poster

Neon Demon

  • Francie

    The Neon Demon

  • Dánsko

    The Neon Demon

  • USA

    The Neon Demon

  • Slovensko

    Neon Demon

  • Velká Británie

    The Neon Demon

  • Austrálie

    The Neon Demon

  • Nový Zéland

    The Neon Demon

Psychologický / Mysteriózní / Horor / Thriller

Francie / Dánsko / USA, 2016, 118 min

Komentáře uživatelů k filmu (284)

  • POMO
    **

    ”Beauty isn't everything. It's the only thing.” Krásne úvodné a záverečné titulky. A nielen vďaka Martinezovi, ktorý sa profiluje do skladateľskej ligy budúcnosti. Tým ale nadšenie končí. Bude škoda, ak sa na Refnove filmy prestaneme tešiť a budeme na ne iba zvedaví. Akoby sa toho snažil docieliť, zabúdajúc, že najväčší úspech mu (nielen v Cannes) priniesol príbeh so srdcom (Drive), vyzdvihnutý osobitou réžiou. A nie iba réžiou samotnou. The Neon Demon je jednoduchý film s jasnou myšlienkou. Nie je žiadnou hádankou k vzrušujúcej intelektuálnej diskusii, akou Only God Forgives ako tak bol. A pri tejto priehladnosti a neprekvapivosti nahrádza možnosť precítenia príbehu čisto obrazovým rozprávaním, vizuálnym atraktívnom. A necháva diváka chladného a nedotknutého. Vidieť ho ale asi musíte, minimálne pre to uslintané bozkávanie mŕtvoly, ktoré sme v áčkovej produkcii ešte nemali. [Cannes](20.5.2016)

  • verbal
    odpad!

    Tento film se mi velmi nelíbil. Přisuzuji to celé řadě naprosto objektivních příčin, které si teď dovolím taxativně vymezit. Nestudoval jsem filmovou teorii ani FFUK, pánské konečníky neshledávám přitažlivými, nečtu Kierkegaarda, nemám nadváhu, tvář zbrázděnou akné a nemastí se mi vlasy, ani netvoří lupy, ženy se mi nikdy nevysmívaly a nepohrdaly mnou, nesmrdím, nebydlím s maminkou a taky už hezky dlouho nefetuju. Proto, když vidím hovno, řeknu „To je ale hnusné hovno!“, a nikoliv „Právě jsem byl intelektuálně konkverován ultimativní, dekadentně hypnotickou kompozicí profundálně metaforické gastroenterální kvintesence, má exaltace graduje k infinitě a erektilně laská mou exkluzivní percepci estetiky esoterična.“ Egoistický homonudil a houbičkový artista je na vrcholu své patotvorby, už evidentně neví kundy kam, a tak uplácal dvě hodiny pózování a aranžování mimořádně slizkých pičí do vybarvičkovaných kompozic, prokládaných technem. Avšak má to opět samozřejmě nekonečnou hloubku a přesně dvě minuty šokantně deliriálních metafor! Jedna tupá kunda má totiž náhle doma pumu (Ne, Gilmůre, asi jen utekla ze zoo a vlezla ji tam oknem, už to nehul!), a tak vykouří Neovi v metrixu žabikucha, druhá vylíže mrtvou lesbu, třetí dostane v dyzajnovém obýváku krámy a zasviní si podlahu a čtvrtá spáchá nůžkama harakiri, což děsně ladí s květinkovaným kanapem. Takže hurá do sofistikovaných polemik, co si to ten kokot zase píchnul za matroš! Jen by mě docela zajímalo, jestli si na tento nesporný absolutní horor Windigo samo rozbilo prasátko, nebo se fuckt našel nějaký pičus, který to veledílo naprosto nevratně cvaknul jen proto, aby si těch pár bledých psychotických umaštěnců mohlo vyhonit.(16.9.2016)

  • Lima
    ****

    Nemainstreamový, obrazově podmanivý, hypnoticky vtahující zážitek pro ty, kteří dokáží ocenit mimořádné vizuální cítění Nicolase Windinga Refna. Jenže také je tu Refn explicitně provokující, úplně zbytečně a bez několika scén (sex v márnici, blití oka) bych se fakt klidně obešel. Takže když sečtu pro a proti, Refn nakonec uhrál remízu, ale má kluk jeden talentovanej na víc, mnohem na víc. Takhle nějak by asi točil Jaromil Jireš, když zrovna tvořil ´Valerii a týden divů´, byl by přitom tak trochu zvrhlík a jel by permanentně na drogách :o)(6.10.2016)

  • J*A*S*M
    ***

    Refn je jedním z režisérů, u nichž si dlouhodobě přeju, aby natočili horor, takže při ohlášení Neonového démona se mi tak trochu splnil jeden z diváckých kinematografických snů a očekávání byla na maximu. Po ohlasech z premiéry v Cannes jsem pořád věřil, že mě snímek spíše pohltí a zaujme, než abych skončil na té druhé, zhnusené až otrávené straně barikády zklamaných diváků. Ale ono to dopadlo snad ještě hůř - prostě jen ... meh. Nuda. Nic to ve mně nevyvovolalo, ani náznak pozitivní, ani negativní emoce. Audiovizuálně celkem hezká prázdnota.(12.9.2016)

  • Malarkey
    **

    Po shlédnutí tohoto filmu mám skoro pocit, jak kdyby se Nicolas Winding Refn utápěl ve svých vlastních filmařských utopiích. Chápu třeba to, že Neon Demon má jasnou myšlenku v oblasti modelingu. Nechápu ale celý ten umělecký patos, se kterým se k ní snaží dopátrat. Jako jasně, celá řada scén je dost zajímavých a na oko hodně libivých, ale jako celek mi to přijde jenom jako souběh různých scén, které spíš nedávají smysl, než že ten smysl dávají. Režisér má jediné štěstí, že dobře volí hudbu s obrazem. U Drive jsem mu to sežral, tady už mám co dělat.(22.11.2016)

  • Djkoma
    ***

    Přestože Nicolas Winding Refn okatě plýtvá svým talentem a ani si neuvědomuje, že svou vyšperkovanou a stylizaci extémní satyrou krásyy/modelingu trochu podkopává svoje vlastní nohy (vždyť on svým stylem v podstatě je "modelka" mezi režiséry). Jeho trojúhelníky, důraz na zrcadla, odrazy, barvy, světla, ... je to velice krásné, hudebně skvěle doplněné a Nicolas ví, co chce ukázat (modelky a maskérka). Každý už doufám ví, že krása a nevinnost jsou dvě naprosto rozdílné věci a touha udržet se na vrcholu (nebo se ho dotknout) může být velkou zhoubou pro každého. Stejně v celém tohle průmyslu, ať módním nebo filmovém, je to jen o tom čerstvém mase.(1.1.2017)

  • T2
    **

    Rozpočet $7miliónovTržby USA $1,333,124Tržby Celosvetovo $3,342,000▐ vizuálne opäť úchvatný ale dejovo do prázdna /40%/(8.11.2016)

  • gouryella
    **

    Přes vcelku slibný začátek se film v druhé polovině přeměnil na totální slátaninu,která směřuje...... někam do pryč(27.9.2016)

  • Marigold
    *

    Pubertální provokace. Ukázat hloubku povrchu dokázal Refn už tak, že podobný vyprázdněný patvar plný tupých scenáristických klišé člověka těžko vyvede z rovnováhy. Navíc NRW tentokrát režíruje bídně. Prkenné dialogy, klipové sekvence, které takhle zvládne každý jen trochu talentovaný reklamní režisér, o veškerou dynamiku se stará skvělá Elle a elektro-arpeggia Cliffa Martineze. Čekal jsem hypnózu, tohle je sedativum. [Cannes 2016](20.5.2016)

  • Radek99
    **

    Vyprázdněná manýra.(8.9.2016)

  • novoten
    *

    Rozmazlená umíněnost o dvou hodinách a dvou zvratech. Lacině provokující, velkolepě ohlašující něco, co nikdy nepřijde, a hlavně - úplně zbytečná. Na kvalitativní přiblížení se k Lynchovým nepochopitelným podívaným je totiž příliš plytká a do sebe zahleděná. Chápu, že všechny barvy, minuty beze slov a odpuzující scény v sobě mají metafory, o kterých se Refn moc rád baví, ale v jádru jsou všechny tak protivně triviální, že se o chytrý nebo rafinovaný efekt nezvládnou ani otřít. Na další dánsko-hollywoodskou hypnózu jsem se těšil, protože Drive miluju a s Jen Bůh odpouští jsem se minul relativně těsně. Jenže pohledy hlavní postavy do prázdna tu nefungují, protože nemají z jakého příběhového podhoubí čerpat a vedlejší potvory jsou v tomto případě spíše scenáristickými patvary. Nicolas právě skončil i u těch trpělivějších z nás.(25.9.2016)

