poster

Transcendence

  • USA

    Transcendence

  • Velká Británie

    Transcendence

  • Slovensko

    Transcendencia

Mysteriózní / Sci-Fi / Thriller / Drama

USA / Čína / Velká Británie, 2014, 119 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • KarelR
    *

    Pro Kristovy rány, to jako vážně, pane Pfister? Jedno Stalo se nám nestačilo? Bitva o nejhorší film roku začíná a Transcendence rozhodně patří mezi favority na "vítěze". Takhle idiotská sci-fi s tak vážnou tváří tu už dlouho nebyla, a to na nás Hollywood v posledních letech zkoušel ledacos. Jak tedy vypadá to nejzlejší vysokorozpočtové dno? Inu, banda absolutně nezajímavých postav se dvě hodiny cachtá v totálně nesmyslném pokusu o jímavě hluboký, tragicky romantický a drtivě osudový snímek, jehož scénář musel někdo vypáčit z třicet let zamčeného šuplíku. Bohužel ale nenašel poklad, nýbrž spálení hodný štos pisatelské impotence, kterou snad museli rozpoznat i v cateringu. Znáte ten pocit, že byste sebelepší hollywoodský scénář rozstřelili třemi dobře mířenými otázkami? U Transcendence vymyslíte tři nové každých pět minut, což je prakticky to jediné, co drží vaši pozornost. Jinak jen valíte bulvy, co všechno Pfister a jeho parta prodávají s kamennou tváří, a zoufale přemítáte nad tím, jestli se Christopher Nolan někdy obtěžoval zeptat, čemu to vlastně propůjčil "výkonně producentskou" záštitu. Dal bych půl království za videozáznam jeho výrazu, až bude na Transcendence koukat. A ano... určitě by to byla zajímavější podívaná než prvotřídně stupidní debut jeho dvorního kameramana. (3/10)(16.4.2014)

  • Spiker01
    ****

    Vůbec nechápu ten všeobecný hate od lidí, kteří tématu nerozumí a dovolují si polemizovat nad tím, co je v rámci sci-fi možné a co ne. Transcendence se jevila jako letošní černý kůň s velmi zajímavým obsazením, velkolepostí typu Inception a producentskou záštitou velkého Chrise Nolana. To vše fungovalo v kampani a je samozřejmě pravda, že očekávání se naplnit nedokázalo. Film se vcelku drží při zemi, místy až nudí a Johnny Depp hraje v podstatě druhé housle. Ovšem stále se na to dá koukat, jakmile se to rozjede, Wally Pfister dokáže udržet tempo a zvládne divákovi předvést, že se od Nolana něco naučil. Abych to shrnul, o velkolepé sci-fi se nejedná, ale jako jednohubka to obstojí. „Nejdůležitější je vyprávění. Je úplně jedno, co s kamerou vyvádíte, pokud nepodporuje vyprávění příběhu. Třeba Avengers mi přišli odporní. Natáčeli to z divných úhlů a já si říkal, proč je ta kamera tady? Aha, protože utratili půl miliardy za kulisy a musí je ukázat. Naprosto mě to vytrhlo ze sledování a úplně jsem z té podivné formy šílel.“ (Wally Pfister, překlad Brousitch)...70%(17.7.2014)

  • castor
    **

    Paní učitelko, paní učitelko, Novák se hlásí. Asi má nějaký dotaz! Možná něčemu nerozumí! A sakra, odpověď nějak nepřichází. Johnny Depp mě bohužel za posledních pět let v žádném svém filmovém výletu (Cizinec, Alenka v říši divů, Rumový deník, Osamělý jezdec) nebavil. Po letech pitvoření se zřejmě vrací k civilnímu herectví. Bohužel je to sakra nudný projev. Své představy umělé inteligence nám filmaři předhazují poměrně často. Teď se (mnou úplně tak nemilovaný) Christopher Nolan rozhodl, že dá s předstihem pod stromeček možnost debutovat svému dvornímu kameramanovi Wallymu Pfisterovi. Geniální a nutno podotknout dosti kontroverzní vědec se tu znelíbí technoteroristům, ze škrábance po kulce je pořádný problém, a tak přichází na scénu možnost uchovat vědátora naživu. Velikášské s rádoby hlubokým přesahem. Výsledkem je prázdné tlachání, které naplno odkrývá tvůrčí impotenci. Bylo mi jedno, kdo dostane klávesnicí přes hubu, jednoduše jsem se ztrácel a troufám si tvrdit, že moje chyba to nebyla. Nezbývá mi, než se holt vrátit ke svému prachobyčejnému životu.(8.7.2014)

  • Adrian
    ***

    Cit a logika v trvalej opozícii - čo mimochodom sa rovným dielom hodí tak na samotný film, ako aj moje pocity z neho. Vzletné úvahy o predkladaných myšlienkách, hoc akokoľvek stroho a náznakovo predložených, sú vytrvalo dláždené nevierohodnými dejovými skratkami. To zamrzí, pretože ústredná myšlienka aj s "pointou" je fakt zaujímavá a spätne s prižmúrenými očami aj podáva ruku k porozumeniu zvoleného temporytmu. 5/10.(17.4.2014)

  • DaViD´82
    **

    Technologie jsou dobrý sluha, ale špatný pán kradoucí duše, áno? Působí to dojmem, že Pfister je senilním starcem (přitom je to takový mladík), který by „všechny ty internety zakázal!“. A tento svůj světonázor se rozhodl světu sdělit skrze rádoby uvědomělý „techno“-thriller, kde o každodenních technologiích vládne představa, jakou by si vytvořil váš prapraprapředek, kdybyste se vrátili časem a snažili se mu vysvětlit, co že to vlastně je ten internet, cloudové úložiště, nahrávání/stahování apod. To vše je sice nechtěně směšné málokdy vídaným způsobem, ale jde paradoxně o ten vůbec nejmenší problém, kterým Transcendence trpí. Mnohem horší je, že Pfister v druhé polovině chytí poučovací slinu a tak navíc začne kázat i ohledně stavu společnosti, světa, obsahu vaší ledničky, všehomíra… Prostě všeho co mu zrovna během natáčení přišlo na mysl či přelétlo přes nos. Akorát je echt tupý v tom co říká i jak to říká. Když do tohoto „kvazimalickovského“ konceptu navíc naroubujete scény à la vyskakování po zuby ozbrojených ajťáků ve službách FBI z tunelů uprostřed pouště, aby udělali nějaké to ratatata směrem k nanozombíkům a deklamovali přitom moudra ve stylu "nepřibližuj se k němu nebo tě nakazí virem a uploaduje vědomí do svého cloudu" (to vše samozřejmě smrtelně vážně), tak nezbývá než si hlavu nevěřícně ukroutit a o stůl omlátit či se škodolibě pobavit na účet tvůrců. A to je ostatně jediná rovina, ve které Pfisterova prvotina funguje na výtečnou.(28.8.2014)

  • - Na konferenci v úvodu filmu je záběr do publika, kde sedí Elon Musk, který kromě firem SpaceX a Tesla Motors založil v roce 2015 i neziskovou organizaci OpenAI. Ta se zabývá právě umělou inteligencí a riziky s ní spojenými. Sám Musk považuje vznik skutečné umělé inteligence za největší existencionální riziko pro lidstvo. (Rejfa)

  • - První volbou režiséra do hlavní role byl Christian Bale. Když ovšem s nabídkou neuspěl, roli získal Johnny Depp. (Lucasion)

  • - Význam slova transcendencia by sa vo filozofii či teológii dal zhrnúť ako všetko to, čo presahuje zmyslovú skutočnosť, je teda mimo možného pochopenia človekom. V kresťanskej filozofii je transcendentný Boh, pretože nie je súčasťou sveta, ale jeho pôvodcom, ktorý každú skutočnosť presahuje. (Rorschach_SK)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace