poster

Zdrojový kód

  • USA

    Source Code

  • Slovensko

    Zdrojový kód

  • Velká Británie

    Source Code

Mysteriózní / Sci-Fi / Thriller

USA, 2011, 89 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • brit84
    ****

    Tak teď nevím. Musím si nechat rozležet v hlavě jestli 4 nebo 5*. A věřte mně, asi na tom budete podobně. Velmi netradičně pojatý film. Možná si budete klepat na čelo, ale dost mně to stylem připomínalo Na hromnice, o den více, i když žánrově jsme někde úplně jinde. Konec trochu přiškrcený, ale celkově to mělo slušný grády. DOPLNĚNO:po úvaze dávám jen čtyři. Jsou tu i momenty, které film celkem shazují.(21.4.2011)

  • B!shop
    ****

    Po pravde receno, drobny zklamani po vsech tech oslavnejch komentarich. Casto srovnavany Spravci osudu se mi jednak libili vic a pak moc nechapu, proc se to s tim srovnava, tohle spis pribehove pripomina Scottovo Deja Vu. Cela ta myslenka, jak funguje cestovani do minulosti, je sice vcelku zajimava, bohuzel ale zoufale nedomyslena, takze kdyz to nekdo ve filmu vysvetluje, nedava to moc smysl a za chvily se stane nejaka udalost, ktera by podle danejch pravidel nemela bejt mozna, coz tvurci prejdou stylem, ze nekdo hodi hlasku o dobrym pristroji. Jinak ale ma film jen 90 minut, coz znamena, ze se furt neco deje, i kdyz furt to samy, sledujeme jednu udalost asi tak dvacetkrat. Nastesti se to Jones snazil ozvlastnit, takze pokazdy se stane neco unikatniho a pokazdy ma tak clovek duvod bejt napnutej nebo zvedavej. Jinak herci jsou v pohode, Jake hraje paradne a Michelle je sympaticka, ale v podstate tu vubec nemusela bejt, jeji role je jen takovy nahravani Jakeovi. Celkove obstojne natoceny a trochu celou tu myslenku domyslet, mohla to bejt pecka, tentokrat to nezachranil ani zaver, kterej mi naopak moc nesed a krom toho, ze je prilis polopatickej, je taky silene happy-endovej, coz se sem moc nehodilo. Slabsi 4*.(21.6.2011)

  • kiddo
    ***

    Mám ráda Duncana Jonese. Mám ráda jeho schopnost natáčet nenápadné, chytré a přístupné filmy. Obdivuju, že umí vytvořit dvě v podstatě úplně stejné věci a dokázat, aby zdánlivě neměly nic společného. A baví mě jeho morální zanícenost, s níž je schopen dojít k nekompromisnímu dogmatickému závěru, že kdyby blaho společnosti mělo vykoupit mírné, nedobrovolné utrpení jen jednoho konkrétního otroka, stává se z oné společnosti fašistická diktatura. Ale je mi líto, za to, co provedl Zdrojovému kódu v jeho posledních minutách, by Jones zasloužil umlátit lopatou. A nepleťte se: nezuřím proto, že mi trvalo hodinu, než jsem dokázala zavřít šokem vypáčenou hubu nebo než jsem pochopila, co jsem to vlastně viděla. Mám dva lepší důvody: 1) konec zcela neguje způsob, jakým Jones doposavad pracoval s potlačením divákovy nedůvěry. Zdrojový kód perfektně balancoval na hranici mezi přílišným zjednodušením a detailním logickým propracováním do důsledků, a působil tedy dojmem nekomplikovaného, ale stále ještě chytrého narativu, který umožňuje zběžné prozkoumávání nového světa, aniž by omračoval svojí nereálností. Naproti tomu závěr nechává (mimo jiné i kvůli jednomu dost nešťastnému střihu) tak široký prostor pro interpretaci, k níž poskytuje tak málo vodítek, že přehledně budovanou strukturu v podstatě boří. Navíc jde o zbytečný přílepek, protože 2) Zdrojový kód už jeden konec má. Je jím pro mě snad nejkrásnější vyobrazení smrti vůbec: žádná prázdnota, žádný nový život, jen okamžik, který si sami zařídíme. Obraz absolutního štěstí. To, co následuje, je učebnicovým příkladem, jak nejlépe vzít Monu Lisu a vytřít si s ní prdel. Zatímco kapitán Stevens ví, kdy přestat, Jones nemá nejmenší tušení. Bravo, Duncane, i po třech filmech zůstáváš stále jen slibným tvůrcem. Nechť ti to vydrží až do smrti.(13.8.2011)

  • Matty
    ****

    Zdrojový kód je unikátní zejména v tom, že dokáže divákovu pozornost po celých devadesát minut udržet díky nápadu pro dvacetistránkovou sci-fi povídku. Film není tak dlouhý, aby přidané žánrové vrstvy výrazně zbrzdily parádní tempo a poskytly nám tak prostor k přemýšlení nad dírami v logice. Menší rozsah Jonesovi svědčí a jestli bude dále točit namísto mamutích velkoprodukcí podobné chuťovky, vůbec se nebudu zlobit. 80% Zajímavé komentáře: Adrian, O*R*I*N, grogodil, Abiosis(22.4.2011)

  • T2
    *****

    Rozpočet $32miliónovTržby USA $54,712,227Tržby Celosvetovo $123,278,618Tržby za predaj Blu-ray v USA $4,546,790 //počet predaných kusov 247,983Tržby za predaj DVD v USA $7,399,453 //počet predaných kusov 532,651║ __Prekvapenie roka 2011!!!__ Režisér Duncan Jones sa pekne ukazuje, vypadá že má dobrý potenciál a do budúcna verím že ešte prekvapí, jednoznačne to je konkurent ráže Alex-a Proyas-a. Samotný film dá pripomenúť na skvost roka 2010 = Počiatok, takže v skratke ide o strhujúci zážitok bez najmenšieho zaváhania, kde nechýba husté napätie, detektívka kde pozorne z hlavnou postavou núrite po podozrivom, popritom obdivujete vizuálne vsuvky a prešmyčku do zdrojového kódu, fakt ide o skvost v danom žánri. /videl v kine: 95%/(19.8.2011)

  • - Pri prvom predstavení scenára Bena Ripleyho sa ho predstavitelia štúdia spýtali „či je blázon?“ (Greenpeacak)

  • - Žádná „mise“ ve skutečnosti netrvala osm minut. (HellFire)

  • - Jako telefonní vyzvánění hraje Christině „The one and only“ od skupiny Chesney Hawkes, kterou Duncan Jones použil i ve svém předešlém filmu Moon, kde je píseň vyzváněním budíku hlavního hrdiny. (Huntelaar)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace