Reklama

Reklama

Hobit: Neočekávaná cesta

  • USA The Hobbit: An Unexpected Journey (více)
Trailer 2

Film sleduje cestu hlavní postavy Bilbo Pytlíka, který se ocitne na dobrodružné výpravě. Cílem cesty je si znovu nárokovat ztracené trpasličí království Erebor. Bilba nečekaně osloví čaroděj Gandalf Šedý, díky kterému se ocitne ve společnosti třinácti trpaslíků v čele s legendárním bojovníkem Thorinem. Cesta do divočiny vede přes tajemné země, kde se to hemží zlobry, skřety a kouzelníky. Ačkoliv cíl jejich výpravy - Osamělá hora, leží na Východě, musí projít nejdříve jeskynním systémem, kde Bilbo potká někoho, kdo mu navždy změní život…Gluma. Skromný Bilbo Pytlík pak sám s Glumem na břehu podzemního jezera objeví nejen hloubku lstivosti a odvahy, která překvapí i jeho samotného, ale také získá do svého vlastnictví Glumův prsten „miláška“, který má nečekané a užitečné možnosti... Jednoduchý zlatý prsten je spojen s osudem celé Středozemě takovým způsobem, jaký Bilbo nemůže zatím ani tušit. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (74)

Trailer 2

Recenze (3 239)

Douglas 

všechny recenze uživatele

Hobit je vynikající film, kterému podle mého jakožto samostatnému dílu neubližuje ani tak snaha o srovnávání se Společenstvem prstenu, ale spíše podoby tohoto srovnávání. Ty totiž vedou k přehlížení řady jeho ozvláštňujících postupů, které jej činí výjimečným nejen z perspektivy Pána prstenů, ale i z perspektivy vývoje dobrodružného filmu obecně. Filmového Hobita právě z těchto hledisek analyzuji v článku Hobit a/versus Pán prstenů: o adekvátnosti a neadekvátnosti srovnání. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Ten otylý Novozélanďan mě opět dokázal přinutit sahat si tři hodiny v kuse vlhkou rukou na Pytlíka a slastně u toho vzdychat! Málokdy se podaří, a teď se na chvíli v té mlze otoč, Džejáráre, a zacpi si uši, natočit film, který předčí knižní předlohu. Z původně infantilní pohádky tu tak máme epickou, temnou fantasy, ze které jsem si uhnal tenisový loket. A to jsem byl zpočátku velmi skeptický a očekával jsem v podstatě Sněhurku, co otráveně vyflusla ohryzek a vydala se se sedmi trpaslíky zabít draka. Omyl. Ti, co kromě Heryho Potrata četli i nějaké opravdové knihy, mi teď jistě dají za pravdu, když řeknu, že Hobit je v podstatě pohádka pro dvanáctileté fakany a Mistr se erkově urval z řetězu až v Pánovi prstenu. Božský Pítr však na to jebal a ukázal, jak by to vypadalo, kdyby Tolkien nezačínal jako pedofil. Prostě bravo jak sviňa a jediné, čím jsem doopravdy zklamán je, že se budu muset dožít roku 2014, protože nějakého zasraného žida zase napadlo vylepšit si lichvu prodejem modrých paprsků. Klidně bych si v tom kině oseděl hemoroidy, abych to viděl v lajně! Ale to by zase nějaký Moše neměl na splátky na Maserati a musel by potupně jezdit v Medvědovi. Tenhle doktor Watson se pro Pytlíka opravdu narodil a stačilo mu pouze nedepilovat si měsíc chodidla. I trpajzlíci byli typově dokonalí a vrcholem tohoto dílu je bezesporu rozkokošný modrý skřítek, jehož plastikovou figurku v životní velikosti koupím dětem k Vánocům, aby se bály vylízat po večerce z pokojíků a neprudily věčným pitím a močením. Sountrack alá Basil Poledouris mě přivedl na zajímavý nápad. Když je teď tolik moderní rvát do jednoho filmu všechny ty superhomoklády ve slušivých, elastických trikotech, co takhle spáchat nějaký interesantní crossover jako Bilbo ničitel a Conan nepřemožitelný: Cesta tam (tak 4 hodiny) a Bilbo ničitel a Conan nepřemožitelný: Cesta zase zpátky (další 4 hodiny) o věrném přátelství a mnoha rozličných dobrodružstvích zuřivého liliputa a cimmerského hovada na cestě ze Středozemí do Aquilonie? Věz, Džeksne, že až to tu budeš zase jako každý den číst, práva bych Ti střelil za hubičku. Na žaluda. Ale chci to v celku!!! Ač rozličností diváckého vkusu obvykle pohrdám, nesnáším pseudoyntelechtuální virtuální entity, které plivou na mé dětské, dokonale zvizualizované masturbační fantazie! Proto jsem viděl docela rudě, když jsem se tu začetl do výblitků některých sebestředných buzerantíků, co patrně očekávali Bouřlivé výšiny či Vojnu a Mír a melou něco o příběhové prázdnotě a umělém nastavování, přičemž mohutně vrcholí u Společenstva prstenu, kde byly hodinové ohňostroje v Hobitíně téměř k nevydržení a jsem docela rád, že mám doma tlačítko FFW. No nic, musím se s tím nějak psychicky vyrovnat a ulevit si alespoň vzteklým "Jdi do prdele, Civale!". Doufám, že to přechytřelý hošššan nevezme doslova. Poruším teď veškerá svá pravidla a morální zásady a bez skrupulí tasím deset. Pět filmu a pět Pítrovi honoris causa za přínos světové kinematografii a komplexnímu ukojení strejdy verbala. "**********" () (méně) (více)

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Na Hobita jsem si vyčkal ďůlek, pak mi unikl v kině a já si musel počkat na chvíli, až se objeví u mě doma na DVD. Sledoval jsem každé video z natáčení, co si Peter Jackson připravil a nechal mě navnadit snad nejvíc, jak to jenom tvůrce filmu může udělat. Vstup do světa Středozemě je pro mě pokaždé nezapomenutelný zážitek a stejně tak jsem čekal i od tohoto filmu. Trošku jsem se ale celou tu dobu bál jedné věci. Nedokázal jsem za boha pochopit, proč bude mít ta tenounká knížečka tři tříhodinové filmy. Tak nějak jsem se bál průseru a tak nějak jsem přemýšlel, jestli to udělá alespoň tou formou, že když už to natáhne, tak každá scéna bude mít ve filmu smysl a mě prostě bude bavit v tom světě být a společně to všechno s Bilbem prožít. Jasný, on do toho natáhl víc příběhů než jenom ten o Bilbovi, ale stejně to dopadlo přesně tak, jak jsem se bál. Plno scén naprosto zbytečných, začátek jsem měl problém vysloveně skousnout. Trvalo to hrozně dlouho, přišlo mi, jak kdyby se v půlce filmu nedělo skoro nic a až pak začala ta obrovská cesta za záchranou trpasličího světa. To by ale tak nějak mohl být ten jediný problém. Zbytek je naprostá klasika. Krásný příběh, skvělé postavy, zaplaťpánbůh stejní herci, někdy i příjemné překvapení po deseti letech vidět ty samé herce no a k tomu úžasná atmosféra krásného, tajuplného, ale mnohdy i nehostinného světa a samozřejmě skvělá hudba, která by od Howarda Shoreho nemohla ani být jiná. Ve výsledku jsem s filmem takřka maximálně spokojený, ale být to kratší o neuvěřitelně se táhnoucí začátek, dal bych pět hvězd. Takhle to s plným počtem nebude, bohužel. ()

Algernons 

všechny recenze uživatele

Hobit: Neočekávaná cesta byl solidním startem nové trilogie, avšak už zde jde cítit, že dva filmy by bohatě stačily. Přesto si tyto filmy přináší spoustu kvalit Pán prstenovské trilogie, které fungují. Skvělá režie a cit pro vyprávění, úžasný obsazení a herecké výkony, hromada kouzla a hmatatelnosti. Přesto digitální kamery předávají filmu určitou gumovost a nevítanou uhlazenost, akci chybí napětí a postavy jsou dost prázdné. Většina z nich se neprojeví, což začalo být problémem hlavně až u pokračování. Protože zde je aspoň vynikající Martin Freeman jako Bilbo, který tu má rozpor s vůdcem trpasličí smečky Thorinem. Přesto je to pořád solidní a povedený start, plný zapamatovatelných momentů. Škoda že zbytek už tak slibně nedopadl. Sice to není Pán prstenů, ale pořád šlo o kvalitní fantastiku! 8/10. ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Tak už jsem na tom byl taky, a to v hustomegakrutopřísném imaxovém třidé balení. Přiznávám, že 3D je tomto filmu opravdu trochu přebytečný nadstandard a soudím, že v 2D bych si z filmu odnášel totéž (zatím jsem smysluplné 3D zažil u hraného filmu dvakrát, a to v Beowulfovi a přes výhrady k filmu jako takovému v Pocahontas - é, pardon, v Avataru). Tož k filmu. Není to špatné, to je třeba říct hned na začáku. Přesto - je to hrozně nevyvážené, vedle sebe stojí scéna takřka geniální a scéna zralá na vyříznutí z filmového pásu dřív než bude promítnuta. Rozčleníme si to. Co se mi líbilo: Prolog starého Bilba byl úchvatný, útok Šmaka neviděného byl režijní lahůdkou (překrytí papírového draka ohněm). Docela pěkný byl i příchod trpaslíků k Bilbovi a začátek cesty. Vyloženě mňamózní byl Glum, jak po stránce serkisovské, tak má naprosto skvěle napsané veškeré dialogy. Dost se mi líbila i scéna v Roklince, kde Gandalf říká, že na sílu Zla by se neměla nasadit ještě větší síla, ale že daleko lepší jsou drobná dobra v životě. Takový protiklad k vytloukání všech klínů klínem (Střílí se na americké škole, jak to "vyřešíme"? Vyzbrojíme učitele. Skutečně železná logika...). Co mi vadilo (něco víc, něco míň): Zpívánky. Trpaslíci prosím. Ale když byli u skřetího krále, říkal jsem si "doufám, že nezačne zpívat." Bum a je to: "Ha my zlí skřeti si je uvaříme lalala" nebo co to tam pěli. Stejně disneyovsky jako zpívání působí většina akčních scén. Naprosto tomu chybí šťáva, spíš to připomíná atrakce v Disneylandu, když utíkáme před skřety, skáčeme pro můstcích, propadáme se a to všechno tak, aby pod námi vždycky bylo něco na co dopadneme. Pokud už se mydlíme, není vidět, kdo do koho mlátí, když padáme ze skály, letí pod námi orel, každá skála končí ostrým výběžkem, na jehož špici stojí poslední strom. Hrdinům nikdy vlastně nic skutečně nehrozí, není třeba se o ně bát. Těžká deusexmachinovitost. Uprchneme z jednoho nebezpečí, hle, za pár minut jsme v Roklince. Lehneme do jeskyně - hned padneme do skřetí pasti. Prakticky nic se ve filmu neděje přirozeným vývojem. Na tom je vidět ten rozdíl mezi Pánem prstenů a Hobitem. V PP sice hrdinové taky většinou utekli z pasti, ale divák aspoň trochu cítil hrozící nebezpečí. Kdyby to bylo v jednom uzavřeném filmu, nebylo by to tak markantní, ale když se materiál roztáhne na 3x3 hodiny a začne se hrát na osudovost a epičnost, tak to mlátí přes oči. Zkrátka si nemůžu nevšimnout, že jaksi ubývá filmařům schopnost odvyprávět příběh s tím, co je pro něj důležité a vynechat, co je zbytečné. Potřeboval by takový Kubrick k odvyprávění stejného příběhu tolik prostoru? Nakonec se přikláním ke ***, ale ještě není vše ztraceno. Šmak se totiž probouzí a s ním i naděje v lepší část cesty tam :) ()

Galerie (240)

Zajímavosti (143)

  • Glum v knižní předloze při hledání prstenu říká, že "ztratil dárek k narozeninám". Podobnou větu použil Sméagol (Andy Serkis) na začátku filmu Pán prstenů: Návrat krále (2003), když si kladl nárok na prsten. (vyfuk)
  • Před první klapkou byli filmaři přivítáni maorským uvítacím ceremoniálem „Haka Pōwhiri“. Haka je maorský rituální bojový tanec, který má díky pokřikům, gestikulaci rukou, podupáváním, vyplazováním jazyků a podobně zastrašit nepřítele. Vykonává se během zvláštních setkání na Novém Zélandu nebo jiných kulturních událostí, či také před každým mezinárodním zápasem ragby, jehož se účastní novozélandský reprezentační tým All Blacks. (Leopard105)
  • Je možné všimnout si, že přehled herců v titulcích je rozdělen na kladné postavy, které jsou v levém sloupci, a záporné, jež jsou v pravém. (Elwin)

Související novinky

Pán prstenů mění majitele

Pán prstenů mění majitele

19.08.2022

Těsně před premiérou seriálového Pána prstenů: Prsteny moci přichází zásadní změny týkající se práv na knižního Pána prstenů a Hobita. Ty totiž odkoupila švédská herní společnost Embracer Group,… (více)

Práva na Pána prstenů jsou opět na prodej

Práva na Pána prstenů jsou opět na prodej

10.02.2022

Zatímco už za pár dní přistane na internetu první trailer z očekávaného televizního seriálu Pán prstenů: Prsteny moci, neméně tak důležitou zprávou je nová informace, že filmová práva (samostatně… (více)

Druhý ročník Comic-Conu Prague se blíží!

Druhý ročník Comic-Conu Prague se blíží!

18.09.2021

Druhý ročník festivalu Comic-Con Prague proběhne v termínu 15. – 17. října 2021 v pražském O₂ universu. Comic-Con Prague 2021 nabídne fanouškům sci-fi, fantasy a hororu velmi pestrý a bohatý program… (více)

Reklama

Reklama