Reklama

Reklama

Epizody(3)

Historie studené války v americké minisérii. Román Roberta Littella The Company (2002) se brzy po svém vydání (do češtiny zatím přeložen nebyl) stal bestsellerem a sklidil i řadu velmi pochvalných recenzí. Autor v něm líčí osudy skutečných i fiktivních postav v letech 1950–1995, tedy v době, kterou označujeme slovy „studená válka". O pět let později byl román zpracován do podoby třídílné minisérie, která dostala český název V síti CIA. Vypravěčem příběhu je Jack McCauliffe (Chris O'Donnell), naverbovaný do Ústřední zpravodajské služby jako student (i s několika spolužáky) a pomalu stoupající v průběhu let až na pozici zkušeného agenta. Stává se svědkem historických událostí, od špionážních hrátek v rozděleném Berlíně, přes lidové povstání v Budapešti a nezdařené vylodění v Zátoce sviní na Kubě až po kolaps sovětského impéria. Celým dílem se jako červená nit táhne vděčný motiv dlouho bezvýsledného pátrání po sovětském krtkovi ve vedení CIA, jež je soubojem dvou mužů, kteří se nikdy nesetkají tváří v tvář – Jackova šéfa Harveyho Torritiho, přezdívaného Čaroděj (Alfred Molina), a plukovníka KGB Žilova, známého pod přízviskem Starik (Ulrich Thomsen). Objevuje se tu i řada skutečných postav – vedle politických špiček na obou stranách barikády např. šéf oddělení kontrašpionáže CIA James Angleton (Michael Keaton ve vynikající herecké kreaci), proslulý britský špion Kim Philby, ředitel CIA Allen Dulles či mafiánský boss Sam Giancana. Minisérie V síti CIA figurovala prominentně při výročních oceněních, mj. získala Emmy za hudební doprovod (skladatel Jeff Beal) a pět dalších nominací (včetně režie), a navíc nominaci na Zlatý glóbus v kategorii televizních filmů a minisérií. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (83)

Skleena 

všechny recenze uživatele

O tom, že i vaše neoblíbená učitelka výtvarné výchovy ze základky mohla být ve skutečnosti agentka, pracující pro vládu jako špionka. Nebo ve skutečnosti proti té vládě. Nebo vlastně pro ni, ale proti ní. A nebo... tak jako tak, téma studené války je neobyčejně silné a přestože se oficiálně obě velmoci do křížku otvřeně nepustily, historie barvitě ukazuje, že i tak muselo být veselo. A The Company je tak zatraceně dobrá minisérie, že tvůrcům i odpustíte postavy, na kterých se prakticky neprojevil zub času. Asi pravidelná ranní zumba. ()

decouble 

všechny recenze uživatele

Velmi ambiciózní počin se v určitých rysech povedl, ale pro mě je především zklamání. Chris O´Donnell není tak dobrý herec, aby tuhle minisérii sám utáhl. To by ale ještě tolik nevadilo. Horší je, že v "The Company" prostě není dostatečně vykreslená atmosféra zemí, ve kterých se odehrává. Všechny lokace (snad až na Berlín) vypadají tak uhlazeně a bez kouzla dané reálie. Rusko 50. let? Maďarsko? Tohle? Nevěřil jsem ani za mák. Na druhou stranu, Michael Keaton hraje absolutně skvěle. Scéna, ve které naposledy sedí v kanceláři CIA je brilantní. Škoda, že zde takových není více. ()

Reklama

Hal_Moore 

všechny recenze uživatele

Brilantní dílo. Skvostný seriál o studené válce. Detailnější pohled na ni jako na takovou jsem ještě neviděl. Vztahy mezi ruskou KGB a americkou CIA jsou pekelně napjaté, všude se to jen hemží dvojitými agenty a "draftuje" se o sto šest. Nádherná, takřka Oskarová kamera, divákovi přesně do noty hrající hudba, na televizní produkci hodně přesvědčivé vizuální efekty a co je hlavní - bezchybné herecké výkony. Kde jsou doby hezouna a idolu mnohých náctiletých děvčat, špatně hrajícího Chrise O'Donnella. Ty tam, Chris táhne celý seriál dopředu a právě on je ten, který herecky nad ostatními vyčnívá. Nechci říci, že ostatní hrají špatně, na excelujícího Chrise ale nemají. Jakž takž se ho ještě drží Rory Cochrane, který taktéž předvádí doposud svůj nejlepší výkon. Připočítejte si standartní (čili vynikající) výkony Alfreda Moliny, Michaela Keatona, Natashy McElhone a Alessandra Nivoly a dostanete nejlepší seriálové obsazení roku. Druhá světová má své Bratrstvo neohrožených, studená válka má The Company. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Válka studená je válka studená. Mám takovou teorii. Někdo ze scénáristů si oblíbil Mailerova Ducha děvky a podíval se na Kauzu CIA i na Třináct dní. Poté zalezl na dlouho do archivu a vylezl s materiálem, který bylo záhodno přetavit v celuloidový drahokam. Jenže kdosi řekl stop, to je málo pro diváky. A tak vzniklo tohle. Skutečnost je samozřejmě zcela jiná, jelikož jde o (údajně) velmi věrný přepis románu Roberta Littella. Budu-li však ignorovat skutečnost a povedu si i nadále svou, jak mě naučila tato minisérie, tak je to vše stejně pouze o tom jak své dezinformace prezentujete. Pokud dostatečně přesvědčivě, tak je děvka jedna prodejná (aka pravda) na vaší straně. A právě tvůrci mě svými "pravdami" nepřesvědčili. Selhávají totiž v detailech a rozpadá se jim pro ně celek. Všichni Rusové se i v Moskvě vybavují angličtinou. Akorát s nechvalně proslulým hollywoodským (čti směšným) přízvukem navrch (a to i v době nejtvrdšího stalinismu na veřejných místech). Nejinak jsou na tom Kubánci na Kubě atd. Což o to, to je to nejmenší. Ale, že je vše řešeno až příliš efektně a filmově (v negativním slova smyslu), to už na pováženou je. S výše zmíněným Mailerovým životním dílem to srovnávat nebudu, přeci jen takřka tisícistránkový dvojdílný román versus čtyř a půl hodinová televizní produkce, to by nebylo tak úplně fér (i když se to srovnání přímo nabízí). Ovšem s Kauzou CIA to s čistým svědomím porovnám. A vychází mi z toho De Nirův počin ve všech ohledech jako přesvědčivý vítěz. Stihne sdělit to samé v rámci poloviční stopáže a mnohem méně podbízivě. Company je kalkul s velmi proměnlivou kvalitou, který umí svého diváka napnout, místy strhnout a hereckými výkony nadchnout. Pravda, zdaleka ne všemi. Takový Chris O´Donnell sice již není tím tragicky antisympatickým floutkem jako kdysi, ale stále mu do statusu herce něco chybí. Konkrétně charisma a byť i jen špetka talentu. Vzhledem k faktu, že by měl na svých bedrech odtáhnout nějakých dvěstědvaasedmdesát minut je jeho obsazení zarážející volbou. Navíc mu scénář přihrává tak čistě běloskvoucí postavu "ríl emerikn boje" až to bolí. Přesto si dovolím tvrdit, že s tímhle námětem a obsazením se dalo vystoupat o stupeň výše na žebříčku kvality. Nebo možná dokonce i o dva. Co to melu... Nikoli dalo, ale přímo mělo. Stačilo se rozhodnout zda se držet reálné linky "jak to mohlo být" nebo té klasicky atraktivní bez ambicí. Ovšem oboje dohromady v této podobě, bohužel, nefunguje. ()

Aiax 

všechny recenze uživatele

Ze začátku hrůza, už tak dlouhou stopáž a nevábnou production value dále umrtvují neuvěřitelně pitomé milostné linie jak z předválečných filmů Oldřicha Nového, první díl držel nad vodou jen Alfred Molina a fantastický Michael Keaton. Druhý díl už je ale vynikající, Maďarsko a hlavně Bay of Pigs mají koule a Michael Keaton se rozehrává do životní majstrole. Třetí díl korunuje tuto minisérii jako zlatý hřeb, v postavách Keatonovy Matky, Jevgenije, Starika či sovětských dvojitých agentů se dokonale odráží stáří a marnost konce jedné neuvěřitelné éry moderní historie. The Company rozhodně stojí za shlédnutí, navzdory převážně nudnému začátku, tupým milostným zápletkám nebo dřevěnému O'Donnellovi. 80% ()

Galerie (42)

Související novinky

Zlaté glóby vyhlášeny, ale nepředány

Zlaté glóby vyhlášeny, ale nepředány

14.01.2008

Jak již bylo řečeno, oficiální ceremoniál předávání Zlatých glóbů byl zrušen poté, co se ho rozhodli bojkovat i samotní herci, aby tak podpořili již několik týdnů se táhnoucí protestní stávku… (více)

Reklama

Reklama