  • Viktooorka
    *

    Tvorbu pana režiséra asi nikdy neocením. Bronson, Barbar, Drive jsou pro mě zvláštní snímky, které nedokáži pochopit a vše zachraňují vždy jen herci. Filmem Neon Demon mi to pan režisér jenom potvrdil a jeho tvorbě se už raději obloukem vyhnu. Chápu, že mnohé lidi tento vizuální a hudební koncert o zákulisí modelingu pohltí. U mě se to bohužel nestalo. První polovina filmu byla zajímavá, i když mě pomaličku začínala nudit. To, co následovalo poté, nemám slov. Od první přehlídky do konce, mi povadla čelist. Chvílemi jsem si myslela, že jsem si asi dala něco do kávy, protože přeci tohle nemohl někdo normální napsat, nebo dokonce zahrát? Asi už stárnu, ale věřím, že šokovat se dá i lépe a že se určitě dá všechny démony vyobrazit jinak. Ale Refn nechce být jako ostatní, chce být jiný, a buď na jeho hru přistoupíš, nebo ne. Většinou jsem tolerantní divák, ale na tomhle filmu nedokáži ocenit mnoho, ač jsou momenty, které si zaslouží vyzdvihnout. Hudba je sice fajn, ze začátku. Stále se opakující motiv mě začínal rychle štvát (a přitom je skvělý). Některé scény (focení slunce, motel, přehlídka atd.) vizuálně dokonalé, ale strašně dlouhé až otravné. Elle Fanning si u mě změnila status z „nemastné neslané“ na „začínající slibnou herečku“. Ale i přes všechno toto je Neon Demon film, který je chladný, nevyvolává ve mně absolutně žádné emoce, kupodivu ani znechucení. Spojení vizuálu, hudby a šoku se u mě nepodařilo, protože přeci jen od filmu čekám trochu více, třeba alespoň úvod, tak abych alespoň trochu soucítila s hlavní hrdinkou, nebo nějaký děj, o který se na začátku režisér snažil, ale přerostlo to jen do několika slepených videoklipů. Uznávám, že svět modelingu jde mimo mě, ale nějak se nedokáži stotožnit s faktem, že je takhle chladný. Proto jsem ráda, že jsem stará, hnusná a tlustá! Sbohem Nicolasi Winding Refne.(12.5.2018)

  • Slasher
    ***

    Filmařská orgie nad nepřejícností, závistí, prchavostí, prázdnotou, prokletím a vůbec hnusem co je spojený s krásou. Refn zůstává věrný svému vyzrálému hypnostylu, jen se bohužel po vězení, Valhalle a nočních ulicích LA, což mi všechno sedlo, Bangkok nikoli, opřel do světa modelek což je mi taky cizí. Ten film vlastně znásilňuje "krásu" jako průmysl, celý to povrchní pojetí, připomná to starý artový euro-horory a je to celkem silně abstraktní, posedlý samo sebou, soundtrack opět klíčem. Mno, NWR je prostě výjimečný tvůrce, ale poslední dva filmy se míjíme. "And so I said I want to make a movie about the insanity of beauty."(26.1.2017)

  • pan Hnědý
    ****

    Hypnotický, extatický, neonový Refn tvořící vizuální estetiku - tak vtahující, tak prozářenou, pomalu plynoucí, snově vyváženou, barevnou kompozicí abstraktní. Hudebně geniálně sugestivní, temný, až pod kůži pronikavý - v žilách kolující [Cliff Martinez, Julian Winding]. Atmosferově nadpozemský s pod-tónem démonicky elektrizující. Dějově stylisticky kontroverzní, okrajový. it's beautiful. [Film Europe, Bratislava 2016](5.10.2016)

  • EvilPhoEniX
    ***

    Hlavní hrdinka se přestěhuje do Los Angels,aby nastartovala modelingovou kariéru a vzhledem k tomu, že jsou všichni ohromeni její natural beauty, její kariéra roste enormní rychlostí, což některé konkurentky nemohou nadále snášet. Film má pomalejší tempo, příliš se v něm ani nemluví, jsou zde velmi dlouhé záběry, ale za to fantastická kamera a audiovizuální zážitek. Horor možná tak posledních 15 minut, zbytek je spíše hypnotická a audiovizuální Drama, ale má to leccos do sebe. PS: hlavní hrdinka se mi nepáčila. 60%(6.9.2016)

  • H34D
    ***

    Mějte se na pozoru, na podivnosti pana Refna musíte být patřičně naladěni. Neonový Démon může fungovat pouze pokud se poddáte atmosféře plné fialových barev a duševní prázdnoty. Ztracená dívka v novém městě těžko nalézá svůj smysl života, avšak jejím naplněním je krása, úspěch a povrchnost. A je to právě i povrchnost, která dokáže konzumovat, až z člověka nezbyde nic než jen ošklivě zmalovaná skořápka... 6/10(18.9.2016)

  • Marceloo
    ***

    Mladé dievča si prichádza splniť svoj sen o modelingovej kariére do Los Angeles. Samozrejme začína u amatérov, ale svojím šarmom a výzorom zaujme každého, kto sa na ňu pozrie. Jej krása však nemusí byť len výhodou. - The Neon Demon bol velmi očakávaným a hrubo propagovaným hororom v roku 2016. Mňa však témou velmi nezaujal, keďže som človek, ktorý by najradšej nosil tepláky 24/7. Technickému spracovaniu sa toho nedá vela vytknúť. Perfektná hudba s pôsobivým soundtrackom, schopná kamera a parádna práca so svetlom, make upom a neónovými svetlami sú asi najpôsobivejšou zložkou tohto diela. Trochu zaostávajú herecké výkony a mne osobne vôbec nesedel výber hlavnej herečky. Celé je to zamerané na ňu a človek sa o nej takmer nič nedozvie a to nie je jediným problémom v scenári. V móde sa vôbec nevyznám, ale kostýmy mi prišli zaujímavé, takže ako nestranný človek v tejto oblasti prácu kostymérov chválim. Tvorcovia zrejme nevedeli, či sa majú ubrať priamou cestou k divákom hororu alebo si nechať otvorené zadné dvierka pre miernejšie cielové skupiny, takže ako fanúšik hororu som sklamaný, pretože to mohla byť technicky perfektne spracovaná jazda, ktorú si po tom dlhom čakaní a zatracovaní tohto žánru všetci zaslúžime. Velkou škodou je to, že rating R tu je kvôli iným veciam ako poriadnemu gore. + herec z Knock Knock + herečka z The Curse of Downers Grove a Pride and Prejudice and Zombies + herec z Ratter + herec z Wrong Turn(30.8.2016)

  • choze
    *

    AMER, BERBERIAN SOUND STUDIO, HIGH-RISE, NEON DEMON... to všechno jsou filmy režisérů, kteří by podle mě měli točit videoklipy, ale rozhodně ne celovečerní filmy. Protože jakkoli jsou jejich filmy audiovizuálně úchvatné, stylové a atmosférické, tak jsou k nepřežití, protože čím méně je tu děje, o to delší jsou jednotlivé záběry.(3.10.2016)

  • xxmartinxx
    ****

    No je to pitomost, celkem banální černá historka ze světa modelingu založená na snad všech klišé, které se s tím prostředím spojují. I když místy rozhodně působivá a hezká na koukání. 3 a 1/2(31.8.2016)

  • Psema
    *****

    Vždycky pobavi chytráci, kteří melou něco o manýře a provokacích, načež přikvačí 50 idiotů bez názoru, aby to neobratně zopakovali. Asi v přesvědčení, ze když to podobně jako hradní žumpa budou opakovat, stane se to faktem a pravdou zakryvající jejich ubohou diváckou demenci. Ale cajk, závěrečných 45 minut je každopádně to nejlepší, co letos někdo mrsknul na plátno.(18.11.2016)

<< předchozí 1 2 3 4 5 8 12 15
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace