poster

Bílý tesák

  • italský

    Zanna Bianca

  • slovenský

    Biely tesák

Dobrodružný

Itálie / Španělsko / Francie, 1973, 102 min

Komentáře uživatelů k filmu (27)

  • T2

    Rozpočet $-miliónovTržby Celosvetovo $1,600,000(10.4.2010)

  • movie
    **

    Proč se Fulci pustil i do režie obyčejného dobrodružného snímku vážně nechápu...žádné zombie, žádná střeva...no ale je to jedno, protože pokud nemáte rádi Franka Nera, tak tenhle film stejně neskousnete!(25.9.2002)

  • MoRTy
    ***

    Geniální souboje zvířát ! bílej tesák VS jinej čokl, bílej tesák VS medvěd ! spousta krve a zvířecího šlemu .) bílej tesák strčí do kapsy většinu soudobejch komixovejch hrdinů a dokonce umí i proskakovat sklem ! V dnešní době už se na to člověk spíš kouká jako na "komedii" a směje se dobovejm efektům a dialogům, ale ve svý době to musela bejt pořádná dobrodružná jízda.(24.10.2009)

  • sud
    ****

    Nejlepší zfilmování slavného Londonova románu. Skvělý Franco Nero. Film má akční scény dost drsné a jízlivé a napětí je velice husté. To bude tím, že film točil tvůrce hororů Lucio Fulci.(12.2.2005)

  • MM_Ramone
    ***

    Keď v roku 1996 zomrel taliansky režisér Lucio Fulci svet sa s ním lúčil ako s rešpektovaným autorom horrorov, ktorý často a rád prekračoval hranice konvenčných tvorcov. Jeho filmy boli plné násilia. Vyžíval sa v krvavých scénach. Rád používal nechutné gore efekty. Jeho snímky boli určené pre otrlých divákov so silným žalúdkom. Skôr ako sa však vydal touto cestou natočil i niekoľko titulov, kde sa ešte neprejavila jeho zvrhlá kreativita, ktorá sa s pribúdajúcimi rokmi stupňovala. V roku 1973, vo veku štyridsať tri rokov, zrežíroval veľmi podarenú filmovú adaptáciu románu amerického spisovateľa Jacka Londona "Biely tesák". Je to príjemný rodinný dobrodružný snímok z prostredia zlatokopov z amerického severo-západu. Príbeh priateľstva malého indiánskeho chlapca a vlka. ***(20.2.2016)

  • Vojtino
    **

    Fulci byl určitým způsobem geniální tvůrce, prokázat to byl však schopen jen v několika svých hororech, s kterými jako by překročil žánr (nebo naopak pronikl až do jeho středu? – např.), a dal tak vzniknout specifické hrůzyplné poezii. Takováto "objektivní" filmařina nebyla nic pro něj. Za co je fanoušky milován, zde pochopitelně rozpoutat nemohl, a jako kvalitní režisér-řemeslník, schopný zvládnout jakoukoliv látku, se nikdy neukázal.(9.8.2018)

  • Smok
    ***

    To, že Fulci siahol po scenári priamo od Jacka Londona ešte rozdýcham, dokonca ma to aj potešilo, ale to, že Biely Tesák nebol vlk, alebo aspoň vlčiak - ale obyčajný Komisár Rex (rozumej Nemecký ovčiak), tak to ma silne sklamalo.(30.12.2010)

  • darkrobyk
    ****

    I s odstupem doby se mi tahle filmová podoba stále líbí. Jen více než dříve si všímám typických znaků Fulciho tvorby. Souboje psů a Tesáka s medvědem jsou natolik realistické, až z nich mrazí. Předpokládám, že krev je filmová, což nemění nic na výsledném dojmu. Zuřivost zvířat je zdrcující. John Steiner je ukázkový filmový padouch, kterému slizkost a zákeřnost zkrátka věříte. Hudbu sice neskládal Morricone, ale Carlo Rustichelli vůbec není špatný, pokud se vám líbí filmová italská hudba 70. a 80.let. Exteriéry působí úchvatně, proto snad bylo zbytečné zasazovat úvodní scény do ateliéru. I přes hojné návštěvy smrtky dobro nakonec zvítězí...(29.3.2011)

  • Campbell
    ****

    Všichni pochlebovači pochopte prosím jednu věc, Fulci natočil Bílého tesáka ještě než se "našel" v hororvém žánru. Předtím neměl s hororem moc zkušeností. Přijde mi celkem vtipné jak se tu nato nadává. Nicméně Já se skvěle bavil, pár drsnějších scén nebylo na škodu a Nero je sympaťák stejně jako samotnej představitel Tesáka. Je pravda že tohle je první a zatím jediná verze Tesáka kterýho jsem viděl a možná proto víc jsem si to užíval.(23.4.2011)

  • PetrPan
    ****

    Z vlčí smečky se oddělují dva němečtí ovčáci a boří se sněhem kamsi do lesa. Ve stejné době kráčí v blízkém ateliéru po polystyrenu dva indiáni. Tak takhle začíná filmová verze notoricky známého Londonova románu od Lucia Fulciho. Obludné entrée, které však naštěstí nic nepředznamenává a vezme rychle za své. Zbytek příběhu už se odehrává ve volné přírodě a výstřelkem zůstává jen Bílý tesák aka Šarik. Pozdější hororový šaman tady dokazuje svou všestrannost a mixuje žánry, jak se mu zlíbí. Základ pochopitelně představuje ten dobrodružný, nicméně dokázal do něj propašovat i zárodky thrillerového napětí, třeba vražedný útok na spícího Franca Nera je v tomto ohledu opravdu povedený. Nechybí ani vtipný odkaz na spencer-hillovské komedie, divák prahnoucí po krvi se taky dočká a pokud není členem Ligy na ochranu zvířat, bude spokojen. Zvířecí zápasy jsou totiž samostatnou kapitolou a mám podezření, že minimálně při zuřivém utkání Tesáka s černým vlčákem došlo na opravdové šrámy. S medvědem asi ne, tam by nezůstalo jen u šrámů a obnažená střeva si Fulci zamiloval až o pár let později. Surovosti je ale tak akorát a Bílý Tesák je pořád a především setsakra dobrá rodinná podívaná.(16.1.2017)

  • dopitak
    ****

    Je to akční, záběry peroucích se zvířat jsou až skoro opravdické a nikomu nevadí, že krev na srsti je z barvy. Škoda jen, že to je podle Londona, a ne podle života. Sice by klaďasové nikdy nevyhráli ani nepřežili, ale zase by to bylo akčnější, autentičtější a více z přírody. Skvělý původní dabing z Barrandova (Postránecký na Nera, a funguje skvěle), v němž nemůže záporáka mluvit nikdo jiný než Honza Přeučil. EXISTUJE ALE ZEMĚ, KDE VYPADAJÍ VLCI ÚPLNĚ JAKO NĚMEČTÍ OVČÁCI?(19.12.2017)

  • Orlau32
    ****

    Pokud bych srovnala film s Francem NEREM a sov.film z r. 1946,.pak sovětský film byl drsnější a snad i lépe režirovaný. Ale vzhledem k tomu, že na tento film se mohou podivat i děti, pak bych preferovala tento s r.1973, protože není tak drastický. Franco NERO byl v těch letech velká hvězda a film, kde on hrál, byl vždy kasovní trhák.(31.5.2011)

  • Dexter1
    ****

    Po tom ako si Fulci urobil meno giallo kúskami sa pustil do rodinnej zábavy a teda do Bieleho tesáka. Film je klasickým bojom dobra a ideálov proti zlu a tyranii zosobnenej dvoma mužmi, ktorý na piedestáli hodnôt stoja na opačnom konci. Dôležitejšia a zapamätanelnejšia je istá dávka krvavosti, ktorú sa Fulci nebál dať tomuto kúsku pomerne, vhodnému aj pre detského diváka. Síce sa žiaden eye gore fest nekoná (vtedy ešte ani Fulci netušil, že si na tom získa slávu) no pri súbojoch tesák vs. pes a tesák vs. medveď sa budete napäto dívať.(31.5.2013)

  • ilemas
    ****

    Tak tohle je ten nejlepší Bílý Tesák mého mládí na kterého jsem chodil tenkrát několikrát po sobě do kina, ale musel bych ho vidět dnes a porovnat s verzí z roku 1991, kterou jsem viděl na Nově a také se mi moc líbila.(23.5.2010)

  • mortak
    **

    S Londonem to sice nemá skoro nic společného, ale jako celovečerní nahrážka Komisaře Rexe (podobný styl - likvidace zabijáka či finále - akční i sentimentální plus příslib dalšího dílu) s poněkud drsnějšímí scénami (boje šelem) to nijak neurazí.(19.11.2009)

  • Martin741
    ***

    Sfilmovaniu knihy Jacka Londona sa nebranim, a hoci Lucia Fulciho mam na haku, tento film sa dal v pohode pozriet. Priroda bola krasna, a pribeh mal cosi do seba. 60 %(23.4.2014)

  • Trustme
    ***

    V dětských očích poněkud drsnější romantika od Klondika - toť Fulciho jemnější podání italské gore školy v klasice dobrodružných filmů.(20.1.2010)

  • majo25
    **

    Aj ked film nemá slabý príbeh, či nie je núdza o dobrodružstvá, jeho spracovanie je velmi slabé, konanie postáv (i zvierat) dost nelogické. Až tu pozerám, že za réžisérsku stoličku sa posadil Fulci - teraz sa už ničomu nedivím :) Myslím, že toto spracovanie nemusím už nikdy viac. Hodnotenie: 50%(18.2.2013)

  • Heavyman
    **

    Malej indiám mně pěkně štval, pes nebyl nijak zvláštní a souboj s medvědem pěkně brakovitej, protože jednu chvilku je v záběru medvídě a na druhém už zase statný dospělý medvěd, měli si v tom udělat pořádek, aby to nebylo tak nehorázně poznat.(28.3.2010)

  • kkarx
    ****

    Fulci si vybral pár slabších chvilek a příliš se zaměřoval na detail. Když to srovnám s jeho geniální prací například na Massacre Time, tak se i zdá, že svoji práci trochu odbyl. Tu navíc ještě ničí příliš temný hudební doprovod, který jak je u Rustichelliho zvykem, v druhé polovině filmu strhává veškerou pozornost na sebe. Ze začátku nalezneme i dobré hudební motivy, později už jen nehodící se melodramatické melodie. Tady se ukazuje, jak moc dokáže hudba ovlivnit naše vnímání obrazu. V příběhu o chamtivosti, moci (Smith) a zbabělosti (zlatokopové ochotni přehlížet kvůli prachům i vraždy) o to víc vynikají charaktery jako indián, Scott či jeptiška. Zajímavou postavou je kněz (Fernando Rey), otec prostitutky, který svoje prohřešky a pocit viny léčí kořalkou. Samotný Bílý tesák, kříženec psa a divokého vlka se láskou k bližnímu a svoji ochotou pro přítele riskovat život, projeví víc lidsky než většina postav. A tak tomu je bohužel i v reálném životě.(15.12.2018)

<< předchozí 1 2
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace