poster

Victoria

  • Německo

    Victoria

  • anglický

    Victoria

  • Německo

    Eins Zwei Fünf Acht

    (pracovní název)
  • Slovensko

    Victoria

Thriller / Drama / Krimi

Německo, 2015, 140 min

Komentáře uživatelů k filmu (119)

  • verbal
    ***

    Viktórie je oslizlá pizda z Madridu. Oslizlá natolik, že o ni nikdo neopře kolo ani na technopárty zfetovaných zoufalců v Berlíně, a to tam na hajzlech ti zoofilové běžně protáhnou dobrovolně odpad kdejaké genetické anomálii. Ke vší té neodolatelné přitažlivosti disponuje Viktórie také snad nejzářivějším intelektem z celého arboreta. Hravě úplně sama zvládá i fotosyntézu!!!, a kdyby ji někdo zalil, určitě i úspěšně zakoření. Ale tady ji možná trochu křivdím a povrchně usuzuji jen podle jejího chování. Za celou dobu totiž řekne asi šestkrát „jes“, dvakrát „nou“ a jednou „šnaps“, jinak se jen tváří jak Marí Kykyrí po pozření polonia. A tahle nádherná jaderná vědkyně narazí v klubu na neméně intelektuální a rozkošnou partičku mimořádně zářivých astrofyziků ve složení vypatlaný agresivní skinheadský mukl, dutý perský vekslák, diagnostikovaný retard a slizký kolonádní obšoust, načež spolu v tom nitrolebečním vakuu okamžitě začnou rozbíjet atom v přímém přenosu. No, das Experiment „ein Reich, ein Záběr“ se sice místy táhne víc než tchýnin chrchel, nicméně v momentech, kdy ti kandidáti na Nobelovu cenu za mír mezi měňavkami zrovna patnáct minut netrsají na jednolitou disharmonii hoblování vinylu nebo dvacet minut zasněně nefilosofují o světotvorných metafyzických pochodech ve svých cytoplasmatických membránách, jsou kriminální trampoty té nehumanoidní spodiny nesmírně dynamické a realisticky působící. Být to o třicet pět minut kratší, klidně bych i přihnojil.(11.2.2016)

  • Matty
    ***

    Stejně jako Birdman, ani Victoria nedokáže přesvědčit, že je pro ni jednozáběrový přístup něčím víc než způsobem, jak se předvést (režisér se v rozhovorech rád chlubí tím, že oproti Inárrituovi nepoužíval „neviditelný“ digitální střih a celý film se mu s herci podařilo po desetidenním zkoušení sjet na třetí pokus). Začíná přitom slibně. Navzdory zdání spontánnosti lze za výstavbou děje tušit jasný plán a ohled vůči divákovi. Během živého prologu jsou nám představeny všechny hlavní postavy, které si díky přezdívkám snadno zapamatujeme. Chytrou pojistkou proti občasným přeřeknutím a zaváháním je fakt, že většina postav po velkou část filmu nemluví svým rodným jazykem a proto musejí někdy chvíli hledat správný výraz. Na střeše dochází k nastínění potencionálního konfliktu upozorněním na Boxerovu kriminálnickou minulost. V kavárně je během autenticky intimního dialogu prohlouben vztah mezi Viktorií a Sonnem, odůvodňující dívčino následné rozhodnutí zapojit se do akce. Teprve poté, když se vyprávění začne uzpůsobovat povědomým žánrovým schématům, film ztrácí dech a téměř veškerý potenciál něčím překvapit. Jedno klišé následuje další (potřeba najít náhradníka komplice, nestartující motor, střelné zranění odtajněné až dlouho po zásahu), naprostá většina scén trvá déle než je třeba, zprvu poměrně sympatické postavy se chovají jako stále větší idioti (což by od jistého okamžiku zřejmě měla částečně odůvodňovat skutečnost, že jsou pod vlivem drog) a předvídatelný konec je oddalován řadou zbytečných kliček, které nijak neprohlubují psychologii postav ani nerozšiřují nevelké myšlenkové podloží snímku. Přes působivé technické provedení (kameraman v závěrečných titulcích právem dostal přednost před režisérem) a zručné vedení naší pozornosti střídáním větší a menší hloubky ostrosti film není dost vtahující, aby fungoval jako ukázka intenzivní „zážitkové“ kinematografie, ani patřičně motivicky bohatý a v prostředí nebo charakterech náležitě specifický (hrdinové mají sotva dost charakterových rysů na dvě a půl hodiny filmu), aby mohl být brán za výpověď o dnešním multikulturním Berlíně nebo o generaci Y. Větší ambice, větší rozpočet, ale nakonec stejně obdivuhodná prohra jako české Hany.(9.10.2015)

  • J*A*S*M
    *****

    (BE2CAN, Lucerna) Velmi intenzivní zážitek, sympatické postavy, vysoká míra uvěřitelnosti a forma, z níž padá čelist k zemi. Pro mě zdaleka nejlepší zážitek letošního Be2Can - dostatečně málo zadumané, bez snobského řešení existeciálních otázek a dokonce s dějem! A tleskalo se, heč.(18.10.2015)

  • Malarkey
    ***

    Skvělá dynamická a jistá režie Sebastiana Schippera je v tomto filmu sakra znát. Když film začíná první scénou v klubu, jsem naprosto spokojen. Přesně totiž popisuje berlínskou klubovou scénu s hudbou, která ji naprosto náleží. Je to maličkost, ale mně na vnímání elektronické hudby ve filmech dost záleží. Většinou totiž různí tvůrci dají do klubu něco naprosto nelogickýho a film v tu chvíli obecně dost ztrácí na realističnosti. Nicméně, čím mě zaujala hudba (nejen elektronická, ale obecně soundtrack je bomba), tím si to zkazila hlavní postava Victoria. Což o to, Laia Costa svojí postavu hraje poměrně věrohodně, jenže posuďte sami. Victoria už pár měsíců coby mladá a nadějná pracuje jako číšnice v Berlíně. Žije ze dne na den, práci moc neřeší, chce si užívat. Chodí teda pařit do klubu, kde zničehonic potká partičku, u které jsem si prvních patnáct minut myslel, že jí odtáhnou někam za berlínskou zeď, tam jí znásilní a někam na kopu hnoje pohodí. Některý holky jsou holt naivní a nejvíc naivní bývají právě ty z klubů. Ona s nimi ale drží krok, prožije s nima zajímavej večer, dozví se pár osobních věcí, které by mě ještě navíc rozhodili sandál, když bych se to dozvěděl já..no a pak ji uvrtají do vloupačky, kterou nepřímo nastíněj, ale jelikož ona je mladá znuděná Evropanka, rozhodně se těm klukům, co zná tři hodiny, pomoct. Celý je to tak šíleně naivní, že nemám slov. Pro fenomenální režii ale dávám tři hvězdy. Dal bych čtyři, ale to by Viktorie nesměla bejt blbá jak pučtok.(20.1.2019)

  • T2
    **

    Rozpočet $-miliónovTržby USA Tržby Celosvetovo $3,029,000▐ samotný nápad natočiť krimi príbeh na jeden záťah BEZ STRIHU je priam excelentný, len keby ten príbeh, ktorý nám chcú tvorcovia predať, nebol až tak moc pritiahnutý za vlasy, k tomu na danej minutáži sa to trošku moc bije s nevyhnutnou pasivitou či že je to až príliš obohatené nudou, u mňa to teda neprešlo, nemôžem jasať nad tým ako ostatný /40%/(17.12.2015)

  • DaViD´82
    ***

    Zdráhám se to odbít otřepanou formulkou "vítězství formy nad obsahem", byť je to do značné míry nejlepší způsob, jak se s tím vypořádat. Každopádně zvolený odvážný a sakra ambiciózní formát "v reálném čase, neustále v pohybu, na jeden nepřerušovaný záběr a prostřednictvím několika nálad i žánrů" umí v nejedné pasáži být nepopiratelně vtahující, intenzivní i "mannovsky" podmanivý jako máloco jiného. Jakmile se však něco neděje (což je pohříchu častěji než by bylo záhodno), tak je naopak zvolená forma příčinou naprostého odcizení a totálního vypadnutí z filmu, kdy si z nudy všímáte čistě oné technické a produkční stránky věci, jak to v které pasáži udělali/ochcali a ne toho co se (ne)děje na plátně. Jede se prostě celou stopáž po sinusoidě "chvíli až po uši v tom a chvíli zcela mimo to". Přesto tomu nakonec nejvíce škodí něco zcela jiného; a to sice ničím opodstatněná přepísknutá stopáž, především pak její úvodní hodina. Výsledkem je, že by mě nepoměrně více zajímal dokument podrobně mapující vznik a úskalí realizace spíše než výsledek samotný. Přesto klobouk dolů, nedá se popřít, že je to něco, co ještě nikdo v takovém měřítku nezkusil. A natož aby v tom spíše uspěl než neuspěl.(7.10.2015)

  • pan Hnědý
    *****

    Technicky brilantní, emocionálně odrovnávající. Tam, kde se překonává hranice kinematografie. Prvních deset minut naprostý orgasmus. [Cinematik, Piešťany 2016](15.9.2016)

  • sniper18
    ****

    Ak sa to skutočne tvorcom celé podarilo natočiť na jeden záber, tak si zaslúžia mimoriadnu pochvalu. Síce nie som veľký fanúšik filmov odohrávajúcich sa v priebehu minimálnej doby a navyše v noci, ale v tomto prípade to samozrejme neprekáža, vďaka tomuto netradičnému štýlu to lepšie vtiahne a cítil som sa v centre diania. Ale prekvapilo ma kvalitatívne rozloženie filmu, očakával som, že medzi obomi polovicami bude veľký rozdiel, ale nakoniec mi to prišlo podstatne vyrovnanejšie a navyše ma veľmi potešilo, že ani pri tejto nadmernej dĺžke som sa ani na okamih nenudil. Prvá polovica je vlastne len čisto zoznamovacia, kde vzniká nové priateľstvo a aj napriek tomu, že tieto typy postáv vôbec nemusím ma to dosť bavilo a tešil som sa na to, čo bude ďalej. A následne sa to už rozbehne, pričom ma to síce nenadchlo tak, ako som si prial, ale aj tak film ponúkne dostatok vydarených sekvencií, pôsobí to perfektne realisticky a napínavo, hlavne naháňačka na sídlisku berie dych. Finále mohlo byť aj údernejšie, ale nesklamalo ma to. Ale veľmi rozporuplne na mňa pôsobí hlavná hrdinka, síce mi prišla sympatická a nemala to problém ťahať, ale jej konanie mi vôbec neprišlo uveriteľné. Už v úvode by každá normálna žena od takýchto mužov utiekla, lebo by sa bála najhoršieho, ale ju nerozhádzalo prakticky nič, čo trochu narúšalo ten inak úplne realistický dojem z filmu, ale dá sa cez to preniesť, predsa len inak by to asi nefungovalo. A vizuálne je to skvelo zvládnuté, či už v tých akčnejších, ale aj pokojnejších sekvenciách. Takže znovu si to už asi nepozriem, toto je predsa len typ filmu postavený na to jedno vzhliadnutie, kedy má čo prekvapovať, ale som dosť spokojný. Myslím, že sa z toho stále dalo získať aj o niečo viac, no aj tak to tvorcovia zvládli veľmi dobre. 76%(8.12.2015)

  • troufalka
    ***

    U Victorie se mi vyplatilo nic neočekávat. Jak nerada čtu předem oficiální texty distributora, je pravdou, že tentokrát mi to pomohlo, protože bych asi nevydržela první rozvláčnou třetinu a film předčasně vypunula. Film lze opravdu rozdělit na třetiny - první je taková pohodová, nic zásadního se v ní vlastně neděje, má svoji atmosféru a na můj vkus je až příliš dlouhá. V té druhé dojde k nečekané akci, příběh se překlápí do zběsilé akce a skoro usínající divák je najednou vystavený poměrně velkému přetlaku. Poslední třetina má stále své napětí, ale už já jiný charakter.Vprůběhu tohoto zběsilého běhu poznáváme Victorii. Na počátku působí jako vstřícná mladá dívka, možná malinko lehkovážná, ale přátelská a srdečná. Celkem rychle navazuje vztah s mladíkem, kterému říkají Sonne a když se celá banda dostává do potíží, kývne aniž by tušila, co se vlastně bude dít. Je v tom lehkovžnost nebo víc ochota pomoci novým přátelům, které vlastně moc nezná? Právě charisma Victorie která naplno rozehrává Laia Costa dává filmu jiskru a sexapel od začátku až do konce. bavila mě její proměna z bezstarostné holky k racionálně jednající vůdčí postavu celé akce. Kamera jedoucí v jendom záběru je vlastně úžasná. Chvíli sjem přemýšlela, co vlastně děla střihač, zřejmě si pohrál hlavně se zvukem. Hudba je vyvážená, podtrhuje hlavně pohodové pasáže. Přes všechny klady se na konečném dojmu podepsala přepálená stopáž s nevyváženým napětím. Čeho je na začátku velmi málo, je uprostřed až moc v krátkém časovém úseku. Nevadí mi, že ve filmu zní víc angličtina než němčina, ani že toho z Berlína není moc vidět, mrzí mě, že jsem mohli dostat parádní podívanou a dostali jsme film, na který se podruhé už asi nikdo nepodívá.(4.2.2019)

  • freddy
    *****

    Tak tohle bylo něco. Jedna slečna, čtyři mladíci, jedna zdánlivě obyčejná noc, která se mění v největší a nejnebezpečnější noc všech hlavních aktérů. Miluju filmy svým tématem zdánlivě zcela obyčejné, takzvaně ze života, které mi nenabízí nic víc než obyčejné hrdiny, jako jsem já či kdokoliv jiný, kteří se potýkají s tím, co život přinese. A ještě více miluju filmy, jejichž podstatná část se odehrává v noci. A tohle byl přesně jeden z těch filmů, ale on měl ještě něco navíc. Svým dokumentárním stylem působil zcela autenticky, takže jsem chvílemi skoro ani nedýchal a vše jsem prožíval úplně jako bych byl s těmi jednotlivými hrdiny v těch konkrétních situacích a všechno se to týkalo i mě. Záměrně nevyzdvihuji nasnímání celého filmu na jeden záběr, protože tento fakt nebyl důvodem, proč jsem na tenhle film šel do kina. Skutečně jsem se rozhodl jen na základě popisu děje a forma nasnímání byla z mého pohledu jen příjemným bonusem navíc. Ale bez zajímavýho děje by to prostě nefungovalo, a o to jde. Za celé ty dvě a čtvrt hodiny jsem se nudil jen jednou (když hrdinové lezli na tu střechu a místo dialogů hrála hudba), jinak to bylo úžasné a atraktivní od začátku do konce. Já jsem nadšen, tenhle film z hlavy jen tak nedostanu a všichni tvůrci i herci si zaslouží jednu obrovskou pochvalu a neutuchající potlesk. Bez váhání za pět hvězd.(11.10.2015)

  • tahit
    **

    Hned na začátku jsem říkal, co z toho vyleze a jak to dopadne. Potenciál a slibně načrtnuté postavy to mělo. Náhodné setkání Victorie s partou neznámých jaksi ze začátku funguje. Ale netrvalo dlouho, cca od poloviny její chování působí hodně sebedestruktivně až nepravděpodobně. Navíc přehnaná délka a vyšumělý konec, který už jsem mnohokrát viděl, dál už to byla jen koncentrovaná nuda.(23.2.2016)

  • Wacoslav1
    **

    Další přechválenej film. Snímky z různých Evropských krajin u mě v poslední době celkem bodují, ale to není příkladem tohoto. Ano chválím určitě nápad a formu zpracování i to dynamické tempo. Vlastně by si to i ty 3* zasloužilo, ale celý film podkopávají idiotské postavy a jejich nesmyslné chování, takže bohužel.45%(22.11.2016)

