Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kapela Smoke, to byli takoví čeští Rolling Stones. Za nejasných okolností se ale v roce 1972 rozpadli a každý ze čtyř bývalých muzikantů se s údělem rockera ve výslužbě vyrovnal po svém. Dlouho se neviděli, jejich cesty se rozešly a i jejich pohnutky k oživení kapely jsou jiné - peníze, touha po ztracené slávě, snaha pomoct kamarádovi, ještě naposledy zažít ten pravý rockerský adrenalin. Jenže mají manželky, malé i větší děti a také zdravotní neduhy. Dost možná je ale na konci strastiplné cesty plné omylů, průšvihů a nečekaných překvapení čeká i odpověď na otázku, proč se vlastně tehdy rozpadli? Iniciátorem pokusu o velkolepý comeback kapely Smoke je klávesista Milan (Karel Heřmánek), který se zuby nehty snaží vypadat jako úspěšný podnikatel. Anebo ho k tomu tlačí jeho mladá žena Ivanka (Lucie Žáčková)? Naoko má všechno, co by si mohl přát: nahrávací studio, vnadnou blondýnu, roztomilou malou dcerku a spoustu triček golfového střihu. Ale velmi brzy je znát, že svůj život tak trochu nestíhá. Životní role úspěšného fešáka mu prostě přerůstá přes hlavu. To kytarista Karel (Miroslav Krobot) se na oživení kapely tváří dost zdrženlivě. O každém jeho kroku totiž rozhoduje jeho partnerka Yvonne (Zuzana Bydžovská), osudová žena, která vyznává východní nauky, new age a esoteriku. Karel se pod taktovkou Yvonne už léta živí doma umletým zrním a nosí oblečení z konopných vláken. A je si jistý, že návrat k rockovému nářezu mu u Yvonne jen tak neprojde... Baskytarista Václav (Bolek Polívka) je hodný chlapík z Moravy, který by klukům jejich plány rozhodně nezkazil. Jenže právě teď nejvíc řeší zašmodrchané vztahy se svým dospělým synem Vojtou (Vojta Dyk), který má svou vlastní populární kapelu Darkwerk a na tátovo koncertování se Smoke se dívá skrz prsty. A konečně frontman kapely, zpěvák Otakar (Marián Geišberg)... Ten jediný i po třiceti letech pořád vypadá a chová se jako pořádný rocker, i když věkem již trochu ošoupaný. Rockový odvaz je pořád jeho krevní skupina a pod koženou vestičkou s gustem vystavuje na odiv mužný hrudník... i jiné části těla. Ale i Ota má svoje tajemství, které klukům hned tak neprozradí. Navíc se kolem kapely motá podezřelý manažer (Richard Genzer), který s ní má trochu jiné plány, než muzikanti vůbec tuší, a jeho dcera Miriam (Jenovéfa Boková), která nechce být jen prodlouženou rukou svého vypečeného tatínka. O slepém bubeníkovi ani nemluvě. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (707)

claudel 

všechny recenze uživatele

Hudebních komedií je v ČR jako šafránu, takže velký dík Alici Nellis, že do toho šla. Já jsem se bavil náramně, celé kvarteto podporované Genzerem a Jenovéfou působí naprosto přesvědčivě a nakonec se to všechno zabalí do hořko-sladka, což je moje oblíbená kombinace. Velmi solidní počin a dle mě 2. nejlepší film Alice Nellis, jelikož Tajnosti jsou nedostižné. ()

Flakotaso 

všechny recenze uživatele

Nebylo to tak otravné, jak jsem vzhledem k tématu a jménu režisérky čekal - nakonec se z toho vyklubala docela snesitelná oddechovka. Přesto je tam mnoho podstatných nedostatků - kašírovaná zápletka se smrtelnými onemocněními, zcela nefunkční a umělé vedlejší vztahové linie (dcera a Dyk, Dyk a skupina, dcera a Genzer, Krobot a Bydžovská) a poněkud těžce nezvládnutý závěr (Nellis prostě nemůže odolat dokonale nenaplnit svou dávno otřepanou škatulku "hořké komedie"). Nabízí se také otázka, proč údajně česká hudba ze 70.let zní tak jak zní, tedy dost nevěrohodně. Film naštěstí drží nad vodou zejména trio Geišberg, Polívka, Krobot a nenápadná, realisticky laděná Cibulkova kamera (tak má kamera v mainstreamu vypadat). Zasmál jsem se jednou nebo dvakrát (ano, jednalo se o nadávky, propracovanější gagy nehledat) ale kupodivu mi to nevadilo - Revival jsem vnímal opravdu spíše jako čistě hudební film než komedii. Přemýšlet o tomto filmu v rovině kritiky médií nebo úlohy disentu je zbytečné, jelikož řečená témata jsou ve snímku nakousnutá asi dvěma větami či záběry a ponechaná ležet ladem. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Jedna věc je, že mi film přišel na komedii málo vtipný a jeho humor nevkusný (kalhotky, sranda ze slepce) a že se mi protiví jím propagovaný kult aktivního mládí, zploštění podzimu života na kafrání o smrti a uměleckého úspěchu na počet prodaných lístků. Nemluvě o rádoby kritice bulvárních praktik, z nichž film licoměrně těží ve svém marketingu i v zápletce, případně o předstírání apolitičnosti popíráním spojitosti mezi filmovou kapelou a disentem (který je ve filmu mimoděk a bez špetky soudnosti prezentován jako jakýsi intelektuální bonus k životu za normalizace). Druhá, podstatnější věc je, že Revival selhává na základní rovině výstavby příběhu. Vyprávěcí vzorec návratu na výsluní nejenže není uspokojivě naplněn (Smoke samotní se de facto nestávají znovu slavnými, za jekot vděčí mladší kapele). Podružný jako kdyby byl jakýkoli vývoj. Syžet nezatajuje důležité informace, nevytváří napětí, ve fabuli chybí vážnější konflikty. Jde jen o zveličování drobných lží. Délka záběrů, resp. scén neodpovídá množství nosných informací, které se z nich dozvíme, a přispívá k nekomediálně pomalému tempu vyprávění. (Trapné vychvalování konkrétní značky automobilu vážně nepovažuji za nosnou informaci, ať pro příběh nebo pro charakterizaci postav.) Všechny pseudoproblémy, vyplývající pouze z neschopnosti postav říct si pravdu (ve lhaní se pokračuje i poté, co k tomu už není žádný důvod), se vyřeší příliš rychle a snadno. Ze čtveřice hrdinů prodělá charakterovou proměnu jediný, a to za pět minut dvanáct, aniž by k ní dlouhodobě směřoval. Důsledně neinvenční režie na úrovni českého televizního seriálu ponechává veškeré „dělání humoru“ na hercích, kteří neprojevují snahu odehrát více než běžný standard a vtipní zřejmě mají být pouhou svou přítomností, případně tím, že významně mlčí (Krobot) nebo říkají slova jako „piča“ (Geišberg). Revival je špatně odvyprávěným, stereotypy prolezlým a neoriginálním filmem, kvalitativně na úrovni předchozího počinu Alice Nellis, s kterým jej pojí také nestydatá vykalkulovanost (kombinace banálního schématu, známých tváří a podbízivých songů). Poledňáková, Vejdělek, Nellis - to od nynějška definitivně není test typu „Co nepatří do řady?“, ale trpká pravda. 35% ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $-miliónovTržby Celosvetovo $1,164,272▐ chce sa to hrať na nostalgiu ale nemá to patričnú iskru, súhru ani zábavnosť, keď príde na hudbu tak to až tak nesype ako by sa patrilo, pravú atmosféru to len hľadá, herci obstojní ale len preto že to majú v krvi, ináč skoro zbytočný film, ktorý na danej ploche skôr unudí než niečim upúta, čím to schématicky podaním pripomína rutinné americké ako že komédie /videl v kine: 40%/ ()

KlárkaS 

všechny recenze uživatele

Karlovarské premiéry jsou trochu problematické. V té atmosféře spousta filmů vyjde mnohem lépe, než by si skutečně zasloužila, tak jako to třeba bylo minulý rok s Polski Film. Ale Revival má výhodu v tom, že si na nic nehraje. Tudíž po dlouhé době zase vtipná česká komedie, za kterou se nemusíme stydět. Až na ten product placement... To, že máme jezdit ve Fiatu, chodit do Sasazu a jíst v Panerii je nám cpaný v každé druhé scéně. (KVIFF2013) ()

Galerie (46)

Zajímavosti (20)

  • Když Milan (Karel Heřmánek) objednává v 91. minutě lístek na vystoupení Smoke v SaSaZu, objednává ho na dvanáctého. V následující scéně se však objeví plakát, kde je datum vystoupení 30.10.2012. (alienad)
  • Alice Nellis režírovala v pokročilém stádiu těhotenství. (jenik71)

Související novinky

21. Český lev - nominuj svého favorita!

21. Český lev - nominuj svého favorita!

22.01.2014

Česká filmová a televizní akademie vyhlásila nominace na 21. ročník výročních cen Český lev. Vybírala z 29 celovečerních hraných a animovaných filmů a 17 celovečerních dokumentů, uvedených do… (více)

Nej filmy roku 2013 dle ČSFD.cz

Nej filmy roku 2013 dle ČSFD.cz

29.12.2013

Seznam nejlepších filmů roku 2013 dle ČSFD.cz si můžete nechat zobrazit ve specifičtějším výběru Žebříčků, a to i zvlášť pro jednotlivé žánry. V celkovém žebříčku divácké líbivosti vedou s úžasnými… (více)

48. MFF Karlovy Vary rozdal filmové ceny

48. MFF Karlovy Vary rozdal filmové ceny

06.07.2013

Devítidenní karlovarské filmové prázdniny skončily a poroty v čele s Agnieszkou Holland udělily ceny nejlepším ze soutěžních filmů. Křišťálový glóbus pro nejlepší film si odnesl režisér János Szász… (více)

Reklama

Reklama