poster

Bílá stuha

  • německý

    Das Weiße Band - Eine deutsche Kindergeschichte

  • německý

    Das weiße Band

  • francouzský

    Le ruban blanc

  • slovenský

    Biela stuha

  • anglický

    White Ribbon, The

Drama / Mysteriózní

Rakousko / Německo / Francie / Itálie, 2009, 138 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • mat.ilda
    ***

    Musím uznat zvláštní poutavost snímku - i přes "obyčejnou" dobovou popisnost a sáhodlouhou stopáž nenutil k pohledům na hodinky, což bude důkazem velmi dobré filmařiny a přesvědčivého herectví. Na každičké filmové okénko dopadá odlesk prasátka od perfektně vypulírovaných germánských holínek, každý vlas na hlavě má své místo, vše dokonale promyšleno do posledního detailu - přesto nemohu hodnotit více, jak šedesáti procenty, neboť chlad, který z filmu čišel, mě přesně tak chladnou zanechal.(23.2.2012)

  • Hal_Moore
    ****

    Bílá stuha má jedny z nejhezčích obrázků, co jsem měl možnost doposud ve filmovém světě vidět. Práce s kamerou je téměř dokonalá, old fashion look hází ostatní černobílé artovky do kapsy... Po vizuální stránce tedy bez problémů, ty nastanou s druhou polovinou stopáže. Sice se toho děje stále více a v rychlejším sledu, bohužel však přede mě tvůrci sázeli více otázek než poskytovali odpovědí. SPOILER: Nakonec jsem se dozvěděl velký kulový. Jen jednu domněnku, a to ještě nepřesvědčivou. Škoda, Bílá stuha je zrovna jeden z těch filmů, kde bych si konec s volným výkladem nepředstavoval./SPOILER Alespoň ta intenzivní atmosféra vydrží až do konce, kde by se pomalu dala její hustota krájet.(18.8.2010)

  • brit84
    ****

    Děj, který se točí okolo záhadných úmrtí a dalších podivných událostí, mě chytl hned od začátku. Celkovou atmosféru a napětí dokresluje netradiční němčina a hlavně podmanivé vyprávění učitele. Příběh postupně odkrývá osudy jednotlivých obyvatel vesnice. Jediné co bych tomu vytkl je na můj vkus příliš nekonkrétní konec. Hodně se z příběhu dá vyčíst, ale finále vás z úplné mlhy nevyvede.(13.7.2012)

  • Marigold
    ****

    Odosobnělý a chirurgicky přesný rozbor zla v německé společnosti před První světovou válkou. Hanekeho analytický sadismus, který divákovi odpírá přímý pohled na utrpení, vytváří velmi nepříjemné pocity na těle i duši. Úmyslně těžkopádný a statický film svou stylizací připomene zašlé černobílé fotografie, ale pod jejich chladným povrchem rozhývává odpudivou mašinérii ponížení, třídních řevnivostí, perverzit a ústrků. Bohužel, Bílá stuha mě sice oslovila intelektuálně (film je brilantně vymyšlen a naprosto racionálně zkomponován tak, aby uceleně vypovídal), ale dost minula emocionálně (navzdory požitku z režisérova brilantního přístupu jsem zůstal po celou dobu jen chladným pozorovatelem). Lze tak předpokládat, že film zaujme především příznivce Hanekeho depersonalizovaného a zkoumavého pohledu na temné stránky lidské duše. Pro ty ostatní může být buď lákavou intelektuální hráčkou, nebo smrtící nudou.(13.1.2010)

  • troufalka
    *****

    Otcové se snaží vtlouci do svých dětí ctnosti, matky mlčky přihlížejí, mezi partnery panuje navenek respekt, v soukromí to kypí pohrdáním, po ulicích chodí vzpříměně upjatě děti, které zdvořile leč chladně odpovídají dospělým. Spory se neřeší otevřeně, ale dobře promyšlenou pomstou, vina se stíhá i na dětech a dětech dětí. Nečekejte vroucí slova ani vřelé objetí, city se projevují velice skromně, skoro neznatelně. Film, ze kterého mrazí, ale který ledacos vysvětluje.                                     NABÍZÍ SE SROVNÁNÍ SE DVĚMI FILMY:                                                                                                                               Prvním je Fanny a Alexandr od Ingmana Bergmana. Je tu podobná chladná askeze v domě duchovního, ale ovzduší široké rodiny je příjemné, vládne tu radostná uvolněná atmosféra, hýří to barvami. Postava přísného duchovního je v řadě prvků podobná otci rodiny, který je také přesvědčen, že páchá dobro, ale na své děti se ani jednou neusměje.                              Druhý snímek, který řeší viny otců předávané na syny pochází z Čech. Je třeba zabít Sekala Zde je uzavřená komunita malé vesnice, kde si všchni vidí do talíře, krom každodenní dřiny zbývá chvíle jen na skleničku. O panchartech se ví a opovrhuje se jimi i jeich matkami, zatímco otcové se těší vážnosti. Všichni chodí do kostela, což jim nebrání v nenávisti jednoho k druhému. Rozdílnost v náboženství se řeší vyobcováním, ten kdo škodí se likviduje nájemnou vraždou. Sama likvidace ovšem v důsledku nic nepřinese, protože systém pohrdání zplodil dalšího dědice. Všechny tři filmy mají něco společného. Ukazují, že násilí plodí násilí a není snadné se z takto vygenerovaného společenství vymanit. Odpověď, kdo spáchal všechny nepravosti v obci je pouze jedna - zloba v lidských srdcích.                                                                                  Zajímavé komentáře: charlosina(2.11.2014)

  • - Kolem stovky statistů pro obličeje sedláků poznamenané těžkou prací se podařilo najít v Rumunsku. (Namaste)

  • - Film byl natočen barevně, ale nakonec byl materiál převeden do černobílé verze. (Elisebah)

  • - Michael Haneke pracoval na projektu více než 10 let. (Taninaca)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace