Režie:
David MrnkaKamera:
Martin ŠtrbaHrají:
Ayelet Zurer, Robert Gant, Daniel Rchichev, Karina Rchichev, Taťjana Medvecká, Vica Kerekes, Igor Orozovič, Jaromír Dulava, Marián Mitaš, Vladimír Javorský (více)Obsahy(1)
Film Milada je inspirován osudem a životem JUDr. Milady Horákové, který se dotkl mnoha lidí. Odehrává se v letech 1937 – 1950 a vypráví příběh ženy, v jejíž osobnost a životě byly morální principy zakořeněny tak silně, že se často ve svých rozhodnutích řídila více svým svědomím než srdcem, a to i za cenu ohrožení vlastní rodiny a sebe sama. Milada Horáková byla popravena 27. června 1950 i přesto, že tehdejší prezident Československé republiky dostal mnoho žádostí o udělení milosti. O její milost žádali např. Albert Einstein, Winston Churchill nebo Eleanor Rooseveltová. Ústředními tématy filmu jsou svoboda, boj za demokracii, pravda, láska, naděje, moc a oběť, které jsou velmi aktuální i dnes. Cílem filmu je přiblížit osobnost Milady Horákové, její život a osud, nejširšímu publiku v České republice a v zahraničí. (Bohemia MP)
(více)Recenze (366)
"Režiséra až příliš svázala úcta k Miladě Horákové, aby se pokusil o víc než o pomník její občanské statečnosti. Potřebné společenské gesto nedokázal přetavit do výraznějšího tvaru, který by nás dokázal strhnout silou dramatického vyprávění a ne lidského osudu, který za ním stojí." více
"Milada má určitou řadu nedostatků, které z celého snímku nedělají vyloženě skvělou podívanou se vším všudy. Lepší editace, možná lépe usměrněný scénář, větší expozice komunistické nepříčetnosti, silnější momenty v části projevu, to vše filmu do určité míry chybí a nelze jej tak považovat za něco…" více
"Pokud bych mohl scénáři a režii Davida Mrnky něco vytknout, je to někdy útržkovité vyprávění a filmová stopáž zhruba uprostřed snímku, která film možná zbytečně rozvláčnila. Pravděpodobně chtěl vykreslit klidovější poválečné období. Často člověk nalézá zklidnění právě ve chvílích, když někam…" více
"A tak je to v případě Milady se vším. Prázdný a laciný symbolismus. Prázdné deklamování, kam jen noha Horákové vstoupí. A kolem toho didaktický, leč rozbředlý děj neděj, který odkaz Horákové zobrazuje natolik nezainteresovaně, že je lepší odkázat na reálné záběry z nechvalně známého soudního…" více
"Největším přínosem Milady zůstává fakt, že se po jejím zhlédnutí budete o této fascinující osobnosti dozvědět mnohem víc. Mrnkovi můžeme také poděkovat za to, že k příběhu Horákové přistoupil s citem a zaujetím a v drtivé většině případů dal přednost nenápadné věrohodnosti před bombastickým…" více
"Milada má šanci nejvíce zaujmout v rámci drobností, hereckých výkonů, historické dobové stylizace a některých osamocených scén (rozhovor Milady s novinářkou, která se později stane její spoluvězenkyní, procítěné a vkusné poslední rozloučení Milady s rodinou…), ale z hlediska celkové stavby jde…" více
"Už první záběr filmu na Václava Havla vzbudí rozpaky, protože snaha o rámcovou linku s dcerou Horákové je poněkud zbytečná. Během první půlhodiny pak ještě telegraficky prosvištíme závěr 30. let i konec druhé světové války a nutno upozornit, že bez znalosti historie leccos nepochytíte. Snímek se…" více
"Škoda že největší drama, známý monstrproces, ve filmu zabírá minimum času, přestože celková stopáž dosahuje 130 minut. Těžko pochopitelné, podobně jako je těžko pochopitelné, že režisér ztrácí čas zbytečným dovětkem o tom, co se dělo v devadesátých letech. Příběh má přitom zcela přirozený konec -…" více
"Mrnkův snímek proto působí útržkovitě, nesouvisle, což lze přičíst na vrub i zálibě tvůrců v zatmívačkách. Jako by snad pro někoho bylo příliš těžké spojit záběry tak, aby na sebe přirozeně navazovaly, a tak je místo toho nechal vyznít do tmavé tečky. Dá se ovšem s čistým svědomím tvrdit, že…" více