Obsahy(1)
Hudební měsíčník vysílaný v rámci „Televizního klubu mladých“. Soutěžní pořad, ve kterém se objevovaly hudební klipy, pro něž se hlasovalo prostřednictvím poštovních zásilek. První vysílání Hitšarády proběhlo v lednu 1978 a poslední v prosinci 1986, mezitím bylo natočeno celkem 100 dílů. (triatlet)
Recenze (17)
Masakr, já to jako děcko měl rád tak jako i další hitparády (napadá mě dál už jen slovenský Triangel, pozdější Telegramiáda či Klip Klap), i když mi bylo tak 6 nebo 8 let. Jak je řečeno v dokumentu PopStory, tenkrát natočila Československá televize skupině zdarma klip, takže šlo o to se tam hlavně dostat... A ta zásadní proměna v průběhu času byla ta, že první klipy byly černobílé, to se následně skokem 1984/85 změnilo už do barvy. Teď jsem náhodně viděl jeden díl z roku 1985 na ČT3 a byl to masakr, já už dávno zapomněl, že ti 2 dělali mezi songy různé scénky v různých kostýmech a maskách, něco jako pak dělali Roman Holý s Milošem Kohoutem od roku 1993 v pořadu Kinobox. Na některé písničky si pamatuju a na některé vůbec, dávno už jsem zapomněl na ty kreatury jako Arnošt Pátek, Stanislav Procházka, Vitězslav Vávra, Marcel Zmožek, Pavel Roth, Václav Vašák a mnozí další. ()
Ve své době pramen vody čisté... Tvůrcům pořadu se mimo jiné, podařilo vrátil na obrazovku některé interprety, kteří na ni léta nemohli např: Petra Nováka, Mikiho Volka, Janu Kratochvílovou či Michala Kocába. Pořad vznikl víceméně náhodou. Karel Šíp jako pracovník televize byl vyzván aby napsal krátký scénář k pořadu o již zaniklé skupině Faraon, v které on hrál na basovou kytaru. A protože v té kapele hrával taky Jaroslav Uhlíř přizval si ho jako parťáka který mu pomohl komentovat historii skupiny. Pořad se ukázal jako úspěšný a Šíp byl vyzván aby vytvořil hudební pravidelný pořad. A tak vznikl nejen legendární pořad ale i moderátorská dvojice...Moderátoři a autoři pořadu obdrželi i zákaz jeden čas v pořadu vystupovat od náměstkyně ČsT Balážové s krásným odůvodněním, že jsou Karel Šíp a Jaroslav Uhlíř poťouchlí. Název je parafrází na tehdy světové hudební žebříčky "hitparády" a defakto se jedná o neologismus, tedy nové slovo. Hit je populární píseň a šaráda má více významů, ale v tomto kontextu jde nejspíše o význam hádanky, protože diváci svými dopisy určovali vítěze písně a vždy bylo hádankou kdo vyhraje. Tvůrci pořadu na pořad navázali v roce 1990 cyklem Šaráda. ()
V pořadu mělo zajímavé vystoupení "Obludárium Franty Janečka" , zde hostující s Davidem - skladba "Děti Ráje" a Markétou Muchovou - "Superden". Samozřejmě playback, ale hrozně amatérský, prvně jmenovaná skladba je klasika, ale song Superden od Muchové je jen pro silné nátury. :-D Ale pořad hodnotím průměrem, kdy to zkrátka patří k normalizačnímu socík popu. 3* ()
Od nepříliš vtipného do vyloženě hloupého. 1) Pokud divák skousne komunálně-satirické většinou dost hloupé komentáře Šípa a Uhlíře, pak ho možná potěší lehce alternativní výběr písniček, mezi nimiž se občas objeví nejenom věci, o kterých jsem ani tehdy netušil, že existují (naštěstí), ale někdy (vyjímečně) i věru zajímavé songy a interpreti, kteří tehdy neměli mnoho možností, jak proniknout na televizní obrazovku. Rovněž výlety do minulosti byly tehdy prakticky jediným způsobem, jak si připomenout některé další zpěváky a umělce (například Hegerová či Petr Novák)._____ 2) Nicméně od Šípa znám podstatně lepší scénáře (skoro všechny ostatní)._____ 3) Na věci je vidět velmi nízký rozpočet a to nejen v černobílých písničkových klipech._____ 4) Ovšem ve své době to byla, připouštím, pecka._____ 5) Vyčerpávající zajímavé info uvádí Honza_St.*****. ()
Šíp s Uhlířem byli zábavní průvodci. A hitparády? Ty vždycky porovnávají neporovnatelné... ()
Zajímavosti (6)
- Tvůrcům pořadu se mimo jiné podařilo vrátit na obrazovku některé interprety, kteří na ni léta nemohli, např: Petra Nováka, Mikiho Volka, Janu Kratochvílovou či Michala Kocába. (sator)
- Název je parafrází na tehdy světové hudební žebříčky „hitparády“ a de facto se jedná o neologismus, tedy nové slovo. Hit je populární píseň a šaráda má více významů, ale v tomto kontextu jde nejspíše o význam hádanky, protože diváci svými dopisy určovali vítěze písně a vždy bylo hádankou kdo vyhraje. Tvůrci pořadu na pořad navázali v roce 1990 cyklem Šaráda. (sator)
- Moderátoři a autoři pořadu obdrželi i zákaz jeden čas v pořadu vystupovat od náměstkyně ČsT Mileny Balašové s krásným odůvodněním, že jsou Karel Šíp a Jaroslav Uhlíř poťouchlí. (sator)
Reklama