Režie:
Alice NellisScénář:
Alice NellisKamera:
Matěj CibulkaHudba:
Jan PonocnýHrají:
Karel Heřmánek, Bolek Polívka, Miroslav Krobot, Marián Geišberg, Richard Genzer, Jenovéfa Boková, Vojtěch Dyk, Zuzana Bydžovská, Jana Hubinská (více)Obsahy(1)
Kapela Smoke, to byli takoví čeští Rolling Stones. Za nejasných okolností se ale v roce 1972 rozpadli a každý ze čtyř bývalých muzikantů se s údělem rockera ve výslužbě vyrovnal po svém. Dlouho se neviděli, jejich cesty se rozešly a i jejich pohnutky k oživení kapely jsou jiné - peníze, touha po ztracené slávě, snaha pomoct kamarádovi, ještě naposledy zažít ten pravý rockerský adrenalin. Jenže mají manželky, malé i větší děti a také zdravotní neduhy. Dost možná je ale na konci strastiplné cesty plné omylů, průšvihů a nečekaných překvapení čeká i odpověď na otázku, proč se vlastně tehdy rozpadli? Iniciátorem pokusu o velkolepý comeback kapely Smoke je klávesista Milan (Karel Heřmánek), který se zuby nehty snaží vypadat jako úspěšný podnikatel. Anebo ho k tomu tlačí jeho mladá žena Ivanka (Lucie Žáčková)? Naoko má všechno, co by si mohl přát: nahrávací studio, vnadnou blondýnu, roztomilou malou dcerku a spoustu triček golfového střihu. Ale velmi brzy je znát, že svůj život tak trochu nestíhá. Životní role úspěšného fešáka mu prostě přerůstá přes hlavu. To kytarista Karel (Miroslav Krobot) se na oživení kapely tváří dost zdrženlivě. O každém jeho kroku totiž rozhoduje jeho partnerka Yvonne (Zuzana Bydžovská), osudová žena, která vyznává východní nauky, new age a esoteriku. Karel se pod taktovkou Yvonne už léta živí doma umletým zrním a nosí oblečení z konopných vláken. A je si jistý, že návrat k rockovému nářezu mu u Yvonne jen tak neprojde... Baskytarista Václav (Bolek Polívka) je hodný chlapík z Moravy, který by klukům jejich plány rozhodně nezkazil. Jenže právě teď nejvíc řeší zašmodrchané vztahy se svým dospělým synem Vojtou (Vojta Dyk), který má svou vlastní populární kapelu Darkwerk a na tátovo koncertování se Smoke se dívá skrz prsty. A konečně frontman kapely, zpěvák Otakar (Marián Geišberg)... Ten jediný i po třiceti letech pořád vypadá a chová se jako pořádný rocker, i když věkem již trochu ošoupaný. Rockový odvaz je pořád jeho krevní skupina a pod koženou vestičkou s gustem vystavuje na odiv mužný hrudník... i jiné části těla. Ale i Ota má svoje tajemství, které klukům hned tak neprozradí. Navíc se kolem kapely motá podezřelý manažer (Richard Genzer), který s ní má trochu jiné plány, než muzikanti vůbec tuší, a jeho dcera Miriam (Jenovéfa Boková), která nechce být jen prodlouženou rukou svého vypečeného tatínka. O slepém bubeníkovi ani nemluvě. (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (707)
Nebylo to tak otravné, jak jsem vzhledem k tématu a jménu režisérky čekal - nakonec se z toho vyklubala docela snesitelná oddechovka. Přesto je tam mnoho podstatných nedostatků - kašírovaná zápletka se smrtelnými onemocněními, zcela nefunkční a umělé vedlejší vztahové linie (dcera a Dyk, Dyk a skupina, dcera a Genzer, Krobot a Bydžovská) a poněkud těžce nezvládnutý závěr (Nellis prostě nemůže odolat dokonale nenaplnit svou dávno otřepanou škatulku "hořké komedie"). Nabízí se také otázka, proč údajně česká hudba ze 70.let zní tak jak zní, tedy dost nevěrohodně. Film naštěstí drží nad vodou zejména trio Geišberg, Polívka, Krobot a nenápadná, realisticky laděná Cibulkova kamera (tak má kamera v mainstreamu vypadat). Zasmál jsem se jednou nebo dvakrát (ano, jednalo se o nadávky, propracovanější gagy nehledat) ale kupodivu mi to nevadilo - Revival jsem vnímal opravdu spíše jako čistě hudební film než komedii. Přemýšlet o tomto filmu v rovině kritiky médií nebo úlohy disentu je zbytečné, jelikož řečená témata jsou ve snímku nakousnutá asi dvěma větami či záběry a ponechaná ležet ladem. ()
Hrozně pohodový film o tom, že přátelství kvete v každém věku. Přestože patřím do té nižší věkové kategorie, tak bych na koncert 4 dědoušků zašel mnohem raději než na koncert nagelovaných a podmalovaných teploušů. Popravdě řečeno, bych nezašel na koncert žádný, protože už mezi živými není nikdo, kdo by mi za tu cestu stál. Několik vtípků přistálo skutečně na úrodnou půdu. Herecky je film pořádně nadupaný a trefil se mi do vkusu, což byl také hlavní důvod, proč jsem se na film vůbec koukl. Polívku a hlavně pak Krobota mám jako herce moc rád. Ríšu Genzera pak obdivuji jako baviče a alkoholika. Nejen oni mě ve filmu velmi potěšili. Děj je docela příjemný. Tedy přiznám se, že dobrou půlhodinku jsem zvažoval hodnocení nejnižší, protože mě film absolutně nechytil za srdíčko, ale jakmile se dá stará kapela do kupy, tak se konečně začíná něco dít. A to něco je vzestupného charakteru. Docela jsem se těšil na předstíraný infarkt, který se bohužel nekonal, což mi připomíná, že jsem možná mohl upozornit na spoiler, ale co se už dá dělat. 4 dědouškové se houpou nad rakví, takže jedna smrt nakonec přeci jen příjde. S přihlédnutím, že se jedná o českou komedii dávám 3*. Na naše poměry je to více než vydařené. ()
Heřmánek a ještě víc Polívka jsou velmi nepřesvědčiví rockeři, ale o to líp hrajou stárnoucí chlápky, co znovu objeví chuť do života. Krobot je fajn, má takovou hezkou roli totálního mimoně, který po letech konečně otevře oči a Geišbergovi jsem toho rockera opravdu věřila. Překvapila Zuzana Bydžovská ve velmi negativní roli. Nenudila jsem se (kromě úvodu), takže je to takový lehce nadprůměrný film. ()
Jedna věc je víc, než jistá. Alice natočila už mnohem lepší filmy. Ať už to byl namátkou Výlet nebo třeba Tajnosti, tyhle filmy měly její nezaměnitelný, charakteristický rukopis, což se však o Revivalu rozhodně říct nedá. Přišlo mi to, jako úplně od jiného režiséra, což na druhou stranu může být jen můj subjektivní dojem. Je to dost předvídatelné a to hlavně na konci, který nenadchne, ale ani nějak extra nueblíží. Herci, v rámci svých možností ( Krobot, Heřmánek), předvádějí svůj standart, což se však rozhodně o všech říct nedá. V případě Richarda Genzera, bych navrhoval nominaci v kategorii nejhorší mužský herecký výkon ve vedlejší roli za rok 2013, v kategorii neamerický film. Svou sošku, by měl asi víc, než jistou. Celkově na mě tenhle snímek působil jako místy sympatický pokus o upečení lahodného dortu, který se však během vaření a servírování strávníkům málem několikrát převrátil z talíře. Hodně horší trojka. ()
"Na vás bude lidi zajímat jenom to, jestli nějak zajímavě nebo morbidně umřete." Patřím ke generaci, která za vlády Rudého bratra propogovala nejeden střevíc na koncertech nepříliš povolených skupin a asi proto nadšeně vrním při každém zmrtvýchvstání nějaké té bývalé podzemní kapely. S důchodci ze Smoke jsem si to zkrátka řádně užil. Zejména šukuchtivý Ota mi byl sympatický, slepý bubeník Hynek neměl chybu, ale zdrojem opravdové zábavy byly hlášky sympatického podpantofláka Karla, jemuž Krobot propůjčil další ze svých skvěle zamračených kukučů. Já se prostě bavil a to i přesto, že Polívkovi s Heřmánkem nebylo lehké jejich rockerství uvěřit. ()
Galerie (46)
Zajímavosti (20)
- Kapelu DarkWerk ztvárnila skupina Nightwork. Záběry pak pochází ze skutečného koncertu, který se odehrál v 1. 11. 2012 v Sasazu. (JUK_JANA)
- Karel (Miroslav Krobot) má během závěrečného koncertu stejný kostým jako The Edge z kapely U2. (keyzersoze)
- Pri poslednom koncerte v Sasazu si môžeme všimnúť, že na Karlovej (Miroslav Krobot) gitare sa objavujú a zase miznú dámske gaťky. (Johnny.ARN)
Reklama