Režie:
Ang LeeScénář:
James SchamusKamera:
Eric GautierHudba:
Danny ElfmanHrají:
Demetri Martin, Kevin Chamberlin, Emile Hirsch, Liev Schreiber, Paul Dano, Jeffrey Dean Morgan, Eugene Levy, Katherine Waterston, Imelda Staunton (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Šedesátá léta se chýlí ke konci a ve vzduchu je cítit změna. I když to tak zatím v ospalém městečku Woodstock vůbec nevypadá, všechno začne tady. Elliot Tiber (Demetri Martin), jeho autoritářská matka a slabošský otec vedou polorozpadlý penzion, ve kterém se hosté objevují, jenom když opravdu nemají na výběr. Najednou se kolem začnou psát dějiny a největší nejenom hudební událost té doby přivádí do městečka Woodstock tisíce lidí. (oficiální text distributora)
(více)Videa (4)
Recenze (268)
Na film jsem šla víceméně s odporem, připravena na nudu. Proto jsem byla příjemně překvapena. Nuda se dostavila jen občas a film byl úplně jiný než jsem čekala. O Woodstocku bez Woodstocku a bez kapel, s hudbou jen z dálky. O svobodě a závislostech (různých). Dala bych tři, ale za Emile Hirsche a Lieva Schreibera a taky krásně happy Mika jednu přidám a taky za to, že měl vůbec někdo odvahu takový film v dnešní době natočit. ()
Ale jo, dobrý, výborný, je vidět, že Ang Lee ví o čem točí. Myslim tim přímo téma tohohle filmu, protože jinak je to dost skvělej filmař, ale tady byly dvě věci, který ukazujou, že to nevzal povrchně. Za prvý scéna s LSD, která je vynikající. Takhle realisticky natočenej trip se jen tak nevidí :-). Za druhý použil do soundtracku Grateful Dead, který sice na Woodstocku díru do světa neudělali, ale jinak právě oni představovali a ztělesňovali esenci celý tý doby a bez nich by nejspíš nebyl ani Woodstock. ()
Musím říct, že jsem měl větší očekávání. Přece jenom jsem čekal film prošpikovaný hudbou té doby, ale tady šlo o něco docela jiného. Děj celkem ujde, ale škoda, že působí tak "suše". Je mi jasný, že to byl záměr, ale nikterak mě Woodstock příliš nezaujal. Přesto bych film jako celek určitě nezavrhoval. ()
Scenáristická chuťovka. Najviac ma bavilo užívať si tú fabuláciu tvorcov, všetky detaily a nuánsy charakterov. Postava matky je geniálna. Z rodiny hlavného hrdinu vanie niečo podobné poviedkam Isaaca Bashevisa Singera. Film ku koncu trocha stráca tempo, ale napriek tomu je to prvotriedna práca. Ang Lee šmahom ruky dokáže kritizovať a baviť sa zároveň. Pri tomto filme zažijete viac Woodstocku, ako keby ste tam skutočne boli. ()
Kdyby to točil neznámý režisér a ještě k tomu jako prvotinu, zvedal bych oba palce k nebesům a provolával slávu LSD, trávě a éře dětí květin. S vědomím, že za touhle bohapustou prázdnotou stojí Ang Lee, jsem ale na rozpacích. Figurky jsou na šachovnici rozestavěny skvěle, do půlky filmu (než začne samotný Woodstock) se dá říct, že to o něčem je, ale co následuje poté je jen hrstka samoúčelných poetických scének, které mají zakrýt skutečnost, že se pod nánosem woodstockého bahne skrývá pouze zidealizovaná oddychovka bez výraznější chuti a zápachu, v níž se žádná z figurek nepohne ani o píď. P.S.: Schreiber na hrad! ()
Galerie (25)
Zajímavosti (5)
- Mnozí kritici na filmu ocenili dokonalou výpravu stylizovanou velmi pečlivě do sedmdesátých let dvacátého století. Práci s kostýmy, auty a interiéry této éry si režisér Ang Lee vyzkoušel už ve svém filmu Ledová bouře z roku 1997. (curfew77)
- Nenatáčelo se v městečku Bethel ve státě New York, kde se legendární koncert v roce 1969 konal, ale východně odtud (a zároveň od Woodstocku, po kterém byl koncert pojmenován), v lokalitě New Lebanon. "Originální místo už nevypadá jako dřív a navíc myslím, že se tam lidé ještě pořád kvůli festivalu soudí. Nechtěli jsme se tam ani příbližit," řekl k tomu režisér Ang Lee. (curfew77)
- Scénář napsal dlouholetý spolupracovník a držitel několika nominací na Oscara James Schamus, který si třeba za scénář k Leeho filmu Ledová bouře odnesl cenu také z festivalu v Cannes. (POMO)
Reklama