poster

Tři bratři

  • Slovensko

    Traja bratia

Pohádka / Rodinný / Hudební

Česko / Dánsko, 2014, 87 min

Režie:

Jan Svěrák

Scénář:

Zdeněk Svěrák

Hrají:

Tomáš Klus, Vojtěch Dyk, Zdeněk Piškula, Kateřina Kosová, Sabina Rojková, Gabriela Míčová, Oldřich Kaiser, Zuzana Norisová, Kamil Halbich, Zdeněk Svěrák, Jan Holík, David Matásek, Lucie Maria Štouračová, Petr Reidinger, Jitka Čvančarová, Jitka Smutná, Miroslav Táborský, Ivana Chýlková, Alena Doláková, Jiří Lábus, Marie Rottrová, Iva Bittová, Petra Černocká, Boleslav Polívka, Jan Španbauer, Marián Geišberg, Miroslav Vladyka, Miroslav Hanuš, Oldřich Vlach, Bohumír Starý, Karel Beseda, Stanislav Mitev Dončev, Václav Helšus, Pavel Štoll, Jaromír Hlaváč, Veronika Kubařová, Marika Procházková, Jitka Sedláčková, Dana Marková, Veronika Janů, Anna Beránková, Pavel Liška, František Segrado, Petr Brukner, Tomáš Racek, Roman Strach, Bořivoj Penc, Ivan G'Vera, Marek Šimon, Ondřej Svěrák, Václav Vašák, Veronika Janků, David Havlena, Pavlína Macháčková, Daniel Tůma, Josefína Gerny, Klára Štrauberová, Radek Kašpar, Anna Cacáková, Adam Seidl, Anna Čtvrtníčková, Tomáš Ulrych, Jakub Čihák, Nina Horáková, Adam Drábek, Jakub Červinka, Pavel Šimáček, Jakub Burýšek, Jan Sladký, Martin Flegr, Ludmila Pěničková, Marek Hablovič, Radim Mácha, Zuzana Nováková, Štěpán Růžička, Václav Diviš, Emília Přikrylová, Iva Holubová, František Vyskočil, Jiří Šimek, Michaela Pecháčková, Daniela Štíchová, Viktor Dvořák, Eliška Beňová, Michael Čech, Ivan Martinka, Jaroslav Uhlíř, Jiří Ployhar ml.
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Tosim
    ****

    V žánru české filmové pohádky se toho už mnoho vymyslet nedá, není nad to přiznat to a hrát s divákem již od začátku fér hru, i když ta, čili pospojování tří příběhů, ke největším záporem. Tímhle způsobem se ale dá pohrávat si s klišé a v druhém plánu s těmi z filmového prostředí (jen chvíli Veronika Kubařová hrála pradlenu a už jsem si myslel, že to bude Dykova milá). Dobré převažuje - roztomilost Svěráka staršího, vytříbené výtvarné oko Svěráka mladšího, hudba a skutečně dramatické a napínavé momenty v dějových zákrutách jednotlivých oper. 70%.(20.8.2014)

  • Jara.Cimrman.jr
    ***

    "Děti, kdo by nechal vlka naživu? No, moc vás není." Žili byli tři bratři - Zapomnětlivý Jan, Nerozhodný Matěj a Splašený Pepa. Ani jednomu z nich by otec hospodářství nesvěřil a tak vyrazili do světa, ve kterém našli Šípkovou Marušku, Červenou Růženku a Dvanáctiměsíčkovou Karkulku. Nebo tak nějak. Ono je to vlastně jedno, protože tohle je hrozně přeplácaná hovadina, kterou stojí za to vidět pouze kvůli výtečným vedlejším figurám - otci, Ježidědkovi a hlasovacímu Vypravěči.(27.12.2015)

  • Kothy
    ****

    Jako nevím, možná že tahle pohádka nesedla každému, ale já se skvěle bavil. Třeba na každý má rád ten cimrmanovský humor, kterého je díky Svěrákově scénáři plný film. Výběr herců taky není špatný. V podstatě jsou to skombinované tři pohádky: Šípková Růženka, Červená Karkulka a 12 měsíčků. Do každé z nich vstoupí jeden z bratrů a zakončí to nalezením budoucí nevěsty. I když pojetí některé z pohádek je trochu netradiční. Hodně se tam zpívá a rýmuje, což mě místy dost bavilo. I ty jejich nevěsty byly pěkné. :) Až teda na příběh nejmladšího z bratrů. Tam to trochu hraničí s pedofilií, ale co už. Jinak je to udělané celkem originálně a hraje tam hodně známých herců. "Spletl jsem si číslo popisné" :D(25.12.2015)

  • nash.
    **

    Po repríze, kterou jsem chtěl dát firmě Svěrák & syn ještě jednu šanci, nakonec ještě o hvězdu méně. Bylo to sice plné milých svěrákovských detailů, bohužel se podobně jako ty borůvky rozsypaly a poztrácely v podivném vyumělkovaném slepenci, který se motá odnikud nikam, nedrží pohromadě příhem, stylem, ani ničím jiným, a ještě se neustále zadrhává v rozběhu otravnými popěvky, které už po dvaceti minutách začnou být skoro nesnesitelné. To celé korunováno ujetou verzí Červené karkulky s pedofilním myslivcem a amatérsky zdrátovaným vlkem, který jako by vypadl z nějakého špatného vtipu o zmutovaných krysách. Nepřehlédl jsem odkazy, narážky, ani místy nápaditou hru s filmovými a žánrovými klišé, neunikl mi ani jistý cimrmanovský duch, ale ani to nepomohlo. Dvacet let po geniálním Lotrandovi jsou Bratři hořké zklamání, a to i přesto, že podruhé jsem už věděl, že nejde o tradiční pohádku a snažil se v netradičním přístupu hledat nějaká ta pozitiva.(23.3.2016)

  • Gemini
    ***

    Řekl bych to asi takhle - od Lotranda A Zubejdy je to skoro dvacet let, a nikdo jaksi nemládne, ale... panu Svěrákovi staršímu se jaksi nestávaly "věci" jako nesrozumitelně drmolené texty "aby to nějak vyšlo a bylo to vtipné", ani že by některá z postav zpívala "říkají mi čééérvená, že jsem takhle zbárvenááá", aby nám bylo po chvíli jaksi mimochodem objasněno, že to bude trochu jinak, a sice tak, že se slečna jmenuje po rodičích příjmením Červená. Nemluvě o pedofilním (i na hebefilii je Karkulka moc malá) nádechu celé prostřední části, kterou autorské duo Svěrák-Uhlíř vytěžuje dokonale svoji snad dvacet let starou minioperku (každý potřebuje na stará kolena ještě nějaký ten groš zarobiť, že...). Prostřední pasáži naštěstí vévodí co do odpudivosti/hrůzostrašnosti/směšnosti skvěle vyvážený Vlk (mimochodem skoro žádná animatronika ani CGI;)), který je ale zas na druhou stranu srážený kýčovitými počítačově doanimovávanými voštomilými lesními žvížátky. A to jsou všechno jen jednotlivosti, kterých ve Třech Bratrech není málo. Horší je, že tu je problém i... řekněme koncepční. Nepochopil jsem narativní záměr ohledně "vyléčení" "špatných vlastností" jednotlivých bratrů, nebo spíš to, jak dokonale se autorům podařilo zbavit tento hlavní hybný moment celé pohádky jakékoliv zajímavosti. Prostě se to vždycky tak jako mimochodem stane - a pan Svěrák starší nám to coby vypravěč okomentuje, kdybychom to náhodou nepostřehli. A i když se s manželkou vždy hádáme, zda třeba bratr Dyk skutečně projevil nějakou odměny hodnou charakterovou progresi, nebo to byla nedotažená scénáristická haluz, je neoddiskutovatelné, že v ohledu děje tenhle příliš krátký a zdrcnutý slepenec nevyšel. "Bohužel" jsou tu ale ještě nesporně dobře trefené herecké výkony, humor situační (i s trochou satiry) i slovní, a vpravdě monumentální hudební kulisa. I když ozvláštnění irskými motivy mi tedy přišlo poněkud mimo, a frekvence výskytu nesrozumitelných pasáží ve zpívaných promluvách jednotlivých postav (což se někdy zvrhne v písničku, někdy ne) je opravdu neodpustitelně velká. Ale co naplat, nemůžu se donutit to celé zatratit a podrobit nemilosrdné ideologické kritice, protože nejde nemít na paměti, že je to hlavně pohádkový muzikál pro děti. Ale mám vážné pochybnosti o tom, že si i jako takový zaslouží v globálním srovnání červený statut. Proto 60%. No dobře, možná taky proto, že tu Karkulčinu písničku vždycky nemůžu půl dne dostat z hlavy:)(30.6.2015)

  • - Během natáčení bylo vydáno 12 850 porcí obědů. (MTHRFCKR)

  • - Pro efekt zarostlého zámku růžemi filmaři použili přes 3 000 metrů drátů, které představovaly šlahouny růží. (MTHRFCKR)

  • - Karkulka (Lucie Maria Štouračová) původně neměla dodat za myslivcem na rozloučenou slovo „čau“. Její představitelka to ale za ním najednou zvolala při natáčení scény, aniž by to bylo ve scénáři. Zdeňku Svěrákovi se to moc nelíbilo, ale nakonec to ve filmu tak zůstalo. (Pierre)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace