Reklama

Reklama

Plivu na váš hrob

  • USA I Spit on Your Grave (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Jennifer Hills (Sarah Butler) kvůli práci na své nové knize odjede z města na venkov, aby ji od psaní nic nerozptylovalo. Tamější obyvatelé ale na nikoho z města nejsou zvědaví. Jednoho večera se rozhodnou ji tak trochu vystrašit. Od pouhého záměru zničit její knihu a vyděsit ji k smrti se tato jejich lekce, kterou si na městskou slečinku připravili, změní v brutální útok zahrnující bolestivé mučení a znásilňování. Navzdory očekávání všech, Jennifer přežila. A v hlavě má myšlenku jen na jednu jedinou věc - pomstít se. Remake kontroverzního stejnojmenného hororu z roku 1978, který byl pro svou brutalitu v řadě zemí na několik let zakázán. (nightevan)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (819)

Aluska88 

všechny recenze uživatele

*** a půl. Strašáci u Jezera smrti. Zjistila jsem, že snad ještě častějším faktem v hororech, než jsou podivní lidé v podivném městečku, kteří zpravidla útočí na skupinky teenagerů, kteří tudy projíždějí, je zvrácená, zkažená a brutální banda vesnických buranů, kteří si za své oběti vybírají krásné, osamocené dívky v opuštěných domech. Tento film je precizní ukázkou toho, že se nevyplatí být ani zhýralým vesničanem, ani osamělou dívkou. Zhruba po celou dobu se děj odehrává podle standardních, žánrových pravidel i klišé. Otrlého filmového diváka, zvyklého na kdejaký ten gore, brutalitu a zvrhlosti, tak už ani praktiky, jichž se na Jennifer Hillsové burani dopouštějí, nedokáží nijak emočně zasáhnout. Divák tak jen sedí, bez známek šoku, hrůzy či lítosti nad postavou a netečně sleduje, jak se nebohá dívka snaží přežít. A ONA přežije. Ale ONI to neví. Nyní k výkonu hlavní hrdinky. Sarah Butler je krásná dívka, ale co se týče jejích hereckých schopností, těmi mě tedy příliš neupoutala. Ale někdy se stačí jen dívat, že jo:) Ale za to, je nesmírně šikovná. Poté, co JIM, zbavena nevinnosti, hrdosti, zmlácená na těle i duši unikla, a oni si myslí, že je konec, začíná plánovat svou dokonalou pomstu. Během několika dní, kdy přežívá zřejmě jen o výhoncích a spadaném listí v lese, projde kompletním skautským výcvikem a naučí se vše, nad čím poté můžeme jen žasnout. Naučí se vázat všemožné provazy, odhadnout tíhu objektu, který zároveň dokáže i utáhnout či vyzvednout. A vůbec, při její zručnosti a technických schopnostech se skutečně tají dech:) To, čeho se nám nedostávalo po celý film, nám vysoce bohatě vynahradí závěrečná půlhodinka, při které opravdu tuhne krev v žilách, a i já jsem se v určitých scénách prostě nedokázala dívat. Nad takovými brutálními mučidly a pastmi by jistě s úžasem obdivně pokýval hlavou i samotný mistr, Jigsaw. Zde se však také dostane před zraky ono (ne)herectví Sarah Butler. Měla jsem pocit, že do svých "hrátek" nebyla dostatečně ponořená. Bylo vidět, jak se snaží "hrát" tu pomstychtivou, šílenou dívku. Neděsila mě, nemrazilo mě z ní. Snažila se být tou "bad girl" a moc jí to nešlo. Neměla jsem hrůzu z ní a její přeměny, ale z těch jejích "vychytávek." Škoda, kdyby byla více opravdová, "skutečně šílená," výsledek by byl perfektní. Tak mě napadlo, že skvěle by do té venkovské sebranky, coby "Big Sheriff", zapadl R. Lee Ermey:) ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Klíčová otázka samozřejmě zní, v čem je vlastně největší rozdíl mezi předlouhou a tímhle remakem. Největší rozdíl je v tom, že záporáci tady mají videokameru, takže některé záběry jsou zřetelně amatérské a zbylé ryze profesionální, kdežto v 1978 to bylo amatérský celý sakumprdum. Oproti starším exploitationům ze 70tých let, který se pyšnily 16kovým dokumentárním lookem a spartánskými natáčecími podmínkami, jsou ty dnešní zcela profesionální. Ty důvody k tomu jsou dva. Jednak se na netu povaluje tuna všemožných grafických násilných obsahů zachycených amatéry, druhak dnes, kdy si může každý opatřit kameru a zvukové nahrávací studio, existuje kvanta nadšených filmařů, který točí podobně, jako se točilo v 70kách. Kdokoliv chce dneska dát dohromady exploitation, musí se logicky od obou těchto skupin odlišit řemeslnou precizitou. S tím dost úzce souvisí, (-spoiler-) že hrdinka se mstí stejným způsobem, jakým jí bylo ublíženo, takže ass-man dostane nabrokováno zezadu atp., nicméně co je zajímavé, pořízek s kamerou (de facto personifikovaný Meir Zarchi - v 70kách za kamerou, tady před ní) přijde o své oči. Kamera byla odjakživa chápána metaforicky coby oko. Hrdinka jinými slovy ničí 16mm oko a nechává jen to profesionální, skoro až digitální, v postprodukci vyžehlený. ()

Reklama

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

Nefunkční exploitačka s příšerným vizuálem. Tvůrci se topí v bezradném omílání násilnických klišé, což je u podobně primitivního námětu docela problém. Herecké výkony nemá cenu rozebírat - ve filmu se střídá bolestný řev s násilnickým a pokud už přijde na něco jiného, je to polovystrašený kukuč utrápené pipiny. Myšlenka nekorektní a brutální pomsty už dnes zdaleka není tolik kontroverzní, jako byla kdysi, díky čemuž je celý příběh znuděným čekáním na cokoliv neotřelého (a ono pořád nic). Špatné triky pak veškeré gore choutky zavraždí úplně. Co si budeme povídat - v živočišném jádru si všichni přejeme, aby holka všem těm sviním nakopala zadky. A dál? Samo o sobě to při tak slabém zpracování nestačí. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,NĚCO VÁM ŘEKNU. TAKOVÁHLE DĚVKA JSEM PŘIJEDE Z JEDINÝHO DŮVODU.…“ /// Americký vidláci po sedmi tisící dvě stě čtyřicátý osmý. Citlivý příběh o ublížení bezbranné dívce, která se posléze odmění podobným stylem. Zvrhlá část je zvrhlá dostatečně. Vyvolá v člověku přesně ty pocity, který vedou ke slastnýmu sledování utpení druhejch – když jde o následnou pomstu, samozřejmě. Taková sadistická zvrhlost, která potěší duši preferující vítězství dobra nad zlem. Za každou cenu. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Rok 1978? nepamatuju. 2.) Jsem spíš na to hromadný sexování. 3.) Thx za titule ,,Kroenen“. /// PŘÍBĚH ** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ ** ()

petero 

všechny recenze uživatele

Remake zakázanej kultovej kruťárny z 87 dnes už nemá čím prekvapiť, pretože jeho rape and revenge story je tým najlineárnejším čo sa dá v tomto žánri nájsť, žiadna odbočka, žiadne prekvapko, žiadne vzrušenie (iba ak z jednoduchých krutých pascí), len solídne remeselné spracovanie čo k predchádzajúcej tvorbe režiséra je priam malým zázrakom. ()

Galerie (28)

Zajímavosti (26)

  • Pracovným názvom filmu bolo označenie Day of the Woman. (MikaelSVK)
  • V konečnom scenári mala Jennifer (Sarah Butler) doraziť do chatky so svojím psom, ktorý by mal výrazný priestor vo filme. Psa sa nakoniec nepodarilo obsadiť do filmu, pretože najatie cvičeného by prekročilo rozpočet. Podľa režiséra Stevena R. Monroea, pes by zarobil viac peňazí ako ktokoľvek iný na filme. (Pat.Ko)
  • Název filmu tvůrci převzali od Borise Viana a jeho románu „I Spit on Your Graves“. (kondor77)

Reklama

Reklama