Režie:
Jan PrušinovskýKamera:
Petr KoblovskýHrají:
Martin Hofmann, Erika Stárková, Filip František Červenka, Michal Isteník, Zdeněk Godla, Cyril Drozda, Vladimír Škultéty, Jitka Čvančarová, Jiří Schmitzer (více)VOD (1)
Epizody(8)
Obsahy(1)
Osmidílný komediální seriál je již šestou spoluprací dvojice Prušinovský a Kolečko. V projektu, který si nadsázkou bere na paškál složitá témata, jakými jsou nesnášenlivost či xenofobie, si hlavní roli zahrál Martin Hofmann. Rámec seriálu tvoří příběh Luďka, kterého právě vyhodili z práce, bydlí v polorozpadlé barabizně, dluží, kam se podívá, má problémy s exmanželkou i se synem. A v tom nejhorším za ním přijde pošťák Ondra s pozváním do Pošty pro tebe… (Česká televize)
(více)Recenze (799)
Na seriálu je nejlepší to, jak dokazuje, že právě oním "nekorektním" a relativně realistickým způsobem se mnohem lépe "spojuje národ", než jednostrannou propagandou z té nebo druhé strany. Samozřejmě z obou táborů se ozvou ti největší idioti, kteří si budou stěžovat tu na deadnaming, tu na vulgarity, tu obecně na nekorektnost, tu na dehonestaci církve, tu na příliš správné cigány a rutinně zlé skiny. Jo, je to spíše sluníčkářská propaganda, jak píše Dadel, ale udělaná výtečně tak, že osloví široké vrstvy, a to z obou stran, z nichž mnozí se mohou chytnout třeba i za nos, a to z obou stran. Ne jako třeba pořad 168 hodin, který se akorát utápí ve své bublině a každý druhý týden přináší srdceryvný příběh o dalším geniálním Romovi, nebo naopak různá prohlášení jednoho nejmenovaného parlamentního hnutí o popírání romských koncentračních táborů a vyzívání k deportaci do nějakého nově zbudovaného státu. To jsou postoje a snahy, které akorát rozdělují a nic nevylepší. Most! je trochu jiný. Ale nemyslím, že by to byla úplně jednostranná propaganda. Problémy se tu ukazují ze všech stran, nikdo tu až na výjimky není svatý a opět téměř nikdo tu není úplně zlý. Jako v životě. Seriál si stejným způsobem dělá legraci z "lepší" husičky Blanky (která je samozřejmě rozkošná) a stejně tak z rasistického a homofobního primitiva Edy. Všichni básní o Zdeňku Godlovi, jeho postava ale zrovna celkem jednostranná je. Pro mě je vrcholem Luďan Martina Hoffmana. Postava, na kterou člověk změní názor v každém díle dvakrát a přitom je dokonale uvěřitelná, hluboká a bravurně ztvárněná. Zdá se skoro, že sociální přesah Mostu okázale ční nad jeho samotným obsahem, ovšem i ten je velmi dobře koukatelný. Zábavný a přitom dramatický. Mostu jsem nevěřil, stejně jako obecně nevěřím podobným hypům, ale získal si mě. ()
První polovinu se to plouží kupředu jako kombinace depresivní utahanosti Kober a užovek bez pointy a těch horších aspektů Vyšehradu a Lajny (nespojitý sled situačně komediálních scének, které by být mohly i nemusely a nikdo by nepoznal rozdíl). Pak to ovšem Snědá tíseň celé propojí, Dáša je z chlapa degradována na ženskou, což znamená, že odteď pro Luďanovo pohodlí může leda tak držet hubu a krok, a já se zabouchla. Humor tu šokantně nepramení z identity, tj. nepovažuje se samo o sobě za děsnou řachandu, že Franta je Rom, Dáša transsexuálka a Luďan z nižší třídy, ale z průserů, do nichž se postavy vlastními charakterovými nedostatky vmanipulovávají, z intersekcionálních absurdit (kupříkladu Franta + Dáša není problém proto, že spolu randí cis chlap a transsexuálka, ale protože se cigán sápe na bělošku) a z používání jazyka, který pro jednou nepůsobí jako až příliš inteligentně načinaný výběr ze Slovníku nespisovné češtiny, ale jako něco, co člověk v reálu fakt vyplodí (nemluvě o tom, že když Dáša o pařížáku pronese, že ho měla ráda jako malej kluk, je to vtipnější i informativnější, než když v jednom z předchozích dílů udílí wikipedickou přednášku o tom, jak jí doktoři ušili super pičku). Závěrečný díl je takové malé zjevení – aspoň v tom fikčním světě jde totálně rozdělenou společnost poupravit tak, abychom ve výsledku neměli neustále chuť se vzájemně pozabíjet. Ech, no co, don’t stop believing. ()
TV-seriál. DYCKY MOST! | 1.díl (85%), 2.díl (85%), 3.díl (85%), 4.díl (90%), 5.díl (85%), 6.díl (85%), 7.díl (85%), 8.díl (85%),> Průměr: 86% (5*) | ()
„DYCKY MOST!...“ /// Chlast, rasismus, sexualita, chlast, rasismus, chlast, chlast, Most. Jsem překvapenej, že seriál se soustředí spíš na příběh, než aby chrlil stupidní ftipy. Navíc ten humor vylejzá tak nějak z těch scén, který jsou ze života. A jestli je to celý na hraně nebo za ní... jděte do prdele. Dyť to má bejt zábava! Navíc voceňuju, jakou si dali práci se soundtrackem. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jsem z Mostu. 2.) Chlastám v Severce. 3.) Jsem transka. 4.) Můj brácha je ségra. 5.) Musím držet úhel. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ** AKCE ne NAPĚTÍ ne ()
KOHO SI ASI TOM CRUISE MŮŽE VZÍT JINÝHO, NEŽ HEREČKU? KNIHOVNICI? Kvůli různým zprávám, které unikly před premiérou, jsem tušil, že se mi MOST! bude líbit, ale takovou smršť jsem nečekal. Tandem Kolečko & Prušinovský dospěli, neobávám se to napsat, do evropského standardu televizní komediální produkce, od Okresního přeboru skutečně urazili velký kus cesty. Pokud přežijete přiblblé komentáře ohledně představ tvůrců intelektuálů o buranském humoru, nebo o propagandě ("hodní Romové, zlí Češi"), bráno od CSFD, přes Fejs až po politiky, dostanete se zkrátka a dobře k tomu, že tenhle seriál je prostě prdel. Vtipný i vážný, pracující se stereotypy i karikaturami (JE TO KOMEDIE) a zároveň o něčem vypovídající, protože evidentně zasáhl mnoho lidí od Severky až po Prahu. A já už dávno věděl, že Martin Hofmann je supr herec. A za návrat Cyrila Drozdy megadík. 90%. ()
Galerie (111)
Zajímavosti (81)
- Město Most požádalo Českou televizi o svolení používat hlášku „Dycky Most!“ na propagaci společenských a kulturních aktivit města. Ta souhlasila. (Duoscop)
- Štamgastský stůl v hospodě Severka byl původně u okna. K výčepu ho pro potřeby seriálu přesunul Jan Prušinovský. (rottencom)
- Mostecká radnice prodejem suvenýrů oficiálně propagovala seriál Most!. Jednalo se o trička s nápisem „Most!“ a připínací placky s hláškou „Dycky Most!.“ [Zdroj: denik.cz] (Duoscop)
Reklama