Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Respektovaný dětský lékař Tomáš, žijící s rodinou v třígenerační luxusní vile v pražské Troji, je obviněn nezletilou pacientkou z pohlavního zneužívání. Ze dne na den je nucen vyměnit dobrou pověst a adresu svého domu za celu ve vazební věznici, odkud se nevina prokazuje hodně těžko. Tomáš čelí dívčinu obvinění, ale i dávné zradě, jíž se dopustil na kamarádovi, když mu přebral ženu. Ten je nyní pověřen vyšetřováním případu. Také on stojí před volbou, zda letitému sokovi oplatit dávné pokoření, nebo zůstat věren profesní cti, odmítající směšovat věci soukromé s pracovními. S nově nastalou situací se musí vyrovnat nejen vážený lékař, ale i jeho manželka Milada a její sestra Lída, které celou záležitost tají před jejich autoritativním otcem, pro něhož by taková informace mohla mít až smrtelné následky. Vlivem zprvu evidentně nesmyslného obvinění pak uvnitř celé rodiny vyplouvají na povrch křivdy a zklamání, jež už měly být zapomenuty. Všechny Tomášovy životní chyby i úspěchy se nyní budou přiklánět na jednu nebo druhou misku na vahách spravedlnosti a působit v příběhu nečekané zvraty... (TV Nova)

(více)

Recenze (697)

InJo 

všechny recenze uživatele

Jsem neskonale rád, že se Hřebejk s Jarchovským momentálně zaobírají vážnými látkami a ne bezzubými komediemi pro masy (burany), jak tomu bylo do doby před natočením KAWASAKIHO RŮŽE. Jejich aktuální počin trpí jistou vykonstruovaností (hlavně v závěru), podivnostmi v logice (zatčení a uvalení do vazby na základě nicneřikajícího deníku, mailů a nepodložených výpovědí, no kde to jsme - jestli to takhle v reálu doopravdy chodí, tak potěš) a nepříliš obratně napsanou a podanou (přesněji řečeno: zbytečně dlouhou a strašlivě doslovnou) vysvětlovací scénou v posledním dějství. Z Jarchovského velice ambiciózního scénáře je cítit velká snaha o komplexnost a snad i o jakousi osudovost, postavy a vztahy mezi nimi působí poměrně přesvědčivě, přestože si Jarchovský zkouší hrát na českého Shyamalana a vystavovat nicnetušící diváky překvapivým zvratům, které jinak poměrně tradičně vedený příběh o obvinění ze zneužívání nezletilé dívky neobvykle zkomplikují a pokoušejí se mu tak dát nový rozměr (proto doporučuju o ději před zhlédnutím zjišťovat co nejméně). I tentokrát naštěstí Hřebejk svým umem táhne film kupředu i přes jeho občas hodně zjevné dějové nedostatky (zápletka i s jejím vyústěním má až překvapivý potenciál, ale některé její hrany by potřebovaly ještě značně obrousit). Ovšem jsou zde také pasáže (zejména dialogové), při nichž jsem naprosto přestal vnímat okolní svět a vychutnával si naplno v podstatě dokonalou filmařinu. Když má Hřebejk k dispozici slušně napsanou emočně zabarvenou konverzaci a schopné herce, je to slast bez kompromisů (i když na plátně zrovna nic nevybuchuje, nikdo z ničeho nestřílí nebo neskáče atd.). 70 % ()

gilmore_girl 

všechny recenze uživatele

Na nase pomery dosti netradicni film. A v tom je jeho sila. Zvlastnim zpusobem vypraveny pribeh zvlastnich postav, skveli herci - krome Geislerove, Vetcheho i mladicka Anna Linhartova, ktera (prestoze je dcerou Asterky) ma uzasny talent a casem by z ni mohla byt i druha Geislerova. Pribeh se nejprve opravdu tvari nevinne, ale konec nevinnosti prijde mnohem driv nez se zaverecnymi titulky. Ackoli neco malo tusite, stejne vas pointa prekvapi. Na tohle se s chuti podivam vickrat. ()

Šakal 

všechny recenze uživatele

Hřebejk s pokročilým věkem opouští (tragi)komické vody, začíná brnkat na vážnější strunu, snaží se (i) o určitý přesah, avšak jakoby se bál odhodit veškeré své doposud pracně (vy)budované postupy-jistoty, překročit (své) mantinely a tím se definitvně vytrhnout ze škatulky „toho tvůrce, co točí stále dokola (s lehkými variacemi) ožehav(é)á téma(ta) naší (ne)dávné minulosti, přičemž důraz klade na „jistotu“ v podobě humorného (pod)tónu a navíc (téměř) vždy sází na stejný (byť prověřený a osvědčený) herecký tým“. Musím (si) přiznat, že jeho snahu kvituju veskrze s povděkem. Nevinnost je příjemně civilní intimní výpovědí, kterou nesráží Hřebejk režisér, ale Hřebejk scénárista resp. Petr Jarchovský. To jak (lehkou) roztříštěností, tak zejména (zbytečnou) doslovností, přičemž a to je nejhorší, (pravda, je to čistě můj subjektivní pocit), cítím z toho scénáristickou prvoplánovou vykonstruovanost se snahou o (za každou cenu) překvapující pointu, která nakonec tvůrcům (alespoň v mých očích) láme vaz. Jak jsem před časem v případě Kawasakiho růží hořekoval nad úvodními 25-ti min, v případě Nevinnosti je to právě těch 25 min posledních, což je o poznání horší varianta. Zatímco v prvním případě měl Hřebejk zbytek snímku na vylepšení dojmu (také se tak měrou vrchovatou stalo), v tomto případě nemohlo výsledný dojem už nic zachránit (právě naopak). P.s. Jedno ale musím Hřebejkovi (soukromě) přičíst k dobru. Aňa Geislerová. Nemám ji (jemně řečeno) v oblibě. To, co se vzezření týče (pro mě naprosto asexuální typ) vím, je to čistě můj osobní problém, tak zejména po herecké stránce ji nevěřím. Až do tohoto snímku. Byť na první skutečnosti se nic zásadního nemění, jako herečka mě zde (bez jakýchkoliv výraznějších námitek) přesvědčila. Předvádí příjemně civilní, utlumený vyzrálý výkon. 70% ()

Jordan 

všechny recenze uživatele

hrebejk/jarchovsky v mojich ociach presli od pelisiek velku cestu smerom k naozaj kvalitnym filmom po stranke tak filmarsky remeselnej ako aj pribehovo obsahovej: pelisky su kult a bavil som sa na nich aj prvy aj druhy krat, ale z ich tvorby ma zacinaju filmy zaujimat paradoxne az posledne roky - v komediach U mne dobry (ukamenujte ma, a co?!) a vo "vaznych filmoch" prave Kawasakiho ruze a Nevinnost. ()

Vodnářka 

všechny recenze uživatele

Křehký, ale neskutečně emotivní příběh o lidech, vztazích mezi nimi, jejich snech, životech, plný nestálých okamžiků a neustálého objevování nových faktů, vazeb, pocitů... Tolik nepodobný většině ostatních Hřebejkových snímků a přitom stejně tak výborný. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Ja som sa rozhodol, že Hrebejkovi za jeden film ten plný počet dám. Nevinnost je čistý žánrový film, je to totiž čistý Hitchcock. Celý námet je totiž odpozorovaný z Wrong man, badať tu vplyv Vertiga a ak by som chcel vymýšlať, tak záverečná scéna mi trochu pripomenula dvojexpozíciu z Psycha. Je to pokus o neonoir, Hrebejk a Jarchovský napozerali noirovky zo zlatého obdobia žánru: Hrdina vrhnutý do reťaze udalostí, osudové ženy, nečakané zvraty, fatalizmus, tajomstvá, podrazy, atď. Preto mi nevadili ani niektoré logické nedostatky, tie sú predsa tiež typickým žánrovým prvkom, rovnako sa netreba príliš zaoberať psychológiou postáv, dôležitejšia je stavba filmu. V troch fázach filmu máme vždy iného hlavného hrdinu, čo je tiež hra s divákovými očakávaniami. Pointa je jasná: božie mlyny melú pomaly, ale iste. ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Spoilery! K čemu se přisere Jarchovský, tak to nebývá úplně blbé. Moje dojmy jsou lehce rozporuplné, protože jsem si takřka celou stopáž nebyl jistý, zda sleduji drama či komedii. V žilách mi teklo při sledování více vína než krve, ale mám pocit, že Hřebejkovi při tvorbě tohoto snímku taky. Aby například detektiv při výslechu vydíral vyslýchaného tím, že mu přesolí polévku s výrazem drsnějším než šmirglpapír, to se přiznám, že jsem viděl na poli filmů úplně poprvé. Nebo třeba taková moudrá debata dvou moudrých detektivů o tom, že když ho má chlap moc mal0ho a žena panenskou blánu moc hluboko, tak nedojde k defloraci, načež se šlo měřit. Vetchýmu naměřili 16 čísel a díky tomu jej definitivně shledali nevinným. Dost mě pobavilo, že považovali 16 čísel za nadprůměr. Tomu bych možná věřil v rámci asijských zemí. Absolutně jsem nepochopil, jakou roli v tom celém hrál ten hlučný retard. Divák se prvních 30 minut dívá na (e)mentála, takže jsem očekával, že sehraje v celém příběhu nějakou důležitou roli. Namísto toho se už v celém filmu neobjevil. A takových podivností zde bylo opravdu hodně, tudíž jsem se většinu stopáže smál. Smích je ovšem zdravý, takže se tento fakt promítne do mého hodnocení pozitivně, i když předpokládám, že záměrem tvůrců bylo zahrát na podstatně drsnější notu. To se jim podařilo snad pouze v rámci závěrečné dvacetiminutovky, která byla opravdu vydařená. Výtku mám i k hereckým výkonům takřka všech postav, ale za to může moje rozmlsanost ze zahraničních filmů. Velmi slabé 4 kousky! ()

MikeCool 

všechny recenze uživatele

Film klade důraz na psychiku člověka, který ovšem nijak zvlášť nezaujme, ale také neurazí. Zkrátka příběh ze života, který se může přihodit každému z nás. ___ (Jiráskovo divadlo, Nový Bydžov) ()

Kudly4 

všechny recenze uživatele

Já jsem furt čekal nějaké vyvrcholení, nějaký zvrat nebo něco ... Celý film jsem se nudil. Mě tohle opravdu nesedlo. ()

swamp 

všechny recenze uživatele

Vypadá to, že Hřebejk s věkem přechází od tragikomedií k dramatům. Tahle změna (pokud to není náhoda) mi přijde výborná, protože po Kawasakiho růži je i Nevinnost výborným českým dramatem se zajímavým leitmotivem. ()

Ant 

všechny recenze uživatele

Nevinnost má svoje chvilky, ale tímhle sociálně uvědomělým tématem mě Hřebejk ve výsledku moc nedostal. Scénař se snažil znít co nejvíc realisticky a to se hlavně v pomalu utíkajícím začátku nedaří. Ústřední zápletka, která se nakonec stane jen katalyzátorem příběhu, je vlastně na celém filmu společně s herci a mrazivou hudbou to nejlepší. ()

pm 

všechny recenze uživatele

Do koho a jak nezdravě je Lída zamilovaná, bylo přece jasné od začátku. Proto nechápu ten zbytečně dlouhý, dvaadvacetiminutový dovětek, který celou "Nevinnost" několikrát podělal. Nemůžu brát vážně postup vyšetřovatelů, který umožnil celé vyprávění, nemůžu brát vážně vypravěče, který ve snaze zaujmout považuje diváky za hlupáky a spéká žánry jak pejsek s kočičkou. S tím rozdílem, že si dort nakonec nesežere sám, ale otravuje ostatní. A co víc: hnusně se bere vážně a čeká respekt. Jen pro těch pár solidních hereckých výkonů, které si zasloužily lepšího scenáristu, zaokrouhlím tuto vykalkulovanou břečku nahoru. ()

Slartibarkfast 

všechny recenze uživatele

Docela klasický příběh o fanatické lásce nezletilé slečny, která není opětována. O posuzování pravdy a lži z různých zdrojů. Pohled na školačku, která zneužívá své důvěryhodnosti, protože může. Protože je taková doba. Na druhou stranu je tu pak druhý příběh, velmi podobný, který je nám servírován z jiného úhlu pohledu. Konec překvapivý. Za dlouhou dobu zas jeden solidní počin z rukou českých filmařů. Ač je tu spousta momentů, které vyzní uměle, postava vyšetřovatele se mi líbila asi nejvíc. Největším problémem je asi to, že se s nikým divák moc neztotožní, jelikož žádná postava nemá větší prostor a nevyčnívá. Sterilní pohled z povzdálí. Ale i tak velmi slušné.. 70% ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Filmy dvojice Jarchovský-Hřebejk zatiaľ u mňa nevyvolali väčší dojem, vrátane slávnych Pelíškov. Neviem presne čím to je, najskôr tým, že ich postavám neverím. To je aj prípad Nevinnosti. Nedokázal som pochopiť čo chcú tvorcovia filmu povedať divákovi, ani prečo to robia takou nevhodnou formou. Z celého filmu ma zaujala iba postava detektíva, aj to iba preto, že ostatné boli nejakými figúrkami z panoptika. ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Malá česká kriminálka a malé české vlažné rodinné drama v jednom. S Kawasakiho růží se u mě Hřebejk vytáhl, Nevinností mě malinko zklamal. ()

silentname 

všechny recenze uživatele

Toto je ten typ filmov, kde by som si asi chcel najviac Jana Hřebejka predstaviť. Veľmi dobré drámy zamerané na postavy a ich psychologizáciu. Máme možnosť ich spoznať, vieme ich pochopiť a ku koncu si dokážeme celé to klbko rozmotať. "Nevnnost" je podľa mňa jedným z jeho najlepších filmov, čo som videl. Nesnaží sa nasilu pretlačiť svoje myšlienky, no veľmi dobre sa ukazuje vo svojich postavách a robí maximum pre to, aby to fungovalo. A úprimne, tu to funguje skvele. Neviem povedať postavu, ktorá by nebola zaujímavá, alebo by film neposúvala správnym smerom. Celý čas som si hovoril, že ide o veľmi dobrý počin, no záverečných 20 minút ho robí absolútne fantastický. To skutočne stálo za to vidieť. Prial by som si, aby sme mali v našej českej a slovenskej kinematografii viac takýchto počinov, lebo málokedy mám pocit, že som videl skutočne vynikajúci film. "Nevinnost" by som ale doporučil asi každému. Milovníkom drámy, krimi, či dobrých filmov všeobecne. A preto ho odporúčam aj vám. Čeknite si ho. Hodnotenie: A ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Skončit to o deset minut dříve, dostalo to ode mne o hvězdičku více. Ale změna z psychologického dramatu s detektivní zápletkou na vykonstruovanou moralitu o tom, že boží mlýny melou pomalu, ale jistě, nebyla ničím, čemu bych tleskal. Jinak výborná kamera, zajímavá hudba a perfektní herecké výkony v čele s Annou Geislerovou a Hynkem Čermákem. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Scénář Petra Jarchovského nepříjemně tlačí na pilu, nepříjemně, protože mu v některých místech trochu chybí zuby. Proč nutit diváka uvěřit, že za nepodložené obvinění "jen" z pohlavního zneužívání jediného případu se u nás rovnou dává vazba, anebo že policisté pečlivě skládající střípky důkazů by zapomněli vyslechnout profesora, kterého rodina drží od pravdy na dlouhých procházkách po městě. Pochválit můžeme zvládnutou kameru i režijní vedení, bez výtek zůstávají i herecké výkony (zaujme především lidský projev Hynka Čermáka), naopak protivný je vtíravý soundtrack a zbytečná epizodka o ruské mafií s bílým masem, která o práci ani charakteru policisty Ládi nic nevypovídá. Hřebejk míní, a Jarchovského scénář mění. ()

iamek 

všechny recenze uživatele

Jsem rád, že Hřebejk se zase vratil k dramatu a po skvělém snímku Kawasakiho růže natočil další povedené psychologické drama Nevinnost. Největším plusem jsou skvělé dialogy, dokonalá kamera Martina Šíchy a herecký výkon mladé Anny Linhartové. Naopak se mi zdal zbytečně překombinovaný konec a raději bych viděl někoho jiného místo Geislerové. Plusy převládají takže férové čtyři hvězdy. ()

Související novinky

Hřebejk v Hlavní soutěži 48. MFF Karlovy Vary

Hřebejk v Hlavní soutěži 48. MFF Karlovy Vary

12.06.2013

Do hlavní festivalové sekce čítající sedm světových a sedm mezinárodních premiér se s novými snímky vrací šest režisérů, z nichž dva si v nedávné minulosti z Karlových Varů odnesli Křišťálové glóby… (více)

Reklama

Reklama