Režie:
František FilipKamera:
Andrej BarlaHudba:
Karel SvobodaHrají:
Jaromír Hanzlík, Petr Haničinec, Kathy Kriegel, Josef Kemr, Martin Růžek, Jiřina Bohdalová, Radoslav Brzobohatý, Claudine Coster, Josef Dvořák (více)Epizody(12)
-
Návrat (E01)
-
Nabídka k sňatku (E02)
-
Carlo se loučí (E03)
-
Nový domov (E04)
-
Maringotka číslo osm (E05)
-
Natrvalo (E06)
-
Konkurence (E07)
-
Láska (E08)
-
Rozhodnutí (E09)
-
Varieté (E10)
-
Útěk (E11)
-
Slavné jméno (E12)
Obsahy(3)
Jeden z nejvýpravnějších seriálů České televize podle slavného románu Eduarda Basse, k němuž složil hudbu Karel Svoboda a ústřední melodii nazpíval Karel Gott. Životní příběhy šesti generací rodu Humberto zobrazují pohnuté osudy lidí, kterým se cirkusová manéž stala osudem. (Česká televize)
Videa (12)
Recenze (294)
Ano, výborný seriál, úžasně výpravný (jsou tu hodně znát peníze západních koprodukčních partnerů), skvěle adaptovaná literární předloha Eduarda Basse, s extraligovým hereckým obsazením a k tomu i dobře natočený, ale nejlepší český seriál to tedy podle mne rozhodně není a není to ani nejlepší seriál pana režiséra Filipa. Minimálně F. L. Věk se mu povedl o poznání lépe... ()
Parádní výpravný seriál který patří k tomu nejlepšímu co bylo v naší tvorbě natočeno. Žádná politika, žádná stupidní témata jenom neokázalý pohled do cirkusáckého světa který stihne zachytit osudy několika generací. Pár menších chybiček a určitých historických nepřesností se tu sice vyskytne, ale proč bejt zbytečnej hnidopich. Mě to fakt bavilo, koukal jsem na to v dětství a kdykoliv se k tomu vrátím i dneska. Holt kdysi jsme uměli. To není jako ty ubrečený, nudný a klišoidní sračky který do nás cpou dneska.90% ()
Cirkusácká sága plná taškařic a akrobatických čísel, ovšem laděna spíše pošmurně do tragických událostí a právě v tom je síla tohoto seriálu. Za nejlepší díl považuji už hned třetí. Smrt Calra Humberta a Bernharda Berwitze jsem v dětství málem obrečel. Další smutné scény jako akrobat co se vrátí z války bez nohy, nebo jak Petr Berwitz po mrtvici naposled drezíruje na vozíku lipicány ,mně docela dojímaly. Taky skvělý je táta Malina v podání Josefa Kemra. Snad co bych vytknul je (ne)stárnutí některých postav a výběr herců jako potomků, například Oldřich Vízner hraje syna Jaromíra Hanzlíka a poslední tři episody by se klidně vešly do jedné. Při sledování seriálu vždy přestávám nadávat na cirkusy i když to co provádí zvířatům je neodpustitelné a proto do opravdového cirkusu nikdy nevlezu jen do seriálového. ()
Jako malý prtě jsem tento seriál sledoval. To byla doby, kdy jsem si nebyl schopen zapamatovat, že Josef Kemr se jmenuje Josef Kemr. Ale vždycky stačilo říct Malina z Cirkusu Humberto a hned jsem od otce věděl jméno... Nehodnotím však, protože už je to velmi dlouho na to, abych si vybavil něco více, než jen útržky... ()
Stále více si uvědomuji, jaké nádherné filmy a seriály se za "totáče" točily. Dnes je to pouze o penězích, sexu a vypráskaných lidičkách - ale to přeci není to jediné v životě. Nebo ano? Potom je mi to líto. Krásný seriál ukazující tvrdou řeholi ve světě pod šapitó, kde nic není zadarmo. Výborní herci i cirkusoví umělci. Zážitek za lepší 4. ()
Galerie (392)
Photo © Česká televize / Jaromír Komárek
Zajímavosti (60)
- Přestože je v závěru na plakátech v divadle uvedeno, že Ludmila Humberto bude tančit Čajkovského balet Šípková Růženka, v divadle zní první věta z Čajkovského šesté symfonie. (Bart)
- Cirkusová budova v Hamburku opravdu existuje, avšak nenechází se v Hamburku, nýbrž v historickém centru polského Gdaňsku a jedná se nejspíše o starou tovární budovu, nyní po rekonstrukci. (Reyak)
- Když Antonín Karas (Petr Haničinec) odchází po smrti manželky do Němec a loučí se troubením, kamera švenkuje od Karase na chalupy. Přitom si nelze nevšimnout, sice ne příliš kvalitního, nicméně přece jen asfaltového chodníku. Koncem 19. století holý nesmysl a zvlášť kdesi na vesnici na Šumavě. (pjotri)
Reklama