkem. Knihu jsem nečetl, proto jsem se ději věnoval jen napůl, ale i tak jsem to celkem zvládl. Každopádně vizuální stránka i herci mě hodně potěšili.(26.5.2006)

  • sallyann
    ***

    Pamatuju si, že jsme na to koukali na ZŠ o výtvarce :)(13.7.2010)

  • Werichowka
    *****

    Nadsázka a patos nejstarších filmů mají svůj pomník. Neuvěřitelný film a jedna z nejlepších parodií. Určitě nesedne každému, ale s tím se musí počítat. Nejvíc se v něm porochní fanda „Sklepáků“ a německého expresionismu…:-)(31.12.2009)

  • sator
    ****

    Hezky experiment který si tvůrci užili a já též :-)(15.8.2018)

  • PollyJean
    ***

    za odvahu pustit se do tak náročného kousku a docela dobře se s ním vyrovnat...(10.8.2009)

  • Opsha
    ****

    Po výtvarné stránce to nemá chybu, herci se do svých rolí hodí dokonale (tady mi snad poprvé nevadil Jaromír Dulava), bohužel co trochu celý film sráží jsou (čitě) černobílé scény s Váchalem připravujícím knihu, které působí příliš vážné a melancholicky- jinde bych je ocenil, ale tady nezapadají do celé atmosféry. Trochu mi chybí i moje nejoblíbenější scéna z knihy: přijímací pohovor mezi dr. Řimsou a polapeným bláznem.(5.10.2007)

  • hanagi
    **

    Je mi to moc líto a zároveň jsem naštvaná! Začátek filmu je krásnou poctou počátkům kinematografie, němým černobílým snímkům a je opravdu kouzelný. Pak se v záběru objeví mikrofón, němý film začnou nesmyslně střídat mluvené pasáže, výtvarný výraz ztrácí jednotu a já ztrácím přehled cože to vlastně sleduju. Na konci si připadám jako ten hafan, který sežral dort splácaný pejskem a kočičkou. Horror Challenge Tour.(15.1.2016)

  • Kuny27
    ***

    Co vše je v úmyslu knihy a filmu? Hodně, možná právě to, co vás na tom štve...(6.5.2014)

  • honajz2
    ***

    Předlohu jsem nečetl. Co se ale filmu týče, je z něj celkem zajímavý experiment. Natočit to ve stylu počátku kinematografie se mi zdá jako celkem dobrý nápad, bohužel ve finále dost utrpěl. Ono mě to bavilo ze začátku, tak prvních 20 minut, ale pak mě to celé začalo nudit. Do toho to vlastně nemá ani děj (vzpomněl jsem si při tom na Eden a potom, ale to bylo podmanivější), což je mi u experimentu jedno, ale kdyby byl, oživil by to. Nakonec to je jenom sled bizarností bez ladu a skladu, který se naštěstí nebere smrtelně vážně a občas je i zábavný, což tomu pomohlo ke třetí hvězdě. Jinak mě to ale dost nudilo. 3*(7.6.2019)

  • Tochal
    ***

    Zklamání, zklamání především. Film, který rozhodně nemohl být příliš komerčně úspěšný, mohl se však stát kultem, snímkem, ke kterému budeme my, Klímu, Váchala a další podivné velké duchy hltající, obdivně vzhlížet. Nestalo se však, vznikl film, jehož forma výrazně přehlušuje schopnost vyprávět. Barevnost, sytlizace či hra na němý film je zpočátku zábavná, po chvíli se však omrzí a my zjistíme, že film v podstatě nic než to nemá. Kniha, která neměla být nikdy zfilmovaná, kniha, o které jsme si měli říkat jen "Kéž by to byl film!"(31.10.2011)

  • NickBrychova
    ****

    Super parodie, nasmála jsem se moc.(14.12.2012)

  • Asmodin
    *

    Tak tohle bych nechtěla ani číst. Bylo to nehorázně dlouhé a navíc poloněmý a polobarevný. Jediné co na tomhle filmu bylo dobrého byl Ondřej Pavelka. To bych se raději podívala na Nosferatu a Kabinet doktora Caligariho než na Krvavý román.(6.5.2014)

  • Brejlil
    ****

    Velmi bizarní pokus o přepis Váchalova románu se povedl. Váchal napsal svůj Krvavý román jako polemiku s tímto žánrem a filmaři se rozhodli pro jiný postup, totiž důslednou stylizaci do němého filmu. A zde zabodovali.(29.11.2007)

  • Disko_Stu
    *****

    ?(6.8.2017)

  • ihonzik
    ***

    Avantgardní šílenost, která není pro každého. Pro mě tedy asi ne. Nebo se na to musím podívat ještě jednou.(29.7.2011)

  • TerushkaJ
    ****

    Je jasné, že se film nemůže vyrovnat Takové knize. Nemohu však popírat, že by nebyl pojat s váchalovskou ironií a vtipem, jelikož se během filmu moje mimika neustále měnila. Záběry do Pasekovy dílny mi přišly až moc melancholické, ale jde jen o mojí představu, která o něm byla úplně jiná - jde přeci jen o Váchala. Navíc jsem si celou dobu myslela, že tento film byl natočen z poměrně chudých zdrojů, tudíž mě velice překvapilo obsazení. O to víc mě děsila a zároveň fascinovala myšlenkoa - Co by se stalo, kdyby se tato kniha dostala do rukou Tima Burtona? - Odvážné vím..(30.5.2012)

  • darthhokro
    *****

    Perfektní parodie(16.8.2014)

  • Allan
    **

    Knihu neznám, ale zcela se ztotožňuju s názorem Oskara, že s přibývajícími minutami rapidně klesá vtipnost. A podle mého názoru jí moc nebylo už ani na počátku. Pro oko hezké, pro ducha mldlé.(17.6.2004)

  • alanP
    *****

    Životní výkon Jiřiny Jelenské (dlouholeté opory souboru Divadla Vítězného února Hradec Králové) v roli pátera Brůny.(16.11.2008)

  • Steffa
    **

    Prvních 20 minut jsem byl z formy Krvavého románu nadšený, zbytek času mě začalo neustálé přeskakování děje nudit a otravovat. Přijde mi jako by Jaroslav Brabec nechal velmi slušně rozjet vlak ale už ho nedokázal zastavit a ten se proto svojí setrvačností řítí k vlastní záhubě,čím rychleji se blíží konec, tím více ztrácí film na svižnosti, vtipu a logice...2 hvězdy jsou za originální nápad a pojetí a herecké výkony, jinak pro mě zklamání,ale možná jsem to jen nepochopil...(9.1.2012)

  • teyra
    ****

    Experimentální forma po způsobu parodie kloubící naivitu a mechanismy braku s naivitou a mechanismy němého filmu je vynikajícím a originálním nápadem nesoucím celý film i přesto, že se časem trochu omrzí. Jako čtenář Váchala jsem si film vysloveně užívala. V předloze vpadá autor do svého románu jako divoch, film to nahrazuje distinguovaným sebenadhledem a jemnou nostalgií, což je nakonec zajímavý posun. Kromě poněkud rozpačité závěrečné čtvrthodinky mi trochu kazila dojem až příliš bezobsažná linie Mistrova - myslím, že z bohatosti vynechaného materiálu šlo vytěžit více. Pasáž s Ignácem, křtěnými divochy a prokopaným tunelem si bohužel může vychutnat jen znalec předlohy.(2.4.2012)

  • Nonna
    *****

    K Váchalovi jsem se dostala zajímavě - naše téměř stoletá bytná v staletém podnájmu v Litomyšli nám vždy říkala o domečku naproti za oknem - že tam bývalo veselo, co toho tam popila a prodiskutovala až do rána (i naproti v hospodě na Veselce) s kumpány Váchalem a Portmanem (byla svobodná,bezdětná a zamlada asi pěkné éro) a že tam na stěnách, pod omítkou, je namalovaný úplný ďábelský svět.....jo, kdyby tehdá lehkomyslná studentka víc poslouchala vyprávění stařenky a míň lítala po zábavách, mohla dnes o tom vyprávění napsat skoro knihu. Takže první, co jsem udělala po rekonstrukci dnešního Portmonea (bytná se toho, chudera, nedožila), šla jsem si hned po prohlídce koupit Krvavý román. Knihu, která naprosto vybočuje ze všech zvyklostí a literárních úzů a konvencí. A tu naprostou literární anarchii a bláznivinu se podařilo, podle mého názoru výborně převést do filmové podoby. Jedná se o naprostý unikát, natočený ve stylu starých němých brakových filmů a se spoustou naprostých nelogičností. A cítím, že se znalostí knižní předlohy a pozadí jejího vzniku, si divák užije film ještě daleko více. Veliké smeknutí herečce vedlejších, ale silných rolí, Jiřině Jelenské. Její tlustý páter je děsivý a k popukání.(31.1.2013)

  • Marty_v.S.
    *****

    kniha výborná, film geniální :D(16.11.2014)

  • Lewaso
    ****

    Kdo má rád nadsázky, může se v nich koupat - stejně jako v krvi... Ten film nelze brát vážně (jako celého Váchala). Ale celkově velmi zábavná fraška.(16.10.2007)

  • MickeyStuma
    *****

    Impozantní dílo. Vizionář Jaroslav Brabec se pustil do tzv. experimentální tvorby. Útržkovitý děj se zároveň nese s vývojem filmu. Od němé éry, až po zvukový. Po výtvarné stránce je vše tak honosně zpracované, že z výsledku až přechází zrak. Vskutku je to s velkou zodpovědností vyšroubované do té největší dokonalosti. Ano, je to umělecký film. A k tomu hororový. Jedná se o jedinečnost české filmové tvorby, která uzraje časem a bude se cenit. P.S. Koho nudí němý film, bude nudit i tento. Bohužel.(27.7.2014)

  • pestak
    ****

    Režijní debut kameramana Jaroslava Brabce filmovou stylizací mapuje počátky kinematografie. Nejprve němý potom se k titulkům přidává mluvené slovo. Jeden z prvních počinů zprivatizovaného Barandova.(16.9.2016)

  • mira007
    ***

    Hodně atypický film - žánrově umělecký psychologický horor ? Vizuelně odvážné a tím nemyslím odvážnou nahotu. Velice dobře zahrané a hodně zapamatovatelné.(9.6.2017)

  • Ewík
    ****

    43. LFŠUH-2.8.2017-velmi příjemná sranda - jak vizuálně, tak vtípky a parodií. Smysl není tak důležitý :-)(22.8.2017)

  • Romanka89
    ****

    Určitě doporučuji před filmem přečíst knižní předlohu, pak to bude trošku snadnější, protože těch dějových linek je tam spoustu, proplétají se a je tam uplně všechno - vraždy, výměna dětí, duchové, zednáři, inkvizice, piráti, trosečníci, kanibalismus atd. atd. atd. Je to pocta tzv. krvavým románům, pocta brakové literatuře. Skvěle zahráno.(5.4.2019)

  • Krimliman
    *****

    Tak tohle bylo vážňě vynikající, děkuji vážňě tv prima že vypouští do světa i takové lahůdky jako je Krvavý román i když jsem doufal že se k tomu dostanu mnohem dřív a tentokrát mi vážňě ten snímek stal za to.(8.6.2014)

  • niska98
    ***

    Výtvarné zpracování úžasné, dějově už slabší, ale i tak to ve mě zanechalo celkem zajímavý pocit. Nakonec jsem se rozhodla pro hezké tři hvězdičky(20.7.2014)

  • albiebennett
    ***

    S tím expresionismem v Česku je to problém. Krvavý román jsem nečetl, ale mnohem známější je příběh jak ta kniha byla napsaná než příběh samý, proto jsem z toho filmu velmi v rozpacích, působil na mne velmi nechutně a to pravděpodobně účel, ale víckrát si ho rozhodně nepustím, navíc neznám předlohu tak ten film šel i dějově mimo mě. Lidem, kteří Krvavý román četli dá asi snímek víc, ale jinak nejspíš nezaujme.(2.11.2014)

  • DonFrolimo
    ***

    Brabec si logicky a trefně zvolil za transpoziční metodu Váchalovy perzifláže němou grotesku/horor, čímž se mu podařilo do filmu přímo umístit alespoň části originálu jako text a ne jako řeč. Jenže jeho filmový jazyk, poetika a nadsázka nejsou s to převést výbušnou energii Váchalova jazyka a stylu a parodie šestákových braků na filmové plátno. Brabcův vtip se brzy vyčerpá a jeho opakování nudí, narozdíl od Váchalova opulentního vyprávění, kde vrstvení absurdních situací či spíše jejich komicky exaltovaný popis baví a daří se mu pravidelně stimulovat bránici i intelektuální požitek.(4.10.2016)

  • Grázl83
    *

    Docela dobrý kratky studentský film. Počkat! On to není studentský film! On jen tak vypadá, má 99 minut, zadny děj a 3 České lvy. WTF?! Dokoukat jsem to nedokázal, odpad nedávám pouze za odvahu takový brak zfilmovat.(3.9.2018)

  • brasek
    *

    Takéto "umelecké podanie" príbehu nie je pre mňa. A keď v tom nebolo svojské umenie filmárov tak nech je to čo len chce, mne je to jedno a už nikdy nechcem počuť o tomto filme. Strašné niečo!(27.7.2019)

  • rene75
    **

    Vizuálně zajímavé, ale film to není. Spíše takové videosekvence do muzea Josefa Váchala.(6.1.2011)

  • macco33
    *****

    Velká knižní klasika převedená na filmové plátno, počin zdánlivě nemožný ... Komiksová atmosféra, smrad z kvalitního uzeného, proudy tryskající krve, vypoulené a podmalované oči ... a jak slyšno, ani ve filmu není vždy třeba slov. Maximálně zamotaný děj, fantazmagorické výjevy, dějové zvraty a herci jako loutkové figury a figuríny. Filmová klasika.(27.3.2014)

  • honza1205
    *****

    Muzi v kapi rikaji Mistr.Jezismarja muj pindik!Milujes me?!Fragonar atd. :-))) Dnes by to nenatocili.Nikdo by na to nemel koule a kdyby jo melo by to 80!(1.11.2014)

  • blackbeast
    ****

    Páter Brůna (J.Jelenská) ohlodávající kost nebo mladík Rolf (J. Bartoška) nemají chybu. Jinak je to dobře udělaná vizuální koláž, smysl a děj v tom moc nehledejte.(20.5.2003)

  • Bránolog
    *

    Knížku mám moc rád, ale tohle jsem nedal. Odpad nedávám jen proto, že existují filmy pánů Trošky, Soukupa a Olmera.(26.11.2008)

  • pavont
    *

    Film vyznacujuci sa spustou odlisnosti od bezneho priemeru a pravdepodobne urceny len uzkej skupine ludi. V mojich hodnoteniach bohuzial pohorel na celej ciare. Dej ziadny a linky tak stupidne predstavene ze autor snad sam vie co tym chce povedat. Zo zaciatku trocha humoru ktory neskor vyprchal. Posolstvo ziadne a ked aj je tak take ze ho vidi len ten kto velmi chce. Co su platne v takej slatanine aj vykony hercov. Konkretnost prelivana s abstraktnostou bez zmyslu a malebny jazyk snaziaci sa dat tomu viac nez v tom je. Je to svojsky film a fanusikov si najde ale to si najdu aj Ceckove horory. Ostatni ruky prec.(10.1.2010)

  • M.A.N.E.
    **

    Jak to tak vypadá, asi nerozumím umění, ale tohle mi vážně přišlo jen jako fantasmagorie někoho, kdo potřebuje psychologa - nebo přestat fetovat. Nemám pocit, že by tím chtěl autor něco sdělit...(6.3.2012)

  • Drussus
    ****

    Och, tak hodně dlouho jsem neviděl zvláštní film. Oceňuju Pavelku v hlavní trojroli a vidět zase pana Kemra bylo super. Film je zvláštní, jak z mysli schizofrenika. Roztříštěnost děje se časem slévá, ale stejně je to všechno tak fantaskní, jak jen si lze představit. Ode mě doporučení, ale není to pro každého.(22.6.2014)

  • Milonak
    ****

    Zvláštní a jedinečný film a to ať už technickým zpracováním, tak příběhem samotným. Je to tak trošku takový filmový bonbonek pro fajnšmekry, jiný takovýto film neznám. Film je zajímavý tím, jak přeskakuje z jedné scény na jinou, která s ní zdánlivě vůbec nesouvisí a až teprve postupem času do sebe začne všechno zapadat. Ne že by takové filmy neexistovaly, ale tady je vše podáno tak ojedinělým a zvláštním způsobem, že to nemá chybu. Jsem rád, že Brabec takovýto film natočil a já ho mohl zkouknout. 80% PS. Asterové to tady fakt sluší. :-)(24.8.2014)

  • virus5161
    **

    Z ucty k Vachalovi.(2.11.2014)

  • Pedro72
    *

    Spíš rozpustilá školní látka než film. Být to drobná studentská cvičení, patnáctiminutové sekvence, možná bych se k tomu vrátil a shlédl si to postupně ještě jednou. Podivoval bych se nad zvládnutím či nezvládnutím imitace starého materiálu nebo práce s detailem. Možná bych se i zasmál nějakému tomu gagu, tedy pokud by měl pointu. 99 minut tomu znovu nedám. PS Popravdě, možná bych dal i dvě hvězdičky, ale coby student jsem byl svědkem dlouhých a otravných pseudointelektuálních debat, ve kterých se mí spolužáci přebíjeli, kdo v tom filmu našel víc odkazů na cosi.(18.2.2018)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace