Reklama

Reklama

Zkušený kaskadér Petr Kvapil patří k nejlepším. S kolegy Pepinem, Zdeňkem a dalšími plní náročná a nebezpečná přání našich i zahraničních režisérů. Chvíle volna pak tráví s manželkou Helenou a především s malým synkem Kubíkem, o kterého se s láskou stará a který nadšeně sleduje jeho odvážné kousky před kamerou. Právě když přichází ke kaskadérům nová posila, sebevědomý karatista Eda, dostávají muži lákavou nabídku podílet se na natáčení amerického válečného velkofilmu. Přestože je Petr v civilu šéfem projekční kanceláře, nabídku přijme. Hned během natáčení první scény však dojde k neštěstí, když je v minovém poli popálen v obličeji kaskadér Pepino. Vzápětí zasáhne těžká rána osudu samotného Petra, když jeho syn zahyne při autonehodě. Zhroutí se mu svět, obviní manželku z chlapcovy smrti a odejde z domu. Popere se v hospodě, přenechá svou roli kolegovi Zdeňkovi a chce se pustit do riskantního, smrtelně nebezpečného kousku. Před skokem ho v poslední chvíli zastaví kolegové. Petr skončí v nemocnici a odmítá komunikovat s okolím. Pomoci se mu pokouší sympatická psycholožka, marně však žádá o pomoc jeho manželku, která je sama na pokraji sil. Nakonec poprosí Šimona a kaskadéry, aby jí pomohli vrátit Petrovi chuť žít. (TV Nova)

(více)

Recenze (86)

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Natočit český snímek ze života filmových kaskadérů nebyl špatný nápad. Ze zahraniční produkce jich je známo několik a to jak akčních, kriminálních, tak i komediálních. Známý český kaskadér Petr Jákl se toho zhostil s velkou precizností. Podílel se na scénáři, dohlížel na veškeré akční scény a střihl si i hlavní roli. A je na co se dívat. Nejlepší je rvačka v hospodě. Tak tohle je vskutku na české poměry pecka. Velice tristní jsou však některé herecké výkony. Pavel Nový akční scény absolutně nezvládl a jeho sehraná scénka zásahu samopalem je prostě směšná. Ondřej Vetchý hraje sice frajírka, ale přesto velice často viditelně přehrává. Nejlepší je Radek Brzobohatý jako kaskadérský koordinátor. Lépe by to nikdo nezahrál. A scénář? Psychologické drama o smrti dítěte při autohavárii s následným těžkým traumatem je už značně provařené téma, které se používalo hlavně v osmdesátých létech. Celkově to nebylo špatné, ale určitě to mohlo být daleko lepší a snad i o něco delší. ()

MM11 

všechny recenze uživatele

Ech... prostě to vypadá trapně. Trvalo nám to docela dlouho než jsme pochopili, že kvalitní akční film u nás - utopie číslo jedna. Aspoň, že se Martin Hollý poučil z některých chyb které předtím produkoval Vít Olmer u Nahoty na prodej. Očekávat nicméně akční zábavu je téměř nemožné - režisér, co si vytvořil slávu za české nové vlny se na stará kolena vrhnul na akční žánr a zákonitě narazil. Akce je trapná, scénář úsměvný. Ale jak říkám, lepší než Vít Olmer. ()

Reklama

Snorlax odpad!

všechny recenze uživatele

Jediné, co mohu pochválit, je velmi přiléhavý název. Ano, je to cesta peklem, žel diváckým. Scénář pro hloupé akční béčko obsahuje sentiment, naprosto stupidní premisy, na nichž je vystavěn převelice chatrný příběh (lékaři ponechají ženu po autonehodě sedět na chodníku zřejmě s pocitem, že vyšetření nepotřebuje, ale pečlivě se věnují sdělování toho, kdo a jak zemřel, náhodnému kolemjedoucímu), a především až děsivé dialogy. Režie nezůstává scénáři nic dlužna a je také naprosto špatná. Akčních scén je jako šafránu. Když na něco nemám peníze, tak to netočím! Zdá se, že jediný, kdo správně pochopil situaci, byla Veronika Jeníková. Hraje tak strašně špatně, že rovnou sděluje divákovi, že Cesta peklem je parodie. ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Tento film bych vyloženě nezatracoval. Nápad byl dobrý a osobně vždy oceňuji, když se čeští filmaři pokusí natočit něco jiného, než jen další komedii podle osvědčených schémat. Mnohem více než stěží průměrná režie však tento film o kaskadérech kazí scénář psaný... jak jinak než kaskadérem. A tak vlastně jen sledujeme jak kaskadéři točí filmy (ta linie s smrtí syna psychickým zhroucením je téměř neviditelná a hlavně nezajímavá) a nakonec se sami stávají hrdiny při záchraně životů z hořícího domu (nechybí obří výbuch). Nicméně si přestop nemylsím, že by Cesta pekelem představoval úplný odpad a dost se divím, že v televizi film takřka nevysílají, zatímco mnohem horší bláboly vídáme na obrazovkách pravidelně. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Ve svém posledním celovečerním filmu natočil Martin Hollý ml. atraktivní zpověď českého kaskadéra, která je současně poctou tomuto osobitému a nebezpečnému řemeslu z oblasti filmařiny. Byť snímek ani zdaleka nedosahuje kvality jiných Hollého snímků a z některých scén tu číhá komerce moderní doby, já myslím, že Hollý věděl, co točil a tenhle film má opět co říct a divákovi přinést. Spočátku mi dojem kazilo násilné prolínání profesní a soukromé dějové linky v příběhu hlavního hrdiny, kde se třeba řeší jeho problematický vztah k ženě, náhlá smrt dítěte, ale na druhé straně právě to dělalo příběh důvěryhodným a nakonec se z toho vyklubalo slušné vztahové i psychologické drama. Všechno postupně vrcholí k závěru, když hrozící nebezpečí způsobí, že se hlavní hrdina se svou ženou a kamarádem stává kaskadérem nejen vrámci své profese před kamerou, ale i kaskadérem v reálním životě. Ano, jednoduše by se dalo filmu vytknout spoustu věcí, od některých hereckých výkonů, přes scénář až po hudební dramaturgii, ale po obsahové stránce pro mne obohacující. 70% ()

Galerie (6)

Zajímavosti (5)

  • Film se natáčel především v Praze, scéna s odvozem zraněného Pepína (Martin Dejdar) v Berouně a scény v lomu v Hřiměždicích u Příbrami. (rakovnik)

Reklama

Reklama