Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Ony
    ****

    Já vím, že o tom, jak je tenhle film výjimečný mezi současnými českými komediemi, psalo už sto padesát milionů lidí, ale když člověk před ním v kině zhlédne trailery na Svatou čtveřici a Líbáš jako ďabel, tak to prostě strašně chce napsat taky. Okresní přebor nevyniká ani tak nějakou extrémní vtipností, ale tím, že jeho humor je nastaven na chápání normálního, nikoli retardovaného člověka. Něco takového jsem zaregistrovala už u děvkaře Františka, ale tehdy si mě nějak nikdo nechtěl všímat a toho filmu taky ne. Přebor má naštěstí oporu v seriálu. Akorát si říkám, jestli se o něj neopírá až moc. Některé postavy a pojmy (Ludva, Jarda, Kostomlaty,...) asi nelze bez znalosti televizního předchůdce docenit.(13.4.2012)

  • Matty
    ****

    Skicování venkovského naturelu nahradila charakterová drobnokresba, venkovskou frašku smutná komedie o srdečních záležitostech. Seriál nezmizel, jenom se děje na pozadí příběhu Pepika Hnátka. Díky Krobotovi jde o přesvědčivou, dílčími gesty komickou, avšak v celku tragickou postavu. Ani jako scenárista, ani jako režisér se Prušinovský trenérovu omezenému rozhledu nevysmívá, vlastně na něj pohlíží o poznání smířlivěji než na morálně vesměs ohebnější zbytek týmu. Film Hnátka ukazuje jako posledního muže, který věří svému poslání a zároveň stojí nohami na zemi dost pevně na to, aby sklouznul k fanatismu „Jiřiny“. Jeho hlavní charakterovou vadou a překážkou k překonání je neschopnost vidět, jak svou „zabejčeností“ a skrýváním přívětivé tváře pod nerudnou maskou ubližuje sobě i druhým. Od tvůrců šlo o mazaný tah. Hnátkem nejenže získali středobod vyprávění, ale zároveň se nemuseli vzdát nadsázky, s níž pohlíželi a nadále pohlížejí na jádro Slavoje Houslice. V jádru seriózní, k určitému cíli směřující hlavní dějová linie je prokládána bočními mikroepizodami, v nichž zas až o tolik nejde a kterým mnohdy, bohužel, třeba dodat, chybí uspokojivé vyústění nebo alespoň vtipná pointa. Náladotvorné záběry venkovské krajiny pak spíše suplují televizní reklamy, než aby vytvářely výraznější atmosféru, o niž se starají především postavy, v jejichž případě tvůrci poněkud odvážně sázejí na to, že k nim budeme přistupovat poučeni dřívějšími seriálovými znalostmi. Jejich neduživý slovník a mimoděčné odhalování vlastních slabin nás vtahuje do univerza, v němž přebývá siláckých gest a unáhlených rozhodnutí a v němž naopak zcela absentuje schopnost sebereflexe. Postavy samotné kritického pohledu schopné nejsou, pročež ten zůstává na nás. Smích nad malostí a trapností figurek obklopujících Hnátka nikdy nepřerůstá ve výsměch zásluhou elementární soudnosti, přítomné v české filmové tvorbě stále řidčeji. Z některých na povrchu komických momentů právě naopak až mrazí. Mrazivě či jinak vtipných scének zde v poměru ke stopáži sice není tolik jako v některých epizodách seriálů, přesto mnohonásobně více než v podstatné části toho, čemu nás bída naučila říkat „česká komedie“. 75%(27.3.2012)

  • DJ Obelix
    ***

    Zhlédnuto v premiérový den, nadšení po recenzích plných chvály na vrcholu, ale přesto zklamání. Od celovečerního prequelu OP jsem čekal mnohem víc. Miroslav Krobot je sice bezesporu výborný a jeho ztvárnění Pepika Hnátka mělo své kouzlo, ale ostatní postavy (snad s výjimkou "Jiřiny" Ondřeje Vetchého) neukázaly prakticky nic. A když, tak rozhodně pod úrovní lepších epizod seriálu. Všehovšudy se mi dostalo jen průměrného dílu televizní zábavy roztažené na 100 minut.(30.3.2012)

  • Pepinec
    odpad!

    Tak to ne, vážení. V noci jsem nemohl spát, jak mi pískalo v uších. Takové peklo jsem svým hodnocením způsobit nehodlal. Naprosto smířlivě proto píšu; mrzí mě, že se spolu s vámi nemohu radovat ze skvělého filmu. Ale nedá se svítit, holt na mě Přebor nějak zapůsobil, a i když je mi jasné, že v záplavě zdejších pochvalných ód nemám šanci si svůj odpad obhájit bez pohoršených úšklebků, nechce se mi srabácky dodatečně schovávat do davu. Pro sjezdaře libující si v disciplíně ´Sjíždění po černých ovcích´ původní komentář nemažu, pouze přesunuji do deníku na profilu. Stejně ale zůstanu tupounem, co se jen chce zviditelnit, že? Co naplat, veškeré ostatní stopy na ČSFD asi nehrají roli, když jde o všeobecně oblíbený film... Evidentně jsem ho viděl z naprosto jiného úhlu, než vy. Neslyšel jsem žádná kvanta hlášek, jen nálet sprostoty. Já vím, že to tak na vesnici chodí, sám na vesnici bydlím. Ale ani v reálu mi nepřijde nijak vtipná poetika fotbalových amatérů. Naopak je to smutné. A pakliže to tedy měla být sonda do smutné duše vesnického občana naší země, chyběla mi tam provázanost jednotlivých gagů a epizodek, která by tomu všemu dohromady vnukla pospolitost, jenž dělá film filmem. Včera jsem se nechal unést a napsal v afektu mnohé, co bych teď asi vynechal. Ale ač jsem si Okresní přebor promítal v hlavě celý dnešek, názor na něj změnit nemůžu. Pardon, užijte si vaše nadšení z Pepíka Hnátka, s rozumnými uživateli se těším nasepsanou u hodnocení dalších filmů.(30.3.2012)

  • Segrestor
    ****

    Seriál jsem nesledoval a na film narazil náhodou v telce. Musím říct, že mě ihned zaujal výron čarodějova učně Krobota a Vetchého prchlivý vesnický Eda. I seriozní Sobota překvapil a velmi. Pořád jsem čekal, kdy začne koktat jak debil a nic. Nakonec z toho byl pohodový film ze současné české vesnice, kterou sice tak prožitou nemám, ale trochu přeci jen jo a skvěle mi to korespondovalo s realitou a musím tak hodnotit kladně. Jen mě mrzel ten veterinář. Že jde o blba, bylo očividné, proč tedy musel ještě místo "r" říkat "j"? Aby to umocnil? Ale ne... To už bylo poněkud přepálené. Pokud je ale toto jediná výtka, film je pořád v pohodě. Idea příběhu, že Krobot odmítne srdce dárce, jelikož se jedná o orgán fanouška nenáviděné Slávie, mi přijde fakt dobrá. Nezbývá, než dohnat ztracené a podívat se i na seriál.(12.10.2015)

  • - David Novotný (Jarda Kužel) získal roku 2012 za svou roli cenu diváků na festivalu českých filmů Finále v Plzni v kategorii nejlepší herecký výkon. (JoranProvenzano)

  • - Píseň, která zní v závěrečných titulcích, je „Stará mříž“ od Pavla Bobka, a to z alba „Kruhy“ vydaného také v roce 2012. (Lajty)

  • - Pan Hnátek (Miroslav Krobot) ve filmu řekl, že vychoval Jardu Kužela (David Novotný) od žáčků, přitom v díle s názvem "Nábor" je řečeno, že Jardu Kužela našli v hospodě a přivedli ho do Slavoje. (vandertom)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace