poster

Tři bratři

  • Slovensko

    Traja bratia

Pohádka / Rodinný / Hudební

Česko / Dánsko, 2014, 87 min

Režie:

Jan Svěrák

Scénář:

Zdeněk Svěrák

Hrají:

Tomáš Klus, Vojtěch Dyk, Zdeněk Piškula, Kateřina Kosová, Sabina Rojková, Gabriela Míčová, Oldřich Kaiser, Zuzana Norisová, Kamil Halbich, Zdeněk Svěrák, Jan Holík, David Matásek, Lucie Maria Štouračová, Petr Reidinger, Jitka Čvančarová, Jitka Smutná, Miroslav Táborský, Ivana Chýlková, Alena Doláková, Jiří Lábus, Marie Rottrová, Iva Bittová, Petra Černocká, Bolek Polívka, Jan Španbauer, Marián Geišberg, Miroslav Vladyka, Miroslav Hanuš, Oldřich Vlach, Bohumír Starý, Karel Beseda, Stanislav Mitev Dončev, Václav Helšus, Pavel Štoll, Jaromír Hlaváč, Veronika Kubařová, Marika Procházková, Jitka Sedláčková, Dana Marková, Veronika Janů, Anna Beránková, Pavel Liška, František Segrado, Petr Brukner, Tomáš Racek, Roman Strach, Bořivoj Penc, Ivan G'Vera, Marek Šimon, Ondřej Svěrák, Václav Vašák, Veronika Janků, David Havlena, Pavlína Macháčková, Daniel Tůma, Josefína Gerny, Klára Štrauberová, Radek Kašpar, Anna Cacáková, Adam Seidl, Anna Čtvrtníčková, Tomáš Ulrych, Jakub Čihák, Nina Horáková, Adam Drábek, Jakub Červinka, Pavel Šimáček, Jakub Burýšek, Jan Sladký, Martin Flegr, Ludmila Pěničková, Marek Hablovič, Radim Mácha, Zuzana Nováková, Štěpán Růžička, Václav Diviš, Emília Přikrylová, Iva Holubová, František Vyskočil, Jiří Šimek, Michaela Pecháčková, Daniela Štíchová, Viktor Dvořák, Eliška Beňová, Michael Čech, Ivan Martinka, Jaroslav Uhlíř, Jiří Ployhar ml.
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • T2
    *

    Rozpočet CZK 40miliónovTržby Celosvetovo $3,192,000▐ tak režisér Jan Svěrák zažíva stŕmhlaví pád dole vo svojej tvorbe, absolútne vyumelkovaná rozprávka, ktorá sa snaží nadviazať na dnešnú modernú dobu ale je úplne mimo, povrchná, bez iskry, sklamanie /30%/(23.12.2014)

  • Jacinda
    ****

    přehodnocuju hvězdy na čtyři, páš mám tuhle pohádku v hlavě. od písně holub holub (kterou jsem pak našla jako interpretaci na youtube v divadle z roku 2011-nechápu to špatné hodnocení...) až po geniální scénu s měsíci. netradiční muzikálové pojetí ale co. bylo to hezké a milé, lepší než uravané sračky typu z pekla štěstí. klidně si to pustím znova. snad jedině by svěrák mohl odložit tu interakci s diváky. nemám to ráda.(25.12.2015)

  • PinokKio
    ***

    Žili byli dva Svěrákové. Jeden, ten prošedivělejší, se umí báječně ohánět slovy a druhý, o generaci mladší, ta slova dokáže proměnit v moc pěkné obrázky, na které my, hladoví po filmu, tak rádi koukáme. A že byli dva a zastesklo se jim po nějakém společném natáčení, tak si do vínku nadělili pohádku o bratrech .. a pro jistotu rovnou třech. Což o to, tihle bráškové měli něco toho fištrónu, jenže jeden byl zapomnětlivý, druhý zas do všeho hrr a třetí takový jelimánek. Tátu měli vcelku rozumného a od mámy něco buchet na cestu, takže byl čas vydat se hledat do světa nevěsty. A že byli tři a pohádka trvala jen hodinu a půl, tak se měli co ohánět, aby to všechno stihli, to vám povím. Není tedy divu, že než si člověk stihl zvyknout na to, že v tomhle království si každý zpívá nejspíš i ze spaní, byl už první z bratrů v chomoutu (a ani mu to nedalo moc práce). Ten druhý, nejmladší, na to šel od lesa a s rozmyslem, protože si vybral takovou, která má na vdávání ještě času dost. A třetí? Ten hledal a hledal, až samozřejmě našel, jen mu dalo dost přemáhání nevzdat to. A resumé? Po dlouhé době pěkně natočená česká výpravná pohádka, bohužel pro mě zpívaná a nikterak originální, byť povšechně roztomilá ..(11.1.2015)

  • Sonnery
    **

    Nejlepší pohádky mívají příběh plný tajemství a záhad. Což Brašulové splňují, ale paradoxně z druhé strany - jak je kurnik možný, že nejlepší a nepřekonatelný filmařský duo vyprodukuje něco tak fádního, nemastnýho a neslanýho? To je záhada jako prase. Písničky jsou fajn, ale dohromady se jedná o 90 minutovej videoklip bez špetky děje. I mistr Svěrák se někdy utne. Bohužel.(19.8.2014)

  • kingik
    ***

    Divák jako ve Svěráku a ten ne a ne povolit. Ke vší škodě. Vyšel z toho rozpačitý slepenec s (téměř) osobitým puncem (cirkusové manéže). Tři mladíci kompenzují momentální nedostatek princů na trhu českých (filmových) pohádek. A nutno podotknout, že trio bratří Dick-Hnus-Pičula, ve vtipně rozpustilém triku, docela šlape a jejich obsazení tolik nerozlítí i jejich naprosté odpůrce. Ale jo, rozlítí, ale jdeme dál. Jejich pohádkové osudy jsou rozvrstveny do tří minipříběhů na motivy klasických pohádek: "Šípková děvka", "O Červené Karkulce, která měla vlka" a "O dvanácti ženských periodách". Nejhůře z těchto tří příběhů vychází ten prostřední. Karkulka je totiž hnusná a z nepovedeného vlka promlouvajícího hlasem Karla Effy, se budu vzpamatovávat až do příštího Svěrákovic projektu. To bylo úděsné s čím přišli výtvarní designéři. Dost dobře si neumím představit situaci, kdy šéf design triků přijde za Svěrákem na schvalovačku a předloží mu takový výtvarný návrh vlka. Nic horšího jsem ve filmu "áčkové" kategorie dlouho neviděl. Tohle nemělo nic společného s nadhledem. Jdeme dál. Dva ostatní pohádkové příběhy jsou už preciznější. Není to nic bombastického, ale sympatie si rozhodně získají, přičemž "Šípková děvka" působí nejvyzrálejším dojmem, co do okázalého a barvitého výrazového sladění i zpracování. Jistá námitka jde na vrub Jirky Lábuse, u kterého se mně nepodařilo zjistit, jaké pohlaví měla jeho zlá Jedubaba. On totiž tak mazácky skřehotá, že to v podstatě múže být oboupohlavní pohádková bytost, což je v podstatě originální prvek. Když už jsme u té originality, je film natočen poměrně neotřelou, v určitých intencích až novátorskou formou. Ke vší škodě se tam často mísí právě ty rozpačité tvůrčí nedostatky, občas i ty technické. Svěrák doposud nemá zkušenosti s filmem, který by z 80% procent sestával z písniček a veršovaných textů. Za sebe můžu prohlásit, že to nebylo znát, ale co ty texty?! Zdeněk Svěrák dodal veršovánky, za které by se v určitých úsecích nemuselo stydět předškolní dítě. Osobně ztvárnil figuru spisovatele pohádek komunikujícího s dětským publikem. Jednalo se o originální a v jistém ohledu o dost zvláštní prvek ve vyprávění, který nijak výrazně celkovému dojmu nepřidal a spíše zdůraznil převládajcí rozpačilost. Ta postupně zdatně prostoupila do celého nevybalancovaného rázu vyprávění, které se střídalo s povedenými a vyzrálými momenty, kterým nechyběl režijní nadhled, ale hned vzápětí přišlo něco, co připomínalo cirkusovou estrádní rozjuchanost, na čemž bych rozhodně ubral, nebot to snižovalo divácký dojem. Ráz vyprávění moc plynulosti nepobral. Časté nevyrovnané střihové pasáže ubíraly na tempu. Film se při své skromnější stopáži (cca 80. minut bez titulek) jevil občas až mírně rozvleklým. A to se jednalo o přímočaré vyprávění jen s minimem odboček. Na hudební složce se s Jaroslavem Uhlířem podílel I méně známý Michal Novinski. Předpokládám, že ty kvalitnější a dobře vystavěné melodie, dodal mistr Uhlíř. Jeho rukopis byl ve větším procentu nezaměnitelně znatelný, ale nutno jedním dechem dodat, že originalita mu také nechyběla a ke slyšení byly i chytlavé songy. V souvislosti se sehraným duem pánů Svěráků nejednoho potencionálního diváka napadne, jestli do svého nejnovějšího filmu také zakomponovali nějaký prvek navíc, jak u jejich tvorby bývá zvykem. Inu, zvyk je železná košile, v tomto případě spíše inkriminovaný Svěrák, z jehož sevření se divák téměř nedostane, a nějaký extra prvek tentokrát k neradosti absentuje, pomineme-li ten naznačený výchovný podtext. Někdy to sevření už prostě bolelo, hlavně ta předávkovaná infantilnost. A je tady i jistá paralela, na kterou bych nerad zapomněl. Chalupník v tomhle pohádkovém muzikálu měl tři syny, Svěrák má jednoho. Chalupník je všechny tři v přátelském duchu poslal do světa na zkušenou, Svěrák (snad také v přátelském duchu) poslal svého syna na zkušenou na FAMU. Po jeho absolutoriu začali spolu točit dobré filmy. Tenhle jejich nejnovější počin extra kvalitu postrádá, ale ani v pohádkách není nic zadarmo, a zkušenost s pohádkovým muzikálem je nad zlato, jako ta sůl. Tuhle pohádku však Svěráci neoživili (ještěže tak!), a nejen proto tenhle film zlatem nevyvážím, budu ho brát jaký je. Přehnaná očekávání jsou tentokrát na škodu. Na "věčný" televizní evergreen to (zatím) až tak nevidím, i když kdo ví. Veskrze sympatický počin, i svým způsobem odvážný z tvůrčího hlediska, to je určitě. Mé hodnocení: 60%(19.12.2014)

  • - Natáčení odstartovala předtáčka zimních scén pohádky O dvanácti měsíčkách v lednu 2013 v pražském skanzenu Řepora a v Adršbašských skalách. Hlavní část výroby proběhla v létě 2014 na dvou desítkách lokací v České republice, kdy se snímaly pohádky Červená Karkulka, Šípková Růženka a příběh tří bratrů. Štáb natáčel mimo jiné na zámcích Hluboká nad Vltavou a Žleby, v benediktinském klášteře Kladruby, u močálového jezera u Borkovic, na stolové hoře Děčínského Sněžníku nebo v jihočeském mlýně v Hoslovicích. Dotáčka Dvanácti měsíčků pak musela kvůli mírné zimě počkat až na únor 2014, kdy se za orkánu podařilo vytvořit takřka sibiřské záběry na libereckém Ještědu. Celkem se filmovalo 44 dní. (Zdroj: Bioscop)

  • - Když otec (Oldřich Kaiser) a jeho kamarádi mlátí seno, rozbije Janův hrnek, tak je v záběru asi na 3 kusy. V dalším záběru, když už je hrnek slepený, vypadá, jako kdyby byl předtím rozbitý nejméně na 50 kousků. (RajauCz)

  • - Měsíc Březen hrál slovenský herec Marián Geišberg, který neovládá češtinu. Proto jej při postsynchronech nadaboval Miroslav Krobot. (funhouse)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace