Režie:
José PinheiroKamera:
Raoul CoutardHudba:
Pino MarcheseHrají:
Alain Delon, Michel Serrault, Patrick Catalifo, Serge Reggiani, Bernard Farcy, Féodor Atkine, Philippe Nahon, Olivier Marchal, Raymond Gerôme (více)Obsahy(1)
Brát právo do vlastních rukou, a kde zůstal zákon? ... Obzvláště krutým způsobem jsou doslova popravováni nejrůznější zločinci, na které nedosáhla ruka spravedlnosti. Drogoví dealeři, gangsteři i extrémní levičák. Vyšetřováním je pověřen inspektor Grindel (Alain Delon), který brzy pochopí, že tajná organizace, která bere právo do vlastních rukou, je přímo spjata s policií. Je to však mnohem horší... Brzy dá o sobě vědět, říká si „Zdravé jádro" s jasným poselstvím, že kdo nejde s námi, jde proti nám. S proklamací o očistě společnosti se dopouští hrůzných zločinů a likviduje ty, kteří jim stojí v cestě. Tou největší hrozbou je pro ně právě inspektor Grindel. (Česká televize)
(více)Recenze (82)
║Rozpočet $-miliónov║Tržby Celosvetovo $1,600,000║Kino Návštevnosť: 802,437 (Francúzsko)║ A ja že si pozriem nejaký zaujímavý film s Alainom Delonom a just musím naraziť na takúto prkotinu, ktorá vyznie nanajvýš smiešne v danom prevedení. /30%/ ()
Francouzi rádi točí filmy o tom, že je něco shnilého v jejich policejním aparátu, tentokrát se jde s myšlenkou ultrapravicové organizace Zdravé jádro policie (chystající snad přímo státní převrat) až do krajnosti. Jeden z nejbrutálnějších filmů s A.Delonem mě vedl k zamyšlení, co nebezpečného asi na vnitru provádí olomoucký Ivan Hrozný- nemyslím, že právě tohle, řekl bych, že spíše něco v intencích právě proseknutého skandálu kolem poslanců Moravy, Tlustého, Tluchoře apod. ()
Nechci nic říkat, ale velmi podobný film tu už byl a přímo v něm i hrál Alain Delon, což působí trochu vtipně a smutně zároveň. Zaslouží si to taková hvězda? Rozhodně ne. Vždyť hrál už v tolika filmech, kde se slovo "policajt" objevuje už v názvu, že by možná mohl zkusit i něco jiného. Oni ti jeho policisté jsou bohužel stále na stejné brdo a to je nejen neschopnost scénáristů, ale také pramalá Delonova snaha se vymanit ze stereotypu policajta z posledních let jeho práce. Je to škoda a tenhle film je důkazem, že nelze stále opakovat a jen přeobsazovat. Gabin si zasloužil větší poctu... ()
Hlavně nebuďte Pinheira, nebo natočí zase něco takového. V osmdesátých letech měl Delon nezvladatelné puzení točit filmy podobném těm s Belmondem, jenže jim chyběla akce, vtip i šarm, takže veškeré stylizování se, včetně gest a pohybů, do JPB bylo Alainovi ku ničemu, jen se ztrapnil. Tento film řeší celkem zajímavé morální dilema, ale tak neohrabaně, že divák nemůže fandit ani jedné straně, protože jsou mu obě zhola ukradené. Marchese spáchal rádobydramatickou hudbu, která se ale rozhodně k takhle plytkému filmu nehodí. ()
Až na tu přílišnou brutalitu a s ní související hrubost, šlo o kriminálku ze staré francouzské školy. Alain Delon neztratil nic ze svého pověstného šarmu, ale tady už vypadal trošku opotřebovaně. Podle toho, že film byl věnovaný Jeanu Gabinovi, jsem čekala, že půjde o nějakou pecku. Toho jsem se bohužel nedočkala. Kdyby nebylo té zmiňované brutality, tak by byl film dost mdlý a uspávající. ()
Galerie (5)
Photo © Cité Films
Zajímavosti (5)
- Ve 39. minutě policajt vidí v dalekohledu na hřbitově Staedlera (Féodor Atkine), co jde uctít modly komunismu, židovskobolševický zmetky, jak je u hrobu Éluarda. Paul Éluard se ve skutečnosti jmenoval Grindel, stejně jako vrchní komisař ve filmu. Jeho náhrobek je nízká deska s useknutými rohy, nikoli vysoká s křížem jako ve filmu. (aquacam)
- Film je věnován Jeanu Gabinovi. (JohnSmith)
Reklama