Režie:
Patrik SyversenKamera:
Håvard Andre ByrkjelandHudba:
Simon BoswellHrají:
Henriette Bruusgaard, Jørn Bjørn Fuller Gee, Lasse Valdal, Nini Bull Robsahm, Janne Beate Bønes, Kristina Leganger Aaserud, Kristofer Hivju (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Lovecká sezóna právě začíná... V létě 1974 vyráží čtyři přátelé na víkendový výlet tábořit v lese. Během cesty jsou ale přepadeni a omráčeni. Když se proberou z bezvědomí, slyší zvuk lovecké trubky. O tom, že se kořistí stali právě oni, není pochyb. A lov? ... Začíná. (oficiální text distributora)
Recenze (250)
Severská kombinace The Texas Chainsaw Massacre (sedmdesátá léta, banda mladých v dodávce, podivná stopařka), Wrong Turn (naháněčka v lesích) a taky trochu Avenging Force (boj o žiovt hnané oběti proti lovcům). Pozitivní je krátká stopáž, málo mluvení, panoramatická krása norských lesů (detailní záběry už nějsou tak úchvatné, je to jako by to točili v lese u nás za barákem), neokoukané tváře, dobrá kamera, stehna Henriette Bruusgaard a parádní scéna s ustřeleným kotníkem. Negativní to, že to není nic originálního, všechno jste již mnohokrát viděli, strašně předívdatelný konec (který je sice natočen a pojat neotřele, přesto to ale nic nezmění na tom, že jsem přesně tohle čekal a strašně mě zklamalo, že k tomu došlo. Čistý průměr. 2,5* ()
Zavítá-li ve filmech měšťák do přírody, je z toho horor (Eden Lake, Deliverance), zavítá-li naopak venkovan do města, je z toho komedie (Krokodýl Dundee, Nástrahy velkoměsta). Ale proč tomu tak je, proč tomu není například obráceně? A když už musí být zachován výchozí model, proč není úvodní dvacetiminutovka věnována představení zálesáků, do jejichž rajónu vrazí nevycválaná partička z města? Evidentně proto, že v éře masového turismu a velkopanského vztahu k přírodě, kterou mnozí z nás považují za zásobárnu potravin, energie a zábavy, je poslední zvíře-venkovan, které zatím nepodlehlo, nepříjemnou anomálií. Soustředění filmových studií, dnes bychom řekli spíše clearingových bank, a obrovitých továren vyrábějících filmy do měst dosti jasně napovídá, kdo a z jakých pozic filmové příběhy vlastně vypráví. Scénáristé, producenti, režiséři ad., ti všichni se rekrutují z velkých měst. Zjednodušující a zpátečnický pohled kinematografie je pak daný i tím, jaké postavy v příběhu sleduje a favorizuje kamera. To si jako jeden z mála uvědomil Rob Zombie, který ve svém diptychu Dům tisíce mrtvol a Vyvrženci pekla schéma hixploitationu dodržel, ale oba své filmy odvyprávěl očima padouchů – pro něž je příznačné ono werfelovské „ne vrah, zavražděný je vinen“. ()
Tenhle norský lovecký příběh přináší nezvratný důkaz toho, že zdegenerovaní a krvežízniví burani nejsou jen doménou amerického jihu, ale i evropského severu. Děj je však stejný - několik nesympatických a drzých městských floutků a nán se vydá tábořit do temných a neprostupných lesů, ve kterých se jim od místních bodrých sedlačisek dostane takového přivítání, jakého si zaslouží. Moc rád bych se někdy dočkal podobného filmu z českého prostředí - komando pupkatých a zpocených taťků v nátělnících by po lese nahánělo partu namyšlených a rozjívených Pražáků, aby je pak v hrůzném finále umlátilo šiškami lovečáku nebo ukamenovalo švestkovými knedlíky. ()
Čo by nám tak tento drsný hixploitation poradil. Nebrať stopárov, nevyskakovať na miestnych vidlákov, jazdiť lesnými cestami len v núdzi, no a v prípadnom už extrémnom prípade, že si vás niekto chtiac zmýli s vysokou zverou, zaryť sa do prvej diery a vyčkať čo bude ( možno ich to prestane baviť ). Lenže človek sa v krajných situáciách chová celkom ináč, podobne ako nešťastná kôpka mladistvých z tohto snímku. Predvídateľný, ale v rámci žánru viac ako obstojný kúsok. ()
Celkem dobrý, ale pořád jen průměrný horor. Film má celkem slušný příběh, i když něco podobného tu již bylo stokrát, prostředí lesa je velice slušné, je zde pár dobrých scén /např. ustřelený kotník/, ale co mně vadilo, byli nesympatičtí hlavní hrdinové a hlavně občas jejich zcela nelogické jednání /hlavní představitelka uprostřed lesa křičí o pomoc atd./. Takže na jedno zkouknutí ano, ale vícekrát se k tomu již určitě nevrátím. ()
Galerie (11)
Zajímavosti (1)
- Písnička, která hraje na začátku filmu v autě, je „Wait For The Rain“ od Davida Hesse. Ve 20. minutě hraje „En Spennende Dag For Josefine“ od Inger Lise Rypdal. Ta samá písnička pak hraje na konci filmu. (Duoscop)
Reklama