Reklama

Reklama

Tři bratři

Trailer 1
Pohádka / Rodinný / Hudební
Česko / Dánsko, 2014, 87 min

Režie:

Jan Svěrák

Scénář:

Zdeněk Svěrák

Hrají:

Tomáš Klus, Vojtěch Dyk, Zdeněk Piškula, Kateřina Kosová, Sabina Rojková, Gabriela Míčová, Oldřich Kaiser, Zuzana Norisová, Kamil Halbich, Zdeněk Svěrák (více)
(další profese)

Obsahy(1)

Tři bratři (Vojtěch Dyk, Tomáš Klus, Zdeněk Piškula) se vydávají do světa na zkušenou, aby si našli nevěsty a rodiče jim mohli předat hospodářství. Sourozenci při svém putování jako kouzlem vstupují do slavných pohádek, ve kterých je čeká mnoho nástrah, nečekaných příhod a možná také láska... Filmová pohádka Tři bratři nabízí spoustu dobrodružství, překvapivých situací, ale také laskavého humoru. Děj filmu, včetně známých a oblíbených písniček, které ve filmu zazní, pochází z pera Zdeňka Svěráka a Jaroslava Uhlíře. (Bioscop)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (1 358)

Radek99 

všechny recenze uživatele

Svěráci zvolili zajímavý koncept - Tři bratři jsou spíše pohádková opereta než klasická Svěrákovská pohádka se zpěvy (jako byla třeba Lotrando a Zubejda), což klade na diváka (nejen dětského) trochu větší nároky. Asi proto to relativně nízké hodnocení. Zdeněk Svěrák sepsal skvělé ,,libreto" a většinou vznikla opravdu povedená hudební čísla, klasikou zůstává juniorova fascinace lesem a filmařská práce s lesními zvířátky a jejich mláďaty (jak ji známe už z Kukyho), stejně jako hodně vtipných momentů a humorné ladění, třeba ta Mrazíkovská stylizace v poslední epizodě bratra Pepy s Maruškou z 12 měsíčků, což je zároveň výčet odrážející synkretickou podstatu Svěrákova scenáristického přístupu - a to je zároveň asi i jediná vážnější výtka, naroubovat do sebe rovnou čtyři známé pohádky plus nespočet dalších odkazů může leckomu připadat trochu jako mišmaš. Ale k žánru operety/muzikálu takovéhle odlehčené neoriginální náměty patří. Jestli právě panuje v Česku éra muzikálů, tak Svěrákovský tvůrčí tandem přispěl hned tím nejlepším dětským ,,muzikálem", jaký tady kdy vznikl. A přesto přese všechno je to prozatím Svěrákův nejslabší film... ()

ajuska 

všechny recenze uživatele

Různé jednotlivosti a nápady jsou super, ale bohužel je na filmu strašně znát, že je to spatlanina tří pohádek dohromady. Chybí tu klasická příběhová linka, podivně se přeskakuje od jednoho k druhému, divák vidí tři happyendy a když to pak opravdu skončí, tak má pocit, že to nějak není ono. V některých pasážích také působí trochu křečovitě neustálé zpívání, i když uznávám, že většina skladeb je náležitě chytlavá. Povedla se vizuální stránka a herecké obsazení. ()

Reklama

Vančura 

všechny recenze uživatele

Dlouho jsem se tomu filmu vyhýbal, protože mě od něj jednak odrazoval ten Klus, a jednak mě obecně pohádky moc nezajímají, obzvlášť ty moderní. Nakonec jsem se tomu ale - teď před Vánoci - rozhodl dát šanci, protože jsem si říkal, že Svěrák přece nemohl natočit něco vyloženě špatného - což byl poněkud bláhový předpoklad, protože jsem už asi zapomněl, jak moc mě minul jeho poslední film Po strništi bos, a kdybych se zamyslel ještě víc, dospěl bych pravděpodobně k tomu, že ani jeho starší věci nevnímám zcela nekriticky. To obsazení mi ale celkově moc nesedlo a nejde jen o Kluse, v tom filmu je celá řada dost nevalných hereckých výkonů, a navíc jsem nepochopil, proč hrál Lábus ženskou postavu (jediné vysvětlení, které mě napadlo, než jsem si zde přečetl, že to je odkaz na Mrazíka, bylo to, že v Simpsonových taky Lábus dabuje ženskou postavu). Taky mi trochu vadilo, že je z toho znát, na čem se při natáčení šetřilo, to spojovací vyprávění Svěráka seniora mi tam přišlo jak z Cimrmanových her a asi bych se bez toho obešel, a celkově mi ten koncept spojit 3 pohádky do jedné nepřijde moc invenční a právě nějaká větší filmařská invence je asi něco, co mi tam chybělo nejvíc - líbil se mi asi jen ten vlk, jinak mě to celé skoro nudou uspalo, a obávám se, že za pár týdnů už si nebudu pamatovat, že jsem to kdy viděl a o co tam vlastně šlo. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Jsem více ctitelkou tvorby Svěráka Zdeňka, nežli Jana, ale tady je to zřejmě poprvé, kdy jeho scénář zavrhuju. Takto si totiž představuju tvar, který měl syn otci hodit na hlavu, tak jak se to přihodilo během příprav Vratných lahví. Dále mi extrémně vadí casting, kdy i v každé jednozáběrové roli musíme mít nějaké ty populáry - příkladně sudičky v pohádce o Růžence představované Rottrovou, Bittovou a Černockou, stejně jako ty hlavní role jsou svěřené takovým celebritám Klusovského a Dykovského typu. V dalším plánu mě pak zabíjejí všechny ty Čvančarové a Míčové, kdy se nám ty herečky vůbec nesnaží hrát jinak, než ve svým dospěláckých projektech. Lábus už zřejmě dávno zapomněl, kterého je pohlaví a tak by se dalo pokračovat dále a dále... Ze širšího hlediska bych si sice dovedla představit takto rozehranou Šípkovou jako samostatnou muzikálovou pohádku a vlastně bych se s ní i potěšila, kdyby alespoň ten princ byl jiný. Způsob jakým je tu udělaná Červená Karkulka mě nechává klidnou v tom slova smyslu, že verze se Zdenou Kavkovou z roku 1920 tímto zůstává cele nepokořena. Mít tu na místo vlka Jerseyského ďábla z papundeklu fakt nepotřebuju. Navíc pohádka 12 měsíčků už svojí celovečerní podobu nedávno získala a i proto bych do toho triptychu volila jinou. Chtělo by to něco, co by více navazovalo a nebylo to spojené jen vyloženě náhodně. Těch normálních princezen či dívek (nikoli malých holčiček) máme k výběru dostatek, není tedy důvod kombinovat klasický mustr o zakleté krásce s dětskou Karkulkou a naprosto mimoňskou Maruškou, která si beztak svou pohádku odehrává sama a její příští manžel jde akorát zrovna okolo, když už je po všem. Nicméně interakce s diváky do cca osmi let funguje a to pro ospravedlnění existence takového tvaru - zdá se - postačuje. Otázkou zůstává proč identická Troškova láska k idealizovanému vesnickému baroku je v jeho filmech haněna, zatímco identicky aplikovaný nápad u Svěráka by pojednou kýčem být neměl? ()

Psema odpad!

všechny recenze uživatele

Zlo konečně vyhrálo. Zjevně se totiž převtělilo do Svěráka Juniora, který spolu se svým tatínkem upatlal čtveřici disfunkčních pohádek, v nichž se s ničím nebojuje, vše se řeší samo a kde hlavní trojice nemá ani opravdu negativní vlastnosti, které by se měla odnaučit. Ne, fakt netuším, co je tak špatného na zapomnětlivosti. A zjevně to neví ani film, neboť stačí, když se Klus jednou vrátí zpátky na statek a od té doby už si dává majzla. Tomu říkám dramatický oblouk. Piškula zas přijde k vlkovi a ten se přemůže sám. Fikční svět je navíc nekonzistentní, protože v Piškulově subsvětě zvířata mluví, ale nikde jinde ne. Ale co čekat od fikce, kde je normální házet pedofilní pohledy a rezervační cedulky na osmileté (!) holčičky. Největší nářez je ovšem Dyk, jemuž stačí třikrát někam přijít a už odchází s dívčinou, která si všechno opět vyřeší sama. Protože takhle svět funguje, děti. Stačí přijít a ono se vše udělá za vás. Hlavně si u toho nezapomeňte zpívat písničky s mimózními rýmy a hudebním podkladem, který má ke znělosti asi stejně daleko jako Svěrákův vlk k realisticky vypadající animatronice. ()

Galerie (58)

Zajímavosti (36)

  • Když otec (Oldřich Kaiser) a jeho kamarádi mlátí seno, rozbije Janův hrnek, tak je v záběru asi na 3 kusy. V dalším záběru, když už je hrnek slepený, vypadá, jako kdyby byl předtím rozbitý nejméně na 50 kousků. (ČSFD)
  • Pohádkový zámek je ve skutečnosti zámek v Hluboké nad Vltavou u Českých Budějovic. Filmaři pro natáčení využili speciálních efektů a zámek v Hluboké nad Vltavou umístili na horu Říp, která se nachází o 200 kilometrů na sever od Českých Budějovic. (MTHRFCKR)
  • Rozpočet filmu se vyšplhal na 42 milionů Kč. Na financování výroby se podíleli koproducenti Biograf Jan Svěrák, Novinski a dánský Phoenix Film. Z pozice partnera Tři bratry podpořilo Barrandov Studio, které z výpravných kostýmů a rekvizit pořádá k premiéře filmu výstavu. Film také částečně vznikl v barrandovských ateliérech. Snímek byl podpořen ze Státního fondu kinematografie formou dotace a filmových pobídek. (Zdroj: Bioscop)

Související novinky

Duhová kulička 2015

Duhová kulička 2015

29.04.2015

Lidi dostanete do kina dvěma způsoby: buď natočíte skvělý film, nebo začnete dělat dobrý marketing. Na ZLÍN FILM FESTIVAL se už třináctým rokem valí Duhová kulička – dvoudenní konference ze světa… (více)

22. Český lev - výsledky

22. Český lev - výsledky

22.02.2015

22. ročník cen Český lev má za sebou vyhlášení vítězů. Za favorita bylo považováno Fair Play Andrey Sedláčkové, jež šlo do boje s patnácti nominacemi, nakonec ale neproměnilo ani jednu a získalo… (více)

22. Český lev a Cena filmových fanoušků

22. Český lev a Cena filmových fanoušků

14.01.2015

Česká filmová a televizní akademie vyhlásila nominace na 22. ročník výročních cen Český lev. Vybírala z 32 celovečerních hraných filmů a 23 dokumentů, uvedených do distribuce v roce 2014. Nejvíce… (více)

Best Film Fest 2014

Best Film Fest 2014

09.12.2014

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a Mat pořádá od 11. do 17. prosince tohoto roku Best Film Fest, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů druhé… (více)

Reklama

Reklama