  • Cappuccino
    ****

    Forma vyhrala nad obsahom, ktorý sám o sebe za veľa nestál. Ale natočiť 140 minút na jeden záber, to si žiada veľký potlesk. Keby sa tvorcovia viac sústredili aj na obsahovú stránku a o nejakých 20-30 minút skrátili stopáž, mohla to byť nezabudnuteľná pecka a takto... sa mi film i tak veľmi páčil, ale mám k nemu určité, už vyššie spomenuté výhrady, kvôli ktorým hodnotím s prižmúreným okom za slabšie štyri.(16.9.2016)

  • mchnk
    ***

    Victoria a její sto čtyřiceti minutový noční zážitek. Velmi náročné technicky, neskutečně kýčovité obsahově. Film v mé mysli míchal blivajz v podobě koktejlu jménem Titanic (náhodná hodinová láska na celý život) a Bony & Clyde. Vše ozdobené festivalovým deštníčkem. Pro mě vyloženě promarněný potenciál ke skvělému alternativnímu mládežnickému filmu, jenž mohl excelentním způsobem natočení představit noční život v současném Berlíně. Nestalo se.(25.6.2017)

  • mat.ilda
    **

    Jak Victoria ke štěstí přišla... od seznámení ve stylu esemeskového chataření (akorát, že verbálně, to je ta hrůza) s bratrstvem silně nesympatických charakterů, jakož i zjevů, aby se přes nekonečné blekotání a poskakování stihla zamilovat do nejsnesitelnějšího z nýmandů, načež utužila vztahy účastí na jedné zpackané loupeži, která odpovídala rozumovým schopnostem aktérů... Mám nutkání prozradit pointu, protože do konce se podaří dojít možná tak chronickým nespavcům, co stejně nemají nic lepšího na práci, než zírat do stropu, ale nakonec se omezím na konstatování, že pár okamžiků bylo fakt napínacích a jednozátahová nervní kamera navodila slušný reál, včetně kocovinového svítání, jinak mě snímek zanechal zděšenou nad totálním generačním úpadkem, chudobou vyjadřování i myšlení (alkohol a jazyková bariéra s tím nemají co dělat) v prachsprosté spotřebě života na úrovni vegetace... smutný pohled.(20.2.2016)

  • WillBlake
    *****

    Tak tenhle husarský záběr mě držel pod krkem celých 140 minut. (Film je mrtvý, ať žije film.)(5.3.2017)

  • eLeR
    *****

    Fantastické!(25.1.2019)

  • Deschain
    ****

    (Lumiere - derniéra - 30.3.2016)(17.4.2016)

  • RUSSELL
    ***

    Sakra, jak rád bych tenhle film opěvoval, ale bohužel to nejde. Naprosto zbožňuju dlouhé nepřerušované záběry, takže bych očekával, že budu absolutně unešený z filmu, který je natočen na jeden zátah bez jediného střihu, ale bohužel tomu tak není. Samotné kameře není co vytknout, ale to, co pokulhává, je příběh. Chápu, že je náročné pro tuto formu vymyslet konstruktivní příběh bez větších děr, ale já se prostě nedokážu přenést přes tu neuvěřitelnou demenci ústředních protagonistů, včetně hlavní postavy Victorie, ke které bych měl cítit sympatie, ale jak bych mohl, když je to naprostá kráva. Celé je to takové podivné a působí to na mě hrozně nevěrohodně. Ale jednu věc filmu musím nechat, i když mě na něm štvalo hrozně moc věcí, tak jsem nad ním dumal ještě mnoho dnů po zhlédnutí a ve výsledku na mě přece jen určitým způsobem zapůsobil. Asi tomu někdy dám druhou šanci a třeba si to užiju víc, ale bojím se, že do očí bijící tupost hlavních postav nedokážu ani napodruhé jen tak překousnout.(7.5.2018)

  • ARI50
    *

    Tak teda nevím co tady bylo super, ženská co se asi nebojí a jen tak se čtyřmi muži se dá do řeči na konec popijou a pak ještě jde do akce, podle mě trochu mimo nebavilo.(12.5.2019)

<< předchozí 1 2 3 4 5 6
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace