poster

Tři bratři

  • Slovensko

    Traja bratia

Pohádka / Rodinný / Hudební

Česko / Dánsko, 2014, 87 min

Režie:

Jan Svěrák

Scénář:

Zdeněk Svěrák

Hrají:

Tomáš Klus, Vojtěch Dyk, Zdeněk Piškula, Kateřina Kosová, Sabina Rojková, Gabriela Míčová, Oldřich Kaiser, Zuzana Norisová, Kamil Halbich, Zdeněk Svěrák, Jan Holík, David Matásek, Lucie Maria Štouračová, Petr Reidinger, Jitka Čvančarová, Jitka Smutná, Miroslav Táborský, Ivana Chýlková, Alena Doláková, Jiří Lábus, Marie Rottrová, Iva Bittová, Petra Černocká, Bolek Polívka, Jan Španbauer, Marián Geišberg, Miroslav Vladyka, Miroslav Hanuš, Oldřich Vlach, Bohumír Starý, Karel Beseda, Stanislav Mitev Dončev, Václav Helšus, Pavel Štoll, Jaromír Hlaváč, Veronika Kubařová, Marika Procházková, Jitka Sedláčková, Dana Marková, Veronika Janů, Anna Beránková, Pavel Liška, František Segrado, Petr Brukner, Tomáš Racek, Roman Strach, Bořivoj Penc, Ivan G'Vera, Marek Šimon, Ondřej Svěrák, Václav Vašák, Veronika Janků, David Havlena, Pavlína Macháčková, Daniel Tůma, Josefína Gerny, Klára Štrauberová, Radek Kašpar, Anna Cacáková, Adam Seidl, Anna Čtvrtníčková, Tomáš Ulrych, Jakub Čihák, Nina Horáková, Adam Drábek, Jakub Červinka, Pavel Šimáček, Jakub Burýšek, Jan Sladký, Martin Flegr, Ludmila Pěničková, Marek Hablovič, Radim Mácha, Zuzana Nováková, Štěpán Růžička, Václav Diviš, Emília Přikrylová, Iva Holubová, František Vyskočil, Jiří Šimek, Michaela Pecháčková, Daniela Štíchová, Viktor Dvořák, Eliška Beňová, Michael Čech, Ivan Martinka, Jaroslav Uhlíř, Jiří Ployhar ml.

Producenti:

Jan Svěrák

Střih:

Alois Fišárek

Scénografie:

Jan Vlasák

Kostýmy:

Simona Rybáková
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Hrabka
    ***

    Splácanina tří pohádek s podivnou propojeností, která místy docela dobře pobaví, ale některé momenty jsou tak stupidní, že i ty děti nad tím musí kroutit hlavou. První pohádka celkem fajn, ale takhle rychle odvyprávět to prostě nejde. Třetí naopak hrozně zdlouhavá, ale to bylo spíš nezajímavostí pohádky, neustálým zpěvem a tím, že už jsem prostě doufal v konec a on stále nepřicházel a nepřicházel. Druhá pohádka byla zase naprostá šílenost, ale aspoň docela zábavná. V celkovém pohledu se mi to moc nelíbilo, prostě takovýmto způsobem naňahňat tři pohádky do jedné asi nebyl dobrý nápad. I když podle některých ohlasů zřejmě byl, nechápu... 55%(3.9.2014)

  • Psema
    odpad!

    Zlo konečně vyhrálo. Zjevně se totiž převtělilo do Svěráka Juniora, který spolu se svým tatínkem upatlal čtveřici disfunkčních pohádek, v nichž se s ničím nebojuje, vše se řeší samo a kde hlavní trojice nemá ani opravdu negativní vlastnosti, které by se měla odnaučit. Ne, fakt netuším, co je tak špatného na zapomnětlivosti. A zjevně to neví ani film, neboť stačí, když se Klus jednou vrátí zpátky na statek a od té doby už si dává majzla. Tomu říkám dramatický oblouk. Piškula zas přijde k vlkovi a ten se přemůže sám. Fikční svět je navíc nekonzistentní, protože v Piškulově subsvětě zvířata mluví, ale nikde jinde ne. Ale co čekat od fikce, kde je normální házet pedofilní pohledy a rezervační cedulky na osmileté (!) holčičky. Největší nářez je ovšem Dyk, jemuž stačí třikrát někam přijít a už odchází s dívčinou, která si všechno opět vyřeší sama. Protože takhle svět funguje, děti. Stačí přijít a ono se vše udělá za vás. Hlavně si u toho nezapomeňte zpívat písničky s mimózními rýmy a hudebním podkladem, který má ke znělosti asi stejně daleko jako Svěrákův vlk k realisticky vypadající animatronice.(11.1.2015)

  • akisha
    ***

    Tři těžce alibistické hvězdičky, z nichž velká část putuje hudbě, a to vlastně zpívání v pohádkách nesnáším. Další hvězda je za poslední povídku bratra Dyka, která mi přišla nejpovedenější a dokonce měla i dobrou zimní atmosféru - obzvlášť ta část s měsíčky kolem ohně, navíc Rojková a Dyk byli bezkonkurenčně nejlepší pár (konkurence ovšem věru nebyla velká, Piškula sice herecky obstál, ale jeho love story s dítkem předškolního věku byla hodně over the top, pak Kluse nijak zvlášť neprožívám a jeho příběh byl pěkně nudnej). A třetí část honoráře je výborným vedlejším rolím - Lábuse, Kaisera, Polívky, Chýlkové a Matáska s Norrisovou. Fakt jsem nepochopila, co si o tomhle díle mysleli sami tvůrci. Vážně jim to přišlo dobré? Pro mě zklamání, ale to fakt nepřicházím dle zdejšího hodnocení s ničím novým. Jo, a vlk byl super, ale absolutně se do toho guláše nehodil a jen to o to víc zgulášoval.(24.12.2016)

  • Tosim
    ****

    V žánru české filmové pohádky se toho už mnoho vymyslet nedá, není nad to přiznat to a hrát s divákem již od začátku fér hru, i když ta, čili pospojování tří příběhů, ke největším záporem. Tímhle způsobem se ale dá pohrávat si s klišé a v druhém plánu s těmi z filmového prostředí (jen chvíli Veronika Kubařová hrála pradlenu a už jsem si myslel, že to bude Dykova milá). Dobré převažuje - roztomilost Svěráka staršího, vytříbené výtvarné oko Svěráka mladšího, hudba a skutečně dramatické a napínavé momenty v dějových zákrutách jednotlivých oper. 70%.(20.8.2014)

  • hammer_head
    ****

    Nejdřív začnu zápory, ať máme to horší za sebou. Ze třech bratrů mi nejméně sedl Zdenda Piškula, jehož část příběhu mi přišla docela úchylná a krapet přetažená za vlasy (především věkový rozdíl s Karkulkou). Dalším problémem byla hudba: na můj vkus to bylo celé moc přezpívané a kdákalo se i tam, kde mohli být obyčejné dialogy. Použité písničky nebyly nijak špatné, ale přece jen jsem od Uhlíře čekal víc. Tím bych negativní stránku pohádky uzavřel. Co se týče předností, kterou pohádka vyčnívá mezi dnešními kolegy, je především výprava a krásné lokace. Zkrátka je příjemné vidět dnes natočenou pohádku, kde je skutečný hrad, či nějaká chalupa namísto dnes používaných kýčovitých kulis. S hereckým obsazením, jsem byl vcelku spokojen, až na toho Piškulu. Vcelku příjemné překvapení.(6.2.2015)

  • - Vlk měl být původně celý v 3D, ale to by stálo skoro stejně jako celá pohádka, proto má vlk jen 3D oči. (chleba24)

  • - Karkulka (Lucie Maria Šťouračová) říká vlkovi, že babička bydlí v chaloupce pod velkým smrkem, ale u chaloupky jsou pouze samé modříny. (mavin)

  • - Předobrazem pro námět filmu byla čtveřice zhudebněných pohádek "Minioperky" dvojice Svěrák - Uhlíř, která původně vznikla pro jejich pořad Hodina zpěvu (od r. 1988). Nakonec byly vybrány tři pohádky "Šípková Růženka", "Červená karkulka" a "Dvanáct měsíčků", které měly společné, že v nich vystupují muži - záchranáři. Nedostalo se na čtvrtou pohádku "O Budulínkovy". (Olík)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace