Nastala chyba při přehrávání videa.
  • 2Pac
    ***

    Hrozne, strasne, velmi, neskutocne a moc preplacane...a nezachrani to ani TerminatoRock, ci decentna rozlucka s Paulom Walkerom...(2.9.2015)

  • JFL
    ****

    "Ohana means family. Family means nobody gets left behind." Těžko říct, jestli scenáristi akční soapoperové franšízy mají v oblibě "Lilo a Stitch", ale rozhodně tamní motto přetvořili na definiční princip série. V sedmém díle o rodině nejen že melou naprosto všechny postavy franšízového týmu, ale i hlavní záporák, což otevírá do budoucna nekonečné možnosti pro další a další pokračování. Navíc můžeme citát aplikovat i na to, jak se série rozloučila se zesnulým Paulem Walkerem, což jde proti očekáváním domněle protřelých diváků. Jinak výměna režiséra přinesla pramálo změn (což vede k otázce, kdo dělá u velkých filmových sérií showrunnera), spíše došlo k vygradování předchozích tendencí. Ačkoli se oficiálně film spojil s videoherní značkou Forza Motorsport, jeho kořeny se nadále upínají ke GTA. Vedle celkové nadreálně komiksové stylizace to stvrzuje především vyprávění, které je tentokrát vystavěné podle adventurového schématu "kohoutek a slepička" (k dosažení jednoho cíle, je potřeba získat prostředky, které jsou vázané na splnění řady vedlejších úkolů). Střídání akčních scén a melodramatu pokračuje i tentokrát a opět působí neakční scény jako radikální retardér, a to ve všech nabízejících se významech a asociacích. Kolovrátek s plky o rodině nicméně už nabývá vyloženě absurdní podoby, obzvláště v kombinaci se směšně zaťatým Dieselem a pimprlově řešenými scénami. Schematičnost se zde převrací za hranici jalové soapopery do hysterického campu, což filmu ale přidává na zábavnosti. Ostatně k tom, jak se má brát vážně, se váže brilantní úvodní záběr, který publikum spolehlivě rozdělí na ty, kteří budou řešit realističnost, logiku, kauzalitu a jiné zde nemístné věci, a ty, kteří se naladí na zdejší mix karikaturně přepáleného patosu, kýče a blouznivé opulence. Již předchozí díl série přešel co do stylizace a koncipování akčních pasáží z bondovské spektakularity k nadreálné bombastičnosti, a nejinak je tomu také zde. Bohužel i včetně marného, počítačovými obrazy oplývajícího finále. Naštěstí jej můžeme chápat jako únavu materiálu po mnohem nápaditěji pojatých předchozích scénách, a to co do akce samotné i jejího snímání. Fetišistické detaily řazení a dupání na pedály se proměnily v efektní sled impresí s kadencí pár okének. Kamera tentokrát v detailech zůstává stabilní a naopak o to více se odváže ve větších záběrech, což prospívá dynamice sekvencí. Ale na druhou stranu, jak už bylo řečeno, změna režiséra sérii nikam neposunula. Nekoná se žádné převratné přemodelování jako v pátém díle, jen se variuje jím nastavená formule a přidává pár řemeslných fines. Zatímco komiksárny se snaží o nějaké rádoby přesahy a emocionální výkyvy, "Rychle a zběsile" je ryzí eskapistický popcorn, který zabaví jako bláznivý akčňák a campové melodrama a okamžitě odvane z paměti.(8.8.2016)

  • choze
    ****

    Dieselova parta si v sedmičce nasadila křídla a s auty brázdí víc vzduch než asfalt, zatímco u příležitosti Walkerovy smrti a Lettyiny otravné amnézie a snad i pod vlivem úctyhodné (a šťastné) řadové číslice rekapituluje celou sérii. Ta aktuálně pokukuje jak po EXPENDABLES (masivní příchod nových akčních akvizic Stathama, Russella, Jaa a Rousey), tak po MISSION: IMPOSSIBLE (výrazná špiónská podzápletka zahrnující šílenou loupež v mrakodrapech v Abú Dhabí). Vzduchem tak neustále létají nejen luxusní a obrněná auta, ale také osvalené hnáty, střely z rotačáku a hlášky, takže 140 minut s tučnou cenovkou 150 mega uteče jako voda. A celou epickou a svižnou destrukční jízdu moc nepokazí ani Dieselova telecí hlava narcistně zatlačující do pozadí všechny okolo a trousící své oblíbené patetické kydy o důležitosti rodiny. Závěrečné rozloučení s Walkerem pak dojme, ačkoli vyznívá dost gay.(3.4.2015)

  • Davies182
    ***

    Rychlozběsiláckej standard. Což se zhruba rovná přehnané, ale pekelně zábavné akci a oproti tomu dialogům, při nichž fanda artových dramat umírá v bolestivých křečích. Mohu si plnými blockbusterovými doušky vychutnat to první, podobně ale nelze zcela ignorovat to druhé. Stejně jako v případě obou minulých dílů mě další zhlédnutí vůbec netankuje, jednou prozatím bohatě stačilo. A Wan by měl konečně natočit Rozsudek smrti 2. Nebo péčko.(31.3.2015)

  • Superpero
    ***

    Tak přehnané, až je to nuda. Hrdinové už se ani nesnaží něco vymýšlet, protože ví, že přežijí všechno. Vin Diesel např. unikne tak, že sjede s autem ze skály. To se samozřejmě rozmrdá totálně na sračku, ale on vystoupí naprosto v pohodě a krasavici vedle něj jen bolí ruka. S tím už jděte do prdele. Tony Jaa, na kterého jsem se těšil nejvíc je téměř nevyužitej, stejně jako Rock. Fandil jsem skvělému Stathamovi, ať je všechny pozabíjí, aby už byl konec.(13.4.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace