Reklama

Reklama

Apokalypsa: 2. světová válka

(seriál)
  • Česko Apokalypsa 2. světové války (více)

Epizody(6)

Obsahy(1)

Apokalypsa: 2. světová válka používá provokativní záběry pořízené amatérskými filmaři, odtajněné přísně tajné záznamy a zpravodajské záběry, které v dané době nebyly odvysílány. Tyto znovu objevené záznamy byly obarveny, aby si diváci mohli představit, jaké to bylo zažít válku zblízka. Síla tohoto pořadu spočívá ve snaze vyprávět příběh 2. světové války novým způsobem a pomocí netradičních záběrů, které diváci ještě neviděli. Například v 2. díle uvidíte záběry francouzských školáků v malé vesnici nedaleko Arden. Je to jejich poslední den ve škole, předtím než budou muset vesnici opustit a obsadí ji Němci. Diváci také uvidí strašidelné opuštěné školní třídy bez dětí. Díky těmto záběrům je snazší si představit civilní či také "každodenní" podobu války. (National Geographic)

(více)

Recenze uživatele Rannveig k tomuto seriálu (1)

Apokalypsa: 2. světová válka (2009) 

Velmi zdařilý projekt oživení významné minulosti. Převážně zvukové oživění a kolorování je hned na několik hvězdiček. Kenji Kawai pak svou hudbou korunuje celé dílo. Leč pět hvězdiček udělit nelze ani za něj. Důvody jsou dva, 1) Je velmi ptrné kdo je autorem dokumentu. Francouzi nedokázali odolat subjektivitě a prostor který dostali značně převládá, vezmeme-li v úvahu, kolik veledůležitých okamžiků celého válečného konfliktu, se zde muselo odbýt jen ve dvou-třech větách. Např. narukování Fr. osobností jako Fernandel je hezké, ale působí, jako by v ostatních zemích slavné osobnosti zůstaly sedět na zadku. 2) Nejen z důvodu mého vlastního původu, ale v rámci objektivity (když už se v dokumentu zmiňoval i odboj v Jugosávii) absence jakékoli významné události týkající se tehdejší ekonomické velmoci Československa je skličující. A přitom je z čeho vybírat - Atentát na Heydricha, Předání nejmodernější obranné sítě bunkrů nepříteli. Lidice! Když už i v Americe se po naší zlikvidované obci začali pojmenovávat děti. Atd, atd. ()

Reklama

Reklama