Kamera:
Mathieu VadepiedHudba:
Ludovico EinaudiHrají:
François Cluzet, Omar Sy, Anne Le Ny, Audrey Fleurot, Joséphine de Meaux, Clotilde Mollet, Alba Gaïa Kraghede Bellugi, Cyril Mendy, Salimata Kamate (více)Obsahy(2)
Ochrnutý a bohatý aristokrat Philippe si za svého nového opatrovníka vybere Drisse, živelného mladíka z předměstí, kterého právě propustili z vězení. Jinými slovy - najde si na tuto práci tu nejméně vhodnou osobu. Podaří se jim však propojit nemožné: Vivaldiho a populární hudbu, serióznost a žoviální vtípky, luxusní obleky a tepláky. Bláznivým, zábavným, silným, neočekávaným a hlavně „nedotknutelným“, přesně takovým se stane jejich přátelství… Komedie s dramatickou zápletkou o tom, že ani od krku po prsty u nohou nepohyblivý člověk odkázaný na pomoc druhých, nemusí ztratit smysl života. A o tom, že i nejméně pravděpodobné spojení melancholického multimilionáře a extrovertního recidivisty může humorně zapůsobit na diváka a může se z něj stát kasovní trhák. (oficiální text distributora)
(více)Videa (8)
Recenze (2 813)
Nápis "podle skutečné události" může způsobit obavy z kalkulovaného patosu, či nechutné slzopudnosti, ovšem hned úvodní předtitulková scéna bravurně vyvede z omylu, neboť je jasné, že film se bude ubírat jiným směrem. Nedotknutelní mají reálné/realistické základy, trošku se nám snaží i ukázat, jak by bylo fajn, kdyby to takhle fungovalo i v reálném světě, ale zbytek už je nefalšovaná komedie. Chararaktery vedou příběh správným směrem (střed odlišných světů, vzájemné ovlivňování se, ústící až v částečnou asimilaci) a Omar Sy jako Driss naprosto exceluje. Celkově zamrzí snad jen absence větší psychologické, či filozofické (existencionální) hloubky. 8/10 ()
Nejlepší francouzský film, jaký jsem kdy viděla (ovšem pravdou je, že jsem jich moc neviděla). Komedie a drama v jednom, každá složka správně vyvážená. Na konci filmu jsem byla naprosto spokojená, šťastná a dojatá. Film jsem viděla, aniž bych věděla, do čeho jdu, aniž bych se koukla na hodnocení na CSFD, proto mě velmi překvapilo, když jsem zjistila, že je tak dobře hodnocený. Hezké nevydírající lidské drama se všemi aspekty lidství, co jen můžou ti dva mít. P.S.: U holení fousů jsem se málem počůrala smíchy. ()
Absolutne nečakané, ale ak by som mal vybrať len jeden, tak najlepší film roku 2011 je tento. Veľmi vtipný, dojemný, pohodový a ústredná dvojka patrí k najsympatickejším filmovým postavám posledných pár (desiatok) rokov. Vôbec sa nečudujem, že to na domácej pôde prebilo úplne všetky Hollywoodske veľkofilmy poslednej doby..... Čo si si vzala? Imodium? Čo si s tým chcela akože spraviť? Zabiť sa? S tým sa tak akurát 3 mesiace nevyserieš. ()
Na kontrastech povah a prostředí postavená komedie, která víceméně jenom přemýšlí nad tím, že by byla i sociálním dramatem. Hraje se vyloženě na jistotu. Zápletka je pravidelně oživována drobnými konflikty, přílišnému zpomalení a tedy nudě a s ní souvisejícímu divákovu přemýšlení brání také montážní sekvence. Jen občas se komediální odlehčování situace vymkne kontrole (klipově sestříhaná taneční scéna) a dochází k narušení příjemného dlení na povrchu reklamně neškodných obrázků. Lék na krize všech typů je to i tak bezkonkurenční. 75% Zajímavé komentáře: Marigold, FlyBoy ()
Tak toto bola trefa do čierneho. Filmová dokonalosť, ktorú definujem tým, že sa všetky častice tohto francúzskeho zázraku dostali do vzájomnej harmónie tak, že nič nie je treba prikladať ani odoberať. Asi jeden z najúprimnejších, najprirodzenejších a najdojemnejších filmov, ktorý v sebe nesie silnú dávku čierneho humoru, ktorý zároveň schladia dramatické momenty a vy sa smejete cez slzy. Herecké výkony sú neskutočne prirodzené a uveriteľné. Do ústredného dua charakterov sa zamilujete, Syovo načasovanie každej humornej pointy je chirurgicky presné. Jednoduchosť filmu vyráža dych a je pomerne mätúca, pretože scenár je masterpiece vo svojej kategórii. Stojí to za to, verte mi. 100%! ()
Galerie (74)
Zajímavosti (44)
- 5% zo zisku z filmu bolo venovaných Združeniu Šimon z Cyrene v Paríži, ktorého účelom je vytvoriť spoločné obytné priestory pre dospelých a priateľov so zdravotným postihnutím. (Raccoon.city)
- Nervozita a pohyb Drissa (Omar Sy) v prvej scéne, kde sa stretáva s Philippom (François Cluzet), boli zámerné - režisér chcel postaviť Drissovu pohyblivosť do kontrastu s Philippovou nehybnosťou. (Arsenal83)
- Natáčelo se ve stejném domě v Paříži, ve kterém bydlel Vogel (Jean-Pierre Malo) z Drž hubu (2003). (Pendula)
Reklama