poster

Tři bratři

  • Slovensko

    Traja bratia

Pohádka / Rodinný / Hudební

Česko / Dánsko, 2014, 87 min

Režie:

Jan Svěrák

Scénář:

Zdeněk Svěrák

Hrají:

Tomáš Klus, Vojtěch Dyk, Zdeněk Piškula, Kateřina Kosová, Sabina Rojková, Gabriela Míčová, Oldřich Kaiser, Zuzana Norisová, Kamil Halbich, Zdeněk Svěrák, Jan Holík, David Matásek, Lucie Maria Štouračová, Petr Reidinger, Jitka Čvančarová, Jitka Smutná, Miroslav Táborský, Ivana Chýlková, Alena Doláková, Jiří Lábus, Marie Rottrová, Iva Bittová, Petra Černocká, Bolek Polívka, Jan Španbauer, Marián Geišberg, Miroslav Vladyka, Miroslav Hanuš, Oldřich Vlach, Bohumír Starý, Karel Beseda, Stanislav Mitev Dončev, Václav Helšus, Pavel Štoll, Jaromír Hlaváč, Veronika Kubařová, Marika Procházková, Jitka Sedláčková, Dana Marková, Veronika Janů, Anna Beránková, Pavel Liška, František Segrado, Petr Brukner, Tomáš Racek, Roman Strach, Bořivoj Penc, Ivan G'Vera, Marek Šimon, Ondřej Svěrák, Václav Vašák, Veronika Janků, David Havlena, Pavlína Macháčková, Daniel Tůma, Josefína Gerny, Klára Štrauberová, Radek Kašpar, Anna Cacáková, Adam Seidl, Anna Čtvrtníčková, Tomáš Ulrych, Jakub Čihák, Nina Horáková, Adam Drábek, Jakub Červinka, Pavel Šimáček, Jakub Burýšek, Jan Sladký, Martin Flegr, Ludmila Pěničková, Marek Hablovič, Radim Mácha, Zuzana Nováková, Štěpán Růžička, Václav Diviš, Emília Přikrylová, Iva Holubová, František Vyskočil, Jiří Šimek, Michaela Pecháčková, Daniela Štíchová, Viktor Dvořák, Eliška Beňová, Michael Čech, Ivan Martinka, Jaroslav Uhlíř, Jiří Ployhar ml.
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Peytl
    odpad!

    Omluvou pro takovou diletantskou blamáž nemůže být dle oficiálního obsahu ani to, že vše údajně pochází z péra. Konkrétně z péra Jardy Uhlíře, toho času s koulemi ve Svěráku a ve svěrací kazajce. Přesto si dovoluji tvrdit, že i podprůměrný penis kdejakého impotentního debila z ústavu, by byl schopen sesmolit duchaplnější texty a lecjaká hluchá pizda by na porouchaný xylofon vyloudila mnohem libozvučnější melodie. U takových disharmonických výtoků, přitom paradoxně o třech tónech, se může přiblble usmívat maximálně jen Vojtík Dick. Ale dosti averze, objektivita, to je oč zde běží. Přitom jsem mohl být ušetřen, zlí jazykové tvrdili, že se jedná o stupiditu nejvyššího levelu, jenže já blb jim nevěřil.Protože jsou přece zlí. Nevěřil jsem ani svému instinktu. Možná se vám zdá, že reaguji přehnaně a že jsem hysterický a melodramatický pošuk. Jenže… jenže třeba ta holubí píseň mi z hlavy jen tak nezmizí. To je zralé pro Štrasburg. O veselých multikulti odkazech, ve kterých se vlk nažere a mladá červená koza zůstane celá pro zeleného lesnického adjunkta Ahmeda, raději ani nepřemýšlet. Pokud by platilo jak na Nový rok, po celý rok, žádám eutanázii.(1.1.2016)

  • Dadel
    ****

    Po vynikajícím snímku Hon, zabývajícím se závažnými tématy jako rodičovská láska, pomsta a pedofilie, je zde další představitel progresivní dánské kinematografie, který by neměl uniknout vaší pozornosti. Jde tentokrát o lehčí žánr pohádky, aby ne, když Dánové mají v tomto letitou tradici v podobě Hanse Christiana Andersena. Narozdíl od jeho děl jde ale o film veselý, vhodný i pro malé děti, nejde tedy o typický skandinávský depresivní artfilm. Ale ani dospělí nepřijdou zkrátka - film obsahuje místy až postmoderní metahumor, relativizující film jako médium sui generis (promluvy vypravěče k obecenstvu) - vliv Larse von Triera je zde neoddiskutovatelný. Film obsahuje i mnoho písniček, které byly přeloženy do češtiny (film je naštěstí dabovaný!). Překlad je povedený a vtipný, bohužel je ale evidentní, že jde o překlad - kvůli charakteristickým rysům dánštiny je v písních příliš mnoho krátkých slabik a znějí spíš jako říkanky. Ještě poznámka na okraj: protože je v Dánsku početná muslimská menšina, bylo nutno tomuto faktu film přizpůsobit - mnoho ženských postav, včetně Karkulky a Marušky, nosí ve filmu hidžáb, a Karkulka je v souladu s právem šaríja zasnoubena již v útlém věku cca 10 let.(29.8.2014)

  • monolog
    odpad!

    Jak na to tak koukám, tak je dobře, že Svěrák po Koljovi nešel do Améru. Vždyť by nám tam ještě udělal ostudu. Lituju, že pojem trezorové filmy už se dneska nenosí. Měl bych ideálního adepta. Tohle bych čekal od některé nuly z českých televizních seriálů. Asi je rodina Svěráků k senilitě náchylnější víc, než zbytek populace. Jinak si posledních 15 let jejich tvorby neumím vysvětlit. Měli skončit Tmavomodrým světem, na vrcholu. Vratné lahve se sice ještě jakžtakž daly, ale tak nějak jsem to považoval za rozloučení s otcem a byl jsem ochoten jim hodně odpustit, jenže ono nic. Toto je naprostý nesmysl. Nudné, trapné, s Klusem a spoustou písní, které tam jsou zbytečné a jen ruší. Pokud budu moct, budu to držet i mimo dosah svých dětí, protože je nechci unudit k smrti v tak raném věku.(24.3.2016)

  • Wacoslav1
    **

    Mno tak zase až takovej sranec jak tu někteří píšou to není. Není to ani zdaleka tak kontroverzní jak by asi někteří chtěli aby to bylo. Je to prostě taková neškodná vocasovina na zabití štědrýho večera. Úvodní Šípková Růženka celkem v cajku hlavně díky Lábusovi a jeho čarodějnici obrostlý lišejníkem co doma mícha lektvary s příchutí života nebo smrti. Lábus si to evidentně užil a ten joke na konci se špatným výběrem lektvaru si zaslouží lajk. Červená karkulka pak zdaleka není nijak pedofilní je tam jedna nevinná narážka na konci a, že si myslivec nabrnkne 7 letou, že si ji pak vezme mě zase až jako takovej hardcore nepřijde. Akorát ten vlk co vypadá jak vetřelec je fakt strašnej. 12 měsíčků potom taky takovej průměr nic extra ani vyložená kravina. Určitě zaujal Bolek jako bratr leden. Takže sumárum 2* nebo 3*? No nakonec lepší 2* dost mi vadilo to věčný otravný zpívání navíc ty texty mi přišli hrozně infantilní a stupidní. Já vím, že je to pro děti a já tudíž asi nejsem cílovou skupinou, ale musím to hodnotit dnešní optikou a pohádkovej žánr už holt asi není pro mě.45%(24.12.2014)

  • Psema
    odpad!

    Zlo konečně vyhrálo. Zjevně se totiž převtělilo do Svěráka Juniora, který spolu se svým tatínkem upatlal čtveřici disfunkčních pohádek, v nichž se s ničím nebojuje, vše se řeší samo a kde hlavní trojice nemá ani opravdu negativní vlastnosti, které by se měla odnaučit. Ne, fakt netuším, co je tak špatného na zapomnětlivosti. A zjevně to neví ani film, neboť stačí, když se Klus jednou vrátí zpátky na statek a od té doby už si dává majzla. Tomu říkám dramatický oblouk. Piškula zas přijde k vlkovi a ten se přemůže sám. Fikční svět je navíc nekonzistentní, protože v Piškulově subsvětě zvířata mluví, ale nikde jinde ne. Ale co čekat od fikce, kde je normální házet pedofilní pohledy a rezervační cedulky na osmileté (!) holčičky. Největší nářez je ovšem Dyk, jemuž stačí třikrát někam přijít a už odchází s dívčinou, která si všechno opět vyřeší sama. Protože takhle svět funguje, děti. Stačí přijít a ono se vše udělá za vás. Hlavně si u toho nezapomeňte zpívat písničky s mimózními rýmy a hudebním podkladem, který má ke znělosti asi stejně daleko jako Svěrákův vlk k realisticky vypadající animatronice.(11.1.2015)

  • - Ve scéně, kdy Pepa (Vojtěch Dyk) stojí za jízdy na koni, byl herec pro tento kousek nahrazen dublérem. Ten má však zcela jiný účes a je znatelně menší než Vojtěch Dyk. (honx)

  • - Karkulka (Lucie Maria Štouračová) původně neměla dodat za myslivcem na rozloučenou slovo „čau“. Její představitelka to ale za ním najednou zvolala při natáčení scény, aniž by to bylo ve scénáři. Zdeňku Svěrákovi se to moc nelíbilo, ale nakonec to ve filmu tak zůstalo. (Pierre)

  • - Když otec (Oldřich Kaiser) a jeho kamarádi mlátí seno, rozbije Janův hrnek, tak je v záběru asi na 3 kusy. V dalším záběru, když už je hrnek slepený, vypadá, jako kdyby byl předtím rozbitý nejméně na 50 kousků. (RajauCz)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace