poster

San Andreas

  • anglický

    San Andreas

  • slovenský

    San Andreas

Katastrofický / Dobrodružný / Akční / Thriller / Drama

USA, 2015, 114 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kingik
    ***

    Sejdeme se v San Remu, zazpíváme si, tektonicky se zlomíme, nezapomeň sebou vzít Andreu i Alexandru a její poprsí číslo čtyři a Dwayne Johnsonovi sdělíme hořkou pravdu - stal se otcem ve 14 letech! Věkový rozdíl mezi ním a jeho filmovou dcerou je totiž čtrnáct let. Stejný věkový rozdíl je i mezi filmovou mámou a filmovou dcerou(!). Dobrá, mám za sebou katastrofické rendezvous s rozvádějícím se svalovcem, jeho chotí a dcerou, která je v nebezpečí, ale jejíž prsa umí zázraky. Majitelku nadnášejí v závěrečné scéně ve vodě a ta neumře. Film má solidní rozběh i spád, respektive na začátku měl obojí, ale poté, co se destruktivně vyřádil, se jaksi vyházel z nápadů. Spád následně opadl, nápady došly a dojezd, jaký film nabídl, už zdaleka nebyl tak dramaticky vypjatý. Film od prostředka začal nemile stagnovat. Určitě do katastrofického spektáklu nepatří obšírné řešení manželské krize s téměř psychologickou odmocninou. Dwayne Johnson hrát umí, jeho filmová manželka Carla Gugino nikoliv. Příčiny jejich rozchodu nebyly úplně jasné. Těžko se dá věřit, že by tak skvělého chlapa, jakým záchranář Ray je, jeho manželka vyměnila za Ioana Gruffudda, tedy jeho absolutní protipól, který se hned při prvním otřesu země projeví jako zbabělec, když jemu svěřenou nevlastní dceru nechá napospas osudu a uteče, aby si zachránil život. To Dwayne samozřejmě před ničím neuteče. Sice hází salám na ostatní a jde mu jen o záchranu jeho vlastní dcery, ale je to i celkem pochopitelné, když už jednu dceru kdysi pochoval. Někdy to řešení vztahových represálií děj natolik zbrzdilo, že až přišla nějaká další mega destrukce, ani jsem si jí neužíval, protože to byla jen výplň ne úplně optimálně načasovaného děje, který nebyl nijak novátorský, objevný či mimořádně zajímavý. Scenář měl zkrátka potřebu hloupě naroubovat manželskou krizi na zkázu Kalifornie. A to už se přesouvám k technické stránce filmu. Ta je naprosto vybroušená a dělá milovníkům padajících objektů radost. CGI opět prodělalo další výrazný posun, kdy už divák stále méně odhaluje digitální původ zkázy a je stále blíže reálnému ztvárnění apokalypsy. Filmová nadsazenost je samozřejmě plně zachována. V praxi to znamená, že slečna, co v úvodu filmu havaruje se svým vozem, který udělá asi tak deset přemetů ze strmého útesu, by byla rozflákána na hadry. Zde je jen vyděšená a má rozmazaný make-up. Ray manévruje v úzké soutěsce s helikoptérou jako by to byl lehoučký plastikový model. Problémy mu nedělá ani obří lodní šroub, s nímž dovedně uzavře příměří. Přehnaných scén je tady povícero. Patří to k takovému druhu filmu, ale tentokrát to bylo až moc přepálené. Zhruba do poloviny jsem se s filmem ani trochu nenudil. Tempo zdatně nasazené, destrukce vymazlené, film dobře odsýpal. Krizi film začal prodělávat poté, co se k zemi poroučelo, co se dalo a už se vyčerpala veškerá esence katastrofického spektáklu. Druhá půlka celkem ukecaná ve stylu " jsi fajn chlap, Ray, a já blbá husa se chci s Tebou rozvést". Daddario si bikiny scénu odbude hned po pár minutách filmu, dále si její plnohodnotný dekolt musí divák jen domýšlet. Ke všemu k ruce dostane dva hrozné anglány, co jsou bratry. Ten starší po ní bude házet oko, nic na něm nebylo, ale scénář si neodpustil milostné vzplanutí. V závěrečných fázích už film nepodnikal příliš destruktivní kroky, tím pádem ani moc negradoval. Spadlo ještě pár mrakodrapů, ale do většího čurbesu se už filmu nechtělo. Finále na vodě bylo fakt na vodě. Celé se smrsklo v záchranu dcery uvízlé pod troskami sesunutého mrakodrapu. Co myslíte, jak to dopadlo. Utopilo se fantastické Alexandřino poprsí? Co vás nemá - neutopilo. Finále bylo hodně slabé. Režiséra Brada Paytona bych do podobných spektáklů už neangažoval. Vedle slabého, klišé prosáklého scénáře, nese i málo zkušený režisér svůj díl viny nad nekompaktností filmu. Spolu s rozpadající se Kalifornií, se rozpadal postupně i film. Velmi obstojnou první polovinu vystřídala nuda, kdy už skoro nic ve filmu nepadalo, akorát padala divákova hlava spánkem. Film neměl daleko do nevyrovnaných opusů megalomana Rolanda Emmmericha, ale i když se na filmu nijak nepodílel, přece jen jméno Emmerich v titulcích figuruje, a sice Toby. Takže za všechno nepřekvapivé zase může Emmerich! 60%(20.6.2015)

  • Xmilden
    **

    Ještě větší patlanina než 2012. Emmerich není zrovna Spielberg, ale dokázal alespoň utvořit mezi postavami jisté vazby, což činí Peytonovi nadlidské obtíže. Samozřejmě, v tomhle typu snímků asi o nějaké veliké umění nikdy nepůjde, jenže také to trvá skoro dvě hodiny a divák nevydrží celou dobu koukat na to jak se kymácejí mrakodrapy a Paul Giamatti co chvíli vykřikne "Oh, my God". 40%(26.9.2015)

  • cukorek
    ****

    Americká vlajka na konci filmu - "no to bola paráda" mizerné gesto a dôkaz všemocnosti USA. To teda nemusím, z toho som vyrástol. Mám rád D. Johnsna, ale mal som pocit, že tento film mu veľmi nesadol. O čo tu vlastne ide? O zobrazenie katastrofy, či o to aká je Amerika silná a dokáže si nanovo všetko vybudovať? Alebo nebodaj o rodinný vzťah? Môže si človek vybrať, ale okrem pointy sú tu aj iné veci ktoré robia film filmom. Film si ma získal najme slušnými snímkami v úvode ako záchrana pri autonehode či perfektné zábery zo strechy budovy ponúknuté pri záchrannej akcii Rayovej manželky. Potom nadšenie však opadlo, a tak mi neostáva nič iné len sa prikloniť k 70%. Ako napísal gogo76 smrť druhej dcéry by bolo tento krát perfektné vyvrcholenie drámy a silnejšie by zapôsobilo na každého náročnejšieho diváka.(26.1.2016)

  • Spiker01
    ***

    Nečekal jsem žádnou slávu a ani jsem nemohl něco takového očekávat. San Andreas je přesně ten typ filmu s přesně danou cílovkou, v jejichž nitru se stále nachází onen pověstný malý kluk, kterého uchvátí přehršel cgi efektů. Což mě přivádí k tomu, kdo hraje prim v San Andreas. 1) přehaněně vyvinutá Alexandra Daddario 2) vesměs povedené CGI až na několik nelíbivých viditelných zelených pláten 3) sympaťák Dwayne Johnson. Že je the Rock až třetí? To se samozřejmě z trailerů nedozvíme, není možné dát najevo, že má herec s takovou star-power ve filmu menší prostor než jeho filmová dcera, ale je tomu skutečně tak. Více než obdivováním obřích bicáků se totiž ztratíte v očích právě vyzrálé Alexandry, což jsem vůbec nečekal, jelikož už pár menších fláků za sebou má a až zde dokázala naplno zaujmout, což je samozřejmě zásluhou kompletní změny image. Ale dost sexuálního obtěžování, Brad Peyton prostě odvedl práci za kterou byl zaplacen, nic víc nic míň od filmu nečekejte a raději za rok vyhlížejte podobnou katatrofickou jednohubku...60%...[14.6.2015_Cinestar_Černý most](14.6.2015)

  • ORIN
    ***

    Nechybí dementní scénář s dementními hláškami i postavami a ani další trademarky typické pro béčkový katastrofický film. San Andreas sice není tak zábavný jako některé Emmerichovy majstrštyky, nicméně v době, kdy téměř nic jiného v rámci žánru není k mání, hodnotím poměrně vysoko. Je jasné, že tenhle film se musí brát s velkou rezervou.(6.12.2015)

  • - Ray (Dwayne Johnson) ve filmu nosí hodinky LUMINOR SUBMERSIBLE 1950. (Mr.Ganja)

  • - Ve filmu bylo použito více než 1300 vizuálních efektů ve scénách s masivním přívalem pohybujících se trosek, vlnících se silnic, praskajícími mosty, erupcemi ohně a zdemolovanými budovami. (Lucasion)

  • - Aj keď názov môže zavádzať, film nemá nič spoločné s hrou od Rockstar Games "GTA: San Andreas". (kacer4)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace