poster

Dozvuky (festivalový název)

  • Polsko

    Poklosie

  • Rusko

    Колоски

    (Rusko)
  • Rusko

    Koloski

    (Rusko)
  • slovenský

    Dozvuky

  • anglický

    Aftermath

Drama / Thriller

Polsko / Rusko / Nizozemsko / Slovensko, 2012, 104 min

Komentáře uživatelů k filmu (71)

  • Flakotaso
    ****

    No jo, Poláci se opět nebojí rýpat pořádně hluboko do vlastních řad. Celkově ten film není úplně bezchybný, občas to bylo lehce kostrbaté v návaznostech a závěr byl překvapivě uspěchaný, klidně mohlo být ještě třeba dvacet minut navíc. Na druhou stranu je potřeba opět ocenit onen specifický polský "realistický touch", stupňující se syrovost (i když jsem si po zkušenosti se Zlým domem a Růženou pořád představoval, kam až by ten marasmus vystupňoval takový Wojtek Smarzowski :). No a taky mě hodně bavil výtečný a pro mě dosud neznámý herec Ireneusz Czop. A ještě se mi hodně líbilo, jak komplexně Pasikowski pracoval se zdánlivě nenápadným a nepodstatným detailem, ukradeným kufrem v úvodu filmu, kvůli čemuž musel hlavní hrdina neustále chodit pouze v obleku - takže si ho musel neustále prát (což je záminka k "meziscénám") a navíc jej tento look vizuálně ještě více vyděloval z nepřátelského prostředí vesnice. Nejpodstatnějším zprávou kterou Poklosie velmi sugestivně vysílají je ale onen neustále implicitně přítomný obrovský vykřičník, totiž jak dalekosáhlé s nesmazatelné následky má válka. A právě válka dává nejlepší příležitost oné pověstné svini, která se může skrývat v každém...(21.12.2013)

  • Enšpígl
    ***

    Je asi hodně zemí na týhle planetě, který mají z minulosti nějakýho toho kostlivce ve skříně. Skvěle umí tyhle kostlivce vymetat například Němci, ale tentokrát to jsou Poláci, kdo tnou do živýho. Komorní příběh, který místy nepostradá ani hororověji laděné scény nám ukazuje to odpornější část lidského já, nedělá to nějak okázale a vyhroceně, proto mě zarazila ta finálovka, která poměrně výrazně a nevydařeně narušila celkový vyznění příběhu. Je to škoda, protože jinak film promlouvá velmi srozumitelnou a s ohledem na stíny v lidské povaze stále aktuální řečí.(3.11.2014)

  • Fr
    ***

    ,,STATEČNÝ KALINO, A TY STATEČNÝ KALINO, PRAVDU CHCETE ZNÁT?! A JSI SI JISTÝ, ŽE TĚ TA PRAVDA NEOTRÁVÍ? CHCEŠ ZPOVĚĎ, TAK JI MÁŠ MÍT.“...... /// Bylo nebylo. Kdysi dávno nějaký svině zabili Ježíše Krista a jsou místa, kde si to pamatujou dodnes… Opravdu postupně odhalovaný tajemství a příběh, kterej by mohl napsat sám život. Říkám si, Polák nejsu, Žid tuplem ne, ledaže by ta PRAVDA A SPRAVEDLNOST PRO VŠECHNY… Ovšem ke konci tohle přestane bejt úzkoprofilová záležitost a začne to vypovídat něco tak trochu o nás všech. Lidech samozřejmě. Za což by si ten film ty 4* možná i zasloužil. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Maccabi Tel Aviv! (Nečum, fandím vole!) 2.) Vlastním v Polsku nemovitost. 3.) Thx za titule ,,KenoL“ a ,,onoff. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ **(9.5.2013)

  • emma53
    ****

    Proč mně nedělalo žádný problém až na ten mírně nereálný konec, takovému příběhu uvěřit ? Protože lidská chamtivost nezná mezí a je někdy schopná čehokoliv, že někdy zůstává rozum stát a takových lidí jako Jozek, je asi opravdu moc málo. Jednou jsem navštívila kdesi v Jižních Čechách židovský hřbitůvek za vsí, který byl náhodou otevřený, protože tam byl jeden muž, který se o něj dobrovolně stará a chodí tam sekat trávu alespoň jednou za rok. Já tam byla v momentě, kdy ještě nezačal a když jsem viděla ty náhrobní kameny mezi tou metr vysokou trávou, bylo mně z toho tak nějak divně u srdce, takže jsem cítila velkou empatii k Jozkovi, který se rozhodl jednat podle svého svědomí i když netušil, jaké obrovské a negativní emoce to vyvolá. Je jasné, že tak úděsnou minulost nechtěl nikdo z místních vesničanů odhalit a možná, že kdyby Jozek jen trochu tušil, co se za ní skrývá, tak by do toho nikdy nešel, ale to by pak byl už jiný film. S příjezdem bratra, který byl světem přece jen trochu víc ošlehanější a postupně vzal věci do svých rukou, jsem celkem brzy vytušila jaká bude zřejmě pointa, ale i tak to byl velmi silný zážitek a za to dík. Ještě budu přemýšlet o pětce, protože i pár dní po zhlédnutí mně Dozvuky nevyprchaly z hlavy.(20.7.2015)

  • zelvopyr
    ****

    Skvělý (trochu čekaný, ne už tak od Poláků) námět, parádní stavění atmosféry v první půlce... Ve druhé už bratři působili drobet retardovaně, že jim to furt nedocházelo... asi byste si to taky nechtěli připustit, ale naopak by vás to napadlo coby noční můra hned na začátku. Ukazuje se ta hezká čistota venkova, kde nejen u nás chceme, aby sousedovi chcípla koza... A když je to ještě žid, o kterých nás pan farář učí, že máme dobrou záminku s tím kristem ani ne před 2 tisíci lety... a máme tu okupaci těmi zlými němci, na které lze vše svalit... tak jsme vyhráli jako ve sportce. Bohužel tenhle příběh se v Polsku stal na mnoha místech, a dokonce i po válce, kdy se židi vraceli na své...(29.9.2013)

  • psy.cho
    ****

    FEBIOFEST 2013, Bratislava. Józef sa vracia z USA po 20 rokoch do rodnej dediny v Poľsku, aby navštívil svojho brata Franciszka, ktorému odišla žena s deťmi do USA. Józef príchádza za svojím bratom aby zistil prečo ho žena opustila a zisťuje, že jeho mladší brat kradne a skupuje židovské náhrobné kamene, ktoré sú roztrúsené po dedine. Niektoré sú zabetónované v ceste, studni atď. Z Franciszka sa stal štvanec a lovná zver pre obyvateľov dediny. Po zatiahnutí Józefa do tejto hry prichádzajú ďalšie skutočnosti o temnej minulosti dediny. Je veľa snímkov, kde sú zobrazené nemecké a sovietské vojská ako tyranizujú ľudí, ale Pokłosie poukazuje, že zlo je aj tam kde by to nikto nečakal. Film, ktorý si nedáva servítku pred ústa a poukazuje na zverstvá, ktoré sa diali počas druhej svetovej vojny. Veľmi emotívny a silný film.(22.3.2013)

  • Radko
    ***

    Príbeh biblických rozmerov. Aj symboliky. To bol zámer tvorcov. No na Bibliu sa nechytá, pretože použil nepravdepodobný predpoklad. Ten spočíva v dôvodoch oživovania nepríjemnej minulosti: "Ja neviem prečo ťahám tie kamene. Jednoducho ma to popadlo.". Toto škrípalo. Výcuc z palca. Dve hviezdy dole. Inak príbehy - podobenstvá s presahom rád, ale čo je veľa, to je moc. Čo sa týka týrania Židov, to existovalo v každom štáte, ktorý Nemci cez II. svetovú vojnu okupovali. Nielen zo strany Nemcov, ale vždy aj zo strany obyvateľov okupovaného štátu. Poznámka: Ide o syndróm pchania sa do zadku mocipánom a ich ideológii. Spomeňme spolu: umelci za socializmu hromadne podpisovali Antichartu. Kolektívy robotníkov v 50. rokoch odsudzovali "krvavého psa Tita". Zástupy hajlujúcich pred SND za Slovák štátu. Dnes je to podobné, len rafinovanejšie. Davy podporujú zábavu milionárov (hráčov futbalu, hokeja či tenisa), manažérov a mágov reklamy okolo tohto biznisu (športu). Propaguje sa robotická uniformita ľudstva. Všimnite si prázdne ulice i prírodu v čase zápasov o víťaznú trofej nejakého turnaja. Ľudia sa uisťujú, že športovci, čiže zbohatlíci mdlého ducha a nulového rozhľadu, hája aj ich farby. Dokážu sa za toto presvedčenie sporiť dokrvava. Populácia dementnie. Už netreba vyvolávať nenávisť. Stačí ak sa človek naučí milovať zábavu hlavného prúdu a makať pri pásoch tovární. Tešme sa: Politici a mocnári priniesli nám, otrokom, zábavu i pracovné miesta zároveň! Poznámka: Ale dnes už stratégovia oblbovačiek pochopili, že ani športovci už nesmú byť dementní a hlúpi. Preto sa čoraz viac v posledných desaťročiach zdôrazňuje ich silná intelektuálna stránka v podobe rôznych štúdií popri športe a v presadzovaní názoru, že dnes špičkový športovec musí byť zároveň intelektuálne a vzdelanostne na výške aby zvládal rôzne stratégie boja proti súperom. Čiže ďalšie ojeby občanov. Ich úlohou je nahradiť vo vedomí fanúšikov aj iných ľudí vedcov a vynálezcov športovcami. Tí predsa majú porovnateľné intelektuálne kapacity. Ľudstvu prinášajú oveľa viac ako nejakí zakomplexovaní nímandi z výskumných ústavov, pojašení spisovatelia, ktorých nik nečíta, vzduch otravujúcich myslitelia, čo nikdy nič užitočné nespravili.(26.5.2015)

  • paascha
    ***

    V Polsku to asi muselo dost provětrat vášně mezi prostým lidem, asi jako u nás třeba takový Habermannův mlýn enbo Je třeba zabít Sekala. Škoda, že nebyl trochu víc dotažený závěr, jinak by to byl bezchybný kousek(25.3.2014)

  • Madsbender
    **

    Tak už aj Poliaci si natočili svoj film o Židoch a hriechoch minulosti. A je to presne taký vypočítavý konštrukt, skýtajúci bytostné komplexy minulé i súčasné, akého som sa obával. Zo začiatku to vyzerá veľmi nádejne - František sa po 20 rokoch vracia z Ameriky do Poľska, kde v rodnej dedine žije jeho mladší brat, ktorého žena aj deti opustili. Už od príchodu neustále cíti cudzie oči na chrbte. V úvode sa film tvári, ako by chcel dôsledne vybudovať pomalými krokmi nábeh až na buranský exploitation. Vo chvíli, keď sa začne rozvíjať zápletka a na scéne sa objavujú židovské náhrobné kamene, ustupuje pôvodný nádych čoraz neúprosnejšiemu moralizovaniu, sprevádzajúcemu detektívne odhaľovanie dlho utajovanej pravdy. Z filmu sa stáva opovrhnutia hodná politicky orientovaná, takmer didaktická snímka, ktorej účelom je zobraziť reálny súboj s nespravodlivosťou v podobe sfanatizovanej dediny, spojenej kolektívnou nenávisťou. Navyše je často film nechtene vtipný, obsahuje veľmi podivne zvolenú hudbu a v závere dosahuje absurdného tlaku na diváka v prospech posolstva a ústrednej myšlienky. "Svet je už dostatočne zlý, nerobme ho ešte horším." Toto nie je moja šálka kávy. Dve hviezdy za relatívne slušnú technickú stránku (kamera!), sympatického predstaviteľa hlavnej role a prekvapenie v podobe Zuzky Fialovej. 40%(25.8.2014)

  • gogo76
    *****

    Ajajááj...Poliaci znova barzo dobre. Tento film skrýva mnoho príjemných prekvapení. Za prvé - super scenár a v príbehu skvelo previazaná minulosť s prítomnosťou. Za druhé - príbeh siaha do vojnového obdobia, tak ako to mám rád. Za tretie- skvelý herci a výborná hudba. Všetko to veľmi pripomína česko - poľský film Je třeba zabít Sekala, ktorý som rovnako ohodnotil plným počtom. Za štvrté - V jednej z vedľajších rolí sa objaví Z. Fialová, ktorú ja osobne nemusím, ale i malá slovenská účasť na tomto skvelom projekte poteší. Napätie a gradácia vo filme výborne fungujú, vo filme je množstvo zvratov a prekvapení a celý som ho hltal minútu po minúte až do záveru. Poliakom môžme iba závidieť. 100%(7.7.2015)

  • Aky
    ****

    "Nahnali Židy do domu, zapálil jej, a když matky vyhazovaly své děti okny ven, aby je zachránily, vracely je vidlemi zpět..." Ne Němci. Poláci! Sousedé z vesnice. Neskutečně silné, emotivní drama, které si o sobě Poláci dokázali natočit, a to nejen jako vypořádání se s historií, ale také jako snímek současného polského antisemitismu.(27.5.2017)

  • Snorlax
    ****

    Až na odfláknutou pointu nesmírně dobře zpracované drama s příchutí thrilleru a detektivky.(22.8.2015)

  • misterz
    ***

    Námet postupného odkrývania hriechov minulosti má vždy čo ponúknuť. Navyše snímok je výborne zahratý, pričom samotné odhaľovanie nitiek okolo tajomných náhrobkov vychádzalo z reálnych skutočností a charakteristík obyvateľstva. Je smutný fakt, že v židovskej otázke počas 2. sv. vojny nemajú ani Poliaci čisté svedomie. Ale nie je to len ich problém, niečo podobné je možné nájsť v každej krajine za vojny okupovanej Nemeckom. Líšia sa len dôvody. V Poľsku to bola hlavne kombinácia nenávisti a hamižnosti, na čo pekne poukázal aj tento film. Škoda toho záveru, je len málo snímkov, kde by koniec tak rapídne uškodil celkovému dojmu. Prišiel mi ako z inej planéty, teatrálne, trápne emotívne a s očividným cieľom čo najviac zapôsobiť u diváka a ešte viac zdvihnúť vlnu emócií. Ale bola to len trápna umelina a zbytočnosť. Niekedy je menej viac. Keby to skončilo rozlúčkou oboch bratov idem o hviezdu vyššie. Takto len čistý priemer. 60/100 Videné počas Challenge Tour 2015: 30 dní so svetovou kinematografiou.(8.4.2015)

  • Chrustyn
    ***

    Námět je vynikající, ale po celou dobu jsem čekal temnou, gradující atmosféru s drsným rozuzlením. A ono nic. Více se do toho opřít, více odvahy a větší drive a mohla to být neskutečná bomba.(9.7.2013)

  • Ivoshek
    ***

    Postupné rozplétání toho, co se před desítkami let stalo, může člověka dovést až k věcem, které vidět a slyšet rozhodně nikdy nechtěl. Po roce 1989 se ve střední a východní Evropě natočilo dost filmů, které nesedí do schématu o tom, že všechno zlé dělali jen Němci. Jak vidno, i někteří další občas z různých důvodů přiložili ruku, vidle či pochodeň ke společnému dílu. Tenhle film je celkem pomalý a občas vyžaduje se víc soustředit k pochopení polských reálií, nicméně nelituju...(20.5.2016)

  • Flego
    *****

    Nie je jednoduché pátrať po minulosti a potom jej čeliť zoči-voči. Poľský príspevok dokáže odkrývať temnú minulosť postupne a obdivuhodne sa hraje s diváckymi emóciami. Tie sú vybičované ako aj atmosféra vidieka, kde sa príbeh odohráva. Zdá sa, že dedinské prostredie nám so zanovitými a tvrdými charaktermi v poľskom filme pripraví ešte nejedno prekvapenie.(14.4.2013)

  • Havenohome
    ****

    Po sasnalovskom Z diaľky to vyzerá pekne ďalší film o poľskom ľude, ktorý sa rád zmocňuje cudzieho majetku. Prekvapivo silný film o miliónkrát omletej téme, ktorému škodí len zbrklá réžia a zbytočné tlačenie na pílu. Ale istá prepiatosť sa dá tolerovať, keďže ide vlastne o takú oidipovskú tragédiu. Prekvapí aj dobre vybudovaný scenár a človeka poteší, že v strednej Európe je stále niekto, kto vie napísať vývojový vzorec s tajomstvom, bez toho, aby ste to tajomstvo neodhalili už na začiatku filmu. Veľmi pomohla kamera, vidno, že Edelman už má za sebou bohaté zahraničné skúsenosti.(12.12.2013)

  • claudel
    ***

    Velmi zvláštní film, jejž je velmi těžké hodnotit a okomentovat. Čekal jsem od něj úplně něco jiného, první půlhodina mi připadla svižná a napínavá, vyvolala ve mně zvědavost, co se v minulosti postav odehrálo. Pak se děj ale začal vyvíjet směrem, který se mi přestal líbit a zanechal ve mně rozporuplné pocity. Naprosto chápu, že bylo pro Poláky důležité natočit film s takovým tématem, ale to podání mi úplně nesedlo, včetně rozuzlení a závěru. Je to určitě kvalitní film, ale mně zkrátka úplně nesednul.(25.3.2015)

  • ScarPoul
    ****

    Raz za čas zavítam k našim vyšším susedom, len preto aby som sa utvrdil, že podobne ako severská kinematografia, tak aj v Poľsku absencia slnečného svetla, spôsobuje akúsi zvrátenú túžbu robiť ťažké filmy idúce až k tej povestnej ľudskej hranici. Dozvuky síce nie sú až tak silným filmom v spôsobe ukazovania skutočností, ale ako detektívny príbeh dávnej krivdy, kde sa ľudia správajú ako banda sfanatizovaných debilov, funguje takmer dokonale. Je to dosiahnuté hlavne ústrednou dvojicou bratov, ktorý si skvelo sekundujú a mi ako divák máme možnosť nahliadnuť do ich mikrokozmu. Poteší drobná úloha Zuzky Fialovej - ktoré je bohužiaľ za zenitom, ale akosi hrá lepšie než v celej slovenskej produkcií za posledných pár rokov. K filmu treba pristupovať veľmi opatrne, pretože aj napriek dobrej myšlienke a výborne budovanom napätí je film robený pre určitý efekt. A tým sa akosi sila diela pomaly vytráca. Iste je to pekne natočené a od prvej do poslednej minúty si to drží zaujímavosť, ale chýbal tam potrebný presah aby som mal z filmu podobné pocity ako napríklad z Honu. A nábeh na to film ponúkol niekoľko krát. Možno je to tým koncom, ktorý bol možno až príliš na hrane toho čo som ako divák schopný od podobne ladeného filmu očakávať. Inak som ale veľmi spokojný.(28.10.2013)

  • Dale
    ****

    Uff, tak to bola sila... Dejiny skrývajú veľa viac či menej šokujúcich príbehov, ale toto bola naozaj silná káva (aj keď nemusí mať so skutočnosťou nič spoločné, no scenárista si to asi nevymyslel len tak, ale niečo ho k tomu viedlo). Aj dieťa zo ZŠ totiž vie, ktorí boli v 2. sv. vojne tí zlí a ktorí dobrí. Je množstvo filmov o ľuďoch s rôznym pôvodom, ktorí pomáhali Židom, ukrývali ich a zachraňovali im životy, no zdá sa, že nie všetci, ktorých Nemci okupovali, boli tí dobrí, ale niektorí boli presne takí istí hajzli ako fašisti, no o nich sa filmy netočia (až na tento). Neviem, či sú stále takéto protižidovské nálady v Poľsku bežné aj dnes, alebo toto bol špecifický prípad, no ak áno, asi sa mi trošku zmení pohľad na našich susedov po tomto filme. Škoda toho záveru (od súrodeneckej bitky) a pár slabších momentov, inak by to bolo za 5, dávno ma nejaký film tak emočne nechytil ako tento.(1.6.2015)

  • Marek1991
    ***

    Je to dosť podobné Habermannovmu mlynu aj filmu o Sekalovi a preto ma vo filme vedela strhnúť hudba a kamera, celkovo ako bol podaný tento v podstate jednoduchý a smutný príbeh o zločinoch minulosti. Kde je Poliak, tam hľadaj žida, či nenávisť k Rusku, aspoň taký mám občas pocit nielen z filmov, ale aj reality. Oba tie národy majú povesť kšeftárov, ľudí, ktorých iní nemajú radi, no hlavne mám pocit, že tomu akoby západnému svetu a židom sa Poliaci podliezajú a toto mi ukázalo zas pravý opak, kde sú schopní ich ešte vraždiť skrz svoj katolícky fanatizmus a skrz tie ich majetnícke túžby. No, keď si to tak uvedomíte, tak aj film ukazuje Poliakov v horšom svetle pred židmi, takže možno na tom podliezaní bude niečo pravdy, aj keď neviem, či to mám brať ako snahu vysporiadania sa s minulosťou alebo len jeden z mnohých filmov, kde zas niekto niečo zaplatil, aby vôbec niečo aj v Poľsku ohľadom kinematografie bolo. Keďže veľa ich filmov nepoznám a tu zrovna spolupracovali aj s Rusmi a aj sa tam objavila napríklad naša Fialová, tak mám dojem, že sú na tom tiež biedne a to sú veľká krajina. Záver je slabý, veľa nechýbalo a hodnotil by som to lepšie. Čo ma trocha udivuje je, že ruskú povahu akoby som začínal chápať, ale tú poľskú hrubiánsku a výbušnú na veciach, ktorým oni sami pripisujú váhu a ktorá mi príde tajomná, do tej sa neviem vžiť. Štýlom je tento film skôr klasika, nevybočuje, ale dá sa.(3.3.2015)

<< předchozí 1 2 3 4
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace