poster

Tři bratři

  • Slovensko

    Traja bratia

Pohádka / Rodinný / Hudební

Česko / Dánsko, 2014, 87 min

Režie:

Jan Svěrák

Scénář:

Zdeněk Svěrák

Hrají:

Tomáš Klus, Vojtěch Dyk, Zdeněk Piškula, Kateřina Kosová, Sabina Rojková, Gabriela Míčová, Oldřich Kaiser, Zuzana Norisová, Kamil Halbich, Zdeněk Svěrák, Jan Holík, David Matásek, Lucie Maria Štouračová, Petr Reidinger, Jitka Čvančarová, Jitka Smutná, Miroslav Táborský, Ivana Chýlková, Alena Doláková, Jiří Lábus, Marie Rottrová, Iva Bittová, Petra Černocká, Bolek Polívka, Jan Španbauer, Marián Geišberg, Miroslav Vladyka, Miroslav Hanuš, Oldřich Vlach, Bohumír Starý, Karel Beseda, Stanislav Mitev Dončev, Václav Helšus, Pavel Štoll, Jaromír Hlaváč, Veronika Kubařová, Marika Procházková, Jitka Sedláčková, Dana Marková, Veronika Janů, Anna Beránková, Pavel Liška, František Segrado, Petr Brukner, Tomáš Racek, Roman Strach, Bořivoj Penc, Ivan G'Vera, Marek Šimon, Ondřej Svěrák, Václav Vašák, Veronika Janků, David Havlena, Pavlína Macháčková, Daniel Tůma, Josefína Gerny, Klára Štrauberová, Radek Kašpar, Anna Cacáková, Adam Seidl, Anna Čtvrtníčková, Tomáš Ulrych, Jakub Čihák, Nina Horáková, Adam Drábek, Jakub Červinka, Pavel Šimáček, Jakub Burýšek, Jan Sladký, Martin Flegr, Ludmila Pěničková, Marek Hablovič, Radim Mácha, Zuzana Nováková, Štěpán Růžička, Václav Diviš, Emília Přikrylová, Iva Holubová, František Vyskočil, Jiří Šimek, Michaela Pecháčková, Daniela Štíchová, Viktor Dvořák, Eliška Beňová, Michael Čech, Ivan Martinka, Jaroslav Uhlíř, Jiří Ployhar ml.
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • LoLaa
    ****

    Žili byli bratři tři - to jsme my! Nejen tuto písničku nemůžu ani několik hodin po opuštění kinosálu dostat z hlavy. Česká pohádka, která se po dlouhé době hodně povedla a natrhla těm Troškovým pr..zadek! Herecké i pěvecké výkony na jedničku. Není snad co vytknout, takto by prostě pohádka pro celou rodinu měla vypadat. Ač je léto, měla jsem chvílemi takovou vánoční atmosféru a těším se, až ji film znovu vykouzlí při štědrovečerní hostině. Moc mě potěšilo, že nechyběl ani vtip, Holub v podání Pavla Lišky je nezapomenutelný.(18.8.2014)

  • Gemini
    ***

    Řekl bych to asi takhle - od Lotranda A Zubejdy je to skoro dvacet let, a nikdo jaksi nemládne, ale... panu Svěrákovi staršímu se jaksi nestávaly "věci" jako nesrozumitelně drmolené texty "aby to nějak vyšlo a bylo to vtipné", ani že by některá z postav zpívala "říkají mi čééérvená, že jsem takhle zbárvenááá", aby nám bylo po chvíli jaksi mimochodem objasněno, že to bude trochu jinak, a sice tak, že se slečna jmenuje po rodičích příjmením Červená. Nemluvě o pedofilním (i na hebefilii je Karkulka moc malá) nádechu celé prostřední části, kterou autorské duo Svěrák-Uhlíř vytěžuje dokonale svoji snad dvacet let starou minioperku (každý potřebuje na stará kolena ještě nějaký ten groš zarobiť, že...). Prostřední pasáži naštěstí vévodí co do odpudivosti/hrůzostrašnosti/směšnosti skvěle vyvážený Vlk (mimochodem skoro žádná animatronika ani CGI;)), který je ale zas na druhou stranu srážený kýčovitými počítačově doanimovávanými voštomilými lesními žvížátky. A to jsou všechno jen jednotlivosti, kterých ve Třech Bratrech není málo. Horší je, že tu je problém i... řekněme koncepční. Nepochopil jsem narativní záměr ohledně "vyléčení" "špatných vlastností" jednotlivých bratrů, nebo spíš to, jak dokonale se autorům podařilo zbavit tento hlavní hybný moment celé pohádky jakékoliv zajímavosti. Prostě se to vždycky tak jako mimochodem stane - a pan Svěrák starší nám to coby vypravěč okomentuje, kdybychom to náhodou nepostřehli. A i když se s manželkou vždy hádáme, zda třeba bratr Dyk skutečně projevil nějakou odměny hodnou charakterovou progresi, nebo to byla nedotažená scénáristická haluz, je neoddiskutovatelné, že v ohledu děje tenhle příliš krátký a zdrcnutý slepenec nevyšel. "Bohužel" jsou tu ale ještě nesporně dobře trefené herecké výkony, humor situační (i s trochou satiry) i slovní, a vpravdě monumentální hudební kulisa. I když ozvláštnění irskými motivy mi tedy přišlo poněkud mimo, a frekvence výskytu nesrozumitelných pasáží ve zpívaných promluvách jednotlivých postav (což se někdy zvrhne v písničku, někdy ne) je opravdu neodpustitelně velká. Ale co naplat, nemůžu se donutit to celé zatratit a podrobit nemilosrdné ideologické kritice, protože nejde nemít na paměti, že je to hlavně pohádkový muzikál pro děti. Ale mám vážné pochybnosti o tom, že si i jako takový zaslouží v globálním srovnání červený statut. Proto 60%. No dobře, možná taky proto, že tu Karkulčinu písničku vždycky nemůžu půl dne dostat z hlavy:)(30.6.2015)

  • Morien
    odpad!

    Jelikož poslední dobou všude vidím vyprázdněnou naraci, tak si říkám, jestli takhle by vypadal zlomyslně přetažený princip vyprázdněné narace v pohádce? Mýtické tropy neznamenají v tomto podání nic. Vyrazit do světa znamená vracet se každý den na večeři k mamince. Charakterové proměny hodné odměny v podobě koruny a princezny se odehrávají nezapomněním si křesadla. Vypravěč neustále boří čtvrtou stěnu, aby dal okázale a bezvýznamově najevo, že se nacházíme v postmoderním díle, kde přece nikdo nemůže nic brát vážně. Hladového vlka se pokusíme napravit, ale namyšlené ženské ať si umrznou v lese. Všechno stálo nejspíš docela dost peněz, ale stejně je ta vizuální stylizace tak ošklivá... Ach jo. Štve mě to, protože příběhy o bratřích jsou předmětem mého zájmu. Ale tohle není příběh o bratřích, protože jejich příbuzenství ve výsledku nemá žádnou funkci ani význam. Když vyráželi spolu, tak jsem se těšila, že to bude něco znamenat, že si budou pomáhat, že se přes počáteční rivalitu naučí spolupracovat, že se pokusí navzájem zabít, cokoli, že prostě vznikne nějaký zastřešující smysl. Jenže jejich "výpravy" jsou od sebe izolované, a nejen od sebe, po většinu času jsou i ti kluci přímo izolovaní od svých holek a tak jejich spárování působí spíš jako počátky patologických a dysfunkčních vztahů než cokoli jiného. A to mluvím zejména o obou starších bratrech, protože vztah mezi myslivcem a Karkulkou mi na rozdíl od názorové většiny (jak se zdá) přijde nejzdravěji vybudovaný. Za jedno mají nějaký společný projekt (přemožení, zkrocení a převýchova vlka) a za druhé si řeknou, že na sebe počkají, což by přeloženo do řeči mezi řádky mohlo znamenat, že uvidí, jestli se k sobě vůbec hodí, a zkusí se nejdřív poznat a dospět. To mi připadá jako slibnější začátek partnerství než třikrát vlézt do jednoho baráku a pokaždé se při odchodu praštit hlavou o futra.(20.11.2016)

  • Fr
    **

    ,,KDYSI DÁVNO ŽILI NA JEDNOM STATKU RODIČE, KTEŘÍ MĚLI TŘI SYNY…" /// Splácanina tří pohádek, která krom nesourodýho děje, udivuje divnejma písničkama. Nebo spíš zpívanejma textama. Ta dávka rýmů skolí nejednoho veršotepce. Naopak začínající literát usedne a začne studovat funkci a anatomii verše. A až zkontroluje jejich fonetickou, sémantickou či rytmickou kvalitu, poohlídne se po nějaký mladý (třeba dvanáctiletý) nevěstě. Udělal bych to taky, ale z toho monotónního rytmu (rýmu) mi docela slušně jebe (neboj, na kvalitu komentáře to vliv nemá…). K příběhu bych se radši nevyjadřoval, páč doteď nevím, co jako ten mišmaš znamenal. Taky nechápu, co bylo myšleno doopravdy vtipně a čemu sem se smál, protože su blbej. Radost může udělat to, že je to fakt originální. Zkazit ji zase může, jak je to blbý. Rozhodující asi bude, jak se to líbilo malým dětem. Tak děti, ruce nahoru… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jsem fanda hudebně-divadelního pásma, které vytvořil Zdeněk Svěrák společně s Jaroslavem Uhlířem pro Národní divadlo. 2.) Doma si nejradši ze všeho veršujeme (uvidí Mařku a řekne jářku). (nejradši ze všeho? I místo toho?...) /// PŘÍBĚH ** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ ne(24.12.2014)

  • PinokKio
    ***

    Žili byli dva Svěrákové. Jeden, ten prošedivělejší, se umí báječně ohánět slovy a druhý, o generaci mladší, ta slova dokáže proměnit v moc pěkné obrázky, na které my, hladoví po filmu, tak rádi koukáme. A že byli dva a zastesklo se jim po nějakém společném natáčení, tak si do vínku nadělili pohádku o bratrech .. a pro jistotu rovnou třech. Což o to, tihle bráškové měli něco toho fištrónu, jenže jeden byl zapomnětlivý, druhý zas do všeho hrr a třetí takový jelimánek. Tátu měli vcelku rozumného a od mámy něco buchet na cestu, takže byl čas vydat se hledat do světa nevěsty. A že byli tři a pohádka trvala jen hodinu a půl, tak se měli co ohánět, aby to všechno stihli, to vám povím. Není tedy divu, že než si člověk stihl zvyknout na to, že v tomhle království si každý zpívá nejspíš i ze spaní, byl už první z bratrů v chomoutu (a ani mu to nedalo moc práce). Ten druhý, nejmladší, na to šel od lesa a s rozmyslem, protože si vybral takovou, která má na vdávání ještě času dost. A třetí? Ten hledal a hledal, až samozřejmě našel, jen mu dalo dost přemáhání nevzdat to. A resumé? Po dlouhé době pěkně natočená česká výpravná pohádka, bohužel pro mě zpívaná a nikterak originální, byť povšechně roztomilá ..(11.1.2015)

  • - V pohádce o Karkulce nelétá holub, ale hrdlička (i když hlasem Pavla Lišky říká, že je holub). (Rollo_Tomasi)

  • - Růženka, kterou ztvárnila Kateřina Kosová, zpívá hlasem Alžběty Bartošové. Ostatní herci své postavy nazpívali sami. (funhouse)

  • - Vlk nebyl vyroben digitálně kvůli vysokým nákladům. Místo toho byl vyroben velký kostým, do kterého se vešel jeden člověk, přičemž byl ohnutý a měl prodloužené zápěstí, aby byl napodoben efekt předních pacek. Hlava vlka byla natolik těžká, že musela být zavěšená na kladce. Mimiku pak ovládá série servo motrů. (DexMASTER094)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace