Režie:
František FilipKamera:
Andrej BarlaHudba:
Karel SvobodaHrají:
Jaromír Hanzlík, Petr Haničinec, Kathy Kriegel, Josef Kemr, Martin Růžek, Jiřina Bohdalová, Radoslav Brzobohatý, Claudine Coster, Josef Dvořák (více)Epizody(12)
-
Návrat (E01)
-
Nabídka k sňatku (E02)
-
Carlo se loučí (E03)
-
Nový domov (E04)
-
Maringotka číslo osm (E05)
-
Natrvalo (E06)
-
Konkurence (E07)
-
Láska (E08)
-
Rozhodnutí (E09)
-
Varieté (E10)
-
Útěk (E11)
-
Slavné jméno (E12)
Obsahy(3)
Jeden z nejvýpravnějších seriálů České televize podle slavného románu Eduarda Basse, k němuž složil hudbu Karel Svoboda a ústřední melodii nazpíval Karel Gott. Životní příběhy šesti generací rodu Humberto zobrazují pohnuté osudy lidí, kterým se cirkusová manéž stala osudem. (Česká televize)
Videa (12)
Recenze (295)
Tak jsem si dneska v TV nahodou prepl na tento serial a vzpomnel si, jak jsem ve svych asi deseti letech koukal a hltal kazdou jeho minutu. A soucasne si uvedomil, jak kvalitni serial, ktery se s nasi soucasnou TV produkci neda vubec srovnavat, jsme byli schopni vyprodukovat. Skoda, ze to ted nejde :( ()
Čeští herci propůjčili své hlasy těmto hercům. Kurt Conradi (Hans) Jan Schánilec, Katja Rupé (Anežka) Jana Preissová, Werner Possardt (Petr Berwitz) Petr Štěpánek , Wolfgang Bathke (Kranz) Vladimír Brabec, Claudine Coster (Luisa Humbertová) Libuše Švormová, Amarnath Chatterjee (Arr Šehir) Eduard Cupák, Jörg von Liebenfelß (Wollschlager) Jiří Adamíra, Lumír Banat (Paolo) Martin Šotola, Patrick Préjean (Gambier) Jiří Krampol, Kathy Kriegel (Helena) Jorga Kotrbová. ()
Ano, určité věci tahaly za vlasy, ať už bezchybný a v jakékoliv další dobrodružství permanentně natěšený malý Vašek (Jen si vzpomeňte, jak při své první návštěvě Hamburku vyslintal dobrý litr), nebo nesnesitelně afektovaný a ublíženecký Paolo Josefa Laufera ("Na Paola jen bič....to si piš a tobě přes ksicht) a koneckonců i dospělé Helence občas zasněně ujela mimika kamsi ke zlatým časům grotesky. Jenže jak zazněly tóny Svobodovy bez dizkuze geniální hudby, člověk se na konci posledního dílu s touhle ságou loučil velmi nerad, až smuten tak, že by mu mysl nerozveselil ani poplašeným Lipicánem k smrti ukopaný klaun, jenž měl tentokrát nechat frkačku ve své náprsence. V tomhle cirkusu se toho totiž událo strašně moc....a to jak toho milého(Hrabě Orsini v debatě s panem "Bremburdou". Tetička Hammerschiedová v poloorgasmické konfrontaci s mesieur Dumbierem.......) jakož i naopak nehorázně smutného a působivého (Osamocený ochrnutý Berwitz s svými koňmi. Karasovo dojetí z plakátu vnučky Ludmily Humberto.) Pokud jde o herce, tak by bylo snad hrdelním zločinem nevyzdvihnout Josefa Kemra a jeho úchylně dokonalé herectví v roli Maliny. Další mistrovskou práci odvedla Jiřina Bohdalová, Josef Somr, Josef Větrovec, Petr Haničinec, Libuše Šafránková. A zatímco se mi příliš nepozdávali Radoslav Brzobohatý, a Jaromír Hanzlík dozrál až v závěru, stejně jako jeho role, musím pochválit i německý ansámbl. Werner Possardt, Wolfgang Bathke a Katja Rupé neměli v kombinaci s hlasy jim propůjčenými vůbec chybu. Zkrátka bych řekl, že takovou poctu téhle branži potulné nevysekl nikdo a už se to asi ani nepovede. 90% ()
Svou výpravou takový seriál ve své době bere dech. I hudba je něco, co se neodmyslitelně vryje do srdcí všech televizních diváků různých věků. Nakonec i celé to drama kolem historie (ne)jednoho cirkusu (a komedie s tím spojená) stojí taktéž za pochvalu. Co ovšem je pro mě těžce stravitelné, je účast německých gesichtů, což je jako šleha devítiocasou kočkou umocněno dabingem české elity (např. krásný hlas Jany Preissové - to tam doprdele nemohla rovnou hrát? Vždyť je (byla) i lepší a krásnější a talentovanější, než ta německá frojlajn). Ne, tomuto flagelantství nelze holdovat a je to škoda. Mohlo to být ...dokonalé. ()
Jeden z nejlepších československých seriálů - a za to může více faktorů. Samozřejmě se projevily finance "kapitalistických" zemí, které projekt podpořily (Německo, Francie), je to znát především na skvělých kulisách a kostýmech. Dále vévodí ta nejlepší herecká smetánka, a to nejen ta česká, ale je zde hodně dobrých herců právě z Německa a Francie. Mistrnou Poláčkovu předlohu není třeba komentovat, scénář se psál sám. Ovšem jedna věc, která je zde opravdu dokonalá, je úvodní melodie skladatele Karla Svobody, to je přímo balzám pro uši, kde se mísí kejklířská divokost i nostalgický smutek, protože každé cirkusácké putování přináší nejen výhry, ale i prohry. Přináší nové lidí, ti staří však často chtíc či nechtíc cirkus opouštějí. Jediné maličké smítko na kráse je pro mě právě fakt, že každý díl se věnuje novým příběhům, novým lidem, na úkor toho, že někdy předchozí příběhy často nejsou dořešeny či nejsou využity tak, jak by si bezpochyby zasloužily. Dle mého mínění nejvyšší laťka byla nasazena již v první díle, kde cirkusu vévodil naprosto výtečný Martin Růžek se svou půvabnou manželkou Claudine Coster - ztráta těchto dvou osob ve třetím díle seriálu dle mého skromného názoru uškodila. Stejně tak rychle se vytratila i druhá generace (Havlová a Brzobohatý) a i ty následující. Ale tak to asi mělo být, prostě ukázat, že cirkusácký život plyne rychle, o to více je krásnější a smutnější. Bohužel nevyřešena zůstala i postava klauna z prvního dílu (jmenoval se tuším Hans), který zřejmě z nešťastné lásky odešel od cirkusu. Škoda, tato postava mi padla hned v úvodu do noty, a těšil jsem se na její další počínání, ovšem byl ji věnován pouhý jediný díl. Ovšem to už je pouhý můj problém. ()
Galerie (392)
Photo © Česká televize / Jaromír Komárek
Reklama