Reklama

Reklama

Epizody(8)

Obsahy(1)

Osmidílný komediální seriál je již šestou spoluprací dvojice PrušinovskýKolečko. V projektu, který si nadsázkou bere na paškál složitá témata, jakými jsou nesnášenlivost či xenofobie, si hlavní roli zahrál Martin Hofmann. Rámec seriálu tvoří příběh Luďka, kterého právě vyhodili z práce, bydlí v polorozpadlé barabizně, dluží, kam se podívá, má problémy s exmanželkou i se synem. A v tom nejhorším za ním přijde pošťák Ondra s pozváním do Pošty pro tebe (Česká televize)

(více)

Recenze (798)

Slarque 

všechny recenze uživatele

Skvěle vypointovaný komediální seriál o vážných věcech. Petr Kolečko a Jan Prušinovský se odvážně pustili do materiálu, na kterém si mohli snadno nabít nosy, ale za pomoci nekorektního humoru namířeného snad rovnoměrně do všech směrů společnosti to ustáli. Martin Hofmann ukazuje, že je skvělý komediální herec. Erika Stárková a Jan Cina vytvořili postavu, na jakou si u nás zatím nikdo netroufl, a udělali z ní nejspíš nejsympatičtější seriálovou postavu vůbec. Bonusem jsem mnohé slavné písně použité v naprosto nečekaných kontextech, při kterých jsem smíchy málem padal z pohovky. ()

juta 

všechny recenze uživatele

Tvůrci oblíbeného Trpaslíka z Nymburka se přesunuli do Mostu, kde dělají veliký bordel. Na české poměry je to super komediální seriál, nevadí mi tu narážky na menšinu a vše okolo. Každý normální člověk ví jaké jsou poměry v té naší republice, takže si to chytrý dokáže přebrat a nehodnotí seriál kriticky. Mně jen vadí ukázky postelových radovánek a další "oralistické" věci, které myslím nepatří do komediálních serošů a ani před desátou hodinu. :-) Bohužel poslední dva díly mě vůbec nebavily. Raději bych udělal pokračování Trpaslíka od Prušinovského, než další Most. ()

Reklama

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Po tom hajpu jsem to čekal lepší. Čekal jsem, že budu mít třeba problém jen s nějakýma nuancema. Čekal jsem, že to bude krok správným směrem, jen nedomyšlený. Ale je to přesně naopak maximálně obratné, jen teda s tím, že je to v jádru inherentně beznadějné (v tuhle chvíli fakt necítím potřebu udělat víc než jako argument ukázat prstem na Petra Kolečka), zachráněné pouze dobrou realizací a některými kusými gagy a scénkami, které vyvažují povrchnost premis. Seriál žene dopředu ze začátku především snaha legitimizovat co nejvíc kontroverzních vtipů. Což není moc velká výzva - když je celý vesmír koncipovaný tak, aby v něm vše ospravedlňovalo zvolený humor, tak ještě aby to nefungovalo. A ke konci se to mění v jakousi podivnou a nepřesvědčivou nápravu figur, o kterých víte, že by se v realitě nikdy na základě těchto věcí nenapravily. Jinak to asi bylo zajímavé jako fenomén, ale protože na to koukám ve chvíli, kdy už zájem utichl, tak je to jen normální. Nemůžu tvrdit, že jsem se párkrát nezasmál. To je za těch 6 hodin zhruba vše. PS: Opravdu nemám rád, když je děj "za pochopením" mezi někým marginalizovaným a marginalizujícím koncipovaný tak, že marginalizovaná osoba musí vykázat nekonečně trpělivosti, udělat vše správně, neúnavně usilovat o uznání - a když se jí ho pak opravdu dostane, tak to je koncipováno jako happy end a vše je tím uzavřeno. To je ta nejhorší, nejškodlivější věc, protože se tím vysílá vzkaz, že marginalizované osoby potřebují nějak získávat uznání idiotů a toto uznání by pro ně mělo mít nějakou hodnotu. A idiot je tu vždy napraven, aniž by pro to musel něco dělat (a nakonec jsou to rozumný popletený lidi, kteří změní názor, když jsou vyvedeni z omylu).Veškerá tíha se tu nakládá na oběti, od nichž se čeká, že si sjednají pořádek, a celý tento proces je zobrazovaný jako humorného a vlastně příjemného. V Mostu je to polovina dějových linií a já to fakt neberu. Postavy jako Dáša musí být napsané v podstatě jako nadlidi, kteří vždy říkají a dělají to správné - a to není dobré. ()

Socrates 

všechny recenze uživatele

Chci věřit, že je tam opravdu všechno z Kolečkovy (potažmo Prušinovskýho) hlavy, ale nějak mi to prostě neštimuje, spíš mi přijde, že ČT chtěla opět vychovávat. Hlavně vykreslení skinů (schůze na téma "průser, nemáme se s kým rvát") a chánovskejch cikánů (vlastně pořádkumilovní dobráci od kosti a těžký charaktéři)? Nenechte se vysmát, víc reality by tomu jen prospělo, nemuselo se to tahat až tak ad absurdum, ostatní věci se dají s přimhouřeným okem spolknout. Je to škoda, ale chápu, Česká platí s přehledem nejlíp (a dobře víme, co je to za politickou organizaci). ___ Z předvedenejch výkonů si pochvalu zaslouží obzvlášť Hofmann, Isteník a Cinův dabing. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Další zářez tandemu Prušinovský-Kolečko udělal takové "haló" jako žádné jejich dílo předtím, byť i Trpaslík tnul velmi často dost hluboko do živého. Ale vybudit takové vášně jako se to povedlo tomuhle katalogu neskutečných figurek, které nedělají bohužel nic jiného než že většinu "běžného provozu" nastavují to příslovečné zrcadlo dnešku, to je opravdu nevídané. Stejně jako to, že se tahle přehlídka dlaždičské mluvy dala nasadit rovnou od 20:00 a ještě k tomu na ČT1 :) Ať jde (podle Vašich preferencí) o Romy, Romáky, cikány, cikády, cigoše, vlastence, nácky, pravdoláskaře, vítače, gaye, bukvice, LGBTI+ (oder was) nebo transky a jejich větší či menší měrou na houby jsoucí životy, tvůrcům se podařilo (vedle kvalitní technické stránky) dokonale namixovat sociální komentář s místy až absurdním černým (a taky zatraceně nekorektním) humorem - a taky s momenty, kdy musí každému nesociopatickému divákovi zatrnout. A navíc se o tom dá hodiny a hodiny debatovat. Jako o celku, tak i o jeho jednotlivostech. A závěrečnou scénu mám za Montypythonovsky geniální. Dosavadní vrchol Prušinovského/Kolečkovy tvorby. 90% PS: A vydržím to a neřeknu to s tím Mostem;) ()

Galerie (111)

Zajímavosti (81)

  • Michal Isteník musil kvůli roli Edy nosit skoro půl roku vlasy delší, než byl zvyklý, aby mu maskéři mohli na natáčení vytvořit Edův specifický účes. Při účinkování v divadle tak musel často používat paruku, aby vlasy zamaskoval. [Zdroj: Novinky.cz] (pusheen)
  • Herecké obsazení se drželo do poslední chvíle v co největší tajnosti. Prvním potvrzeným hercem se stal Martin Hofmann, kterého půlrok před první klapkou Mostu ve videorozhovoru pro iDnes.cz „propálil“ scénárista Petr Kolečko, když uvedl, že hlavní roli dostal herec, jenž v předchozím seriálu Trpaslík (od r. 2016) nad očekávání zazářil. Moderátorce již pak nedalo příliš práce vyslovit jméno Martina Hofmanna a Kolečko potvrdil. (Šéfik)

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

31.12.2021

Přichází den, kdy se každoročně obracíme na nejoblíbenější uživatele, aby se nám svěřili se svými topkami 3 filmů (a případně 3 seriálů) uplynulého roku. Od loňska je navíc doplňují i vybraní… (více)

27. Český lev – výsledky

27. Český lev – výsledky

07.03.2020

Letošní 27. ročník cen České filmové a televizní akademie Český lev se tradičně udílel v pražském Rudolfinu. Večer, inspirovaný tradičním českým cibulákem, plný největších hvězd českého filmu… (více)

Nominace na Ceny české filmové kritiky 2019

Nominace na Ceny české filmové kritiky 2019

03.01.2020

Padesátka českých filmových kritiků oznámila své nominace pro Ceny české filmové kritiky 2019. V čele seznamu stojí film o pomstě Staříci a komedie Jiřího Havelky Vlastníci, oba filmy mají po pěti… (více)

PF 2020

PF 2020

31.12.2019

Tak Le Mans ’66 nakonec v celkovém hodnocení uživatelů ČSFD.cz porazil i oceňovaného Jokera. Není to zas až tak překvapivé, jedná se přeci jen o pozitivnější film, a to máme rádi. Což dokazuje i… (více)

Reklama

Reklama