Režie:
Michael AndersonScénář:
David Zelag GoodmanKamera:
Ernest LaszloHudba:
Jerry GoldsmithHrají:
Michael York, Richard Jordan, Jenny Agutter, Roscoe Lee Browne, Farrah Fawcett, Michael Anderson Jr., Peter Ustinov, Mitch Gaylord, Glenn R. Wilder (více)Obsahy(1)
Vítejte do 23. století. Píše se rok 2274 a světu vládnou pouze počítače. A byla to také právě umělá inteligence, jež rozhodla, že po velké katastrofě nyní mohou lidé, soustředění do obskurní komunity nedaleko bývalého Washingtonu, žít pouze do třiceti let. Pak následuje tzv. „omlazení“. Jenže za touto procedurou se neskrývá nic jiného než obyčejný holocaust. V tomto světě není nikomu dopřáno dožít se Kristových let, protože třicet svíček na dortu rovná se automatická smrt. K tomu, aby tento zákon nebylo možné obejít, byly vytvořeny speciální policejní jednotky a mezi jejich členy patří také Logan, ztělesněný ikonou 70. a 80. let Michaelem Yorkem. A právě on byl nyní počítačem vyslán, aby vyhledal „útočiště“, místo, kde se skrývají uprchlíci před svým osudem. Všechny nalezené má exterminovat, jak káže řád. Jenže více než smysl pro povinnost probudí útočiště v Loganovi otázky. Otázky, zda-li je systém, jemuž slouží, správný. A záhy přicházejí také odpovědi a s nimi touha po nápravě. Režisérem na svou dobu silně inovativního a přemýšlivého sci-fi z roku 1976 není nikdo menší než na Oscara nominovaný Michael Anderson. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (96)
Vôbec mi to nesadlo a strašne to zostarlo. A verím tomu, že ten film musel byť blbý a nudný už vo svojej dobe. Výborný námet, parádna výprava a slušná Goldsmithova hudba sú to jediné čo stojí za pozornosť. A navyše Michael York bol veľký neherec. Zaujalo ma tam hlavne to ako otrocky túto látku okopírovali tvorcovia výborného Bayovho Ostrova. 5/10 ()
Loganův útěk v mých očích snižují hlavně příšerné dekorace, kterým se ani na okamžik nedaří navodit dojem chladné odcizené budoucnosti s přesným plánem na život pro každého jednotlivce. Ať už to je atrium se skulpturou ruky, které vypadá jako obchodní centrum, a nebo periferie města, která se tu smrskne v jednu středně velkou místnost ve studiu, takřka vždy jsem si připadal jako v televizní dekoraci. A to nemluvím o modelu města, který je tak hrubý a bez detailů, až je to k pláči. Přitom v období kolem Loganova úniku vzniklo hned několik filmů, které jasně dokazují tehdejší skvělé zvládnutí práce s modely.... Ale abych jen nehanil, Peter Ustinov je neparosto úžasný, a vlastně i příběh samotný je celkem sympatický (byť dnes v mnoha variantách zrecyklovaný - Ostrov). Nostalgická vzpomínka na sedmdesátá léta je tu podpořena několika zbytečnými pohledy na obnažená těla (byť zcéna z paláce rozkoše je tak bizardní až stojí za to) - a to je asi můj poslední a nejzásadnější argument proč to vidět:) ()
Fantasticke a silne nedocenene oldschool sci-fi. Uz jen skvely soundtrack Jerryho Goldsmithe plny syntezatoroveho pipani by byl za bura. Futuristicka barevna hippie kultura v interieru, post-apokalypticky Washington ala Fallout 3 v exterieru, k tomu sympaticke hlavni postavy. Scenar je mozna trosku jednodussi, ale ja jsem se bavil vyborne. Pocitove je v tom trosku mix THX a Planety opic. Pro me velmi prijemne prekvapeni. Obavam se jak moc sprasi planovany remake, Ryan Gosling? Eeegh. 9/10 ()
Ucházející dystopická sci-fi, kterou však sráží přílišná rozvleklost (především v prostřední části) a až dětinská naivita - a to přestože Loganův útěk, jak si můžeme být jisti díky jedné "plnonahotinkové" scéně - pro děti rozhodně není. Vyjma těchto dvou bodů a s přihlédnutím k vyššímu stáří filmu celkem spokojenost. Za zmínku rozhodně stojí i hudba Jerryho Golsmithe (vím, proč tohoto pána žeru). ()
tak už aspoň viem kde čerpal námet minuloročný In Time....herci mi tu prišli takisto nevýrazní ako v In Time, scenár bol možno trošku lepší tuto, hudba bola tiež obstojná...no miestami by sa našli hluché miesta, občas nudné či nelogické a našiel som miesta kde keby to skončilo skorej tak by to bolo lepšie :) ()
Galerie (135)
Zajímavosti (16)
- Scéna v ledové jeskyni se natáčela uprostřed léta v Los Angeles. Lidé zmrzlí v ledu nebyly figuríny, ale kompars nastříkaný bílou barvou. Všichni museli stát nehybně několik minut. (Pavlínka9)
- Ve scéně s „Mrázem“ můžeme v odrazu zrcadlového těla boxu vidět filmový štáb. (Pavlínka9)
- Scéna v „dílně lásky“ původně trvala mnohem déle, ale kvůli cenzuře musela být zkrácena. (Pavlínka9)
Reklama